/fotboll/osk/forum/6977.aspx/fotboll/osk/forum/6977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2008-07-02 23:53
ÖSK Karl,du menar två matcher i rad mot er eller i serien?

I vilket fall som helst börjar det bli lite nervöst, viktigt,viktigt att haka på elfsborg och kalmar, som båda två verkar vara i riktigt bra form,framför allt Kalmar. Ingen höjdare om kalmar i god tid säkrar guldet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:51
kribba//

Fel, fel, fel. Ni har vunnit två matcher i rad, det gör det historiskt omöjligt för er att vinna imorgon.
AIK kribba
2008-07-02 23:47
ÖSK Karl..hehehe..du är rolig du....statistiskt sett är vi redan vinnare, vi måste ses som favoriter men till skillnad från dig tänker jag hålla en låg profil trots detta inför matchen angående resultatet.Det ska ju spelas match också och man ska aldrig ta ut något i förskott. Tycker dessutom ni är ett av dom bättre lagen som lirar på nedre halvan av serien.
Örebro ösknisse
2008-07-02 23:45
bastard on parade//
OK, trodde det var en pekingare som skrek saker och försökte ta sig in, kom nämligen dit när de förde bort han så jag hann inte se vad som hände innan eller vem han var. Men som sagt, det är historia.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:44
gnagarskalle-me hjärta.//

Det var väl nyligen fans till något 08-lag som gav sig på sina egna matchvärdar, så inte ens det verkar ju hjälpa hos er?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-02 23:39
ösknisse//

Det som hände var att en ÖSK-supporter försökte ta sig in på arenan i halvtid. Vet inte om han försökte planka eller om han bara nekades inträde, det är oväsentligt i det här fallet egentligen. Det som hände sedan var att personen i fråga fick ta emot ett antal slag från fotbollsmördare beväpnade med batonger, även när han låg ned.

Jag tycker inte det är konstigt att folk reagerar. Däremot tycker jag att det inte var det smartaste sättet att reagera på.

Men men, det är historia nu.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-07-02 23:36
Det jag ville beskriva med mitt inlägg var bara att 99% av oss e lika skötsamma som 99% av övriga supporters. Firmorna är ett elände som tyvärr finns hos fler än oss. Visst skulle även jag vilja utrota otyget genom att vi alla står upp.
Problemet heter droger o snedvridna attityder vilket helt klart innebär faror om vi handgripligen tar i. Där bör matchvärdar o poliser vara bättre lämpade.
Själv föredrar jag att kämpa med ord o att göra mitt för att isolera dessa typer.
Men en missuppfattning bör omedelbart avlivas.

"Firmorna är ointresserade av fotboll o vill bara slåss"

Sanningen är att de flesta är oerhört intresserade av fotboll,sitt lag OCH att slåss.

Ni kan ju kolla www.sverigescenen.se om ni inte tror mig.

Opus är för övrigt en mkt påläst.seriös hedersknyffel o vår bojkott är på alla sätt riktig.
Kolla gärna in vårt gnagarforum o Hammarbys dito så får ni de fakta som ni behöver ang bojkotten.
Den kampen bör alla supportrar kunna stödja.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:34
kribba//

Statistiskt sett har ni inte en chans att vinna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:32
ösknisse//

Minst lika pinsamt var att Uddling inte kunde be om ursäkt, eller erkänna att han hade fel.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:30
Juha//

Med tanke på din krönika, detta är saxat ifrån AIK:s hemsida inför matchen 2003:

"Till sist: kan jag som AIK:are åka till Örebro på söndag med en realistisk förhoppning om tre efterlängtade poäng till mitt kära lag?
Statistik är ju något många vill luta sig mot. Men statistik är inget annat än en slump som upprepar sig på ett ofta oregelbundet sätt. Ser man på ÖSK-AIK under dom senaste tio åren så är kompotten blandad. En sak kan man slå fast – inget lag har vunnit tre matcher i rad. Dom senaste två matcherna på Eyravallen har AIK vunnit. Så alla AIK:are som inte tror på statistik kan åka till Örebro med fromma förhoppningar."

Då bör det vara dax för ÖSK-seger nu :-) Traditionens makt är stor, tror t.ex inte att ÖSK förlorat hemma mot Elfsborg sedan -68, eller möjligen -70 i Allsvenskan.
AIK kribba
2008-07-02 23:27
Norling säger att AIK kommer till Örebro för att vinna,finns ingen anledning förstås att ha något annat mål och det gäller alla motståndare. Våra bortamatcher mot er dom senaste åren inkluderar både resultat som 5-0 och 3-0 men vi måste oavsett tidigare resultat ha respekt för vad ni kan åstadkomma på er hemmaplan och kämpa stenhårt. Inget kommer komma gratis och ni har dessutom rätt bra form nu som det verkar, och nya spelare,men det har även vi.

Med tanke på att kalmar fortsätter krossa motståndare och gör femettor samt att även elfsborg vann så är det viktigt att också ta 3 p för att hänga på i den absoluta toppen. Pressen ökar litegrann och betydelsen av 3 p ökar också.

Kan bara skriva under med stora bokstäver det gnagarskalle med hjärta sa här nedan.
Örebro ösknisse
2008-07-02 23:16
Men den där såkallade rasistattacken var ju pinsam. En spelare som hörde feö vid en ramsa och så blir det helt plötsligt ett jävla liv.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:12
ösknisse//

Ok, tack för tipset, vi satt/stod så långtifrån så vi märkte inget.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 23:06
Bastard on Parade//

Sedan den påstådda rasistattacken avskyr jag NA.
Örebro ösknisse
2008-07-02 23:06
ÖSK-Karl//
De blev ett mindre bråk/upplopp, vet egentligen inte vad som la grunden till det, tror det en pekingare som kom till grinden vid våran ingång och som sedan fördes bort. Någon anan som vet vad det var som startade det hela. Kolla länktips för att se en video från det hela. Förörvrigt så skrev NA om det.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-02 22:56
ÖSK-Karl//

NA rapporterar inte när ÖSK:are behandlas illa. De njuter.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 22:54
Nej, nu börjar jag bli otålig, var/vem är vår nya mittback....
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 22:53
Grixx//

De sjöng även efter matchen de förlorade mot oss förra året, samtidigt som de repade bilar på Engelbrektsgatan, det var något i stil med att vi äger stan o.s.v.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 22:51
ösknisse//

Vad hände egentligen under peking-resan? Vi var fyra gubbar med, ingen av oss såg något bråk. Vi hörde talas om att det varit något, men inget stod ju heller i media?
Örebro Grixx
2008-07-02 22:48
Kan bara säga att när Bajen sjunger för fullt på Vallen/Berna så är det jäkligt skön stämning.

....hmm vad är det jag säger;-)

Givetvis i början av matchen, i slutet gråter de... vilket ger ännu bättre stämning:-)

Örebro ösknisse
2008-07-02 22:36
Men Hammarby har ju inte direkt sådär jätte mycket mer publik på sina hemmamatcher än övriga lag, och ändå är det där man får läsa om alla domarattackerna. Bara för att man tycker en sak behöver man inte visa det.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 22:34
Romano//

Det är främst bojkotten jag tycker är patetisk. De räknar med att få stöd uti landet där de i åratal har svinat ner. Något sådant stöd kommer de aldrig att få av mig innan de själva tar tag i problemet, vilket skulle vara enkelt om de bara ville. Istället förstör de fotbollen och det accepterar jag inte, så enkelt är det.

Vi själva har ju haft riktiga ljudduster med t.ex Degerfors genom åren, men det har stannat på våra interna läktare. Så skall det vara.
Örebro Grixx
2008-07-02 22:31
Stor publik fler idioter, mindre publik färre.

Den stora massan är dock riktiga fans.

...och några undantag går det säker att skrapa ihop men det som gäller är nog att storhålorna har lite värre idioter.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 22:24
gnagarskalle-me hjärta.//

Jag har kompisar som är AIK:are, de är helt normala :-) Jag har disskuterat hulliganproblemet med dem många gånger. Det jag tycker är synd är att inte ni i den stora normala massan tar hand om klicken som förstör. Det måste lätt gå tio på en av er.

Även jag har följt mitt lag i ca.40 år och förutom IFK Göteborg (en gång) så utmärker sig er svans på tok för negativt. Ta Opus klon som exempel, han sitter med i Black Armys styrelse och det ända han tjatar om är bojkott. Denna styrelse skulle istället se till att busarna hamnade inom lås och bom.

De ÖSK-matcher jag missat hemma under dessa ca.40 åren är max 10. Men jag har aldrig tänkt tanken att ta med barnen och nu barnbarnen på matcher mot 08-lag, det är jag långtifrån ensam om.

Örebro Romano
2008-07-02 22:14
ÖSK-Karl:
Nej jag tycker inte alls att du är pinsam om du är laglydig, det är bra.
Men pinsamheten som jag tycker, är att du med några till här inne överdriver era farhågor för storstads klubbarnas supportrar.
Visst finns det killar som vill visa upp sig för firmorna och andra som har lite överskott av testosteron. Men att inte vilja ha hit motståndarnas supportrar är bara jävligt löjligt, enligt min mening. För att dom aldra flesta av dessa är som dom aldra flesta av oss ÖSKare, vi är där för att titta och stötta vårat lag.

in men Boniek:
Vad är pinsamt tycker du?
Örebro Hlynur
2008-07-02 22:07
gnagarskalle-me hjärta// Sist jag var på Råsunda (Den matchen som vi spelade ned er i superettan) så tog det väldigt lång tid innan vi fick lämna arenan eftersom det stod ett hundratal AIK:are utanför och väntade på ÖSk-Fansen. När vi väl kom ut så haglade det stenar mot oss och vår buss som väntade utanför. Ingen trevlig upplevelse precis.
Örebro ösknisse
2008-07-02 21:58
Finns alltid lag som sköter sig m,indre bra än övriga och det råkar vara stockholmslagen. Självklart älskar jag det där som romano beskriver med kämpade spelare och klackar som för varje minut bara sjunger högre och högre för att höras, MEN, tycker du verkligen romano att det är okey att kasta öl, tändare, mynt eller dylikt på domaren eller storma planen så fort ens lag håller på att förlora? Sen måste vi ju erskänna att vi kanske inte skötte oss sådär jätte bra under peking-resan även om det var ett JÄVLIGT bra drag.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-07-02 21:48
ÖSK-Karl // Jag har under ca 40 år följt mitt Gnaget i vått o torrt. De senaste 20 åren ihop med mina två barn som var tre år vid första besöken. Både Hovet,Råsunda o diverse matcher i landet har haft oss som vittnen.

Tro mig när jag säger att jag avskyr våld i alla dess former o älskar ungarna mina.

Har under alla dessa år bara varit med om EN riktigt otäck incident.AIK - AEK Athen i CL kval.En polis hoppade in i klacken o försökte rycka en banderoll som tydligen uttryckte sig förklenande om motståndarna på GREKISKA. Stämningen blev då så hotfull så den pressade polisen avlossade ett skott i luften.

Var dessutom med då det "skakades grind" 40-50 snorungar ur en publik på 30 000. Denna händelse fick krigsrubriker utan att egentligen ngt hände mer än att poliser lugnade ner det hela ganska snabbt.

Dessa två händelser e i princip allt av "mass-våld" som jag varit med om (har stått på Norra Stå nästan hela tiden)

Vísst finns det rötägg hos oss som gömmer sig i massan men om du inte VILL så ere bara att gå en bit ifrån ev strul. Det har jag o ungarna lyckats med under alla dessa år.

Du förstår säkert att jag med denna lilla betraktelse vill få dig att förstå att rykten om vår farlighet har fått fullkomligt groteska proportioner o att tidningars sensationsjournalistik o ren okunskap bör trängas tillbaka. Vi brinner för vårt lag o är till 99% både trevliga o laglydiga.
Believe me !
Örebro in med Boniek
2008-07-02 21:22
pinsamt romano..pinsamt
Örebro in med Boniek
2008-07-02 21:21
Haninge gör en av sin sämsta matcher någonsin som jag sett han slarvar bort var andra pass och har inte lyckats med sina ruscher och finter däremot på nickduellerna borde gjort mål på nick förut som träffa i ribban
Annons: