/fotboll/osk/forum/6975.aspx/fotboll/osk/forum/6975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari
2008-07-08 11:38
http://www.expressen.se/sport

Rösta på Alvbåge som bästa målvakt....
Örebro Kerberos
2008-07-08 11:32
Jag tittade på denna video med målen från 2001. Det som är anmärkningsvärt är att väldigt många mål var "kontringsmål", många mål gjorda på snabba omställningar efter brytning på mittplan. Det är något som jag ser väldigt sällan i dagens ÖSK.

En annan sak var att många mål gjordes på huvudet, kanske är det just en spelartyp exempelvis Kim vi saknat en lång tid, en forward som är stark på huvudet. Vi har ju egentligen inte haft någon sådan sen Oyuga.

Det är också hel del straffmål, har vi någonsin haft så många straffar under en och samma säsong som 2001? Vad berodde det på? Att vi var tuffare i straffområdet, eller kämpade oftare oss in i det vilket ledde till fler straffsituationer?

Det känns som att dagens ÖSK ska spela sig så snyggt fram till målen istället för som 2001, vunnen boll - pang på!
Örebro pemo
2008-07-08 11:21
Lyssnade på Martin Bengtssons föreläsning på TV nyligen. Mycket bra, får jag säga. Inte för att likheten med Näfver är så stor, men det kanske behövs lite "mogen" diskussion med tränaren om situationen. När Martin behövde hjälp fick han bara svaret " knyt näven i fickan " Det är att göra det enkelt. Jag tror att Näfver kommer igen därför att han är en bra spelare, men alla lär vi oss av motgångar i livet. i Allsvenskan finns det inte plats för primadonnor när vi ligger så pyrt till. Jag tror nog att det var främst motståndet och "naturgräset" som petade Näfver.
Och du Näfver, om du läser på den här sidan , du vet att vi hyllar dig när du är som bäst.
Örebro Romano
2008-07-08 10:59
Ropesin & Rallyfinnen/

Klart att man med stolthet kan både sitta och stå utan att behöva vara rädd på Söderstadion med ÖSK tröja.

Jag kan lova dig Ropesin att du utan rädsla kan sitta och hejja på vårat kära ÖSK.
Sedan är väl Stockholmare precis som vi Örebroare, när motståndarna har medgång och glädjs åt detta så vill vi gärna försöka få tyst på dom genom att överrösta eller ropa saker så dom tappar lusten att höras.

En en gång måste jag ifrågasätta rädslan för våra motståndares supportrar, varför denna tro att man ska åka på däng för att man håller på ÖSK när man möter storstadsklubbar?

Örebro ÖSKare i exil
2008-07-08 10:52
Visst finns det poänger i krönikan om Näfver men ganska enkla sådana. Norm är att vi gnäller över att vi inte hör nog från spelarna men när svaren faller oss inte i smaken då passar det inte. Påminner en hel del om en unge Henke Larsson som var öppen mot media och sedan teg och vägrade intervjuer. Mediatränade spelare som bara säger tillrättalagda saker blir otroligt tråkiga men samtidigt kan vi som fans inte hantera annat. Inte så konstigt att klubbar och spelare håller tillbaks med saker och ting.

Framför allt speglar väl Näfvers uttalanden med ilska och missnöjdhet att den där viljan finns någonstans. Där är början, Kristoffer måste se till att kanalisera den rätt. Kanske behöver han nån som kan vägleda honom, kanske en man som Lars eller Kapten Blod. Två personer som varit i stormensöga med mycket erfarenghet. Kanske är det Axén som kan göra det eller så fixar han det själv.

Hur tar och använder Näfver petningen? Frågan vi alla ställer. Att ge Näfver skit för att han är arg och sedan kräva att han visar mer vilja på planen tycker jag är motsägelsefullt. Jag är glad över att Näfver är arg. Till syvende och sist håller jag med Cecilia. Det är upp till bevis för Näfver.
Örebro Grixx
2008-07-08 10:32
Öckerö Gnagare// Blandad kompott.

Många gör det men många grattar positiva saker på deras hemsida. Allt är mycket av lillebror storebrorkomplex.

Hårdare känslor mot västeråsgurkor.
AIK Öckerö Gnagare
2008-07-08 10:26
Ämne: Ämne: Hallå e....
Då är frågan, hur stort är ert hat mot Degerfors? Hejar ni alltid på deras motståndare när dom spelar match som vi gör när dif möter ett lag t.ex.?
Örebro Liberate
2008-07-08 10:08
Bra skrivet Cecilia,keep up the good work:)
Örebro Grixx
2008-07-08 10:05
Ovanligt hård artikel mot en spelare, men Cecilia försöker ändå vara konstruktiv i kritiken.
Som många hoppas kan det ändå vara den kritik som får Näfver att knyta näven och fortsätta utvecklingen han hade till ca våren 2007.Kritik som både varit sann...men stundtals lite överdriven.

Har inte sett flera inslag i pressen där han kritiserar. Bara efter senaste bytet där han vägrar uttala sig om tränaren. Antingen osmart/orutin/förbannad eller....osämja med tränarna.

Nu är det ju inte hela världen med ett sådant uttalande, vi har ju drösar med andra AS-spelare som uttalar sig i pressen. Pressen älskar att "skapa" nyheter och kramar fram ett atombombsprov ur en tom papperspåse.

Det är så infernaliskt dumt att ha tilltro till vad som skrivs i pressen när det gäller vad som sagts eller vad någon tycker. Det är ju KNAPPT att slutresultaten brukar stämma i tidningarnas match-ref. Givetvis, raljerande texter som är extremt positiva vid vinster ska vi svälja med hull och hår....och glädje utan att behöva vara kritiska.

Att man som tex Anttonen säger lite mer i pressen när de ringer och han känner besvikelse över att klubben inte verkar vilja ha kvar honom efter alla år får man bara ta som en mänsklig rättighet.Han har tidigare visat på enorm klubbkänsla.

Som Näfver gjort så får man hoppas på orutin.
En besviken U21-landslagsman som blir förbannad är bara bra tror jag. Tar han allt rätt så blir han bara bättre av allt detta, men kanske ska man diskutera lite i klubben hur man uttalar sig och lär sig att pressen och supportrar tolkar fel och övertolkar allt som sägs/skrivs.

Det är nästan som aktiemarknaden, ett enda ogenomtänkt ord får hela börsen att skaka.

Kanske sitter Näfver och hela laget och asgarvar åt stormen i ett vattenglas.

....men åter till fotbollen, bytet med Basse i AIK-matchen blev skitbra. Att konkurrensen för Näfver och Roni är tuff är bara BRA, det är så det SKA vara på ALLA platser.

KOM IGEN NÄFVER, KRIGA!!!!!!!

Kex Gunnar// Bra inlägg
Örebro Kex Gunnar
2008-07-08 09:46
Ämne: tribente_magico:Jag ....
Håller med i varje stavelse i Cecilias krönika. Finns det någon själv insikt i Näfver så tar han detta på ett positivt sätt och krigar på, för jag tror alla vi som har synpunkter på hans sett att spela (eller inte spela) och hans inställning, helst av allt vill se en Näfver som går ut och gör sina konster på kanten och sedan jobbar arsle av sig när det behövs. DÅ, men först då, visar han att är en av dom man ska bygga nya ÖSK kring.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-08 09:27
Bara att hålla med: väldigt bra krönika och jag tror jag håller med om allt som skrivs. Händer inte så ofta i krönikor!

Kul med nya, duktiga skribenter på Svartvitt!
Örebro Mattias69
2008-07-08 08:00
Nu finns det info uppe om Kubanernas supporterresa till Hammarbymatchen.
Örebro Mattias69
2008-07-08 07:40
Ropesin// Kubanerna kommer att arrangera supporterresa till Bajen, mer info kommer inom kort.

Rallyfinnen//I och med att Kubanerna ordnar resa kommer ÖSK att kontakta Bajen och meddela hur många vi blir och således kan dom inte sälja ut platser på bortasektionen till egna supportrar.
Örebro Rallyfinnen
2008-07-08 07:18
Ropesin//
Jag och några andra ÖSK:are åkte i en minibuss dit för några år sen.. När vi kom fram var det slutsålt, dom hade även öppnat bortaläktaren för Bajen fans! Så efter mycket jagande fann vi en trevlig kille som antagligen jobbade inom Hammarby på nån högre position som hjälpte oss att få sittplatsbiljetter för samma pris som ståplats..
Otrevligare människor på sittplats har jag aldrig träffat på!
Dom skrek och svor på oss och gapade att vi skulle hålla käften när vi applåderade och sjöng ramsor, äldre människor som man tror ska ha lite vett i skallen!! Jag vet inte hur det är nu för tiden men är det som då så rekommenderar jag att du sitter still och är tyst, om du inte vill ha en massa fula ord skrikandes emot dig..
Örebro Pluxen
2008-07-08 01:56
Ämne: Hallå elelr alla öre....
fråga nr.2 Vår naturliga fiende är ju Degerfors men kalla det hat vetefan snarare att dom inte kan godta att dom är sämre än oss =)

Sen är väl Västerås och Peking dom lag som det blir lite derbykaraktär mot MEN inget man kan jämnföra med matcher mot röv..itt.
AIK Öckerö Gnagare
2008-07-08 01:02
Hallå eller alla örebroare, jag har lite frågor till er inbitna ÖSK-fans. Först undrar jag hur många gånger ÖSK vunnit serien, alltså nu menar jag alla serier dom spelat i?

Vilka år vann ÖSK serien är jag nyfiken på att veta och sen undrar jag vilka lag ni hatar mest, vill veta de tre lagen ni hatar mest?

Sen undrar jag också om det finns nån länscup som ÖSK brukar delta i typ Örebro län eller Närke landskap om de har nån typ av cup som t.ex. Östgötacupen i Östergötland? Och om det finns nåt sånt vill jag veta vilka år ÖSK vunnit denna turnering? Tacksam för svar och hoppas ni säkrar nytt kontrakt till nästa säsong!
Örebro Erki
2008-07-07 23:40
eller klicka på länken ovan och välj sen "watch in high quality" så verkar det funka
Örebro Erki
2008-07-07 23:37
Woofi// Fan vad skumt, men tryck på "watch in standard quality" så funkar den. Dock i sämre kvalitet :(
tribente_magico
2008-07-07 23:29
konstigt, nu när näfver blev utbytt i 40:e, och han är sur för det. Då jävlar gnäls det som bara den från folk!, otroligt lågt eftersom det fanns folk som va ännu sämre på plan!, tror inte det va många som ville peta han innan den här matchen. sen apråpå ösk lions statistik, du menar alltså att en spelare kan orsaka så mycke mål bakåt på egen hand?, om nu statstiken stämmer iofs, är det inte en lagsport?, en spelare kan ju inte göra så hela laget sjunker. då är det nåt som är fel med hela ösk, tur att inte några här sitter med i ledningen, då hade nog näfver stuckit för längesen.
Örebro Woofi
2008-07-07 23:26
Ämne: Woofi// Räddningen ä....
Sorry Erki men den funkar inte tyvärr, filmen är inte längre tillgänglig enligt sidan.
Örebro Rasberg
2008-07-07 22:30
Ämne: Trops//

Har inte ....
Klart de har alternativ. De är profesionella och jobbar i en Allsvensk förening. De sitter inte o skriver på ett forum.

Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 22:28
Klicka på länktipset för den som vill se härliga ÖSK-mål från förra året, vi har ju inte fått se så många i år (ännu).
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 22:07
Egentligen var det väl Riddez som gjorde Näfver bra, alternativt att de gjorde varandra bra. ÖSK Lions statistik är ju skrämmande. Något Näfver borde ta sig en funderare på, innan han gnäller om att han blir utbytt.
Örebro Ropesin
2008-07-07 22:05
Några fler som planerar att besöka Söderstadion om drygt två veckor? Vågar man klä sig i svartvitt även när man har sittplats, eller hur mycket aggressivt folk finns det där? Har aldrig varit på Söderstadion...
ÖSK Lions
2008-07-07 21:45
Kalla fakta:
Med Kristoffer Näfver på planen så har vi en målskillnad på 2-13.
När Kristoffer inte funnits på planen så har vi en målskillnad på 4-5.

Kanske läge att fortsätta peta Näfver!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 21:22
Trops//

Har inte hört att de jobbar med någon annan, tydligen så hade Sjögren i princip räknat Arnefjord som klar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 21:15
Chipset - Ta ansvar!//

Djordje Mrdjanin fick inget visum till Norge. ÖSK/Spelarinvest har lagt ett bud som den serbiska klubben accepterar, men agenten kräver en signingsumma som visst är horribel.

Senast den 14/7 skall kontraktet vara klart och Djordje vara på plats i Örebro, annars blir det inget. Slutbudet är lagt till Djordje/agenten, men det skiljer visst rätt mycket pengar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-07 20:49
DaSa/Menar du att du tyckte synd om Lsk supportrarna igår...Du kanske missa att vi hade 2 i stolpen plus ett missat friläge!! Bestulna på en poäng?????? Fan Alvboge gjorde ju knappt en räddning..behövdes inte!!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-07 20:46
DaSa/ Tyckte du missade en viktig detalj som ÖSK måste skärpa till om man vill hamna på övre halvan. EFFEKTIVITET. Det AIK visade på Behrn tex. I halvtid hade de 4 avslut mot mål och 3-0. ÖSK missade 3-4 frilägen mot LSK och gör man inga mål vinner man inga matcher. Skönt att Staaf visade hur det går till. 1 skott och ett mål! Och hoppas man kan tro på målchans framöver när ÖSK får hörnor. Riktigt dålig utdelning nu.
Sen är det många som gnäller på Berra. Han är 19år!
Örebro DaSa
2008-07-07 20:36
Ngr sista kommentarer:

Jag är ingen klackmänniska men jag förstår inte vitsen med att bua och sjunga när speakern läser upp motståndarelagets startelva. De visade ju respekt när våra spelare lästes upp. Vill vi inte ha rykte om att ha en trevlig och "käck" klack?

Sen så hoppas jag vi har koll på den mörkhyade mittfältaren som spelade i LSK. Tyckte han var jävligt duktig. Kanske är en möjlig värvning om LSK åker ur.
Annons: