/fotboll/osk/forum/6974.aspx/fotboll/osk/forum/6974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Greve
2008-07-02 11:56
När vi menar england som modell så menar vi väl att bråket försvunit från arenorna helt. Det är något för klubbarna att eftersträva tycker jag.

När öppnar biljettförsäljningen imorgon? 17.00?

Passar på att dra en startelva

Alven
J.Green-M.W-berra-voven
R.Staaf-Kilen-S.Henriksson-Walker-Ronie
Olsen
AIK Saywee
2008-07-02 11:51
Nej nu går jag och badar, kom med en startelva!
AIK Saywee
2008-07-02 11:46
Apskallen//
Media ger oss den bild som media vill ge, verkligheten och vad vi upplever kan ibland vara annorlunda.

Den italienska modellen är hämtad från England, mycket smart, den gillar jag!

BoP//
Det är väl inte så många "än så länge på detta forum" som tycker att vi skall ha England som förebilder, men jag tycker att det är OK att de verkar ha lyckats med och vara på god väg att stävja huliganismen, det är det jag tycker!

Vad "historien" har gjort för elände är borta för mig i en bättre framtid!

Ursäkta, jag skulle ju inte tjöta, men kunde inte låta bli ...
Örebro Bastard on Parade
2008-07-02 11:34
Skrämmande att många tycker att vi ska ha England som förebilder i "huliganfrågan"...

För övrigt vore det idiotiskt av AIK om de släpper Arnefjord till oss så att han hinner bli spelklar mot, just det, AIK. Tror inte de vill förbättra våra chanser till poäng direkt.

Intressant om ryktet om Djordje Mrdjanin stämmer. Såg han någon match förra året och då var han ruskigt bra. Problemet blir väl kommunikationen i backlinjen...
Mr Lembit
2008-07-02 11:32
Ämne: Romano//

Jag är i....
ÖSK Karl: Den enda som är patetisk är faktiskt du. Du har ingen aning om vad du babblar om?
"Sedan avskyr jag beteendet de står för, att de sedan startar en bojkott för att få fortsätta att vandalisera är enbart patetiskt."

känns som att du pratar lite i nattmössan där.
Örebro apskallen
2008-07-02 11:31
Ämne: Ska det inte pratas ...."Statistiskt sett väldigt få AIK:are som bråkar"? Jag ser gärna en källa på den uppgiften eftersom jag upplever det helt tvärtom.

Sedan tycker jag det är lite struts-teknik att skylla på samhället, för lindriga straff osv. Bråken uppstår i regel i samband med fotbollsmatcher, de inblandade har alltid nån koppling till ett lag. Självklart måste klubben ta ett stort ansvar.

Men visst, självklart måste polisen ha ett finger med i spelet. Jag gillar den italienska modellen där ligister måste infinna sig på den lokala polisstation i samband med VARJE match hans lag spelar. Ett enkelt sätt att se till att personen inte bråkar och kostar heller inte särskilt mycket för samhället.
AIK kribba
2008-07-02 11:29
Saywee, att vilja är en sak,men man måste kunna också ;) Såg att du själv tippat kryss, men jag hoppas och tror också att vi ska ha en hyfsad chans till 3 poäng om vi spelar som vi ska och kan. Vi trivs mot er både hemma och borta och är i grunden ett bättre lag men nu är ni i bra form som det verkar och har fått nyförv,som jag iofs inte vet får spela på torsdag?

Men, ska vi vinna måste vi gå in 100% hela matchen, spela bra och inte slappna av en sekund, har stor respekt för vad ni kan åstadkomma på er hemmaplan. Det kommer nog bli stenhårt det här.
AIK Saywee
2008-07-02 11:17
Nu kommer ett fånig inlägg från Saywee, men vi pratar inte på detta forum, vi skriver ;-)
AIK Saywee
2008-07-02 11:15
Hur ser det ut ...

Kribba, det är faktiskt 50-50, ÖSK är på gång för att undvika streckstriden i nedre delen av tabellen och AIK vill väl behålla minst en bronsplats efter höstpremiäromgången ...?
AIK kribba
2008-07-02 11:08
Ska det inte pratas fotboll härinne också, eller är det bara bråk och elände som är på tapeten nu?

ÖSK Karl, flest supportrar innebär också automatiskt att det är fler som bråkar också,det är inget konstigt med det. Ändå så är det väldigt få AIKare statistiskt sett som skämmer ut sig genom att bråka. Du går ju på som om det vore al quaida som skulle komma på besök. Istället för att dömma ut hela AIK som du gör borde samhället ta i med hårdhandskarna och dömma fängelsestraff i större och hårdare grad så att det kostar mer än det smakar att bråka.

Nog om dessa tråkigheter,

Hur ser det ut inför matchen? Ni har skaffat lite nyförvärv, kommer samtliga dessa att kunna spela mot AIK på torsdag?

Örebro verkar vara i fin form, men det är också AIK som dessutom kunnat göra rätt många mål under em uppehållet. Dessutom brukar vi trivas i Örebro, flera segrar där dom senaste åren. Hoppas det håller i sig. Vore skönt att få börja höstsäsongen lika bra som vi avslutade vårsäsongen.

Hur går det med Arnefjord förresten? Tror ni det blir någon affär?
AIK Saywee
2008-07-02 11:07
Nu tjötar jag inte mer om huliganer, det är bara positivism inför hösten, Kungen av Danmark är hemma, Allsvenskan är på G och Starke Arvid väntar på fint besök!

ALLA TILL BA I MORGON KVÄLL och ...

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2008-07-02 11:03
ÖSK-Karl//
Vi är som oftast överens, men kanske inte alltid i alla frågor, vill bara nämna att några av mina vänner på gamla trä, ståplats väster, blev "misshandlade" av några så kallade änglar.

Sådant sitter kvar i ryggmärgen!

Edit hälsar att det handlade om den 25 oktober 1970
Greve
2008-07-02 10:57
Håller meddig ÖSK-Karl. Låt dem fåstannahemma istället för att komma hit och vandalisera. Hoppas vi tar efter England som ett gott exempel. Fotboll och vandalism hör inte samman
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 10:46
Romano//

Jag är inte rädd för min egen del. Däremot känner jag till barnfamiljer som undviker just 08-matcherna.

Sedan avskyr jag beteendet de står för, att de sedan startar en bojkott för att få fortsätta att vandalisera är enbart patetiskt.
AIK Saywee
2008-07-02 10:45
Black army har en filosofi, "men klicken" i klacken som INTE är Black Army har en annan.

Klickar finns i många klackar, tyvärr finns det även fula svartvita klickar som svärtar ned oss ibland.
Örebro Romano
2008-07-02 10:43
Huliganer...

Är det verkligen så illa att ni går runt och är rädda när AIK, DIF & Hammarby är här?
Kan för mitt liv inte förstå detta!

För hur ofta ger sig så kallade "Huliganer" på vanliga maänniskor eller motståndares supportrar?

Idag handlar supporter bråken i stort sätt bara om uppgjorda fighter. Det är ett gäng från varje gruppering som fightas för sitt "lag".
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 10:27
Saywee//

"Men huliganpriset tar de så kallade Änglarna, det fixade de den 25 oktober 1970. Det är/var den enda gång jag varit rädd på en fotbollsmatch."

Jo, jag var också där, det var slutet på att sitta på löparbanorna. Men då var de ute efter att stoppa matchen, inte slåss. Det var ju nog så illa, men i princip räckte det till slut med en hund för att rensa planen.

Min uppfattning är att t.ex Black Army mer eller mindre har våld som en attraktionskraft för att locka medlemmar, även namnet säger en del.
AIK Saywee
2008-07-02 10:00
Apropå huliganstrulet så verkar det som att man fått ordning på det i England, snart blir det nog modernt även i Sveriga att efterlikna å ta det lite lungnare ...?

För mig, rent generellt när det gäller stockholmsklubbar har det varit "ganska" OK när Djurgården och AIK varit på besök i vår vackra stad, före - under och efter matcherna, men när Hammarby varit på besök har det som oftast strulat ordentligt, vad jag har sett, hört och upplevt.

Men huliganpriset tar de så kallade Änglarna, det fixade de den 25 oktober 1970. Det är/var den enda gång jag varit rädd på en fotbollsmatch.
Örebro jocke.
2008-07-02 08:51
Tack för bra och intressanta FanTV reportage!

Vad tror ni, blir det klart med någon back innan veckans slut?
Örebro Grixx
2008-07-02 08:00
Tack alla nattjobbare!!!!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-02 02:55
Sjögren om Summer Season
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-02 02:51
Sixten Boström om finsk julafton
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-02 02:49
Presskonferens: Alvbåge klar för ÖSK
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-02 01:44
Alvbåge tillbaka i ÖSK: - De kanske kastar tomater efter mig
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 01:14
Saywee//

Vi kan ju inte ta ifrån Degerfors att de lyckats fått fram någon enstaka hygglig spelare genom åren :-) Hoppas bara att de hamnar i Örebro i fortsättningen, om de törs. Men nu när först Tjerna och sedan Seb föregått som bra exempel kanske fler vågar hänga på?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 01:04
Opus klon//

"Jag ska till Örebro på Torsdag i lite andra ärenden"

Ha, ha, förstod väl att du inte kunde låta bli att gå till BA, det blir nog som vanligt :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 00:54
Opus klon//

Detta har vi disskuterat till leda, du har din uppfattning, jag har min.

Saywee/

Jag har med egna ögon bevittnat 08-hulliganernas framfart i Örebro i allmänhet och AIK-hulliganernas i synnerhet. Efter det tycker jag det är skönt att slippa dem, de enda som förlorar på det är deras egna lag. En gång var det ca.200 AIK-are som gick fram på Restalundsgatan och saboterade nästan varje bil, trots att polisen var i släptåg. En annan gång krossade en AIK:are framrutan på en bil som kom åkandes på Rudbecksgatan, till pöbelns jubel. Det hade kunnat sluta väldigt illa. I jämförelse fick de två tokarna från Örebro som tände bengalerna på Nya Ullevi två års avstängning på BA. När inte klackarna från Stockholm själva tar itu med packet, då tycker jag det är bättre de gör upp på sin egen hemmaplan.

Chipset - Ta ansvar!, Ropesin/

Ursäkta mitt sena svar, kom precis hem. Det måste då vara den utländska mittback som spelade i Degerfors förra året som är aktuell. Vi får se om någon/några dagar vem det blir, Arnefjord eller Mrdjanin. Den de förhandlar med kommer ifrån något exjugoslaviskt land och spelade som sagt mittback i Degerfors förra året.
AIK Saywee
2008-07-02 00:06
Opus klon//
Ring, du har ett mess, vi laddar för torsdag ...

... puh

ALLA TILL BA!!!
Örebro Ordem e Progresso
2008-07-01 23:57
Ngn som vet hur det är ställt med Bassombeng? När ska han bli spelklar egentligen?!
AIK Saywee
2008-07-01 23:56
Opus klon//
Jag har varken sagt eller skrivit något sådant, men det är helt otroligt, i övre tonåren bodde jag faktiskt där ...

... har du en spåkula?
Annons: