/fotboll/osk/forum/697.aspx/fotboll/osk/forum/697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-05-01 20:03
@Nissesson:

Träffade du Orvar, Olle eller några andra av de andra där på "andra sidan"? Vore intressant att höra deras syn på saken. Kummel förresten, kan han tycka att förr var det bättre förr? Tänker på ölburken i huvudet från "de fina supportrarna", goa gubbarna från götet... 1970...
Örebro Snö
2016-05-01 19:31
Det är väl just det som är problemet i supporterkultur, en viss klick "snorungar" i klacken klarar inte av den mängd alkohol som intas innan match, och därav inte kan uppföra sig som en supporter. Vi är troligen långt ifrån varandra i värdering och tolerans, men i min värld STÅR MAN UPP mot allt trassel vad det än må vara, lycka till i din värld
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Örebro slott
2016-05-01 18:30
Herregud, läs vad jag skrev. Beteendet i sig har troligtvis inget med supporterkultur att göra, snarare att man gör dumma saker på fyllan. Hade det varit en fredagskväll hade de med all säkerhet gjort likadant.
Örebro Snö
2016-05-01 18:26
Örebro Slott, dessa två pissande ungdomar stod sedan bland Kubanerna, men fm tycker du de e ok och har inget med supporterkultur att göra, dom hamnade nog fel:)
Örebro Örebro slott
2016-05-01 18:18
Snö: Kudos till dig i så fall. Allt för många gnäller utan att göra något. Även om pyro enligt mig inte är något negativt, pissa på skyltfönster i sin egen stad däremot är ju bara skevt. Det har nog dock inget med supporterkulturen att göra, de två individerna pissar nog öppet även en vanlig fredagskväll också.
Men bra att du sa till.
Örebro Snö
2016-05-01 18:09
@Örebro Slott, jag säger alltid ifrån du kan va lugn, senast på väg till Djurgårdsmatchen 2 ÖSK fans( iallafall med ösk halsduk o tröja, men du tror förmodligen att det inte var fans) som pissar på skyltfönster på stan, helt oacceptabelt, ytterligare tillrättavisade jag 2 DIF anhängare dom kastade knallskott 1 m från min cyckel, dessa fick också veta vad jag tyckte, och jag kan lova dig att dom var ganska paffa att någon "vågade", vi är ju i ett grymt övertag mot alla "snorungar", de e en lite klick som inte kan uppföra sig och hjälps vi åt att STÅ UPP så ska du se att det blir förändring.
Örebro cellblock
2016-05-01 17:56
Hur många har blivit svårt skadade av pyro de senaste 100 åren på Vallen? Är svaret 0 är jag inte förvånad. Den här debatten är inte rimlig.

Mot serieledning på måndag!
Örebro Örebro slott
2016-05-01 17:31
Snö: Om du går in med attityden att alla som sjunger "vidriga ramsor" (vilka då?) och bränner bengaler är snorungar så lär du inte komma så långt.

Men då antar jag att du föregår med gott exempel och säger ifrån nästa gång en bengal tänds eller när någon skriker en "vidrig ramsa"? Eller blir det som vanligt: Det gnälls och ställs krav, men det är någon annan som ska genomföra?
Örebro Bastard on Parade
2016-05-01 17:06
@TommyS:

Märklig trupp. Behöver man verkligen 2 mittbackar och 2 ytterbackar på bänken? Hade det inte varit bättre att ta med någon av Walldén, Loön eller Möller? Eller Yanez Hernandez om man nu vill ha 2 ytterbackar, eftersom han kan spela yttermittfältare också.
Örebro Snö
2016-05-01 17:03
@örebro slott, du får bli hur trött du vill, hur tycker du vi ska styra upp "snorungarnas" fasoner? maskeringar, vidriga ramsor, bangers, bengaler mm, om inte vi som är vuxna säger ifrån,vare sig det är till ett fan eller någon annan, så vem gör det??
Örebro Marta (hane)
2016-05-01 16:48
Ekstrand är reserv om inte Crespo frisknar till..
Örebro Chris P. Bacon
2016-05-01 16:19
Crespo är med i truppen som ÖSK lade upp för en timme sen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-01 16:13
Både DG och Sema kan spela på topp om det behövs, så det finns ju olika formationer för Axén att mixtra med i slutet av matchen om så krävs.

Dock är det ju ingen höjdare att ha en central mittfältare och en väldigt orutinerad anfallare som enda bänkalternativ utöver försvarare och målvakt. Vi får hoppas på att startelvan inte kör fast utan skapar gott om chanser.
Örebro TommyS
2016-05-01 15:31
@Pedretti:

Lutar alltså åt fyra backar på bänken imorgon. Lite sådär med offensiva alternativ på bänken. Bra odds för Jonis att få speltid
Örebro Alltid Örebro
2016-05-01 14:48
Al Hakems snack om gester på planen (nu på cmore) är ju ett skämt... Jag köper att man delar ut kort för "crowding" och aggressiva gester mot domaren men att varna en spelare som i stundens hetta sträcker ut händerna eller lägger dem på huvet i frustration över ett uteblivet domslut (som RÅP mot DIF) är att ta det för långt. Kommer ta bort passionen helt...
Örebro Örebro slott
2016-05-01 14:38
Snö: Vem är du att avgöra om man är ett fan eller inte? Är så vansinnigt trött på er som sitter på era höga hästar och tror er veta bäst. Om ni för en sekund kan tänka "alla är supportrar, men jag skulle vilja föra en dialog där alla får säga sitt" så kanske vi kan komma någon vart.

Är så svårt att tro att ni är vuxna människor ibland.
Örebro Pedretti
2016-05-01 13:45
Crespo blir inte med till Kalmar imorgon, skada OCH sjukdom stoppar honom.
Örebro Snö
2016-05-01 10:01
Skönt att de finns fler som vill att VI MÅSTE STÅ UPP, nu får det vara slut med dessa "snorungar" som kallar sig fans, som gapar ut det dom känner i stunden och som totalt saknar respekt för medmänniskor,domare, motståndare, ser även dessa tendenser i Kubanerna, så man kan bara hoppas att de som står närmast säger ifrån, jag backar aldrig om jag ser hör vidrigheter, vi alla är skyldiga att hjäpas åt.
Örebro Nicka i ribban
2016-05-01 09:12
Räknas hockeyns pyroteknik också som våld? Hur många har skadats av pyroteknik på Behrn och när har det skett? Det känns som många gör en höna av en fjäder i debatten.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-05-01 01:21
Det är första maj 2041, det har gått 25 år, typ en generation.

Har jag skött mig, brinner jag kanske inte i helvetet, utan sitter på en molnkant och tittar ner mot planeten jag bodde på en tid.

På några för mig svårbegripliga överskådliga gps-positioner finns arenor, dvs om jag hamnade bland molnen ...

Min ornitologiska kikare (hånobjekt) som hängde med av misstag, ger mig en bättre möjlighet att ana, eller skymta vad som försiggår där nere.

Misstänker att Bengalsvenskan har säsong och att knallskotten är de enda skott som får dårarna att jubla.

Föreställningarna inleds med pyro, rök och eld och de som skadats transporteras bort för vidare behandling och om någon dött så finns det hål i planeten där man kan bli av av sådant avfall.

De som fått tinnitus har lyssnat klart.

De flesta har glömt hur en fotboll såg ut:(

Alltså, ni får ursäkta inlägget, med Odd och jag är så otroligt trötta på "eländet" och oroliga för framtidens supportkultur.

Vi MÅSTE alla våga vägra våld och tendenser till våld!

I tid ...

ÖSK !!!
AIK Nissesson
2016-05-01 00:30
Så skönt att jag inte är ensam i mina egna tankar ...

Svartvit målvakt beskriver det så bra!

Vi MÅSTE stoppa det onda, om vi orkar, törs, vill och kan ...

ÖSK !!!
Örebro Ansiktet
2016-04-30 23:04
Marcus Astvald nu i Norska andra divisionen. Trist att det inte gick bättre för honom. De få gånger jag numera ser mannen är på Engelbrekts kvarterskrog. Han verkar ha årskort vid Jack Vegas maskinen. Förstår att han gick till superettans motsvarighet i Norge, lär vara lite bättre pengar där. Jack Vegas har en tendens att sluka pengar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro GT
2016-04-30 21:25
@Nicknamn i ribban:

Stackars degen, idag tuggade man inte bara grus, man Åt-vida-berg...
Skämt åsido, de saknar i år duktige Patrik Anttonen i backlinjen och Mackan Astvald som kunde löpa isär motståndarnas försvar.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-30 18:41
Degen fick stryk med 0-3 hemma mot Åtvid och parkerar på en sistaplats i Superettan.
AIK Nissesson
2016-04-30 17:49
Men inte skall väl personliga relationer påverka laguttagningar?

Bästa för dagen skall lira!!!
Örebro flesklepp
2016-04-30 15:06
@Hagge till landslaget:

Ok, trodde att det typ rörde sig om nån sorts "hat-kärlek"...
Örebro Hagge till landslaget
2016-04-30 14:41
@flesklepp:

Janne och Astrit har inte världens bästa relation om man säger så..
Örebro flesklepp
2016-04-30 14:21
Tänkte också lite på det där med Astrit och landslaget. Borde han inte vara ett litet steg närmare en trupp-plats nu med Janne på väg in som förbundskapten? Att Hamre'n stämmer av en del med Janne A redan nu?
Örebro either/or
2016-04-30 08:48
Man har ju varit med i så många år nu. Glädje och besvikelser. Så det är knappt man vågar knysta något om känslan inför resten av säsongen... Men det är nåt med det här laget sen Axén tog över som är så älskvärt och härligt. Möjligen är försvaret för svagt för att vara med allra högst upp, men hoppas att det kan förbättras under säsongen när framför allt Almebäck kommer in i det mer. Hade Astrit spelat i MFF, Blåvitt eller AIK så hade krönikörerna redan nu börjat lobba för en plats i EM-truppen. Men eftersom han "bara" spelar i ÖSK så får han ju sparsamt med uppmärksamhet. Men så bra är han. Utan tvekan en av allsvenskans allra bästa spelare. Och ändå känns det som att det finns mer att krama ur honom, vilket ju egentligen är helt fantastiskt. Silverlaget -94 var troligen ett starkare lagbygge, och med extrema toppar som Arnor och Kuba, men årets lag alltså...Kan inte minnas ett ÖSK-lag med så här många starka karaktärer och individer. DG, Nordin, Kalle, RÅP, Rinne, Maic, Crespo, Nordin, Broberg, Astrit... Bara att vara glad över att vi har sådana spelare, och bara att vara glad så länge vi kan hänga med i toppen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-29 22:18
Vad gött att kunna ta helg på samma poäng som serieledaren. En seger och hållen nolla mot Kalmar och jag skulle gå på moln hela veckan.
Annons: