/fotboll/osk/forum/6951.aspx/fotboll/osk/forum/6951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-06 21:49
Hur långt kontrakt har Näfver? Hur mycket kan man få för honom? Utan Näfver får vi plats för Frempong och vi får dessutom Roni på rätt kant.
Örebro Grixx
2008-07-06 21:48
Kim fungerar som en xtra back med sina nickar, härligt.

Anttonen är nog nu självskriven som högerback, hans inkast sätter också ytterligare dimension till anfallet. Frågan är om inkasten inte är farligare än hörnorna. Han verkar ha lagt till en 4-5 meter yttrligare på längden på dom redan långa inkasten.Härligt något att bygga vidare på.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-06 21:46
Trops//

En sniken agent som garanterat hoppats på ÖSK-förlust idag. Segern gör att det blir lättare att få honom. Chanserna har nog ökat från 50-50 till 60-40. Just nu handlar det om pengar för att signa (vet inte hur mycket det hänger på). Klubbarna är enligt uppgift överens.
Örebro Ropesin
2008-07-06 21:44
Så underbart! Staaf nätar, Olsen var nära mål, ÖSK skapade chanser och Ze och Bassombeng är rejält på gång! SM-GULD!
Örebro bison
2008-07-06 21:40
hittade det själv
Örebro bison
2008-07-06 21:39
nån som har länktips där man kan se målet?
Sundsvall GIF:aren på Vintertullen
2008-07-06 21:37
Gratts till vinsten mot LSK, rätt resultat!
Se upp nästa omgång, vi är i ett sjud-a slag nu!
Ljungskile grack
2008-07-06 21:35
Bilder från dagens match finns på nedanstående länk för den som är intresserad:

http://www.matchbilder.com/?p=match&MatchID=39
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-06 21:34
Nu fick man den laguppställning jag önskade inför AIK-matchen. Ze har spelat in sig i laget, MaWi får slåss med GlHo om den andra platsen. Förhoppningsvis har vi Djordre klar snart, för nu saknar vi bara en mittback.

Tack Larsen för Kim Olsen och Spelarinvest för Alvbåge.

Jag tycker fortfarande att vi skall spela 4-4-2.

Näfver behövs väl året ut om det blir skador, sedan tycker jag han skall säljas och att Frempong får komma hem igen. Sirius skriker just nu efter en målvakt, så där lär RiRi hamna inom kort.

Förövrigt kan man notera att Haginge plockat mindre poäng med sitt DIF än ÖSK gjort sedan han försvann, hoppas det fortsätter så.
Örebro Grixx
2008-07-06 21:29
Trops// Jag erkänner!!!!!!!!
Du har rätt, sorry sorry :-) :-)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-06 21:24
Nobbe skall ha cred idag. Trots många slarviga passningar var det han som tog jobbet och ångade på. Staaf är hundraprocentig när det gäller skott/mål ;-), han ser dock lite tung ut i steget. Samma elva från start mot Sundsvall vill jag se och samma bänk.
Örebro Grixx
2008-07-06 21:23
Trops// Jag hoppade bara över lite;-) för det var väl ändå Kim som tog emot och bröstade ner i första mottagningen. Hoppas jag inte såg fel, sorry i så fall:-/

Edit: Ska omgående uppsöka optikern.
FORZA ÖREBRO!
2008-07-06 21:20
Faan va sköönt :D nu är min kväll lyckad! Tack Robin Staaf för det underbara målet och tack hela laget som har kämpat hårt! Suveränt också att Alven höll 0:an ;) Bra ÖSK!
Örebro Grixx
2008-07-06 21:16
När alla byten var gjorde kände jag mig orolig, ingen som helst kreatör på planen. Bara ett antal spelare som bara kan skotta inne i boxen, totalt fantasilösa spelare. Möjligen skulle Jidsjö kunna springa in en boll.

Men tji fick jag, Kim serverar och Staaf pangar på......så jäkla kul.

Edit: Tji nummer 2, servitören heter Jidsjö.
Ljungskile Júnior
2008-07-06 21:09
Ämne: 2010 på läktaren. De....
först å främst, grattis till segern. Men som grönvit känns de tung med tre bortdömda mål på tre matcher... Och samtliga matcher har slutat med förlust med, jsut det, ett mål.

men du, 2010 på läktaren mot örebro.. skulle det vara dåligt? det bor 3500 i samhället. Spännande å se om ni lika bra % när vi kommer på besök ;P
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-06 20:59
Skillnaden mellan Staaf och tex Porokara är att han gör mål när han får chansen. Porokara verkar behöva ett stort antal chanser. Men jag ser Poro mer som en framstpelare iofs. Skönt att Staaf går in och levererar. Jidsjö som jag förespråkat tidigare gör en mycket fin framspelning.

+ till Berra som är bra men gör en del "roliga" grejer ibland.

+Bassombeng som jag hoppas var trött när han blev utbytt. Tycker han ger ÖSK en ny dimension i anfallet. Fart och teknik.

+Olsen. Klockren värvning. Tänk om vi haft honom hela säsongen.
Örebro Aspen
2008-07-06 20:58
Skön seger. Alvbåge känns trygg. Berra har etablerat sig, Anttonen bra, ger extra stabilitet och riktig 4-3-3 back med offensiva löpningar och inlägg, Nordin startade bra, Nobbe bättre än vanligt, Kim äntligen en target, Staaf 2 mål på 3 matcher, Jidsjö tog plats i straffområde viljet betydde en målplats.
Nu har Sixten en vecka på sig att spela in nyförvärven. Sedan behöver vi både Glenn och Seb friska.
Örebro Grixx
2008-07-06 20:56
Härligt att få ett mål mot slutet, annars brukar alla psykmål drabba oss.

Anttonen i stort sett perfekt. Wikström gjorde mycket arbete...men backlinjen är inte samspelt.

Alven utsattes inte direkt för något svårt men såg lite väl passiv några gånger. Lägen som han tidigare hade agerat med större auktoritet i.

En poäng hade varit godkännt nu var poängresultatet kanoooon.

Det som var skit var att alla konkurrenter fick snikpoäng!!!!!!!!

ps intressant med så många byten.
Örebro Pluxen
2008-07-06 20:51
Grismatch med stort G idag =)

Tack Alvbåge för att du är tillbaka, såg ut att vara en helt annan känsla i backlinjen!

Tack Nordback,äntligen kände man igen dej!

Tack Staaf för målet.

Tack hela laget som inte viker ner sej utan står upp hela matchen.

Ny match mot giffarna den 14 och då är laget ännu lite mer samspelta, kan nog bli en rätt underhållande match.
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-07-06 20:46
Såg ut som det blev ett benbrott för haginge.
Örebro Hertig_Karl
2008-07-06 20:43
Fan va skönt med 3 poäng! Äntligen!!!

Dagens bästa: Nyförvärven, Ett kämpande ÖSK, 3 poäng och ÖSK-klacken! Jäkligt bra kämpat!

Dagens sämsta: PPV-kommentatorerna hade fan inte ett rätt. Ruskigt dåliga var dom, men vad gör det egentligen efter en sån här skön seger!

3 poäng mot Sundsvall om en vecka!
Örebro Mac-T
2008-07-06 20:34
Ämne: Ämne: Skönt m....
Så här sas det i en kommentar till matchen TFF-DIF: Frontfiguren i denna match blir utan tvivel domaren Michael Lerjéus som missade Yousef Fahkros mycket vårdslösa tackling på Patrik Haginge som blev tvungen att föras till sjukhus.
Örebro Joerny
2008-07-06 20:20
uj uj!! det satt hårt inne, men fan vad viktigt, o fan vad skönt!
Örebro Skåne ÖSKare
2008-07-06 20:19
Underbart! Man ser att alla tre värvningar gör sitt. Försvaret har inte varit så här stabilt på länge... Tacka Alven för det, trots att berra skicka bort bollen några gånger och inte lita 100% på Alven. Annars riktigt bra backlinje!

Olsen är en grym target player! Vann alla nickdueller under matchen både i anfall och i försvaret!!!!! Otrolig kille! Han är inte så snabb dock. Staaf gjorde ett bra inhopp och matchhjälte.

Tyckte ÖSK kontrollerade matchen och hade alla heta chanser även om statistiken säger annat!

Forza Svartvitt!
Örebro 0REBR0
2008-07-06 20:15
fler borta- än hemmasegrar i år... (HITTILS)
Örebro Paloma
2008-07-06 20:15
Ämne: Skönt med 3 poäng. S....
Vad hände med honom?
Örebro Mac-T
2008-07-06 20:09
Skönt med 3 poäng. Synd att Haginge fick åka till sjukhus.
Örebro Majkh
2008-07-06 20:08
Ämne: Underbart! äntligen ....
Håller med! fan va gött :D
Örebro ernot
2008-07-06 20:06
Underbart! äntligen lite flyt och skönt med nyförvärven som imponerar på plan.
Assyriska Tekniken kommer först!!!
2008-07-06 20:02
Grattis grabbar!!
Våga satsa på Robin Staaf. Han kommer göra stor succe. Otroligt mycket fotboll i sig.

WOW stor hjälte i en mycket viktig match!
Annons: