/fotboll/osk/forum/6946.aspx/fotboll/osk/forum/6946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2008-07-10 20:08
Ämne: Ojojoj man upphörs a....
att inte orka läsa en artikel om djurgården klassar du som okunskap??? Hur tänkte du nu?
ÖSK Lions
2008-07-10 20:05
Ojojoj man upphörs aldrig att förvånas av människors okunskap och folk som inte läser ordentligt. ;-)
Örebro DaSa
2008-07-10 19:58
Ngn som vet hur man uttalar namnet Palmi Rafn Palmason?:) Jag som precis lärt mig Bertin Ndille och Bassombeng:)
Örebro DaSa
2008-07-10 19:57
Sogen// Djurgårs artikeln är ju från januari så de har väl dissat honom....
Örebro Sogen
2008-07-10 19:55
om han ska provträna med djurgården varför är han då favorit att hamna hos ösk??

en offensiv innermitt vore ju dock en dröm att få, om han petar nobbe eller nordin i allafall annars kan det ju kvitta...
Örebro Sogen
2008-07-10 19:55
om han ska provträna med djurgården varför är han då favorit att hamna hos ösk??

en offensiv innermitt vore ju dock en dröm att få, om han petar nobbe eller nordin i allafall annars kan det ju kvitta...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-10 19:37
lite mer info om Palmi Rafn Palmason!
Halmstads BK GHTFan
2008-07-10 18:34
Örebro are favourites to land Icelandic starlet Palmi Rafn Palmason. You read it here first!!
Örebro MAD FOR IT!
2008-07-10 17:57
Ämne: Förstår inte varför ....
ja, hans inhopp sög verkligen... tur att han spelade från start ;)
Örebro Vegurra
2008-07-10 17:40
Förstår inte varför Bassombeng anses given i en startelva. Han gjorde ingen människa glad under sitt inhopp i Ljungskile-matchen. Blev alltid av med bollen och åstadkom ingenting.
Örebro hunter
2008-07-10 17:06
ÖSK Lions//
Holgersson om han är matchklar, han är ju med på bilden i Na-tidningen. Men jag skulle hellre låta Gerzic slå dessa,även frisparkar har gerzic iallfall visat farligheter i tidigare matcher han har fått chansen. Det blev inga mål p.g.a att det inte va någon som rusade mot bägge stolparna ifall han skulle skjuta utanför så kan man då slå in den.

jag vill se mer vilja i straffområdet mot sunsvall. Porokara-Olsen-Bassombeng

Inhoppare till vänster: Jidsjö/Näfver
Inhoppare till höger:Staaf
ÖSK Lions
2008-07-10 16:15
Sogen//
Vi verkar ha olika syn på saken. Så kan det vara ibland.

Hoppas att någon vettig spelare kan slå hörnorna på måndag så den inte fastnar på första bästa motståndarspelare...några förslag på vem som kan slå dessa?
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-10 15:59
Nobbe om matchen mot Giffarna: - Det enda viktiga är att vi vinner
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-10 15:47
Anttonen: - Jag kastade längre när jag var yngre
Örebro hunter
2008-07-10 15:46
Sogen har helt rätt att sexpoängsmatcher kommer från det han mena, men man kan ändå säga att sexpoängsmatcher också är matcher som är väldigt viktiga i bottenstriden.
Örebro Sogen
2008-07-10 15:33
Ämne: Sogen//
Du har helt....
HAHA stolle där, klart att jag inte har fel, det jag beskrev kommer altså 6poängsmatch ifrån, varför heter det 6poängsmatch det du beskrev? 6poäng är ju inte äns inblandat i det.

Ojojoj man upphörs aldrig att förvånas av människors okunskap och tossigheter
ÖSK Lions
2008-07-10 15:05
Sogen//
Du har helt...fel!
"När två lag ligger på samma poäng eller väldigt nära varandra i tabellen så kallas detta scenario för "sexpoängsmatch" då den psykologiska effekten av en seger/förlust är enorm."

Det verkar vara du som är obildad i detta fall.
Örebro Kerberos
2008-07-10 14:00
bleke// Visst finns det för oss alla ett risktagande i allt vi gör, i exemepel på områden du nämner, trafiken och alkohol.

Dock värderar vi risken vi vill ta olika.

Vissa är villiga att ta en större risk för att t.ex dö än andra. Att göra saker som att röka, åka för fort med bilen, dricka för mycket alkohol, hoppa fallskärm, osv.

Visst kan mycket också bero på oförstånd, att risktagaren inte förstår den risken den tar i sitt agerande.

Tex. att vara medveten om vad risken med att smälla av pyorteknik mitt i bland 200 personer innebär, eller att elda en bengalisk eld i en klunga av folk.

Sen finns det nog också hos många en omedvetenhet i det ansvar eventuella konsekvenser av risktagandet man tar innebär. Vilket ansvar får jag över att ha eldat upp någon persons hår med en bengalisk eld, vilket ansvar har jag efter att ha kört ihjäl någon person med bilen osv.

EDIT: Skulle ha varit ett svar till bleke.
Örebro Liberate
2008-07-10 13:57
Ämne: Liberate//Har varit ....
Är man inte med i Kubanerna "for life";)
Örebro Grixx
2008-07-10 13:53
Liberate//Har varit med några år, men inte längre....men fortfarande oftast i klacken.

Sedan finns det ju olika sätt att stödja ÖSK.

PS Hoppas det finns en ansvarsfull representant för Kubanerna i säkerhetsmötena inför matcherna så att det hela tiden finns en förståelse för varandras "arbete".
Örebro Storm_90
2008-07-10 13:47
Någon som vet hur det har gått ekonomiskt för ÖSK i år?
Örebro Liberate
2008-07-10 13:35
Ämne: Bastard on Parade// ....
Grixx//Varför går du inte med i Kubanerna och gör din röst hörd där ist,lägg fram för styrelsen vad du tycker,agera!
Örebro Liberate
2008-07-10 13:24
Ämne: Har skummat igenom f....
Boråsresan var det dummaste jag varit med om,vakten du syftar på nekade mig inträde för att jag var för full tyckte han,argumenterar inte emot det,polaren tog dom så fort han klev av bussen,jag o några till gick upp på stan och in på Guliganernas hemmapub(där kom vi in utan problem)och där hade vi det jäkligt trevligt,det var tydligen ok att släppa iväg fulla människor ut på stan och riskera eventuellt bråk än att ta in alla på samma pub och ha koll på samtliga,men vi vet ju alla att "sheriffen"tar igen sin längd på att spela Allan.
Örebro Grixx
2008-07-10 13:24
Bastard on Parade// "ÖSK har alltid utgått från att vi ska ställa till ett helvete på läktaren" Det uttalandet tror jag inte på.

Angående P så är han inte alltid så mogen sin roll. Kanske proffsig i mångt och mycket men def övernitisk och gammeldags i sitt agerande.

Det som är synd för klacken är att när det händer något skit så sluter sig "kubanerna" omkring och försöker dölja. Inte pekar man ut den som egentligen skiter på Kubanerna och ÖSK´s klubbmärke.( Nu skriver jag "Kubanerna" för när det är något bra som hänt så är det Kubanerna som gjort det enligt de själva, men om det är skit så är det ju så sabla mycket blandat folk som står där och man kan inte ha ansvar för det som skett, också enligt de själva.)

Vid AIK-matchen så blev nog alla tagna på sängen över den blandningen som blev på läktaren. Där kan man nog se en oproffsighet över hur polis och vakter skötte situationen.
Men man trodde nog aldrig att bojkotten skulle innebära den blandning som skedde.

Däremot så var det ju löjligt av vissa supportrar "Kubaner" att provocera AIK-arna och vakter.....och sedan kommer man och kräver av alla ANDRA vakter/poliser/ÖSK att de skulle agerat annorlunda .
Örebro Grixx
2008-07-10 13:05
Tom Hell// Nordin började ju riktigt bra men innan bytet avslutade han i andra med ett antal långa felpass.

Kanske pga "snoksmällen" ;-)

Örebro Bastard on Parade
2008-07-10 13:05
Har skummat igenom forumet lite snabbt och rent allmänt skulle jag nog kunna peka ut dem som står i klacken och de som inte gör det.

Med tanke på det fina rykte Kubanerna har runt om i landet har bevakningen på klacken varit orimlig. ÖSK har en attityd gentemot klackfolket som bara skriker ut att "ni är kriminella, vi har ett öga på er".

På Behrn ska det ju vara visitering innan matchstart. Hur många av er på sittplats blir visiterade? Tämligen ofta ser jag bara "kända" klackpersoner bli visiterade.

ÖSK har alltid utgått från att vi ska ställa till ett helvete på läktaren och gjort allt för att motverka detta. Publikvärdarna ska ha en eloge, de arbetar ideellt och är oftast väldigt behjälpliga.

Ordningsvakter och poliser står däremot och letar fel. Det går inte diskutera vissa beslut dem tar och om man kritiserar dem riskerar man att åka ut med huvudet före. Det finns en specifik ordningsvakt som brukar leka gud rätt ofta, behöver inte skriva ut hans namn då de flesta vet vem jag syftar på. Han brukar visa vem det är som bestämmer så ofta som möjligt. Förra året exempelvis i Borås följer han och en kollega efter bussen hela vägen ned till puben, ställer sig vid ingången och får för sig att ett antal ÖSK:are är för fulla för att ta sig in och väldigt många hamnar i fyllecell.

Skulle också vara intressant att se hur många polisfilmer mitt tryne figurerar i. Och då ska gudarna veta att jag absolut inte är våldsam. Jag är trött på den stämpel som passionerade supportrar har och om det här godtyckliga lagförslaget går igenom så är mina dagar på Västra förmodligen räknade.

Grixx//

Du skriver att man inte ska dra alla över en kam, men det är previs vad ÖSK har gjort. Alla i klacken är potentiella hot efter de två gånger förra säsongen som pyrotekniska pjäser antändes.

psoari//

Du skriver att matchen mot AIK bevisade att ordningsmakten behövs på arenan. Du glömmer lätt att arrangemanget sköttes horribelt. Att inte flytta AIK-supportrarna från ÖSK-klackens läktare var ett stort misstag som tyvärr kunde ha slutat riktigt illa.

Självklart ska ordingsmakt finnas på arenan annars också, men de ska hålla en låg profil. Samtal har påbörjats mellan ÖSK och Kubanerna och det blev en rejäl förbättring mot Ljungskile. Jag tror inte det var en slump att klacken höll igång bättre!
Örebro bleke
2008-07-10 13:03
Ämne: bleke // Det är en s....
Frågan är också hur pass säkert samhälle vi vill ha och hur säkert samhälle vi klarar av att få. Om man i pratar säkerhet när det gäller trasporter t.ex. så accepterar vi ett visst mänskligt lidande för att vi tycker att behovet av snabba och bekväma transporter är av överordnad betydelse, vi finner nöjet i att dricka alkohol viktigare än risken för alkoholrelaterade skador, kanske är det så att den säkerhet som begränsar beslutsfattarnas livsstil inte är den säkerhet som vi eftersträvar...
Örebro Sogen
2008-07-10 12:59
jadå, både en bit ner på forumet och av han som intervjuar Alex......

Örebro Tom Hell
2008-07-10 12:55
Given startelva: Alvbåge - Wowoah, Wikström, Bertin Zé, Anttonen - Nordback, Kihlberg, Bassombeng - Porokara, Olsen, Gerzic.

Staaf & Näfver är jokrar för att förändra en matchbild. Jidsjö och Walker ersättare för trötta spelare.
Fast med denna startelva MÅSTE Gerzic och Basker-Bengt höja sitt passningsspel. Det var under all kritik mot LSK.
Örebro Kex Gunnar
2008-07-10 12:55
Ropesin: Om man har den inställningen att alla som vill upprätthålla lag och ordning alltid gör fel när dom ingriper då ska man nog ta sig en fundera. Jag har varit på dom flesta hemmamatcherna i år och sett åtskilliga matcher genom åren, årets publiksnitt ligger väl någonstans runt 9000 åskådare på Behrn och skulle vakterna vilja kasta ut alla dom ser hade dom nog jämt göra, 9000 utslängda varje match, det tar ett tag. Alla vakter och publikvärdar jag pratat med har alltid varit kanon och hjälp till om man frågat dom saker. Hur är det med publikvärdarna (guljackorna) är det frivilliga eller är det ut kommenderare föräldrar från ungdomslagen ? Nån som vet ?
Annons: