/fotboll/osk/forum/6940.aspx/fotboll/osk/forum/6940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2008-07-13 23:12
Matchen mellan ÖSK-GIF blir extremt viktig. Tittar man på tabellen så förstår man nog hur allvarlig situationen är. Kan vara ett vägskäl för resten av säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-13 22:01
Nu har jag fått info hur det ligger till med Islänningen. Om ÖSK/Spelarinvest skulle köpa honom i dagsläget och sedan inte få någon annan spelare såld för minst 2-3 miljoner (Näfver alt. Frempong), då finns det absolut inga pengar att lösa optionen man har på Kim Olsen efter säsongen.

Själv skulle inte jag våga chansa, en target som Kim får vi inte riskera att missa till nästa år.
AIK Saywee
2008-07-13 21:32
Nej, det måste väl vara den gamla bandyramsan ...

... Slottet, Svampen, Marjasin ...
... kämpa ÖSK vinn!
AIK Saywee
2008-07-13 21:28
Svenska för finländare var kul, bra jobbat FAN-TV

Skottet, Krampen, Margarin ...
... kämpa ÖSK vinn!
Örebro Ropesin
2008-07-13 20:48
En sak är säkert: Porokara har aldrig hört talas om Marjasin! Haha, cred för allt jobb med FAN-TV, mycket uppskattat hos mig!
Örebro kenya
2008-07-13 20:11
Svenska för finländare var ju klockrent :D
Tack för ett bra jobb med FANTV!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 19:48
Alven får en 9:a i betyg - och hoppas på ny nolla
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 19:47
Svenska för finländare - med Roni Porokara
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 19:10
Fan vad glad jag är att vi inte fick Cratz som tränare!
AIK Saywee
2008-07-13 19:08
Tjena, scannat igenom lite semsterslött och bl.a sett att några irriterat sig på att stockholmslagen får domsluten med sig, jag vet inte om detta är verklighet men det kanske ligger något i detta (glöm dock inte att IFK Göteborg oxå är lite gulligullgäng för domarna), men det lag som får mest domslut med sig under senare år är Kalmar FF, samtidigt som de kanske är det lag som skadar mest motståndare ...?

Har för mig att nyligen bad en domare om ursäkt för ett felaktigt dömt Kalmarmål, jag har "sett" det förut och det var då jag sågade fjollan Frisk, 5 totalt matchavgjörande felaktiga domslut (ÖSK-KFF) på "Vallen" för några år sedan, snacka om att vilja dominera. Skönt att han är borta från arenorna!!! ... men kanske Fröjdfeldt är hans efterträdare ...?

F som i Fjolla.

I morgon blir det svartvit keps och svartvit tröja på Bästkusten när de svartvita eleganterna vinner sexpoängsmatchen mot Sunsdsvall, Radiosporten och text-teven värmer sommmarboendet.

FORZA ÖSK!!!
Örebro wurpa
2008-07-13 18:32
Ämne: wurpa//Ösk hatet får....
Nej men en förklaring till att de flesta talanger i forward lämnar örebro,sen är det väl så att när man är ung vill man se sig om inget fel i det.Tänk om alla talanger stannar i stället var hamnar forward då?voine voine!
Örebro Besserwissern
2008-07-13 18:22
wurpa//Ösk hatet får man med modersmjölken om man spelar i BK avundsjuk...
Örebro wurpa
2008-07-13 18:06
En liten story bara!
När jag flyttade ner till söder ( örebro)med fru och tre pojkar, så blev det i forward de började med fotboll.Ungdomsverksamheten var det inget att klaga på.alla var engagerade både föräldrar och tränare.Det jag ganska snart märkte var den genuina (hatet) ilskan mot ösk.det här genomsyrade hela verksamheten,jag var ju inte barnfödd i stan utan såg det hela från sidan.Ja ja lite käbbel tänkte man.Mina grabbar har slutat med fotbollen andra intressen tog över,men de håller på djurgården,malmö,ifk göteborg. om man frågar varför inte ösk- Fan du är ju pucko får man till svar,Så djupt sitter mantrat -hata ösk.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 17:55
Porokara hoppas att målskyttet lossnar mot Giffarna
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 17:55
Boström inför Sundsvall: - Dags för tre poäng på hemmaplan
Örebro Aspen
2008-07-13 17:36
Farsen fortsätter (igen)//Katastrof om ÖSK scounting verksamhet bara består av Sjögren. Det måste finnas ett nätverk av personer som bevakar olika lag. T ex kamerunarna var det Taaler som besöket ett landslagsläger nere i Europa. Kim är väl Larsens verk, Staaf tror jag ÖSK har en person som flyttat till Skåne/Blekinge som spanat in. ÖSK scouter bör se minst 2-3 ungdomsmatcher varje vecka i Örebro med omnejd för att ha koll..
Sjögrens roll handlar väl mer om att sälja in ÖSK som en bra klubb, få spelaren att känna sig välkommen och viktig, hantera avtalsbiten och sköta agentkontakter. Spelaren vill i fösta hand prata med tränarna. Sjögren borde också ha det operativa ansvaret för att bygga upp det nätverk som krävs för scoutingen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 17:15
Skulle gärna se Jidsjö på bänken imorgon.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 17:11
Bastard on Parade//
Ja då får vi hoppas på mer distansskott utanför straffområdet. :)
Örebro Bastard on Parade
2008-07-13 17:08
ÖSK KRILLE//

Japp, det är Nobbe som har fått en offensivare roll och jag tycker det passar honom förvånansvärt bra. Han har ju som bekant bra tryck i dojan och nu kommer han till avslutslägen betydligt oftare och tar löpningar i djupled också.

För övrigt är det lustigt att NA anmärker på Sportbladets fel i Zoom. NA är ju inte direkt felfria de heller. Förslagvis skulle deras sportjournalister kunna gå en kurs i källhänvisning och börja betala ÖSK-Karl för alla nyheter han levererat på sistone.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:53
Bastard on Parade//
Ok är det då Nordback som är lite mer offensiv?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-13 16:50
ÖSK Krille//

Mittfältsformationen kommer nog inte se ut så där. En defensiv och två lite mer offensiva och det är helt rätt! Det är då vi har spelat som allra bäst om vi bortser från matchen mot Djurgården i Allsvenskan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:37
Med den här 11:an så vinner vi! :)

--------------Alvbåge------------

Anttonen---Wikström---Zé---Wowoah

-------Kihlberg---Nordback-------

-------------Nordin--------------

Bassombeng---Olsen---Porokara

Olsen och Bassombeng gör var sitt mål
Staaf kommer in och sätter 3-1 i slutet :)
ÖSK Lions
2008-07-13 16:36
Vad tror ni om morgondagen? Jag tror att Nobbe blir varnad efter en stämpling på Erkan Saglik...
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-13 16:21
... och nej, han är ingen ny Salar eller Zeid (fast alla tre är bröder).
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-13 16:19
Touma är en större miss än Garaca-Hamad. Men i detta fall hade ju ÖSK en plan som man presenterade. Man visade också tydligt intresse som inte gick att misstas. Mer än så kan inte ÖSK göra (Förutom att vara ute lite tidigare) och det är bara att acceptera och gå vidare. Men för att undvika samma scenario till nästa gång bör ÖSK redan nu höra sig för om Ashmed Yasin. Han är betydligt bättre än Ibrahim och troligtvis nästa Forwardexport. Dessutom är väl högerkanten tom om 2-3 år när Bassombeng sålts för 15,3 miljoner till Holland.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:04
Farsen fortsätter (igen)//
Om du menar Pálmi Pálmason så har han gjort 5 matcher och 0 mål i Islands landslag. :) vet inte hur många som är från start?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-13 16:03
Jag håller med. Hade hoppats få se hans snabbhet med bollen i år men hoppas på nästa istället. Han kommer bli grym bara han får chansen och mycket speltid
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 15:58
Farsen fortsätter (igen)//
jag är en av dem som tyckar att Frempong borde fått mer speltid i ösk. Men jag tror att Frempong skulle få spela i Deportivos U-lag till och börja med och sedan tas upp i a-laget.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-13 15:48
ÖSK KRILLE/ Jo det är sant. dock var det väl ett spanskt lag som var intresserade av Frempong och han platsar ju inte. Så det behöver egentligen inte betyda så mycket. Vet någon hur han varit i landslaget? Mål,speltid?
Örebro psoari
2008-07-13 15:45
Jag har hört det förr, speciellt från killarna från Väster. Tja om det inte ingår i deras utbildning att lära sig att ÖSK spelar tråkig fotboll. Men är det inte deras förbannade skyldighet att se till att ÖSK spelar roligare fotboll. Klart att vi inte spelar roligare fotboll om alla som vill spela roligare fotboll går till tråklaget MFF eller nåt sthlmslag, eller Halmstad... eller... Touma platsade helt enkelt inte i sport... synd om han slår igenom i MFF (Synd för sport, kul för Touma...:) )
Annons: