/fotboll/osk/forum/6938.aspx/fotboll/osk/forum/6938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 22:03
Hoppas inte att sista matchen mot Ljungs(chile) ska vara avgörande om vi ska åka ur eller inte. ÖSK möter Gefle,Ljungskile,Norrköping,gais hemma efter serien vänder! Sundsvall och Trelleborg borta när serien vänder! jag tror vi tar 10 poäng hemma och 4 poäng borta totalt 14 poäng på de matcherna plus några överaskningar mot bättre lag!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 21:49
ÖSK-Karl//
jag tror man ska ha typ runt 30 poäng. Men jag tror ösk tar sig samman och får runt 33-39 poäng. :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-11 21:46
Fansens röstning om anfallet på NA, hoppas verkligen det blir som den stora majoriteten vill:

Näfver - Olsen - Porokara 4%
Näfver - Olsen- Bassombeng 12%
Näfver - Olsen- Staaf 8%
Porokara - Olsen - Bassombeng 59%
Porokara - Olsen- Staaf 18%

Antal röster: 819
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2008-07-11 21:44
Ämne: Tycker de är dags fö....
Är du nu här igen och skämmer ut dig!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-11 21:40
Hur många poäng tror ni krävs för att undgå kvalplats? Själv gissar jag på 28. Vinner vi mot Sundsvall på måndag så har vi 15. Övriga 13 borde vi klara utan större problem med tanke på att vi hemma har Ljungskile, Norrköping, Gais och Gefle. Även Elfsborg som väl inte vunnit i Örebro sedan 68-70. Låt säga att vi vinner mot de första fyra lagen och spelar oavgjort mot Elfsborg så har vi de 13 poängen. Räcker det?
Örebro in med Boniek
2008-07-11 21:14
Tycker de är dags för norköping o skriva
jakten för supperettan dag 1 :)

och om tre år jakten på division 1 :)
Örebro yx
2008-07-11 20:44
Chipset//Visst betyder denna match mer än andra matcher. En vinst skulle innebära att ÖSK får 3 poäng samtidigt som vi berövar en av våra stora konkurrenter på poäng vilket gör att deras omgång blir sämsta möjliga för dom. Alltså kan vi inte bara påverka våran situation utan också en av våran värsta motståndare/fiende. Det är av den anledningen såna här matcher kallas för 6-poängs matcher just för att de "betyder lite mer" än andra matcher. Alla spelare och tränare svarar diplomatiskt på om såna här matcher betyder mer. Men vi "tänkande fans" vet att det betyder mer eftersom vi inte bara har ett lags öde i våra händer utan två. En match mot exempelvis Malmö har vi en eftersom Malmö ändå inte påverkar oss i tabellen.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-11 20:29
Önskar samma lag som startade mot LSK. Bassombeng på konstgräs=Mumma!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-11 20:26
Verkar vara mycket biljetter kvar till Sundsvall. Hoppas nu att folk inser denna matchs betydelse (som om denna match skulle betyda mer än de andra ;-)) och pallar sig ner till Behrn. Jag är optimist och tror på 8000 pers.
Örebro M!ke
2008-07-11 19:57
Mycket bra skriven krönika tycker jag... Känner typ lika om Näfver.
3 friska pinnar mot Giffarna nu! :D
Örebro Shumway
2008-07-11 19:31
hunter// "Du menar.."
Vad fan menar du?
Örebro Aspen
2008-07-11 19:21
hunter//Har whiskey och fina viner bäst före datum?
SM guld är inte aktuellt i år, inte i nästa heller.
Örebro Grixx
2008-07-11 18:26
Hoppas att Basse rinner igenom 3 gånger och petar alla bollarna löst men säkert i mål.....
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 18:08
Farsen fortsätter (igen)//
Precis vad jag tänkte. :) Staaf kommer in och avgör igen när det står 2-1. :)
Örebro hunter
2008-07-11 18:01
Du menar att vi tar Sm-guld om vi har en hel och i form Seb? Du måste skojja, han har redan passerat bäst före datum, du vet det går inte att få tillbaka en redan försurad Seb. Ifall det gick skulle han nog ha magont av allt kalk han har drällt i sig.
Örebro Aspen
2008-07-11 17:54
Det mesta ordnar sig med Seb hel och i form.
Örebro hunter
2008-07-11 17:44
DaSa// Jag håller med fullständigt i dina planer.
Men det är tråkigt att Sjögren ska vara så förbannat seg med allt. Om jag vore Lennart skulle jag värvat honom direkt,han är ju för sjutton landslags-meriterad!

Men det verkar som vi inte har en blund i denna affär heller, eftersom Sjögren är borta på semester och har noll koll på inget. Man får väl hoppas på det bästa, för vi är inte något akut behov av en mittback som en offensiv mittfältare.
Örebro DaSa
2008-07-11 17:37
Ämne: Lennart Sjögren om n....
Fan, är så jävla typiskt ÖSK. Om det inte är kris så värvar de inte. De måste ju fatta att mittbackarna som vi har idag inte håller AS klass...

Kan de inte vara lite förutseende ibland, känns som de bara värvar när de måste.
Örebro DaSa
2008-07-11 17:34
Ngn skrev tidigare idag att nästan hela startelvan är utbytt sen 2007, om man ser till detta så borde vi vara rätt så nöjda att vi inte ligger på nedflyttningsplats. Kontiuitet är ju jätteviktigt och nu har vi ju chansen att få det också om vi värvar isläningen och en mittback så kommer vi inte behöva göra en enda värvning efter denna säsong. Nästan så att vi kommer få en trupp som vi kan kräva att det skall hamna på övre halvan plus att den kommer vara kryddad med talanger. Kolla startelvan/truppen nedan:

----------------Alven/Weggen--------------
-PaAn/JoGr---BeNd/MaWi---Ny/OsJo-SaWo/GlHo
-----------Kihlen/Lundholm---------------
-----Bedoya/Nobbe----Isläningen/Nordin--
--Bosse/Staaf---Olsen/Jidsjö---Poro/Frempan-

Sälj: Näfver, Robert W, Rodevåg
Skänk bort: Henriksson, eventuellt Wiken om hans kontrakt går ut.

Alltså 22 truppspelare med en perfekt blandning av rutin och talang och ett grymt tränarpar. Det enda styrelsen behöver lägga energi på sen är att förlänga kontrakt och scouta nya spelare för framtiden. T.ex. så vet vi ju redan nu att om 3-4 år så kommer vi behöva två nya ytterbackar då Wovven och Anttonen närmar sig pensionsåldern:)

Efter det kanske vi kan börja blicka uppåt, kanske ett SM-guld om 3-4 år är realistikt om flertalet av våra talanger blommar ut och vi får behålla dem.
Örebro hunter
2008-07-11 17:33
Lennart Sjögren om nyförvärv...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-11 16:37
Hugo// Klart man ska dit! Men åker tåg..
2008-07-11 16:34
ÖSK-Karl/ Skulle Alven hålla nollan i sina 2 första matcher i "sagan om konungens återkomst"? Låter för bra för att vara sant.
IFK Norrköping Hugo med H
2008-07-11 16:32
Hej!

Ursäkta att jag stör men är det någon som ska till Iron Maiden på stockholm stadion på onsdag och önskar reskompis?

Jag bor i Örebro och ska åka dit ensam just nu så behöver ni ha en chaufför eller har plats över i eran bil kan ni väl Pm:a Mig.

M.v.h Örjan Åberg
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-11 16:31
SyreAtom//

Ja, snacka om byte. Robert Walker mot en landslagsman från Island ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-11 16:28
Hur han ni tro att Alvbåge skulle släppa in mål i sin hemmadebut? ;)
2008-07-11 16:00
ÖSK-Krille// haha.. Då var jag i alla fall nära =) Anfallstrion kommer i alla fall visa att de kan vara en av allsvenskans bästa uppsättning. Dessutom med Staaf som bödeln som kommer in i 75:e och gör mål på sitt enda skott =)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 15:54
Farsen fortsätter (igen)//
Nej du har fel! :) Det blir 3-1. Mål gör Olsen, Bassombeng och Staaf! :)
2008-07-11 15:37
Mitt tips: 2-1. Olsen och Staaf. Roni spelar fram båda. Planens kung tror jag Bassombeng blir. Dock kommer han bli trött och utbytt mot Staaf i 75:e.
Örebro Hertig_Karl
2008-07-11 15:36
Ämne: Hertig Karl/ Ditt ti....
Jodå, på måndag släpper det=) 2 riktiga klassmål blir det! Ett skott utifrån och en fantastisk dribblingsräd från kanten in mot mål!
Kom ihåg vart ni läste det först=)
2008-07-11 15:31
Hertig Karl/ Ditt tips må gå in men isåfall är Roni framspelare. Mål kan han inte göra.
Annons: