/fotboll/osk/forum/6927.aspx/fotboll/osk/forum/6927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-07-14 23:30
Min stående fråga, hur är Nordins kontrakt?
Örebro Grixx
2008-07-14 23:21
Saxat från AB:
– Det såg ut som Ingemar Stenmark ett tag. Gerzic körde slalom mellan våra mittfältare, suckade Sundsvalls tränare Per-Joar Hansen.

:-) :-)

Edit hälsar att det var TT som skrev och AB/Exp köpte.
Örebro rirobban
2008-07-14 23:12
Ämne: Veckan grej i TV4: R....
På Lustig annars...
Örebro E.Shams
2008-07-14 23:12

Ett bra spel. Ett bra resultat. Något som även uppmärksammades av TV4. Det var ett tag sedan man blev imponerad av ÖSK. Hade nästan glömt bort den känslan. Skön känsla det där. ;)
Örebro Grixx
2008-07-14 23:11
oj, det är medialt intresse igen över våra boys!!!
Örebro Grixx
2008-07-14 23:09
Aspen// seg dator man har;-)
Örebro Grixx
2008-07-14 23:08
....och Roni, fick priset för veckans grej of the day med sin fint vid målet.
Örebro Aspen
2008-07-14 23:07
Veckan grej i TV4: Ronis tunnel på Dahlberg
Örebro rirobban
2008-07-14 23:07
Porokaras tunnel blev "grej of the day":)
Örebro rirobban
2008-07-14 23:06
Kung Alvbåge:)
Örebro Aspen
2008-07-14 23:06
Veckans målvakt i TV4: ALVBÅGE
Örebro Bastard on Parade
2008-07-14 23:04
Kex Gunnar//

Vadå Kalle Anka fasoner? Utveckla. Jag tar för givet att du då står i klacken och sjunger eftersom det är Kalle Anka fasoner att sitta ned.

Jag tycker det är bra att Kubanerna engagerar sig i frågor som i allra högsta grad rör supporterkulturen, men däremot är jag tveksam till den metoden som de valde.

Men men, det blev väl tydligare än någonsin att Örebroare inte bryr sig om klack-/ståplatskulturen. För den kommer försvinna om det nya lagförslaget går igenom!
Örebro Marquis de Sade
2008-07-14 22:55
Ämne: Montell Williams // ....
Hörru Torsten.. tror att du missar poängen för vad man vill visa är väl delvis hur de allsvenska arenorna kan komma att låta om lagförslaget går igenom. Och det tror inte jag att du vill... eller någon annan. Sätt er in i problemet - var finns dialogen med supportrarna?

Fan vad fint med en seger, nu kan vi väl få njuta av det ett tag, så kan vi väl gräla imorgon istället.
Örebro Robban Örebro
2008-07-14 22:48
Lägg ner strejken, det måste finnas bättre forum än vid ÖSK´s hemmamatcher.

Alven - Given målvakt
Anttonen - Given Högerback
Bertin Ze - Visar mer och mer, är dock lite nonchalant ibland, men ruggig nickförmåga
Wickström - Lite seg
Wowoah - Hänger inte med, läge för Holgerson?
Kihlberg - Placeringssäker men saknar snabbhet
Nordback - Bättre nu i mer offensiv roll
Gerzic - Given men slår för ofta för svåra bollar
Bassombeng - Speed och teknik, honom lär vi får se mycket mer av.
Olsen - Vinner allt i luften, dock inte så bra på lätta passningar, kämpar max.
Porokara - Blixtrade till idag, hoppas han nätar i nästa.
Montel Williams
2008-07-14 22:41
Ösk-Karl//

Herregud att Kubanerna sitter ner 20 minuter avgör knappast en hel säsong. Känns lite onödigt att förklara lagförslaget för några som förmodligen tycker att det låter jätte bra att man kan bli avstängd i 2 år från alla Allsvenska arenor bara för att man ser "skum" ut och att om försöker komma in trots avstängningen kan man få 6 månaders fängelse. I dina öron låter det väl helt perfekt.
Örebro ÖSK tattoo
2008-07-14 22:39
tyckte kubanerna gjorde en bra insats sista 70, skönt att höra dom sjunga fast vi ligger under, bra jobbat
Kex Torsten
2008-07-14 22:33
Kex Gunnar //

Kul med ett till Kex ;) Skönt också att vi Kex håller ihop och tycker likadant.
Kex Torsten
2008-07-14 22:30
Montell Williams //

Tror dock inte dem ändrar sig om lagen för 50-60 pers sitter ner. Och det spelar nog ingen roll om det är mot IFK Göteborg eller Sundsvall.

Tror inte att sitta tyst i 20 minuter har så stor effekt...
Örebro Kex Gunnar
2008-07-14 22:30
Skön seger och välförtjämt dessutom. Sen hoppas jag precis som Karl o Torsten att Kubanerna gör det dom ä bra på, stödjer ÖSK och slutar med Kalle Anka fasoner och sitter tysta mär ni som bäst behövs. Som jag skivit tidigare. ÖSK behövs för Kubanerna och vise versa
Örebro Joerny
2008-07-14 22:29
Måste även säga att publiksiffran var bra med tanke på omständigheterna. Bottenmöten så här i semestertider brukar inte locka mycket publik.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-14 22:26
Nu är Näfver långt ifrån en plats på planen. Inte ens under lagets tackande av publiken sågs han till. Synd. Han verkar inte ta petningen speciellt bra. Hoppas han tränar hårt och ger truppen en välförtjänt bredd i höst.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-14 22:26
Montell Williams //

Tror du på allvar att vi orkar läsa en halv lagbok? Bättre om du sammanfattar det hela så vi förstår att det är värt en AS-plats för ÖSK.
Montel Williams
2008-07-14 22:24
Kex Torsten//

Tycker själva Idéen är rätt så bra men val av match var helt värdelöst. Hade haft mycket mer genomslags kraft om det hade varit någon tv sänd match typ Göteborg hemma
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-14 22:23
DaSa//

Snackar vi nyemension måste det ge minst 3 miljoner. Då är nog hoppet större att vi får in de pengarna på någon av Näfver eller Frempong (bara en av dem är till salu).

Förövrigt fick vi vi 450.000:- för Johan Petersson ihop med gratislån av RiRi säsongen ut. Nästa år kanske vi kan få 500.000:- och uppåt för RiRi, men det är hur som helst minus. Men någon gång skall väl även ÖSK kunna sälja en stjärna direkt till de stora ligorna för 15-20 miljoner.

Förövrigt går det inte så bra för MFF=Forwardsspelarna och DIF=Haginge och Johansson. Hoppas framtida talanger tar lärdom av just det.
Kex Torsten
2008-07-14 22:18
Montell Williams //

Jag vet vad det är, jag läste nämligen dem små lapparna. Men jag tyckte det var löjligt att sitta och vara tyst i 20 minuter. Så jag valde att stå och heja istället.
Montel Williams
2008-07-14 22:15
Glömde länken
Montel Williams
2008-07-14 22:15
ÖSK-Karl och Kex Torsten//

Eftersom ingen av er verkar veta nånting om lagförslaget ska ni verkligen uttala er då?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-14 22:14
Inte för att jag förespråkar Walker men han gör i alla fall alltid ett bra jobb när han kommer in. Grisar på och tar även gula kort om det behövs.
Örebro Joerny
2008-07-14 22:13
Nu har vi häng på mittenlagen. Det kan svänga snabbt (åt båda hållen). Hoppas på kryss mellan Gais - Ljungskile och att Ellos vinner över HBK
Örebro rirobban
2008-07-14 22:11
När jag gick upp kl 05.25 imorse så hade jag en bra känsla för matchen. När en arbetskamrat kl 12.57 (ungefär) säger att det blir 1-2, Sundsvallsseger idag, så säger jag genast "nej tvärtom blir det". Ca kl 17.30 så tippar jag just 2-1-seger till ÖSK här på svenskafans. Kl 21.50, jag kommer hem jublande glad efter en löprunda. Jag lovade nämligen mig själv en sådan ifall ÖSK skulle vinna:):):)

Men fy faaaaaaaaaaaaaan vad underbart det är att vinna, speciellt när det är en korpdomare som dömer matchen.

Förresten är det någon som tror att Lustig hade en lustig dag på jobbet? (vet att den var dålig:)

Allla till Bajenland....
Annons: