/fotboll/osk/forum/6921.aspx/fotboll/osk/forum/6921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2008-07-17 17:49
Örebro DaSa
2008-07-17 17:48
Hmm, är pöbeln ute efter Sami Hyppiä nu!? Då får ni hacka på mig också för jag håller med honom om allt förutom att han kanske var lite hård i omdömet om Nordin. Jag vet att vi hade lite marginaler emot oss i början av säsongen men bara för det kan vi ju inte utgå från att vi kommer ha marginalerna med oss resten av säsongen. Jag var och såg LSK matchen på plats och försvarsspelet såg inte bra ut där. Såg inte matchen mot giffarna men vi hade en jävla tur att de inte hade 2 eller 3 noll om man ser till chanserna efter 20 min och då skulle vi aldrig ha spelat upp oss som vi gjorde.

Tyvärr verkar Sjögren/styrelsen ha lite samma tänk som de flesta här inne på forumet, att när de går bra så är alla så spelare så jävla bra och när det går dåligt så skall det panikvärvas. Jag vet att om vi släpper in 6-7 mål mot Hammarby i dubbelmötet så kommer pöbeln här inne gå loss på Sjögren och kräva att han panikvärvar en mittback och kanske en mittfältare.

Så jag hoppas att vi fortsätter leta mittback och en mittfältare av klass för får vi ngn skada där så är vi sårbara.

Ang. Nordin så tycker jag att han skall erbjudas nytt kontrakt då jag tror mycket på honom.

För att inte bara vara negativ så var det jävligt bra att det lossnade för Roni, tror han kommer vara grym mot Hammarby. Hoppas bara att Glenn är fit for fight annars blir det svårt att stoppa Hammarby offensiven.

Sami// Är man närking så är man, det är bara att gnälla på:)
Örebro KCMarten
2008-07-17 14:55
Mac-T//

ÖSK brukar spela bra mot Bajen.

Vi kommer nog inte kunna hålla tätt mot dem, men ÖSK gör minst två mot deras dåliga försvar.

De har många skador i backlinjen så idag är nog Sundsvalls backinje bättre och vi såg ju hur det gick då..

Dessutom har Bajen en tradition av att följa upp succéer med plattmatcher.

Som Märstabo blir det Söderstadion på Söndag, på bortaläktaren alltså.
Örebro Liberate
2008-07-17 14:28
Ämne: Har inte hört något ....
Han tränar men får ont när han sparkar till lädret så han springer mest.
ÖSK Lions
2008-07-17 14:06
Mac-T//
Om Trelleborg kan slå Göteborg och Ljungskile kan slå Elfsborg så kan nog också ÖSK ha en chans mot Hammarby. ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-17 14:06
Har inte hört något om Rodevåg på ett tag? Är han fortfarande skadad?
Örebro Mac-T
2008-07-17 13:48
Ämne: Grixx//

Tack för ....
KCMarten// Bra att vara optimist. Men mot ett så pass bra lag som Hammarby har vi inte någon chans. Däremot kan vi mycket väl överraska och ta till och med tre poäng mot DIF.
ÖSK Lions
2008-07-17 13:40
För jävla skönt att ha Alvbåge längst bak, ger en trygghet till hela backlinjen. En målvakt som KAN plocka ner hörnor och inlägg.
Örebro malge
2008-07-17 13:30
Sami hyppiä...........vilken JÄVLA nolla!!!!
Örebro KCMarten
2008-07-17 13:24
Grixx//

Tack för ditt svar gentemot Sami Hyppiä!

ÖSK känns roligare en på länge så det är riktigt roligt att vara ÖSK:are nu.

Nordin har fått förtroendet att blomma ut vilket han gjort i år. Han är en personlighet och det är ofta de som bryter sig lite ur mängden som blir stjärnor.

Titta bara på Zlatan.

Om Hyppiä får bestämma platsar väl inte Zlatan landslaget- Han är ju lite Hypade eller hur?

Forza Nordin!

I övrigt tror jag att ÖSK vinner på Söderstadion eftersom Bajen har en kass backlinje.
Örebro Toro
2008-07-17 12:24
Faan att Shaaban e skadad dock, Shabban e mål känns bättre en än mutad domare =/
Hammarby Robbie_F
2008-07-17 12:10
Ämne: Hammarby borta känns....
Nu är det ju i och för sig så att bajens skadekris är över! Av de 7 spelare som saknades senast så är det nu bara Shaaban och Kleber som saknas till matchen mot er. Petter, José, Emil, Sulan och Erkan är nu alla tillgängliga för spel. Angenäma problem för Tony...;)
Örebro Liberate
2008-07-17 12:10
Det är mot bottenlagen vi ska ta segrar,allt annat är en bonus.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-17 11:25
Sami Hyypiä//

Agenten försöker trissa upp lönen för Nordin skriver du. Varför anser du att han skall tjäna 10.000-15.000 mindre i månaden än snittlönen i truppen?
Örebro Grixx
2008-07-17 11:20
Sami Hyypiä// Din tråkige jävel. Du kan lika gärna säga att mot Kalmar,Djurgården och Halmstad kunde vi vunnit och var hade vi varit då....så jävla små marginaler var det då och nästan alla var glada för det såg riktigt bra ut.

Utspelade en match mot Malmö, utspelade en halvlek mot AIK.

Vi har varit dåliga framåt men har värvat positiva spelare och det ser lovande ut.

Svårare att säga hur försvaret fungerar för det ser inte klockrent ut.

...och Nordin-gnäll har du haft från början och tänker inte vika dig en tum. Han är enligt dig inte en allsvensk spelare utan går bara omkring.
Hypad osv.

När de allsvenska lagen ser honom som farlig i matcherna mot dom och får ofta pris som matchens lirare så står du där som någon jävla betongklump och tjurar.

Att byta efter att man fått en smäll på snoken med näsblod gör att andningen inte fungerar och man tar slut lite tidigare än vanligt. Att få krampkänning får många, även landslagspelare världen över.Nästa gång gnäller du om någon sparkar av honom benet och han går ut i 87:e.

....och för övrigt vet väl alla att det inte är en dans på rosor för ÖSK och att det är tufft, inte minst mot Hammarby. Samtidigt så ska det tas poäng mot lagen i mitten och under för att ligga i mitten.

Sa jag tjurig betongklump, jo det sa jag.
Örebro Toro
2008-07-17 10:57
Sami "jag är inte negativ" Hyypiä //
Titta på Ljungskiles resultat mot några av topplagen, bättre lag än ÖSK har åkt på förluster mot dem.
Samma med Sundsvall, sett till deras spel borde de, liksom oss, vara ett lag i en högre del av tabellen.

Smakar ditt kranvatten lite för mycke salt och blommorna luktar lite för starkt också?
Kom igen, skärp dig för fan.

pemo //
Bra frågeställning, Mattias Jonsson ansågs vara värdelös under stor del av sina ungdomsår, sen var han i landslaget. Antalet sk. "talanger" som spåtts lysande framtider och sedan helt fallit bort är oräkneliga. Spå i framtiden? Jo det skulle vara kul att kunna.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-07-17 10:36

Det är dags att komma ner på JORDEN lite.

Vi har haft otroligt flyt de två senaste matcherna - ljungskile mål i sista minuten.
Sundsvall borde fått straff och kunna utökat till 2-0 av fällning av Anttonen.

Detta var mot TVÅ av BOTTENLAGEN.

Sen blir det en otrolig hype, och Nordins agent försöker trissa upp Nordins lön.
Spel för galleriet. Så otroligt bra har Nordin inte varit, ja menar titta vart vi ligger efter 14 omgångar.

Vi har varit SÄMST i Allsvenskan offensivt.

Senast var det helt o hållet Porokaras mål.

Glöm inte att Nordin är oprövad på allsvenskans nivå, han var helt värdelös förra säsongen och orkar inte ens 90 minuter i år, avbytt Ljungskilje 65:e och Sundsvall fick han kramp och bytte ut.

Vi måste komma ner på jorden, vi har haft MEDVIND och flyt mot våra bottenkollegor.

Vi har en bra bit att gå, och kan fortsätta sträckan genom att ha inställningen att ta 3 poäng mot Hammarby nu!

Örebro pemo
2008-07-17 09:56
Sitter här sista dagarna före semestern och surfar runt lite bland fotbollssiter. Funderar lite på bröderna Farnerud. De var ju supertalanger som skulle befolka landslaget i flera år. Vad gick snett där? Pontus ( som letar klubb ) har väl inte gjort något större väsena av sig ( skrattar väl bara när han går till banken ) och lillbrorsan är väl också en bänknötare. Har de bara fel tränare eller är en talang inget att stå efter? Detta som en liten tankenöt till alla som grämer sig över alla talanger som inte går till ÖSK. Vad är egentligen en talang? Den spelare som varit mest betydelsefull för ÖSK under 15 år, Thomas Andersson, var han en talang? Jon Lundblad var en talang, eller hade han bara tur några år i juniortiden? En riktig talang är i så fall Nordin G som stack till tyskland, misslyckas och kommer hem till div 2. Blir stjärna och får chansen i allsvenskan och vet vad som krävs.
Eller Mirza som redan i unga år varvar ner i superettan.....
Nej, bevara mig för talanger. Satsa istället på de som VILL SPELA FOTBOLL och ser det som en lagsport.
Örebro Liberate
2008-07-17 09:12
Ämne: Sista gången jag stä....
Fråga på Kubanernas hemsida.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-17 09:01
Sista gången jag ställer frågan.

Finns det några planer på att vi ÖSKare ska träffas och ta en öl innan matchen på söndag. I så fall på vilket hak?
Örebro in med Boniek
2008-07-17 07:43
Lär ju inte va så troligt att Sjögren köper in en ny spelare efter två vinster i rad.. men jag tycker de skulle va kul med en värvning helst då en mittback iställ för mittfällt
backlinjen är tunn
Örebro Hlynur
2008-07-17 07:26
Borde inte ÖSK ha varit med och ryckt i en talang från Karlstad? I alla fall varit med i diskussionen. Se länk.
Örebro Liberate
2008-07-17 06:42
Ämne: Ämne: Matchen....99%av de andra på Behrn tyckte säkert att det var så lugnt o skönt när vi satt tysta,då kan dom höra sin fågelsång och titta på fotboll samtidigt,inte 99% men säkert en hel del av sura gamla infödda närkingar.
Örebro in med Boniek
2008-07-17 00:16
bra jobb..sjung i 90 min kubanerna
Torsten den store
2008-07-17 00:06
Ämne: Ämne: Matchen....Jag som trodde en hejarklack var en grupp av människor som skulle stå och sjunga.

"Hejarklack är en samling supportrar som visar att de stöder sin förening genom att uppmuntra och heja på sitt lag."

:)
Örebro örebrow
2008-07-16 23:22
Ämne: Matchen mot Hammarby....
blir så förbannat trött på alla här inne som tycker att kubanerna alltid ska sjunga. när kubanerna för en gångs skull gör som 99% av publken och sitter ner o är tysta, då blir det liv här inne och kubanerna kan ju inte vara tysta.. vem ska då våga öppna käften så att ösk börjar spela fotboll..

Det ja vill säga är att alla här inne har väldigt lätt för att klaga på kubanerna så fort nånting inte är rätt. Men det är väldigt svårt att göra nånting mer än att klappa händerna när man ska stödja ösk
Örebro Erki
2008-07-16 23:03
Bättre om sittplats står upp och sjunger, 90 minuter varje match :)
Örebro Kex Gunnar
2008-07-16 22:37
Bra förslag Torsten, samma sak fast tvärtom. Kul idé
Kex Torsten
2008-07-16 22:35
Matchen mot Hammarby hemma, kan vi inte be sittplats att stå upp i 20 minuter och låta dem vara tysta? En liten manifestation mot de ny lagförslaget?
Örebro Robban Örebro
2008-07-16 21:51
Hammarby borta känns som en mycket svår match. Vet inte hur vi ska ställa upp laget då. Samma elva lär nog få starta. Hoppas vi kan hitta luckorna i Hammarbys försvar, de har ju en hel del skador och därmed en hel del spelare på ovana positioner.
Annons: