/fotboll/osk/forum/6917.aspx/fotboll/osk/forum/6917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ropesin
2008-07-20 22:49
Fullt pott till Hammarby var inte alls rättvist i dag. I första halvlek var dom bättre och ägde mycket boll, i andra var det helt tvärtom. Nu är det fan dags för dansken att sätta en boll. Han hade tre riktigt heta chanser i dag, helt otroligt att han inte får nicken i mål.

Stort beröm till Samuel Wowoah som var riktigt bra i dag, säkrade Zengins kant och hade en hel del boll. Porokara slet bra och kom förbi på kanten många gånger. En som inte imponerade i dag var Bassombeng. Såg riktigt seg ut och lyckades inte alls ta sig förbi Sosseh. Väldigt lättläst med finten att peta på ena sidan och springa på andra, som han körde varje gång. Till sist, hur fasiken kan man släppa in ett tidigt mål igen? När man vet att det hänt så många gånger tidigare...
Örebro MangeSvartAndVit
å hammarby fotboll har under min snart 35åriga livstid varit kända som laget som skuttar upp å skuttar ner mellan serierna..Likt en jojjo på amatör cirkus
Örebro ÖSK-Karl
MangeSvartAndVit//

Tur att vi höll oss ifrån o`learys ikväll då. En degerförsare spottar ju inte i glaset, det är väl det som gör att de går hem hos Hammarby.
Hammarby skakad
2008-07-20 22:48
ÖSK-Karl

Har du funderat på att skaffa dig ett liv?
Hammarby skakad
2008-07-20 22:47
Det spelar liksom ingen roll hur gammal Fredrik Söderström är, vi vann idag och ni kan vinna på måndag. Ni spelade bra i andra men det räckte inte, och det är svårt att reparera över internet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:46
Söderst@dions stolthet//

Med tanke på de värvningar ni gör så bör du nog oroa dig mer för er elitlicens. Har för mig att det är ett ständigt hot inom Hammarby, bandy, ishockey, speedway, handboll. Det är väl bara en tidsfråga innan fotbollen hamnar hos Lagrell och gänget.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-20 22:45
Ösk-Karl//Hahahaha/Låter som en gjuten förstärkning till dom grönvita! Mötte en del av Ralfs bajenkamrater på o`learys ikväll...Maken till onyktert tunnelseènde får man gräva länge efter!
Tänk om en annan med ösk outfit suttit på en krog på söder i stockholm å lekt lika spydig, hade man överlevt?? Kanske som röv i en mörk gränd
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2008-07-20 22:42
När det gäller F. Söderström vet vi inte mer än vad han gjort, vad han kommer att göra vet vare sig vi eller ni... Han är ju inte direkt värvad som talang om man säger så.
Edit: feta fingar
Hammarby Söderst@dions stolthet
2008-07-20 22:40
Kalle. ska för en minut sänka mig till din nivå, men bara för denna gång, se till att du pröjsar medlemsavgiften till Ösk. Du vet elitlicensen. Kan inte vara kul att en gång till åka ner en division. Så nu höjer jag mig igen.:)
Örebro jocke.
2008-07-20 22:39
Nu vill jag inte få det att låta som att jag klagar, men, ibland måste man försöka vara lite mer objektiv. Visst, vi spelade bra idag i andra halvlek, men det fanns även mycket som inte var bra. Första 30 tycker jag att hammarby var ganska så överlägsna, dålig markering vid 1-0 målet, 80-85% helt ofarliga hörnor och frisparkar, 2:a på många bollar i 1:a halvlek och väldigt många enkla bortslagna passningar.

Det som är bra är egentligen allas 2:a halvlek, med undantag för näfver som jag tror spelade sig ur en plats i startelvan för resten av säsongen. Vi visar idag en moral och kämpaanda som man inte sett i många matcher tidigare i vår, och framförallt så skapar vi chanser. Och så länge man skapar chanser så sitter målen tillslut också.

Visst, vi skulle definitivt ha haft med oss minst en poäng ikväll, men samtidigt hade antagligen matchbilden sett annorlunda ut ifall vi kvitterat redan i början av andra halvlek tex.

Hammarby har ett riktigt spelskickligt lag, men skapade som vi alla såg ingenting i andra halvlek. Ibland känns det lite som ett juniorlag som inte kan hålla spelet uppe under 90 minuter, och inte punktera matcher, utan som ständigt bjuder in motståndarlaget, och spelar lite halvlojt.

Mest plus till Porokara, men också till Olsen som åtminstone skapar chanser, och till Berra som jag tycker var riktigt bra idag..
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2008-07-20 22:39
Man får väl tacka eller nåt för att era spelare inte var så där vidare värst vassa vid avsluten. Ni hade klart flest avslutslägen såg det ut som. Nu snodde ju Poppen 3-4 av avsluten som inte alls var dåliga, men nog sjutton borde någota av dem suttit. Men det är väl det som gör skillnaden också mot lag i medgång.
Vi har ju inte spelat mer än max en bra halvlek varje match senaste tiden men ändå fått med 3 poäng. Som bajare känns det lite ovant...
Ses inte i Örebro nästa omg. men hörs däremot...
2008-07-20 22:38
jadå, det är en sjuksyster här på hemmet som hjälper mig att skriva. :)

OBS! IRONI!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:38
MangeSvartAndVit//

Hört att bajen är på jakt efter Ralf Edström också, hans pimplande gör visst att de ser honom som en kille som går rakt in i Hammarby-gänget.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:35
Söderst@dions stolthet//

Och i din profil är du 98 år, rejält övermogen alltså?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-20 22:34
Har hört att Robert Prytz är klar för bajen tills nästa säsong...Grattis
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:33
Söderst@dions stolthet//

Hade du inget mer att komma med? Fredrik Söderström, tur man fick garva till slut efter den här bedrövliga kvällen.
2008-07-20 22:32
jaja end of story, lycka till i AS så får vi se vem som vinner nästa möte.
2008-07-20 22:31
som varande 53 år verkar du vara väldigt mogen.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-20 22:31
JajajajaJajaja blA blA Blaaaaa...Bajen är bra men har dock haft guds hjälp dom 2 senaste hemmamatcherna mot oss på söder!! Men vi bygger(inte bara på arenan) utan ett lag som snart komma göra hela
närkeslätten till ett stort stolt svartvitt hav av glädje och stolthet!! Vi har något på G...Snart finare arena än dom flesta...och snart oxå ett topplag igen såsom vi var nästan hela 90talet:)
2008-07-20 22:30
kalleponken, ge dig nu.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:30
Söderst@dions stolthet//

"kan han bli ovärderlig för de relativt sett unga killar i bajen"

Aha, det är alltså en Farsa ni värvat, vad kostar en sådan?
Hammarby GreenDream
2008-07-20 22:29
Då är ÖSK favoriter för vinst i returmötet. Kan nog bli så att Bajen gynnas av en annorlunda matchbild. Vi får se.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:27
Söderst@dions stolthet//

"hahaha ÖSK-Karl. finns du på riktigt?"

Nej, det är nog någon annan som skriver här.

Verkar vara en riktig påläggskalv ni värvat, är tanken att sälja honom vidare för stora belopp? Fredrik Söderström, hmmm, han borde dra ett par tusen extra åskådare till BA 28/7, ha, ha.
2008-07-20 22:23
Fang// Nä tror inte heller att han blir "superstjärna", däremot med sin rutin och vinnarskalle kan han bli ovärderlig för de relativt sett unga killar i bajen som är på väg upp från HTFF.
Örebro Fang
2008-07-20 22:21
"I Kronbloms värld är man tydligen helt isolerad från allt som har betydelse."

Ja, för Söderström har verkligen satt djupa avtryck i den svenska fotbollshistorien. Klart folk vet vem det är men killen är 35 år gammal och kommer närmast från Lanzarote(?) så du kanske inte ska hypa honom allt för mycket här inne. Kan säkert bli en förstärkning för er men det är knappast någon superstjärna.
2008-07-20 22:18
hahaha ÖSK-Karl. finns du på riktigt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:16
Söderst@dions stolthet//

Zlatan är gift/sambo med en tjej från våra trakter, det visste du inte heller förståss?

Denne Fredrik Söderström, håller ni honom med rullator? Att ni aldrig lär er att sluta kasta bort pengar på föredettingar, Shaban t.ex.
2008-07-20 22:11
I Kronbloms värld är man tydligen helt isolerad från allt som har betydelse. Är nog säker på att ni inte vet vem Zlatan är heller där borta i Kronblomland.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 22:11
100år//

Ha, ha, så bajen har värvat en avliden. Skall bli kul att se var de placerar ut skelettet på BA ;)

Annars kanske det är han som varit proffs i en massa klubbar i Europa, men han närmar sig väl 40 år och är väl samma rundningsmärke som skelettet?
Örebro 100år
2008-07-20 22:04
Från Wikipedia:
Fredrik Söderström född 1910 i Würzburg, död 31 augusti 1982 i Halle, var en svensk målare bosatt i Tyskland.
Annons: