/fotboll/osk/forum/6914.aspx/fotboll/osk/forum/6914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK!!
2008-07-21 10:12
Säger som flera andra. Vi ska inte sälja spelare till allsvenska klubbar. Skulle nu Nordin gå till AIK så tänkar jag inte gå några fler matcher, säljer mitt årskort och tänker verkligen inte vara medlem i fortsättningen.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-21 10:11
Grohl// Nej, ingenting säger ju bestämt att han förnekar försäljning. Men väldigt mycket talar emot. T e x den hållning som klubben har om du jämför med Hagingeaffären där Sjögren till NA sade (tre olika tillfällen):

"Om det inte kommer något intressant bud så måste vi väga in nyttan han gör för oss fram till hösten..."

" Vi har lagt bud, men ni måste fråga Patrik om varför han inte är intresserad, säger Sjögren."

"Vi vet vilka klubbar som är intresserade. Nu är det upp till dem att gå vidare och bli mer konkreta"

Detta är bara exempel på citat där Sjögren 1. Tydligt vill sälja och uppmanar klubbar att bli konkreta 2. Försöker trissa med "..ge oss ett intressant bud..." 3. Sjögren vill "väga in nyttan".

I Nordin-fallet är det mer 1. "Vi kan inte förlora mer spelare" 2. "Han är en spelare som vi kan bygga på i framtiden och vi vill helst att han stannar." 3. Istället för att uppmana till budgivning så manar han till att Nordin minsann mår bäst i att stanna: "Jag hoppas att både Nordin och folk runt omkring honom har lite kyla. Jag tror att han mår bra av kontinuitet och trygghet."

Visserligen agerade Sjögren som en amatör i första fallet men jag tycker ändå att det är stor skillnad. Kryddat med Åqvists "det är en dålig tid att sälja" känns det inte troligt.

Andra faktorer som talar emot försäljning är att det återstår en del av kontraktet, att Nordin trivs och att han nu närmast är given på planen.
Örebro Grohl
2008-07-21 09:58
Ämne: Ämne: Nordin ....
snälla fixa bort teliabannern. blir galen
Örebro huggorm
2008-07-21 09:27
Varför ska ÖSK hålla på o sälja billigt till andra allsvenska klubbar som sen tjänar pengar på dom när dom säljer vidare till utlandet.Nej vägra o sälja till reapris inom Sverige.Vänta o sälj till Norge eller Danmark.
Örebro Grohl
2008-07-21 09:26
Ämne: Nordin lämnar? Aldri....
Det jag kan läsa ut av NA´s artikel är att om vi tappar Nordin kommer en ny spelare att värvas. Jag ser ingenting där Sjögren bestämt förnekar att han är intresserad av att sälja.

Kan säga att jag seriöst börjar lacka ur på hela föreningen, är vi ett elitsatsade fotbollslag eller en jävla plantskola???
Örebro Aspen
2008-07-21 09:23
Med 2 veckor kvar på transferfönstret och Sjögren inblandad verkar risken för en övergång i sommar minimal.
2008-07-21 08:02
Jag vet att Nordin har en utav de sämsta lönerna i truppen bortsett från de yngre spelarna (och de nya fr.o.m. Berra-Bassombeng som jag inte vet något om). Den procentuella höjningen i ett nytt kontrakt borde således vara hög. Om de dessutom är så, som ÖSK-Karl skriver, att Rynninge äger 50 % av vidareförsäljningen, så borde ÖSK ha största intresse i att förlänga redan nu (De får ändå bara en skitsumma vid försäljning till en klubb som AIK). Detta intresse tycker jag ÖSK redan visat. Hur många spelare har ÖSK tidare försökt förlänga med som har över 1,5 år kvar på kontraktet (från maj)?

Jag tror bara den girige Miro Jaganjac försöker styra medierna för att generera snabba pengar i form av sign on fee från AIK, istället för att låta Nordin utvecklas i lugn och ro och generera större pengar på sikt. För visst är Jaganjac inte bara rådgivare utan också agent? I ÖSK har Nordin trygghet, både i spelsystemet, med Axen och i det sociala. I AIK skulle han få det jobbigare.

Edit: a lot
2008-07-21 07:42
Ämne: Håller helt med, Baj....
Midsommer// Tycker du verkligen det? Såg du Halmstad på Behrn. De var ruskigt dåliga. De var som Bajens andra halvlek i 90 minuter.
2008-07-21 07:41
Nordin lämnar? Aldrig! Han är ju på något sätt grundstommen i det lag var målsättning sträcker sig att etablera sig i toppen inom en femårsperiod. När dessutom Sjögren och Åqvist uttalar sig på följande sätt känns inte en försäljning trolig:

Sjögren:
"Vi kan inte förlora fler spelare i truppen... Det är kul att Nordin har tagit sådana steg framåt att han har blivit intressant för andra klubbar. Men han är en spelare som vi kan bygga på i framtiden och vi vill helst att han stannar."

Åqvist (Från pappers-NA):
"Vi behöver inte sälja någon spelare för att klara klubbens ekonomi...Det här är en dålig tid att sälja".

Jag tror detta inte är ett spel för att trissa övergångssummor utan snarare en gemensam linje för hur man ser på truppen. Man talar ju dessutom om att förstärka truppen med ytterligare en spelare (i den länkade artikeln). Nej, det känns som att Sjögren-Åqvist, på ett betryggande sätt, kan ro detta i land. Förlänger de med Nordin, låt säga 3,5 år, så sänder de också signaler till övriga spelare om att klubben behåller de bästa till nästa år och bygger vidare mot toppen. En förlängning av Nordins kontrakt skulle göra det lättare att förlänga med övriga spelare samt att värva utifrån. Kort och gott en mycket viktig affär.
Örebro Melancoly
2008-07-21 07:05
Kul att Roni verkligen kommit igång. Undrar om det är en slump att det skett i samband med att han verkligen fått chansen till vänster på mittfältet.

Hoppas inte det är någon fara med Bassombeng. Tycker även han var pigg i går. Men om Basse inte kan spela hur gör man då? Blir det Staaf eller Näfver som får komplettera Roni och Kim längst där framme?
tzaki
2008-07-21 03:41
nordin va inte bra mot lsk men annars är han en ofensiv altenativ om aik säljer dulle Johnson..
AIK MangeMan
2008-07-21 01:53
Nordin var ju den enda som var bra i matchen mot oss i varje fall alltid nåt....
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-07-21 01:47
Ang. Nordin skriver jag bara det jag hörde från en anställd på ÖSK:s kansli, Johannes pratade jag med på MSN och han visste inget mer än han skriver i artikeln, dvs rykten från källor som förnekar kännedom om det hela. Jag gör nu som flertalet andra, lämnar detta forum då nivån är på tok för låg.
AIK TyresöGnagaren
2008-07-21 01:20
Hur bra är egentligen Nordin Gerzic?
Forza Bajen Siempre
2008-07-21 01:05
Jag tycker ni ska vara glada om ni kan sälja Nordin till Gnaget. Han är galet överskattad och alldeles för långsam.

De ni däremot ska hålla hårt i är era två yttrar. De var läskigt rappa och farliga idag, och går att bygga ett bra lag på.

Bra match av ÖSK idag. Jag såg er match mot Giffarna, och den skrämde ingen, så jag blev faktiskt lite förvånad. Ni tog helt klart över matchen när Petter Andersson gick ut...
Örebro Gummianka
2008-07-21 00:31
*svordomar* Skitkväll gonatt
Örebro EricV
2008-07-21 00:25
Ja vi får väl avvakta och se vart det tar vägen, förhoppningsvis tar man tag i det här nu och sedan lär man av det som nu inträffat på sistone så att det ej upprepas. Men helt klart känns det dock mkt olustigt när man får känslan av att det är en lite väl nonchalant och handlingsförlamad ledning vi har att göra med...
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 00:24
Gummianka//

Håller med och är så trött på lögnerna till oss sponsorer också. Spel i Europa inom 4 år, AS-guld senast 2014 (tror jag) och allt annat som målas upp när de behöver pengar. Då kan vi inte för småpengar sälja spelare inom Sverige.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 00:24
Fy fan! Godnatt...
2008-07-21 00:23
Jag kommer definitivt att kasta min ÖSK tröja och omedelbart avregga mig från svenskafans om det sker. Trött på allt skit. Märkligt att det alltid ska komma en massa skit så fort ÖSK reser sig och lyckas spela fin fotboll och nästan ta poäng på söderstadion. Mitt nick är egentligen ironiskt men nu är det fan en fars på det där jävla kontoret. Vem rear vi ut härnäst?, för en olycka kommer sällan ensam i det svartvita lägret. Jag tippar på att vi säljer Porokara till Kalmar. För 1 miljon högst.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 00:21
EricV//

Rynninge skulle säkert jubla hela vägen till banken. Inte för att jag har något emot dem, men Sjögren är ju så ofattbart seg. Det här hade han kunnat fixa på två timmar under säsongen. Samma sak när han inte skulle ge Anntonen nytt kontrakt, hur skulle det se ut nu när han fick skänka bort Haginge?

När det gäller Anntonen så fick Axén ryta i, hoppas han lyckas med samma sak när det gäller Nordin, om det inte är för sent.
Örebro Gummianka
2008-07-21 00:19
Riktig skandal om man inte behåller Nordin ens en halv säsong efter att han blivit ordinarie. Fy f*n i så fall. Hur sjutton ska klubben kunna komma någonvart?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 00:15
Viktor_AIK//

Var det någon ÖSK:are som utmärkte sig mot er?
Örebro EricV
2008-07-21 00:14
Ämne: Farsen fortsätter (i....
Håller fullständigt med. Ska det vara så j-la svårt att visa lite handlingskraft och sköta om sitt spelarmaterial? inte kan de väl fixa så vi blir av med Nordin också..?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 00:10
Farsen fortsätter (igen)//

Tyvärr är det säkert inte påhittat. Johannes Avenbrand har ju gjort intervjuerna och han kan man helt klart lita på.

Bekymret är ju Sjögren som inte ser till att ordna kontrakten i tid. Nu måste lönen säkert höjas betydligt mer än under t.ex EM-uppehållet. Verkar nästan som att karln vill ha sparken.

Jag är via mitt företag storsponsor och detta tänker jag gå till botten med om det skall bli nya pengar nästa år. Även Haginges kontrakt var ju skandalöst skrivet.
AIK Viktor_AIK
2008-07-21 00:08
Vad är Nordin för en lirare? Position? Har för mig att han lirade yttermittfältare men är inte säker. Rankar ni honom som er bästa spelare eller hur bra är han egentligen? Vad jag minns var han den som utmärkte sig mot oss iaf.
Örebro EricV
2008-07-21 00:07
Ledningen agerar alldeles för trögt. Var finns engagemaget? En sån som Nordin ska man ju se till att ordna med direkt och inte skjuta det framåt och förhala... Det är ju så man verkligen börjar undra...
Örebro Erki
2008-07-21 00:04
Åh fan, straffen såg solklar ut från bortasektionen. Synd att inte domaren stod hos oss då :)

Tror jag lämnar det här forumet ett tag, skrivs bara massa skit här ändå. Hej då!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 00:03
Erki//

Ja, Porokare skall vara glad att han inte blev varnad och även avstängd, för han har väl två varningar? Handsen var svår att se på TV också.
2008-07-21 00:02
Om Nordin säljs till AIK i nuläget är måttet rågat för min del. Hoppas det är ett påhittat rykte.
Annons: