/fotboll/osk/forum/6912.aspx/fotboll/osk/forum/6912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Onkel-bajare
2008-07-21 13:43
Märks att det är gnällbältet här. Skattekverulans istället för fotbollssnack.

VapoRoy: Brukar det vara stor skadegörelse när Bajen varit på besök?
Örebro VapoRoy
2008-07-21 13:41
Farsen fortsätter (igen) /
Ditt förslag är väldigt bra och har varit uppe på tapeten förut, men då börjar ju folk protestera mot att de känner sig övervakade.
Hammarby Onkel-bajare
2008-07-21 13:39
Men hallå kära örebroare! Skön attityd ni har - allt ni kan se när det gäller bortasupportrar är att "de svinar ned" och förstör. Personligen tyckte jag det var kul att se en ganska stor samling örebrofans på matchen igår. Dessutom hörde jag till och med er klack en gång i går, något man normalt inte gör eftersom de brukar stå ett tjugotal pers på bortaläktaren. VapoRoy: Tycker du det är bättre med 7-8000 i publiken och inga bortafans än 10-12000 och en stor bortaklack att mäta era krafter mot?
Eller är det helt enkelt så att du hatar folk från Stockholm (samt förmdodligen folk från grannbyn också, typ Degerfors)?
Fotboll är alltså roligare att se på när det saknas rivalitet och tryck på läktarna, eller är jag helt ute och cyklar här? För det kan väl inte vara så enkelt att du hatar 08:or på det där lite slappa landsortsaktiga viset?
Örebro VapoRoy
2008-07-21 13:39
Bajenista / Alla rättegångar och liknande som blir på grund av förstörelse och vandalism på och utanför arenorna får vi skattebetalare stå för. Ja du tycker att du har betalat din del av kakan då kanske för du är där å förstör, men vi andra som inte gör det vill inte behöva betala för dig.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 13:36
Ingen som läste mitt förslag? Vem skulle protestera mot det?
Örebro VapoRoy
2008-07-21 13:35
läste en del till inlägg, en del är ju så korkade att man blir mörkrädd.

Mikkel /
"Det bästa alternativet är väl ändå att man stänger bortaläktarna. Det är ett alternativ som skulle passa oss alla utmärkt."

Även om du inte tror det så finns det säkert en stor scara bajenfans som går på era bortamatcher och står i bortaklacken och skäms över hur vissa förstör och svinar. De skulle troligen fortsätta gå på bortamatcher och stötta och skrika sitt lag till framgång och kanske till och med ha roligare utan dem som bara är där för att förstöra och skapa rubriker. Det är inte så att vi inte vill ha några bortafans, det är de som kommer hit och förstör inne på arenan och utanför som vi inte vill ha hit. Enda anledningen till att inte alla kommer är ju att ni har vakter som inte låter folk gå in, så fort ni slutar mer det ska du se att ni har en bortaklack som säkert stöttar bajen även i fortsättningen.
Hammarby Bajenista
2008-07-21 13:32
VapoRoy: Betalar skattebetalarna en eventuell förstörelse på er arena? Jaha, det var intressant! Med andra ord betalar vi stockholmare redan för oss. Tack för kaffet!

Vem har försvarat vandalism? Är du dum på riktigt eller?

ÖSK-Karl: En till med skruven lös. Heja! Hur fan kan du vara företagare om du tackar nej till de bästa kunderna? Inte undra på att Stockholm står för merparten av Sveriges skatteintäkter. Ring förresten random O´Learys i en stad med allsvenskt lag och fråga om de inte vill ha oss där.
Hammarby Forza Bajen
2008-07-21 13:26
Varför tar ni entre överhuvudtaget, ni verkar ju ha pengar som gräs...
Örebro VapoRoy
2008-07-21 13:25
Kronblom /
Du har så rätt, i slutändan blir det vi skattebetalare som får stå för notan och det är som är fel.

Bajenista /
"Du tror inte att det är så att eventuell skadegörelse alltid har betalats av det lags supportrar som orsakat det" Nej tyvärr är det inte så, som det har varit har det blivit vi skattebetare som tillslut har fått stå för kalaset. Och nej ÖSK ska inte behöva betala för att bajensupportrar kommer till Behrn Arena och förstör å svinar utan då kan de supportrarna lika gärna stanna hemma. Det är aldrig rätt att försvara svineri och vandalism bara för att man betalar inträde. Thats it
AIK kribba
2008-07-21 13:25
Toro..ja ni har ju spöat bajen tidigare på hemmaplan...

Ja, kanske är förhandlingstaktik av hans agent..för AIKs del har det ju mest surrats om Farnerud som ersättare till Dulee..då känns ju er Nordin som ett mindre roligt alternativ ärligt sagt.

Haginge saknas inte alltför mycket? Vore ju kul om ni hamnade framför dif i sluttabellen,bla pga en knäpp på näsan för Haginge ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 13:24
låt hela bortasektionen dra sitt körkort/ID genom en EAN scanner vid ingången och sen riggar vi upp 10 kameror. Sen kan den som svinar betala. Skulle det funka?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-21 13:23
Mikkel//

Näringsidkarna förlorar pengar, den var värst hittills. De vill inte ha in er på pubarna, krogarna och hotellen. Varför tror du de låser när ni närmar er? Ni tror Örebro förlorar pengar om ni inte kommer, jag och många med mig tror tvärtom.

END
Hammarby Forza Bajen
2008-07-21 13:23
Vapo, du verkar inte fatta mkt... Men kan glädja dig med att du slipper bortafans på arenan i nästa omgång. Ni kan väl sälja någon av era spelare istället så ni har till löpande utgifter nån vecka till..
Falkenberg Falkenbergsfans
2008-07-21 13:19
Den där Kim Olssen värkar missa mycket han. Träffa stolpen är det ända han värkar lyckas med. Den nya Kung alven värkar höra till i Laget tottenham? Någon som vet hur bra den där målvakten är? Inte dåligt att spela en träningsmatch i den magra åldern.
Örebro Kronblom
2008-07-21 13:13
Ämne: VapoRoy,
Det naturl....en vacker tanke men knappast realistisk,man kan tycka att den som sabbar ska självklart stå för fiolerna men de rötägg som håller på och svinar ner och sabbar är väl knappast ngra höginkomsttagare om man säger så.Har de verkligen möjlighet att stå för skadegörelsen?går ju knappast att lugga en som redan är flintskallig...
Örebro Toro
2008-07-21 13:04
kribba // Sett över matchen hade nog en ÖSK vinst varit mer rättvis. Dessvärre kvarstår våra problem att få bollen över linjen.
Himla synd, vi borde knipit åtminstone en pinne igår, men men. Blir en kul retur hemma om vi lyckas prestera såsom vi gjord i 2:a halvlek.

Vad gäller Nordin så sitter dom säkerligen i förhandlingar om en förlängning och vad passar bättre för Nordins agent än att trissa upp Nordins marknadsvärde för att få en bättre deal från ÖSK?

Med tanke på de klausuler som sägs finnas mellan ÖSK och Rynninge IK(Nordins förra klubb) så borde en försäljning i dagsläget inte kunna generera ens i närheten av de summor som kan motivera att mista sin anfallsmotor mitt i säsongen. Att det finns ett intresse för Nordin är jag övertygad om, sedan tror jag att agenter hausar upp bilden i media för att få ett bättre förhandlingsläge gentemot ÖSK.

Forza SvartVitt
Hammarby Mikkel
2008-07-21 13:03
VapoRoy,

Det bästa alternativet är väl ändå att man stänger bortaläktarna. Det är ett alternativ som skulle passa oss alla utmärkt.
Hammarby Bajenista
2008-07-21 13:03
VapoRoy: Du tror inte att det är så att eventuell skadegörelse alltid har betalats av det lags supportrar som orsakat det? Det är ju inte det som det handlar om. Det som stör mig är att det är lag som drar folk som blir straffade för det. Sånt ska väl för fasen uppmuntras och inte tvärtom.

"det är just sådana som dig vi vill slippa på arenorna så det bästa vore om du inte kom alls."

Vad är det du menar? Kan du inte förklara det? Om inte så kan du knipa igen om sånt du inte vet något om.
Hammarby Mikkel
2008-07-21 12:59
VapoRoy,
De nuvarande systemet missgynnar ju en part, nämligen klubbar med stora bortaföljen. Om det nu är så att förstörelse inne på arenan är ett problem (eller skall Bajen fotboll ansvar för om någon full bajare kissar på Stortotget också), så finns det två mer närliggande alternativ. Det första är givetvis att den som ansvarar för sabbandet betalar (Prova gärna kameraövervakning). Det andra alternativet är ett höjt biljettpris som täcker denna risk.

Det nuvarande systemet är uppenbart infört för att gynna småklubbarna. Med det gör det inte mer rättvist. Vi har redan en Robin Hood-skatt.
ÖSK Lions
2008-07-21 12:57
Laget i kväll mot Gefle^^

Sebastian ska tydligen spela anfallare igen.
Örebro VapoRoy
2008-07-21 12:57
Bajenista /
Jag har inte sagt hur du beter dig, det säger du ju så bra själv. Det är väl inte mer än rätt att man får ansvara för sina egna fans, alla gör ju det. Ni slipper ju ansvara för andra lags bortafans, det som stör er är att det blir dyrare för er då ni tillhör de som svinar mest och därför behöver mer säkerhet än andra. JAg tycker iden är bra då det minskar svineriet på läktarna. Ibland måste folk ta till med hårdhandskarna, i det här fallet har det behövts.
Hammarby Bajenista
2008-07-21 12:43
VapoRoy: Hur fungerar det på en krog? Där svinar väl folk mer än vad de gör på någon läktare. Men krogen tar intäkterna och krogen står för säkerheten (är det meningen iallafall). Enkel matematik.

Det säger väl sig självt att man inte kan äta kakan och ha den kvar, men precis så verkar ÖSK resonera.

Kom fan inte och säg hur jag beter mig och inte beter mig på en läktare för det har du inte en aning om. Pajas!
Örebro VapoRoy
2008-07-21 12:42
Mikkel /
Äntligen någon som säger något vettigt. Det vore ju det absolut bästa, men då ska det fungera i praktiken också. Då ska ni kunna säga att ni inte står bakom förstörelsen och peka ut de som förstört, istället håller ni varandra bakom ryggen och det blir jättesvårt att sätta dit de skyldiga. Det är ingen som velat att det ska bli så här, men uppenbarligen så är det så illa tvunget för det verkar vara något som biter och folk börja göra något åt saken. Nästa gång en bajensupporter som exempel börja ta sönder saker på läktaren kanske andra bajensupportrar stoppar han då han vet att det kommer missgynna deras egna klubb.
Örebro VapoRoy
2008-07-21 12:37
Bajenista /
Du sa det själv så bra i ditt förra inlägg så jag väljer att inte svara, ni är så stolta över eran klack att ni tror motståndarna ser upp till er. Nej ni är bara patetiska som tror att ni kan svina å förstöra bara för att ni betalat inträde. Visst gör det! men då får ni även stå för utgifterna. Så enkelt är det, så funkar det på en krog t.ex. och så funkar det även på arenorna runt om i sverige, man får ta ansvar för vad man gör och jag förstår inte vad det är att protestera över, så är det ju överallt i sverige i övrigt.
Hammarby Mikkel
2008-07-21 12:34
VapoRoy,
Det naturliga är väl att de som sabbar står för fiolerna. Varför ska Bajen fotboll göra det?

Min poäng är att i slutändan så kommer alla förlora på detta. Jag väljer att inte åka till Örebro och se matchen. ÖSK förlorar inträde. Näringsidkarna i Örebro förlorar intäkter. Den stora vinnaren blir Canal +.

Dessutom ökar risken för bråk. Som ÖSK:are är det väl bättre att veta var bortafansen är?
Hammarby Bajenista
2008-07-21 12:25
VapoRoy: Såna som jag? Nu får du nog allt förklara dig. Vad gör såna som jag när vi går på fotboll?

Intäkterna ni får när Stockholmsklubbarna kommer på besök är nog större än du/ni vill tro. Men men...
Örebro VapoRoy
2008-07-21 12:25
kribba /
Min personliga åsikt var att vi var väldigt nära. Tyckte domaren missade en straff vi skulle haft plus att vi missade en solklar målchans några halvchanser och dessutom ett stolpskott i slutet av matchen. Hammarby hade mycket boll men kom aldrig till några riktiga farligheter mer än att dem gjorde två offsidemål. Vi var verkligen med och jag tror Bajen kommer få det riktigt tufft i returen, tror på 3 pinnar då.
Örebro VapoRoy
2008-07-21 12:22
Quagga /
Haha ja folk skulle nog undra om du kört vilse ;-)..

Bajenista /
Haha jag vet inte vad jag ska säga, det är just sådana som dig vi vill slippa på arenorna så det bästa vore om du inte kom alls. Så vi ska acceptera att ni kommer o förstör och skapar otrivsel för att vi tjänar en hacka? Så värdefulla är ni inte även om du gärna vill tro det.
AIK kribba
2008-07-21 12:15
Synd att ni inte lyckades lugga poäng av bajen...1-0 låter inte så mycket, var ni nära poäng eller var segern ohotad trots enbart 1-0? Ni får ta igen skadan hemma istället.

Angående Nordin Gerzic? eller vad han nu heter, så ryktas han ju vara intressant för AIK. Undrar om det finns något substans i det ryktet som dykt upp lite överallt. Hårt slag om ni torskar han?

Känns som den här huligan och bortasektionsdebatten som varit en följetong härinne i veckor är lite utjatatad. Nu borde fokus ligga på hur ni ska vinna nästa match. Dags för revansch grabbar. :=)
AIK Quagga
2008-07-21 12:13
Aspen,

Det är nog bäst att jag med min AIK tröja håller mig borta från Örebro kommande måndag. Den är inte lika ljuv i vrakens ögon som en oskyldigt vit ÖSK tröja ;-)
Annons: