/fotboll/osk/forum/6904.aspx/fotboll/osk/forum/6904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 23:50
SyreAtom// Nordin har ju förhandlat sedan Maj. Eller Miro har förhandlat kanske man ska tillägga. Och Sjögren har ju inte givit något kontraktsförslag som Miro önskat. Vad det är vet vi ju inte än men det ryktas om ganska hög höjning för Nordins del. Antagligen vill Miro ha del av sign on:en och försöker på så sätt övertyga Nordin att vilja spela i AIK.
Örebro Miroslav kuba
2008-07-21 23:49
Det skulle vara sjukt om Nordin försvann till AIK nu.Så fort en ÖSK spelare gör några bra matcher så ska han säljas för ett reapris.Tvinga honom kvar han har ändå ett så pass långt kontrakt så han kan ju knappast börja gnälla och spela dåligt med flit för då sätter vi han på läktaren.
Örebro yx
2008-07-21 23:47
GT//Agenter är på papperet till för spelarnas intressen. I verkligheten är de gamar som vill komma över så mycket pengar så möjligt för sig själv.
Örebro Aspen
2008-07-21 23:46
yx//Moral, familjekärlek eller annan sentimentalitet finns inte i proffsfotbol skriver Du.
Givetvis finns allt detta i all affärsverksamhet. Speciellt inom idrotten. Däremot kan det för vissa idioter (i detta fall agenten/spelaren) spela mindre roll. Då fungerar omgivningen med avståndstagande. Detta gäller säkert även AIK.
När det gäller spelare från fattigare delar av världen som måste försörja en stor familj gäller speciella förutsättningar.
Örebro SyreAtom
2008-07-21 23:45
Han är inte smart Nordin med sin agent. Sitter med 18 månader av sitt kontrakt och gör sådana här utspel..jisses vad tror han. Klart han ska ha bättre kontrakt med klubben, men varför inte istället gå ut med det istället. Tongivande spelare men har uselt kontrakt..det hade man förstått. Men yttra att man vill byta klubb under brinnande säsong med 18 månader kvar på kontraktet är fan inte smart...
2008-07-21 23:43
Tyvärr är han också Frempongs. fan om han lurar bort honom från ÖSK!!
2008-07-21 23:42
Han var ju även Nedims agent.. Vem tror ni fick honom till att demonstrera på läktaren för att lättare komma härifrån??
Örebro GT
2008-07-21 23:41
Ursäkta, men vad är den här agenten Miro för figur egentligen ?

Kan någon berätta nå´t seriöst han gjort till ÖSK´s fördel eller är han bara ut efter egen vinning ?
Örebro yx
2008-07-21 23:34
Farsen fortsätter//Håller med dig. Man bör alltid se hur man kunde ha agerat internt (Lennart) istället för att låta ilskan styra till 100 % och spy galla över Nordin. Inte så konstruktivt. Tänk kallt, hårt och konstruktivt för ÖSK:S bästa.
2008-07-21 23:29
Självklart är det så att Miro försökt berätta för Nordin vad han vill att han ska göra. Det här hade ju aldrig hänt om inte Nordin varit så bra påsistone. Men i och med att Miro såg var Nordins form var påväg såg han sin chans att pressa Sjögren. Klantigt av Sjögren också att inte få detta gjort innan allsvenskan startade upp igen.
Örebro yx
2008-07-21 23:26
Jag tror att agenten vill ha en repris på vad som hände med Haginge. Då har han fel, detta är något helt annat! Haginge hade kontrakt i 6 månader, detta är i 18 månader. Tror han att han kan framtvinga en försäljning på samma sätt som hände med Haginge så är han fel ute!
Örebro Bastard on Parade
2008-07-21 23:26
yx//

Du kan väl inte på fullaste allvar mena att Nordin var vältränad när han kom till ÖSK?!?

Jag tror inte AIK har något seriöst intresser för Nordin utan det är väl mer en spelare som de har följer bland mängden. Nordins kontraktsförhandlingar har pågått sedan maj och det har väl inte gått tillräckligt snabbt. Jaganjac är förmodligen inte helt dum i huvudet och vill ju använda media för att sätta igång ett jäkla skrik bland supportrarna som kräver att Sjögren ska prestera.

Sjögren pressas av NA och supportrarna är missnöjda över att Nordin kan lämna = ÖSK tvingas till att höja budet?

I sådana fall lever Jaganjac farligt. Kan sluta med en plats på bänken och att Nordin blir, minst sagt, mindre populär bland fansen och kan kalla sig för före detta fotbollsproffs.
Örebro yx
2008-07-21 23:20
BOP//Ett stort misstag att jämföra vanliga arbetare med fotbollsproffs. "Vi vanliga som arbetar skulle ju kunna räkna med att leta nytt jobb om man beter sig så illojalt mot arbetsgivaren." Samma resonemang får man höra när en dagisfröken tycker att fotbollsproffs tjänar "för mycket" och jämför med vanliga arbetare. Du visar återigen på dig obalanserade syn "ÖSK har gjort en otränad division 2-spelare till en bra allsvensk-spelare." Nordin dominerade i div-2. ÖSK såg chansen i form av en ren affärsmöjlighet att investera lite pengar och erbjuda en låg lön i något som kan ge mycket pengar i framtiden. Precis som andra företag gör en investering. Det är varken Nordin eller hans agent som har sista ordet i detta. Vill agenten/Nordin spela tufft? Sätt han på läktaren. Chanserna för att ÖSK kan klara sig är mycket goda. Chanserna för Nordin att ha ett fotbollsliv efter 18 månader på läktaren är mycket dåliga. Dessutom så slipper vi framtida liknande problem. STATUERA ETT EXEMPEL ÖSK!
Sverige Pat
2008-07-21 23:19
Det bästa som kan hända nu är att ÖSK låter bli att syna Miros bluff, och att snacket om AIK får andra klubbar att skyndsamt lägga ett bud.

I värsta fall synas bluffen och det ser jäkligt illa ut för Nordin. Jag tror inte att AIK är i närheten av att lägga något bud på NG.

Till sist tror jag inte utspelet är Nordins idé, utan jag tror hans agent har lett honom in på en ett spår som inte kommer sluta bra.
Örebro Grixx
2008-07-21 23:18
Nu har man varit ute och hämtat luft ett tag.
Hoppas innerligen att allt löser sig och att det är en jävla massa missförstånd.

Om inte så är det läktaren i 18 månader för Nordin,Miro och Sjögren.

Orkar inte med att vara så här förbannad så nu lägger jag ner min röst för idag.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-21 23:10
yx//

Kalla mig gärna subjektiv och naiv, jag skiter fullständigt i det. Livet som fotbollssupporter handlar otroligt mycket om känslor, inte fan är det lätt att vara objektiv då.

Men jag håller fortfarande fast vid att Nordin borde visa lite mer tacksamhet och lojalitet. Vi vanliga som arbetar skulle ju kunna räkna med att leta nytt jobb om man beter sig så illojalt mot arbetsgivaren.

ÖSK har gjort en otränad division 2-spelare till en bra allsvensk-spelare. Det är ett privilegium att spela i ÖSK, då ska man ge fan i att prata om vilken ära det vore att spela för en konkurrent. Det är respektlöst mot klubben och supportrarna, det är DET som är vidrigt.

Klart jag är medveten om att det är två parter (tre om man räknar med agenten) som ingått ett avtal. Jag är inte helt dum i huvudet, men agenten räknar ju kallt med att ÖSK ska släppa Nordin bara för att han kan bli missnöjd annars och jag stör mig på det.
Örebro yx
2008-07-21 22:58
Bastard on Parade//Så vinklat och subjektivt. Du skriver: "Nordin borde vara jäkligt tacksam över att han fått en andra chans." Som att ÖSK gjort Nordin en tjänst och Nordin borde vara tacksam. Du är naiv och subjektiv. Du har valt ett parti och tror att världen fungerar efter den världsbilden. Verkligheten är: Två parter som gjort ett val som de tror kommer gynnar just deras intressen. Därför är det inte någon som ska vara tacksam mot någon eftersom ingen gjort någon en tjänst. Det är ett avtal mellan två parter som har gjort detta val för att det tror att det gynnar deras intressen. Längst inne är du medveten om det när du skriver: "Han har alltid haft fotbollen i sig men har ändå inte tagit det där steget, förrän nu tack vare hård träning och tränarnas förtroende". Alltså, INGEN SKA VARA TACKSAM utan det är ett avtal mellan två parter, ingen välgörenhet. Det är inget vidrigt i Nordins agerande. Det är trots allt ÖSK som är den starkare parten. Anser de att Nordin ska sitta på läktaren i 18 månader så kan de göra så. Det är affärer, det är en tuff bransch och det är två parter. Moral, familjekärlek eller annan sentimentalitet finns inte i proffsfotboll. För övrigt tycker jag att ÖSK ska sätta Nordin på läktaren. Efter 18 månader där är han bortglömd och allsvenskan kommer vara borta för honom. FÖR ALLTID. Kom inte med en massa sentimentalt. Agera istället som en stark affärspart. Vill man ställa ultimatum och pressa ÖSK, spela samma spel och sätt hårt mot hårt. Den som har mest att förlora på detta är inte ÖSK utan Nordin!
Örebro EricV
2008-07-21 22:51
Dock låter ju uttalandena man läser om i artikeln från agenten och Nordin rent horribla. Vad är det för j-la fasoner och skitsnack han kommer med?!? Rena hotelserna och en massa amatörmässiga uttal...
Hoppas dock verkligen inte att Nordin gått och blivit girig och "trampar" på ÖSK-tröjan.. Agentens agerande är mer förståeligt, bara pengar som gäller även om man kan sköta det bra mkt snyggare..
Örebro EricV
2008-07-21 22:34
Det är lätt att båda gapa för högt och dra förhastade slutsatser.. Det är ju svårt att veta hur det egentligen ligger till. Men det är inte bra med denna typ av uppmärksamhet och någonstans har ett stort fel begåtts om det så är hos ledningen i ÖSK, agenten eller i viss mån Nordin själv, även om den sistnämnda är aningen för tidigt att säga något som helst om.
Men girighetens ansikte visar sig lätt i många fall... ÖSK ledningen hoppas jag ordnar upp detta. Vi har inte råd med mer slarv. När nu äntligen ÖSK börjat en satsning mot en attraktivare fotboll börjar vi plötsligt få en massa nedvärderade kommentarer från lirare och spelare lite varstans.. Förhoppningsvis stannar Nordin, hans styrka behövs. För med sig bollen på ett strålande sätt och betyder mkt för ÖSK...
Örebro Bat Back
2008-07-21 22:32
Sluta hacka på Sjögren, han har gjort det bra utefter omständigheterna. Vad skulle han gjort igentligen åt Barsom flytten eller Haginge de killarna väljer ju utefter vart de kan få mest lön. Jag tror ÖSK budget är likvärdig GAIS.
Men Nordin skall vara tacksam för det stöd och hjälp han fått och signa för ÖSK ett längre kontrakt. Annars luktar det JUDAS
Carlstad U Stone Island
2008-07-21 22:31
Idag Carlstad United - Imorgon er klubb?

Carlstad Uniteds ordförande stänger från och med idag av lagets anfallsess Pär "Pärlan" Ericsson för resten av säsongen. Detta för att han skrivit på för GAIS till nästa säsong, istället för Örgryte som ordföranden tyckte var ett roligare val.

Tränartrojkan hoppar av i protest mot beslutet, och flera spelare är inne på samma linje.

Protestlistan är fotbollsunison och en markering att ordförande/styrelser ALDRIG skall lägga sig vilka spelare som spelar, så länge det finns ett kontrakt som fortfarande gäller.
Örebro GT
2008-07-21 22:27
Midsomer //

Var är Jeppson ?? :-)

Ett annat glädjeämne var Robin Staafs KANON i krysset idag mot Gefle. 3-0 strax före paus. Den mannen har löd i bössan !!!
Jag var på plats.
Örebro igore
2008-07-21 22:22
Hur ligger det till med Bedoya egentligen?
På många verkar det redan som om han är klar tills nästa säsong.
Örebro Midsomer
2008-07-21 22:20
GT//
Qviding-Landskrona 5-0 gör heller inte ont någonstans.
Örebro GT
2008-07-21 22:11
Ett av få glädjeämnen idag är att degen torskade mot Väsby !

(O)Lustigt är att Ljungskile vunnit mot Ellos, Blåvitt, och idag mot Galgarna hemma i år.
Dock inte mot ÖSK :-)

Och Skansens IF hade ännu en gång domaren mot sig, idag i Henkeborg. Det kunde startat bättre för Haginge i storklubben...
Örebro ösk:are från norr
2008-07-21 22:10
Ämne: ösk:are från norr//
ken72//....Poängen med 20 millar är ju att vi i grunden inte vill sälja Nordin! Så vill ni ha honom så får ni öppna plånboken. Skulle vi bara få ca 2 miljoner kan han lika gärna ta hand om biljettförsäljningen. Är ni så dumma att ni bara får ut 2,5 miljoner av allsvenskans absolut bästa innermittfältare så får ni skylla er själva
Örebro Bastard on Parade
2008-07-21 22:09
ken72//

Det är frustrationen som talar. Gång efter annan lämnar våra bättre spelare klubben för allsvenska konkurrenter, dessutom för kaffepengar. Jag är jävligt less på det nu och ser hellre att han bänkas och går som bosman om ett och ett halvt år.

Nordin borde vara jäkligt tacksam över att han fått en andra chans. Han fick chansen som en divig ungdom, flydde till Tyskland och kom tillbaka med svansen mellan benen. Han har alltid haft fotbollen i sig men har ändå inte tagit det där steget, förrän nu tack vare hård träning och tränarnas förtroende. Vid första bästa intresse från annan klubb vill han dra. Vidrigt!
Örebro Ropesin
2008-07-21 22:03
Vad har Lennart Sjögren för bakgrund egentligen? Känns inte som han är något stort namn som sportchef i fotbollssverige. Känns som att det ska vara en gammal storspelare. Nordahl nästa?
Örebro VapoRoy
2008-07-21 22:02
Alltså vad är det för fel på Telia! SLuta spamma! Snacka om dålig marknadsföring, sedan väljer de även HBK av alla lag. Suck

Edit: Iofs är HBK det laget jag har mest hjärta för efter ÖSK :-).. Men ändå :-P
AIK ken72
2008-07-21 21:58
ösk:are från norr// 20 millar :) ni är bra på att ta betalt för era fotbollsspelare ni. Själva kommer vi att få 2,5 mille för Dulle en av allsvenskans absolut bästa innermittfältare.
Annons: