/fotboll/osk/forum/6899.aspx/fotboll/osk/forum/6899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooner86
2008-07-22 08:20
Nordin som gillar att vara ute och roa sig på helgerna får nog tänka om nu, i AJK har man en helt annan press på sig, det kommer nog gå sådär för honom i AJK.

För övrigt så kommer Nordin inte vara så välkommen på vallen på Måndag skulle jag tro.

AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2008-07-22 08:20
Dessutom måste Dulee först och främst bli såld.
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2008-07-22 08:13
Nu kan ju det vara så att Nordin är en av många på en lista hos AIK. Dock ryktades det ju att AIK lagt ett bud som Sjögren nobbat. Har även ryktas om att en spelare ska ingå i affären(Kanske Rubarth eller Mendes)
Örebro Aspen
2008-07-22 07:50
Osmakligt sa Bill (och Pelle). Smaklöst sa Bull.
SABOTAGE mot en positiv utveckling inom ÖSK säger vi supportrar.
Helt rätt, Sjögren det blir INGEN försäljning i år.
Frågan är om Nordin inte bränt sina kort inom ÖSK om han inte skriver nytt kontrakt. Att bara fortsätta som inget hänt tror jag inte blir bra.
Örebro Grixx
2008-07-22 07:42
Agentjävel som lurar i spelare en massa skit.

Tror inte agenten förväntade sig detta!!!!
Örebro Rallyfinnen
2008-07-22 07:38
Jag ser med Nordin som jag ser i Rajalakso i Djurgården.. Några lyckade matcher och det är proffs-snack osv osv.. Vart är Rajalakso nu? Jag har iaf inte hört nåt om honom på månader.. Nej du Nordin Gerzic, du behöver mer än några lyckade matcher för att kunna ställa såna krav.. Du är inte Cristiano Ronaldo...
STEFANO!
2008-07-22 07:24
Nordin! Du är så jävla blåst! Hoppas det löser sig mellan klubbarna säger du!! Är så förbannad hur blåst du och din agent är.. Lika bra du sticker för här behöver du inte vara kvar med din jävla inställning!
Örebro Djäflun
2008-07-22 06:46
Tror Pelle Blohm har helt rätt. Det luktar dålig rådgivare om det som händer runt Gerzic just nu.

Kan inte allt bara vara lungt och fint och tre poäng mot bajen på måndag?
Örebro Tom Hell
2008-07-22 03:20
"Sätt hårt mot hårt och sätt Nordin på läktaren i 18 månader" säger ni.
Jag håller med om att det skulle skada Nordin och ingen klubb i AS skulle förmodligen vara så värst intresserade längre = Nordin skulle alltså få skitkontrakt även i den klubb som vågar signa honom.

Men problemet är detta: Miro vet mycket väl vad han gör. Han vet att det ska mycket till om ÖSK ska våga peta Nordin resten av kontraktstiden. Gör ÖSK det kommer massor med spelare att välja bort ÖSK i framtiden.

Någon skrev att ÖSk är den starkare parten. Inget kunde vara mer felaktigt. ÖSK har mycket mer att förlora i den här soppan än vad Nordin har - och detta vet Miro!

Miro/Nordin är lika goda kålsupare (eller lika missförstådda) båda två. vad det gäller Sjögren är det omöjligt att säga om han har någon skuld i det här.
Örebro Yeah
2008-07-22 02:14
NA ser upp till storebror Expressen och försöker göra en höna av en fjäder i en sommar fylld av nyhetstorka. Samtidigt som Miro försöker göra en ferarri av sin mazda.
Win-Win situation kallas det...
Tror Miro & NAs story är som att blåsa bubblor med röven, det ser jävligt häftigt ut tills de spricker och skiten rinner ut.
Örebro Midsomer
2008-07-22 01:37
Jag tycker att ÖSK öster har ett intressant inlägg 00:37. Hade Nordin något slags specialklausul som innebar att hans kontrakt skulle omförhandlas efter halva avtalstiden? FÖr jag förstår att ÖSK avvakatat då det är så pass lång tid kvar på befintligt kontrakt.

Nordin skall naturligtvis ha den lön han förtjänar. Men samtidigt gick man in med öppna ögon i förhandlingarna förra vintern och enades om gällande lön och kontraktslängd. ÖSK tog en chansning då och först i år har den visat sig gå hem och Nordin fått visa att han håller på allsvensk nivå.

Tror inte någon tycker det är speciellt knasigt att man inte började omförhandla avtalet tidigare. Ingen, förutom möjligtvis Alec, kan väl haft detta på känn. Att ha höjt lönen för Nordin tidigare (efter säsongen 2007) kan väl inte ha varit aktuellt.

Jag är helt säker på att alla stenar i denna soppa inte är vända ännu. Känner mig dessutom allt mer säker på att NA:s rubriksättning "Nordins ultimatum" är uppåt väggarna överdrivet, för att inte säga direkt felaktigt.
Örebro Gummianka
2008-07-22 00:58
Ämne: Gummianka//Lätt för ....Lätt att säga vad..? jag visste inte att Nordin hade hälften så mkt i lön som resten av truppen och att han var värd 40-60 000/mån. Tack för informationen.
Örebro helldandy
2008-07-22 00:50
Det är väl ganska uppenbart att Agenten har sett en fin sommarstuga eller varför inte en schysst ny bil som han gärna vill ha kontantinsatsen på omgående. Därför: sälja Nordin och casha in!

Oerhört synd att Nordin skall hamna i kläm och klo på en sådan girigbuk till agent.
Örebro GT
2008-07-22 00:41
Ursäkta att jag skrev Galgarna, men det är visst "Inkilnings-ritualen".
Måste göra ont men det är inget att hänga upp sig på för oss ÖSKare.

yx //
Själv hoppas jag att Nordin får en justerad och korrekt lön och stannar. Plus att debatten i media blir en blåslampa och inget annat i röva på Sjögren !
Örebro Niko-ÖSK
2008-07-22 00:38
Varför ÖSK jobbar med Miro Jaganjac, är han licencierad FIFA Agent.?
Örebro ÖSK öster
2008-07-22 00:37
Men han har väl ändå gått med på de förutsättningarna som stod i Kontraktet? Fanns det ngn klausul i kontraktet som sa att det automatiskt skulle omförhandlas om han fick tre tuppar i NA i rad? Absolut han har vart en av våra bästa spelare, men Ösk, agenten och Nordin har ju nångång kommit överrens om lägre lön då Nordin va ett oprövat kort.

Hur fungerar löneförhandlingar för fotbollsproffs?
Örebro Aspen
2008-07-22 00:34
yx//I det privata näringslivet finns sällan en rättvis lönesättning. Man ligger där man lyckas förhandla sig till vid anställningen. Det måste till en konkurranssituation för att ändra på det.
De stora proffsklubbarna har säkert större lönsskillnader än ÖSK.
Örebro yx
2008-07-22 00:25
Skulle vi se att arbetskollegan fick 1 fjuttig krona mer i timman skulle vi bli irriterde/rasande. Men Nordin ska acceptera kanske uppemot 120 000 kr mindre än vad hans skulle ha/är värd. Så länge det inte gäller mina pengar? Hehe, vi är bra allt duktiga på att ställa krav på att andra ska agera på ett visst sätt, men skulle vi gått med på det/accepterat det? Min gissning, inte någon här skulle gått med på det!
Örebro GT
2008-07-22 00:22
Nu får Skägg-Herman på NA fixa en intervju med Nordin på fan-TV redan i morgon.

- Är "Galgarna" så mycket ärofullare än att spela för än din egen klubb ÖSK ?

- Du har kontrakt med ÖSK över 2009, rätt eller fel ?

- Eller är allt en tidningsanka ?
Örebro yx
2008-07-22 00:21
Det går snabbt i denna bransch, det vet både Bengrsson i AIK (Bassombeng) och Lustig i GIF (Porokara). Ger man sig in i leken får man leken tåla ;).
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-22 00:18
Nu måste jag hålla med yx igen! :-)
Örebro Aspen
2008-07-22 00:18
Angående ÖSK agerande mot Nordin så måste detta delas upp i två delar.
1) tränarna och lagets
2) det kontraktsmässiga
Rörande 1) så måste ÖSK ges ett mycket högt betyg. Man har skapat en bra spelare av en otränad talang med sociala och motivations problem. Bra gjort Alex och Sixten.
Rörande 2) kan det kanske göras bättre. Men med det tryck som det varit på att få in förstärkningar under transferfönstret är det förståligt att Nordins kontrakt fått en lägre priotitet.

Att så totalt såga ÖSK som agenten/Nordin gjort tyder på en djävla egoism. SE UPP AIK!!!
Med agenten bakgrund är det dax att sätta ned foten och trycka till.
2008-07-22 00:16
Ah! Känns som man letar en massa syndabockar nu.. usch.. Ok Sjögren fixade trots allt Roni,Staaf,Olsen,Berra och Bassombeng. Och Kihlen! ok ok. Men man blir så förbannad när det alltid är strul i ÖSK. Kan vi aldrig få nån ro?
Örebro yx
2008-07-22 00:16
Gummianka//Lätt för dig och sitta där och säga. Sedan maj kan betyda sedan början av maj vilket betyder nästan tre månader. Vet du att du är värd 40 000-60 000 kr i månaden och får 20 000 i månaden och dagarna, veckorna och månaderna går, skulle du inte tröttna någon gång? Så snabbt det inte handlar om sina egna pengar så snackar alla om det ena och det andra, inte skulle någon här gå med på att ha hälften så mycket som sina kollegor i lön. Och väntar förgäves på chefen som bara skjuter upp din löneförhöjning. Sätt det i perspektiv. Agenten ska kritiseras, Nordin ska kritiseras men även ÖSK/Lennart ska ha sin del. För kom inte och säg att Lennart/ÖSK har sköt allt perfekt.
2008-07-22 00:12
Gummianka// Så du tycker det är snabbt jobbat att fortfarande förhandla med en tongivande spelare 3 månader efter att denne önskat om förnyat? Tycker du det är snabbt att få hit en duglig target ca 6-7 månader efter att tränarna önskat det för att kunna utföra sin taktik??
Örebro ÖSK öster
2008-07-22 00:09
Ja man får väl anta att Sjögren har haft fullt upp med att leta spelare. Sedan fixat kontrakt åt Alvbåge, Olsen och Staaf. En spelare med 18 månader kvar kan väl knappast vart prioriterat?

Jag är förövrigt smått chockad över utvecklingen, det har gått så ruggigt fort. Så fort det går minsta bra (två vinster och bra spel mot bajen) så rycks mattan under en.

Jag vill höra en personlig kommentar av Nordin, gärna så fort som möjligt.
Örebro Aspen
2008-07-22 00:08
Jag tycker att nu ska ÖSK fixa detta med Nordin och klubbens rykte. Sportchefens prestetioner får vi ta i ett senare läge tycker jag. Även om jag spydde galla tidigare så tycker jag klubben ska sluta sig och prestera det bästa möjliga mot denna attack.
Staafs kanaon i krysset i dagens match var en bar start.
Det är inte fy skam att spela mot Vretstorp eller hur, Nordin.
Örebro Gummianka
2008-07-22 00:07
Ämne: Jag tycker fortfaran....
Men... "Sjögren borde fixat detta i tid"? Vi vet väl inte hur Sjögren har agerat? Jag säger inte att Sjögren inte har skuld i den uppkomna situationen men inte fan vet vi nåt om förhandlingarna via agentens NA-utspel. Jag är nästan mest nyfiken på hur f*n Nordin har tänkt.

Han riskerar att bli mer eller mindre avskydd av fotbollsfansen i sin hemstad. Tror han verkligen att detta är den enda chansen i karriären? Antingen korkat eller girigt! Skitsamma hur Sjögren/ÖSK agerat under två (av många) månader.
Örebro yx
2008-07-22 00:06
Midsomer//I vanliga fall ca 9-12 månader skulle jag tro. Nordins fall var dock inte ett vanligt fall. Han hade sitt kontrakt som han fick när han kom från Rynninge med låg lön. Han har ju varit en ordinarie spelare i allsvenskan och har därför bett om ett nytt kontrakt sedan maj. Lennart Sjögren har sagt att lönen inte varit bra/rättvis och menat att den bör höjas med ett nytt kontrakt. Detta har inte skett än och nu sitter vi här, med flera parter som har skuld i denna situation.
Örebro Midsomer
2008-07-21 23:59
En generell fråga. När skall man börja diskutera nya kontrakt med spelare? 24 månader innan de går ut? 18 månader? 12 månader?
Annons: