/fotboll/osk/forum/6894.aspx/fotboll/osk/forum/6894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ösk:are från norr
2008-07-22 16:48
ÖSK öster//

Håller med ÖSK öster om att ÖSK verkligen börjar få ihop ett vinnande lag! men den klart svagaste punkten nu tycker jag är Nordback. Han är alldeles för säker på sin plats och skulle må bra om Wowoah började sätta lite press på honom.
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 16:32
Återigen positiva ordalag kring Adam Botvidson, Oskar Johansson, Erik Nilsson, Johan Lundholm. Dock verkar U21 kvaliteten variera väldigt mellan matcherna och steget från ÖSK Us div 3 upp till allsvenskan långt. Men visst finns det en hel del ungt att hoppas på i svartvitt.
Örebro Grixx
2008-07-22 16:29
hunter// ok, en poäng där.
Örebro ÖSK öster
2008-07-22 16:29
I dagsläget känns det dumt att ändra i ett vinnande (nåja) lag, men om man leker med tanken hur får vi ut så mycket av Wowoah, om han inte ska spela vänsterback? Kan han ta Nordbacks roll i mitten och ersättas av Glenn / Johansson? Alternativt om han flyttas upp när Nordin sprungit sig trött? Har Wowoah ngt att göra i tremannamittfältet?
Örebro hunter
2008-07-22 16:19
Jag tror att Wowoah inte kommer till sin rätt när han är back. Han skulle göra det mycket bättre än Nordback alla dar i veckan. Han är snabbare,mer teknisk och är bra på slå inlägg.
Skulle han vara längre upp i banan skulle vi få mer sådant. Vi behöver en kreativ mittfältare som kan "göra" något själv och det kan inte Nordback. Han är bra på bryta,men sen då? Han slå iväg en passning så fort han har fått den och med fel adress i hälften av gångerna.
Örebro E.Shams
2008-07-22 16:18

Det vore trist om Nordin lämnade ÖSK. Det känns som att det bästa för både Nordin och ÖSK är att han fortsätter i ÖSK. Utvecklingsmöjligheterna för honom är ju mycket bra i ÖSK. Här får han spela och ta stor plats.

Även ÖSK skulle tjäna på att ha kvar honom. Han skulle hjälpa klubben genom att prestera på plan samtidigt som han skulle inbringa mer pengar i framtiden vid försäljning.

Endast girighet (från vem det nu må vara, Agent/Nordin/ÖSK) skulle kunna skada denna win-win situation som nu råder. Mitt råd: Det rätta tillfället att lämna är nog inte just nu.
ÖSK Lions
2008-07-22 16:17
Alltså vill klargöra att jag varken sett agenten eller Nordin sagt något om ultimatum, utan det är NA:s vinkel på det hela.
ÖSK Lions
2008-07-22 16:17
"Taktiken att blåsa på med ultimatum, med ett och ett halvt år kvar av Nordins kontrakt, inte smart".

Nähä, men varför gjorde ni det då, Nerikes Elände???
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 16:13
Ämne: Till skillnad från d....
Jag kommer ihåg lite för många lätta mål på hörnor och markering missar av mittbackarna för att tycka att Wikström varit bra. Petters nickmål är ju en klar markeringsmiss. Allt skall inte läggas vid Wikens fötter men han har en del av ansvaret. I och för sig har jag då knappt sett hälften av matcherna. På senaste har han och övriga backlinjen spelat upp sig.
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:12
Nja, Seb klarar nog att axla det defensiva jobb Kihlen och Nordback gör. Men just kreativt framåt ser det ju lite tunnt ut. Det måste vara det Boström och Axén är ute efter.
Örebro Sogen
2008-07-22 16:11
Finns ingen vättig back up till varken nordin, nordback, eller kihlen

Rob Walker och seb är helt enkelt för dåliga!
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:10
Varför tror ni att man letar efter en mittfältare? Är det för att det inte finns någon vettig back-up till just Nordin?
Örebro Sogen
2008-07-22 16:09
Angående Näfver så passar han inte alls i ett 4-3-3 system han är inte tillräckligt mycket anfallare för att passa på en kant i anfallet. Det syndes så jäkla väl när han kom in senast det blev snarare nån slags snedvriden 4-4-2....

Örebro Sogen
2008-07-22 16:07
Tror inte man är så intresserad av en mittback längre då berra har gått in och visat att han är att räkna med, KILLEN ÄR 19ÅR förmodligen den spelare i ösk som har störst potential. Han kommer bli helt lysande och om 1-2 år kan han säljas riktigt dyrt.

Jag tycker nog att vänsterback och innermitt är det som bör prioritet.
Örebro Ropesin
2008-07-22 16:06
Får inte riktigt ihop Nordins kommentarer? Han säger först att ÖSK är klubben i hans hjärta, men säger sedan att han vill till AIK med ekonomin som argument. Men om hjärtat finns i ÖSK borde han väl strunta i AIK:s pengar?
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:02
Till skillnad från de flesta här inne (verkar det som) tycker jag att Wikström har varit riktigt bra. Anledningen till att han inte får så mycket kredd som Berra är att berra gör grejer som syns mer. Han bryter spektakulärt där Wikström "bara bryter". Wikström gjorde till exempel lika många matchavgörande brytningar som Berra i matchen mot Sundsvall.

Nej, jag hålelr fast vid att den svaga länken DEFENSIVT sett är Wowoah. Hela säsongen har han haft problem med positionsspelet och jag har gåbng efter annan förvånats över att motståndarlagen inte utnyttjat det bättre. Wowoah var den som gick bort sig inför Sundsvalls mål tex.
Mot Hammarby var det mer Zengin som var loj än Wowoah som var bra. När Zengin vaknade till liv med kvarten kvar syntes Wowoahs problem ganska väl. Positionsspelet och en mot en vill jag gärna ha en säkrare back på om det går. Wowoah vill jag absolut ha kvar i laget, men både han och ÖSK skulle nog må bättre av att han fick koncentrera sig på offensivare uppgifter.
Örebro Sogen
2008-07-22 16:02
Jag vill påstå att antonnen har vart bättre än vad hagge var på slutet.

wovven kommer lite för ofta på mellanhand och det är ingen tillfällighet att det mesta inlägg etc kommer ifrån den kanten, ofta får dom stå å måtta utan press på den sidan. Mot bajen så hade zengin lekstuga de första 20 då han tog sig förbi wovven 4ggr, sen spelade han upp sig och när zengin fortsatte att bara gå på utsidan om wovven så lärde han sig det och stängde till där och fgjorde en riktigt bra match sen......

han har vart helt ok i omskloningen men en riktig vänsterback är faktiskt att föredra. Om per johansson är den det kan jag inte säga, men han har ju talang och potential i allafall....

Moses har ju vart lovande väldigt länge utan att ha blommat ut ett dugg, snart är hans tid över tror jag...
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 16:00
Storm i ett vattenglas. Jag tror Nordin när han säger att ÖSK har en plats i hans hjärta men jag förstår också att han ser AIK som en större klubb. Sen ser jag Nordin som en framtida lagkapten i konkurrens med Kihlberg och Alvbåge. Vi hoppas ju alla att han skall vara den offensiva dynamon mot europacupspel. Jag tror ÖSK är det bästa skyltfönstret för Nordin då han får visa sin fulla kapacitet i en miljö där han presterar högt. Varför hetsar man upp sig så.
Örebro Grixx
2008-07-22 15:57
Med Per så vinner man en mittfältare i Samuel, men tappar den offensive back som han är.

Vet för lite för att säga något om Pers offensiva kvaliteer, men någon sa nyss att de var bra...så kanske.

Intressant igen från Alec´s håll att man letar efter mittfältare. (och inte längre någon mittback?)

Kan det betyda att man vill ha in bättre folk än de man har, förbättra konkurrensen......eller sälja Näfver?
Örebro hunter
2008-07-22 15:56
Ifall Nordin ska spela klart kontraktet,vad har då Ösk för anledning att höja lönen. Man höjer väl ändå lönen bara om han förlänger eftersom han gick ju med på den befintliga lönen då han skrev på kontraktet från början. Man kan inte både ha kakan och äta upp den.
Örebro Midsomer
2008-07-22 15:45
Förutom vinterträningarna med ÖSK (då han var riktigt duktig) har jag bara sett Per i matchen mot ÖSK på Behrn i våras. Då hade han det riktigt jobbigt mot Porokara.
Örebro Grixx
2008-07-22 15:35
Tycker att Wowoah är en av de som imponerat mest.
Så annorlunda som back men det funkar riktigt bra. Någon kanske reagerar på att han inte är så fantastisk bra som i de första matcherna, men det betyder ju bara att han inte är lika "fantastisk".

Han har inte riktigt hittat tillbaka till flytet -som förresten hela laget hade i början.

Där var han med som en otroligt offensiv back, forcerade upp bollen,dribblade högt där uppe och slog jäkligt bra pass.Någon match senare så tappade han en del av speed och offensiv.

...men det kommer säkert tillbaka med bättre självförtroende i laget.

Antonnen har knappt fått sin plats men har tagit Hagges plats med bravur. Sett från förra året så är hans backinsats ett jätteimp...och hans inkast måste satsas mycket på. Varianter och åter varianter och även lite bollar in i högen så kan vi få till lite flipperspel som går i mål.
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 15:25
Ämne: Ämne: Intress....
Zengin har ju knappast varit dominant i Hammarby och det var väl ett tag sedan han var riktigt het. Lite Näfver över det hela. Lovande och i sina bästa stunder väldigt bra men inne i en svacka. Men som KC skrev, vi har holgersson på vänsterbacken också. Men det vore inte fel med en ung talang som kan fylla på. Nu är det väl dock så att Per behöver speltid och frågan är om han får det i ÖSK. Hur långt är hans kontrakt? Är det läge att köpa honom och låna ut till Forward? En annan tanke är att det kanske varit bättre att låna ut Frempong till Forward än BP, han får ju knappt speltid där heller vad jag sett.
Örebro igore
2008-07-22 15:23
såg Per Johansson i en djurgårdsmatch. han imponerade på mig, speciellt med de offensiva kvaliteér han har.
Örebro Joerny
2008-07-22 15:23
Nu ligger en intevju med Per Blohm uppe på NA. Kommer inte fram någon ny fakta, men det kan vara värt att kika på endå.
Örebro K.Carlos
2008-07-22 15:13
Det här med att värva spelare från närområdet börjar ta allt för stora proportioner. Wowoah är ojämn men är ändå ett bättre alternativ än Johansson, dessutom har vi Holgersson som kan backa upp.
Örebro Ropesin
2008-07-22 14:57
Jag tycker Wowoah var riktigt riktigt bra mot Hammarby, så det finns ingen anledning att flytta honom till en annan position. Per Johansson är jag ytterst tveksam till, inte alls lika bra som Samuel.
Örebro Jonte R
2008-07-22 14:49
Ämne: Intressant annars at....
Med tanke på hur Zengin brukar ha lekstuga ute på sin kant så gjorde Wowoah en bra match, tyckte han hade bra koll på Zengin.
Örebro Grixx
2008-07-22 14:45
Måhända var stormen från fansen något som påverkar affären åt rätt håll. Att de flesta blev oxtokiga på agentens hot ser jag bara som ett sundhetstecken.

Jag har ju tidigare stött Sjögren men det känns fortfarande skumt om Nordin-förhandlingarna inte kommit längre om man småförhandlat sedan maj. Hörde från Barsom att det inte kom något förrän det var försent, och det redan gått för långt med annat.

Så givetvis har alla lärt sig något av den här affären....hur den nu slutar.
Örebro Kerberos
2008-07-22 14:32
Som jag sa igår, denna storm uppdagades enbart på grund av en väldigt oseriös journalist hos NA som försökte skapa en dokusåpaintrig på ingenting, ala Fox News. Genom ta citat ur sitt sammanhang och skapa reaktion.

Vilket också lyckades.

Lita alrig på ett citat utan att ha fått sett den ställda frågan.
Annons: