/fotboll/osk/forum/689.aspx/fotboll/osk/forum/689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicka i ribban
2016-05-13 19:04
Hoppas Norling "fuckar upp" ordentligt i AIK så vi slipper dem i en eventuell tätstrid (eller mer troligt, strax där bakom). Malmö och Norrköping kommer vara med där uppe. Elfsborg, Blåvitt och AIK är det frågetecken för. Elfsborg har iofs spelat bra de senaste veckorna, men den fina trenden ska vi förhoppningsvis sätta stopp för. Dessutom lämnar nog minst en av Claesson/Rohdén/Hedlund i sommar. Hoppas bara Astrit stannar...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-05-13 14:36
flesklepp, hehe, jag har inte fört någon statistik, men mina "bänkgrannar" har missat ett antal mål, på riktigt. "Värsta" exemplet är faktiskt 3 missade mål i ett hockeyderby på Hovet under 1980-talet. Totalt blev det 6 mål, så 50% av målen föll när polarna pissade i rännan:)
Örebro flesklepp
2016-05-13 13:07
@Nissesson:

Om det är så att det skulle finnas någon sorts statistisk korrelation mellan ditt "pimplande" (inkl blåstömmande) och Sportklubbens målfabrikation så kan vi nog alla här uppmuntra riklig förekomst av det förstnämnda! Rekommenderar dock i detta sammanhang lättöl.
Mäster Estragon
2016-05-13 11:50
@Svartvita i Stockholm:

Lika elegant som vanligt
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-05-13 10:31
NÄRKINGAR OCH ÖSK-SUPPORTRAR! Idag släpps avsnitt 4 av vår podcast gamla trä! Astrit gästar, patrik ringer och det pratas lite pollenallergi.

Här kan du lyssna: https://www.acast.com/svartvitasthlm/avsnitt13-astrit

Sedan skulle vi vilja be er om hjälp. Svenskafans har en omröstning där bl.a. årets sportpod ska utses. Gamla trä ligger enligt säkra källor bra till - men hjälp gärna till. Nu visar vi att Närke tar över Sverige på alla plan, inte enbart på fotbollsplanen.

Man kan rösta här: http://www.svenskafans.com/svenskafans/guldskolden.aspx
Det går bra att lämna övriga fält tomma om man har bråttom eller liknande. Men vi skulle bli sviiinglada om ni la en röst på gamla trä i kategorin årets sportod.

GLAD SOMMAR HÖRNI. va!
AIK Nissesson
2016-05-13 10:17
Aleq,

Blir han dyr, kan han bo i Lindesberg och ta länsbuss 303 till match och träningar?

Frågorna är många, men visst vore det en publikmagnet, han kanske oxå kunde tillföra anfallet något ...

... eller, det vetetusan, han börjar bli gammal.
Örebro Aleq
2016-05-13 10:04
Zlatan lämnar psg va tror ni om o värva honom? Z Astrit tror vi har bästa anfallet i allsvenskan då?
AIK Nissesson
2016-05-13 09:59
Jag vill varken hylla eller banna öldrickande i samband med fotboll.

Det är nog något som uppstått från Storbritannien och som "kopierats".

Kan man hantera drickandet blir det sällan större problem, men en del klarar tyvärr inte av detta.

För egen del gör jag nog helst som Vinnartradition, väntar tills matchen är över, för en massa pimplande innan eller under match, riskerar att blåsan oplanerat behöver tömmas, ibland precis när Sportklubben gör mål.

ÖSK !!!
AIK Nissesson
2016-05-12 23:06
Vinnartradition,
jag var nog lite otydlig,
menade att guldet inte
bör bli norrländskt ;)
Örebro Vinnartradition
2016-05-12 22:42
@Nissesson:

Det finns alkoholfria alternativ för de, som liksom dig, föredrar det. Själv föredrar jag en segeröl efter matchen.
AIK Nissesson
2016-05-12 22:34
Norrlands Guld?

Hmmmm
Örebro Vinnartradition
2016-05-12 22:09
@Hitta avslut!!:
Kul! Hela Retro Kungsholmen är abonnerat för oss Örebroare från klockan 12. De har plats för 250 personer. Adressen är Sankt Eriksgatan 22 Vi har styrt specialpriser på käk och dryck: Classic Burger 117 :- Burgare med bröd, ost, lök, sallad & tomat. Serveras med country fries, coleslaw & saltgurka. (Går att få som vegetarisk med grönsaksburgare) Caesar Salad Chicken 117 :- Kycklingfilé med bacon, romansallad & krutonger varvade i caesardressing. Toppas med riven ost. (Går att få som vegetarisk med quornfilé) South Western Pork Tenderloin 135 :- Västernmarinerad fläskfilé med steaksås & bernaisesås. Serveras med mixsallad, country fries & majskolv. Norrlands Guld 40 cl 35 :- Varmt välkommen!
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-12 21:54
Härligt Vinnartradition!

Uppskattar verkligen ditt engangemang.

Var samlas supportrarna innan matchen?

Jag kommer iaf.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-12 21:09
Saknar ni Bångavallen? :0)

Hur som satte Pode en kasse mot ÖIS
Örebro Vinnartradition
2016-05-12 19:12
Kapten Robert Åhman Persson har talat:
- Åk till Solna, lördagen den 28:e (sista matchen innan EM-uppehållet) och dressa vitt.

Det arrangeras både pub- och direktbussar.

Vi ska vara över tusen ÖSK:are på bortasektionen och jag vill se samtliga skribenter på det här forumet på plats. Det förtjänar laget!

#VITAHÖRNET
Länktips: vitahornet.se/
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-12 15:58
Våra mål (+ Rinnes straffräddning) från de 8 första omgångarna ackompanjerade av Thom Höglunds fina "Om jag finge bo på Västra Stå".
AIK Nissesson
2016-05-12 14:07
Arsène Lupin, AIK har en sämre trupp i år jämfört med förra årets, jag gissar på en placering 4-8
Örebro Nicka i ribban
2016-05-12 13:35
Crespo gjorde förresten ett spelmål igår. "Snett inåt bakåt och ett avslut i bortre krysset" eller något liknande. Låter som ett snyggt avslut. Förhoppningsvis ger det lite självförtroende.
2016-05-12 13:06
@Nissesson:

ja , före säsongen sades det ju att tar inte Alm guld nu så ryker han. Frågan är ju om han har en guldtrupp? Ahmed stänkte in ett snyggt mål sist iaf
Örebro Nicka i ribban
2016-05-12 13:01
Jag hittar tyvärr ingenting om Albaniens EM-trupp. Dock borde det ju vara nu i dagarna. Man kanske vill vänta in andra länder (typ Schweiz) för att sen kunna plocka spelare (Astrit) som inte blivit uttagna. Valdet Rama kommer nog inte med, även om han spelade mot Frankrike förra året. Belgien släppte sin nyss btw.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-05-12 09:47
Är det nån som vet när Albaniens EM-trupp presenteras?
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-12 09:32
Pedretti

Haha peta Källström va? Ur truppen till och med??!!
Källström och Forsberg är väl givna i elvan av mittfältarna. Om Astrit nu skulle kommit med så hade väl hans främsta uppgift varit irrationell/avig inhoppare?
AIK Nissesson
2016-05-12 08:48
"– Att få sparken. Det är ett väldigt svårt begrepp. Avskedad, alltså. Då måste man ju ha gjort något riktig galet, avslutar han."

Det ligger ändå något i det Alm tycker ...

... men kraven i Gnaget är stora, det vet jag, man nöjer sig bara med det bästa, typ Evertons "slogan"
2016-05-12 00:44
Enligt rykten i media får Alm gå och Norling kommer tillbaka
Örebro Nicka i ribban
2016-05-11 23:15
@Pedretti Peta Källström? Seriöst? Han är den enda mittfältaren med rutin (om inte Seb får spela) i Sverige och han kan, till skillnad från i princip alla andra i svensk fotboll (Astrit ett av få undantag), sätta en längre passning med precision. Har ens Ekdal eller Lewicki spelat en enda mästerskapsmatch förut? Hade jag varit förbundskapten (vilken tur att jag inte är det) hade Carlgren, Jansson, Olsson och Zengin inte fått vara med och leka. Framförallt inte Zengin.
Örebro flesklepp
2016-05-11 21:50
@Mäster Estragon:

Saknas väl sidleds-Danne och Magnus Turbo Svensson?
Mäster Estragon
2016-05-11 19:27
Spännande trupp.. Verkligen!!
Örebro Pedretti
2016-05-11 19:25
Synd att Astrit inte kom med i truppen.. Tycker att han kunde ha tagit Zengins eller Källströms plats men han kanske värdesätter Källströms tvåvägsarbete mer. Sen gjorde ju Zengin mål mot Österrike förra året...det är ju något!
Örebro Alltid Örebro
2016-05-11 19:20
@Vinnartradition:
Håller med, Carlgren är inte Sveriges framtid och borde inte ens vara ett alternativ. Rinne är inte direkt guten men har betydligt högre potential.
Örebro Vinnartradition
2016-05-11 19:09
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Det är inte okej att dra alla supportrar över en och samma kam.
Annons: