/fotboll/osk/forum/6883.aspx/fotboll/osk/forum/6883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2008-07-28 14:05
En liten fråga: är det någon som har koll på vad som har hänt med Moses Reed? Jag tyckte han såg väldigt lovande ut när han fick känna på a-lagsspel för några år sedan, men nu verkar han ha fastnat i ÖSK U med ganska många spelare före sig i kön till a-laget (eller är han skadad?)
Hammarby Julinho
2008-07-28 13:47
Magkänslan säger att vår svit kommer att avslutas ikväll, med dunder och brak (och då syftar jag inte på åskan).

4-1 vinner ni med, era jävlar!
Örebro Grixx
2008-07-28 13:31
Skapligt intressant hur många "bojkottande" Bajenfans som dyker upp i kväll.

Ösregn,blåst och åska.....och det utan tak:-)

Tror inte att supporterpolisen är beredda på vad som kan hända. De visste ju senast inte alls att det planerades att åka och festa utanför, trots att man talat några dagar om det.

En viss hamburgerrestaurang kommer att bli sprängfylld osv och minst sagt "svårstädad" om väderprognoserna slår till med blötan.

....vi får hoppas på lagomväder!!!
Örebro Grixx
2008-07-28 13:14
K.Carlos// Visst, må så vara en del av sanningen som han själv säger. Men rättvänd så fortsatte han ändå inte jaga lika mycket när han förorade bollen. Nu fortsätter han att jaga, jaga och åter jaga, med en stressad back så blir marginalerna små och han vinner tillbaka bollen allt som oftast. Samtidigt måste man säga att förrförra matchen var det lite flax också.
Örebro Grohl
2008-07-28 13:05
Ämne: Kan matchen ställas ....
Minns en match för några år sen mot IFK Gbg, då jävlar regnade och åskade det. IFK dundrade på ett jätteskott som Alven fantomräddade, exakt samtidigt så blixtrade det borta vid universitetet ungefär.

Själv så stod man vid västra stå och såg båda samtidigt, glömmer det aldrig =)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-28 12:54
Kan matchen ställas in på grund av blixtrar och dunder?
Örebro 100år
2008-07-28 12:30
Idag sätter Kim Olsen minst en i nät. Man får hoppas att det räcker till seger. Ser ut att bli duktigt med folk idag som vanligt nuförtiden på arenan. Finns nästan inga biljetter kvar på nya
Hammarby Deadmarsh
2008-07-28 12:29
matchen ikväll lär inte se ut som den förra tror och hoppas på vinst 2-1, Anfallarna borde vara sugan på att visa upp sig och Petter är alltid bra, nä ni kommer att få jobba för poängen.
Forza Bajen!
Örebro Kronblom
2008-07-28 11:54
Det jag mest är rädd för är Petter Andersson som oftast är väldigt bra på just Behrn Arena,dessutom måste ÖSK sätta de chanser man skapar,Roni har missat på tok för mycket!
Örebro K.Carlos
2008-07-28 11:49
Grixx//
Kämpa var väl det enda Porokara gjorde de första tio matcherna?
Snarare var problemet att han aldrig kom rättvänd, sökte alltid upp en motståndare istället för att hitta ytorna och sen kunna attackera rättvänd en mot en. Skönt att det har lossnat iaf.
Örebro Grohl
2008-07-28 11:31
Fan ikväll är jag tokladd =) för en gångs skull så jobbar jag inte heller och kommer därmed att få se mitt kära ÖSK spela boll!
Örebro Yggdrasil
2008-07-28 11:28
För er törstiga som vill ha en kall öl före matchen idag, kan jag meddela att M2H öppnar först klockan 17:00..
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-07-28 11:01
Blir det månne idag som Kim Olsen spräcker nollan med besked? Tror nästan det!
Örebro Grixx
2008-07-28 10:27
Pang boom, kan bli målkalas åt båda hållen i kväll...men även kan det smälla på från ovan med blixt och dunder.

...kanske upplagt för en blixtrande Kung Alve-räddning, han och Tor verkar ju ha ett bra samarbete sedan tidigare.

...kul med krönikan att det finns ett tänk med positivism med orden "så kan Hammarbys försvar komma att låsas upp och ställas på vid gavel".

Tätt hemåt men vi måste tro på att vi KAN vinna och att veta att det beror på hårt arbete och att ALLTID göra det där lilla extra i varje kamp/löp situation.

Aldrig släppa bollen frivilligt. På backplats gäller det självklart men sitter inte lika självklart hos spelarna i anfallet, där ser man en skillnad på lagen som vinner och de som förlorar.

En klar skillnad ser man även i Ronis sista matcher där det fungerar riktigt bra när han aldrig ger upp bollen. Han kämpade bara hyggligt förut men så pass mycket mer att han var strået bättre än Näfver. Nu är det klasskillnad i kämpandet vilket också resulterar i klart fler öppna chanser, både för honom och laget.

När vi närmar oss hösten händer det titt som tätt att vi får några måstematcher där det bara måste vinnas och plötsligt finns det där lilla extra. Likaså fanns det när Abbe steg in på plan i höstas men han pushade också på att aldrig ge upp och inte minst ett jäkla stort positivt tänk.

Så ALLT detta finns redan inom spelarna och det går att plocka ut.

Vinnarskalle att alltid ge det lilla extra i alla situationer, aldrig ge upp, ett sjuhelvetes positivt tänk och inte minst den förbannade bolluslingen SKA IN I MÅLET!!!

Jäpp så var det klappat och klart....givetvis med en del taktiska tillägg;-)
Örebro SyreAtom
2008-07-28 10:27
Gäller nog att inte underskatta Hammarbys Nathan Paulse. Det lilla jag sett honom på det få minuter han spelat ser han onekligen farlig ut. Se upp!
Örebro Midsomer
2008-07-28 09:41
Håller med deportivista, mycket bra krönika Thomas.

För övrigt, vilka kan tänkas utgöra avbytare i dag? Utgår kallt från att det blir samma startelva som senast.

Bör bli; Westman, Glenn, Näfver, Staaf och Seb då? Eller?
Örebro deportivista
2008-07-28 08:39
Mycket beröm för Thomas krönika - framförallt att han har lite perspektiv på sina/våra förväntningar!
Örebro Aspen
2008-07-28 08:39
I dag går vi för SEGER !!
Örebro Midsomer
2008-07-28 07:44
jocke//

Förmodligen har nog väldigt många spelat på hemmasegar varför man sett sig tvingade att justera oddsen en del. Kanske spelar också utlåningen av Paulinho in på oddssättningen.
Örebro jocke.
2008-07-28 07:19
ÖSK bör spelas till oddset 3.00 på svenska spel idag, (spelade själv till 3.20 för två dagar sen, undra vad som gjort att oddset sänkts)
Sverige Pat
2008-07-27 23:16
Karl

Det låter troligt. Jag tror RIK är lite frustrerade över att inte ha sålt Nordin för så mycket pengar när de hade chansen, de hade mer än fått näsan över vattenytan med den försäljningen, samtidigt vet jag att de verkligen ville att NG skulle till ÖSK (därav tvingade de nästan på ösk NG).

Även om jag tror RIK hade hoppats på något större, snabbare och säkrare pengar, så blir de säkert förväntansfulla med anledning av intresset för NG och klausulen. Jag visste att den fanns, men inte hur stor den var.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-27 22:35
Pat//

Det om 500.000:- vet jag inget om. Men Rynninge begärde klart mer än ÖSK/Spelarinvest vågade satsa. De har sedan fått betalt i form av en mindre summa och sedan per match Nordin spelar. Totalt ger det Rynninge som max 250.000:-. Därav den ovanligt stora vidareförsäljningsklausulen på 50%.

Men det är lätt att vara efterklok. I detta fallet kan jag inte klandra de ansvariga, det var ju högst osäkert att Nordin skulle bli så här bra.
Sverige Pat
2008-07-27 21:49
Ämne: Efter ha varit ute o....
DaSa

Den stora vidareförsäljningsklausulen handlar om att ÖSK inte ville/kunde betala vad RIK begärde vid försäljningen. Kanske ett år innan NG gick till ÖSK var det en klubb i div 1 eller om det var superettan (tror div 1) som ville värva honom och de bjöd runt 500 000 innan de drog sig ur. Som jag förstått det var ösk motvilliga att betala ens så mycket och då blev det den där klausulen.

ÖSK-karl som verkar ha koll kanske vet mer?
ÖSK Lions
2008-07-27 21:45
Niko-ÖSK,
ÖSK U förlorade med 3-1 på Örnsro. Erik Nilsson nätade för Ungdom.
Örebro Niko-ÖSK
2008-07-27 20:47
Hur gick med ÖSK Ungdom idag...?
Hammarby Postnr: 11520
2008-07-27 20:45
Förstår att ni känner er heta på gröten, ni hade ju varmast i landet idag med 32,6 grader... men till imorgon hinner det svalna betänkligt för er del!

0-1 kommer redan i 11:e minuten efter en tillstrasslad situation i straffområdet där till slut er målvakt nickar den i självmål!

Därefter lägger vi oss i skyttegraven och hoppas kontra in ett till...

Behöver jag säga att det blir tvåsiffrigt på Zinken i bandypremiären..? Ja, det har ni oxå förstås listat ut!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-27 20:28
DaSa//

Tänk på att vi även är av med Nedims och Rickardsons lön, samt mellanskillnaden av Johan Petterssons lön, jämfört med vad vi fick av Degerfors (ca.16.000:- i månaden). Driften är under kontroll.

Vad gäller att lösa Kim och att slippa sälja en spelare så är nog enda chansen att fler köper aktieposter i Spelarinvest.
Örebro hunter
2008-07-27 19:50
Nu spöar vi Bajen och så går vi om Djurgården och Haginge får på knäppen. Skrattretande isåfall.
Örebro Ropesin
2008-07-27 19:44
JHQ// Driver du med mig? Till exempel Olsens nick i straffområdet när han är helt ensam, om du inte kallar det en het chans vill jag veta vad het chans är? Är det när man är helt ensam på planen med öppet mål eller?

Örebro var det bättre laget, inget snack om saken! Örebro tar 3 poäng imorgon, inget snack om den saken heller!
Örebro Tom Hell
2008-07-27 19:12
DaSa//

Tauer är inte Tysklands sämsta vänsterback. Den bedömningen kom ursprungligen från en journalist på en liten landsortsblaska som dessutom var osams med Tauer vid det tillfället.
Fast han har ju inte direkt bevisat att han är en av de bättre.

Om nu Sjögrens namn inte väger så tungt för en junior är det knappast hans fel. Alltså kan man ju inte säga att han gör ett dåligt jobb. Dessutom tror jag knappast juniorerna bryr sig mer om Nordahl. Han inger inte den respekten du påstår.
Annons: