/fotboll/osk/forum/6880.aspx/fotboll/osk/forum/6880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2008-07-29 08:00
"spelar vi så här kommer vi fixa ett nytt allsvenskt kontrakt." säger David Leinar.
Ljungskile är tydligen nöjda över deras 5-3-2 system med 4 (!) mittbackar på plan!
Usch säger jag...
Hammarby GreenDream
2008-07-29 08:00
Aspen, bra invändning som jag också funderat på.Ställa SEF inför Europadomstolen skulle nog vara effektivast för att få slut på kollektiva bestraffningar.
Örebro Aspen
2008-07-29 07:31
Intressant det här med speciella läktare med supportrar. På BA tycks det vara avskaffat. Både mot AIK och bajen fanns det mycket gäster på hemmaläktarna. Och det tycks fungera!!?? Bajen-folket mycket trevligare än AIK:s. AIK:s "Hata Örebro" är pinsamt dåligt.
Men vad händer vid bråk och annat otillåtet (bengaler), vilket lag blir ansvarigt om en bengal tänds på Västra Stå?
Tycker lagsförslaget är ruttet, det måste vara den som gjort "brottet" som är ansvarig. Kollektiv bestraffning är väl förbjuden i internationella konventioner?!
Är det så att regeringen har totalt ramlat ihop när det gäller lagstiftning, tänker även på FRA-lagen som även den är korkad.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-29 07:25
Efter tre stolpträffar kom Kims mål: - Det var skönt
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-29 07:18
Axén nöjd med dansken:
- Han är en riktig guldgruva
Örebro Midsomer
2008-07-29 06:43
Bajen äger SÖS//
Menar du på fullt allvar att det bara var 300 Bajare på plats på Behrn Arena i går? :D Jag har aldrig sett, eller hört, så många "gäster" på sittplats som i går.
Örebro Aspen
2008-07-29 06:38
Nu börjar det tuffa.
Först TFF borta sedan IFK Göteborg, Kalmar FF och IF Elfsborg alla bättre än bajen.
Då gäller det att ta poäng på hemmaplan!!!
Örebro Aspen
2008-07-29 06:23
Farsen fortsätter (igen)// Du skriver "Våra anfallare är ett av allsvenskans mest kompletta konstellation!"
Är det inte ett överbetyg för det anfallet som gjort minst mål i AS.
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2008-07-29 02:58
Måste säga att er krönikör skriver lite underligt då han jämför publiksiffran i år med förra året. Vi var c:a 3000 på plats förra året (lågt räknat). Det innebär alltså att ni "saknade" c:a 2700 bortasupportrar förutsatt att vi inte skulle bli fler än förra året. Ta det gånger 110:- (297000:-) så kommer ni nog närmare en sann siffra på missade intäkter. Han är inte ekonom han som skrev krönikan va? Gissar mer på själavårdare...

För övrigt anser jag det var en skitmatch som inte skulle sluta annat än oavgjort... (smygkollade på skärmen utanför staketet...)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-29 02:07
Marinho klar klubbadress. Det var nog för väl att det inte blev ÖSK. Jamal Mohammed eller Zavadil skulle sitta finare.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-29 01:52
Vart tog orken vägen? Ska det börjas nu igen? Fystränaren i ÖSK borde verkligen se över sitt upplägg.

Annars småtrevlig match med rättvist resultat. Fullt rättvist, sett över båda matcherna, hade två poäng vardera varit. Men tar vi en trea mot TFF är allt förlåtet. Tips: Ställ in träningarna och vila er i form Gubbar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 00:52
Bottenstriden hårdnar, det känns skönt att vi har Norrköping, Gefle och Ljungskile hemma. Gais räknar jag med att de skall falla som en sten i tabellen och även de möter vi hemma.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-28 23:52
ÖSK startade pressen alldeles för lågt i andra. Borde börjat redan in på egen planhalva inte utanför straffområdet.

Våra anfallare är ett av allsvenskans mest kompletta konstellation! Hoppas vi får se alla 3 nästa säsong, i allsvenskan, i ÖSK! Då kan vi mycket väl bli ett topp 5 lag.

Borde blivit 3 poäng idag och hoppas spelarna är lika besvikna som de flesta i publiken. Dock är man glad att de spelar så bra (stundtals).

Äntligen är tråkfotbollen borta! Tacka Sixten och Axén för det...
Örebro pemo
2008-07-28 23:50
Fast egentligen tyckte jag det var en trivsam kväll på Behrn, men jag unnar verkligen ÖSK att vinna någongång. Kul att mittlåset håller trots avsaknad av speed. Men en match som den här, när Nordin smålallar på planen år det skönt med Nordback. I dag måste han slagit rekord i löpning. Skicka honom till OS. Undra om det finns något spelbart odds på att ÖSK skall göra tre mål i en och samma match i år?
Örebro pemo
2008-07-28 23:46
Som helhet ett rättvist resultat, men vad i helvete sysslar ÖSK med vid egna frisparkar och hörnor? Seriöst, nu måste det till specialträning. det är ju totalt ofarligt när voi får skottlägen och hörnor. I dag hade Eric en jättechans i första men istället föär att skjuta så letar han pass. Om Nordback tagit ned bollen strax före paus kunde han ha rullat in bollen. Istället försöker han med en lobb!!! Det måste man ha bollsinne för. Och vad f-n gjorde Nordin? Tog han tvärslut efter 20? Sedan är det löjligt att ge pris som bäste ÖSK:are till Roni. Det finns minst tre spelare som var mer förtjänta. Eric, Anttonen och Alvbåge. Men det är viktigare att samla ihop sig till TFF. Återigen en "sexpoängare" Sen borde bytet med Walker och Nordin kommit mycket tidigare. Som sista gnäll: smäll på lite mer.
Nu styr jag kosan mot skåne och hoppas att få se en bortavinst på söndag. Hoppas på bättre gräs på Vångavallen än vad som bjöds på Nya Ullevi idag. Bedrövligt.
Länge leve konstgräset.
Örebro ösk:are från norr
2008-07-28 23:38
Fan va skönt att vi slapp den överbelästa tönten Guterstam i ÖSK! Hoppas ÖSK gör allt för att behålla Olsen! Han är för jäkla bra!
Örebro Grixx
2008-07-28 23:32
Kan inte se att Walker eller Staaf skulle kunna gå in före Roni i startelvan. Roni fick inte till något själv men däremot kom han förbi ett antal gånger och slog in bra bollar.

För några mtcher sedan skulle jag kunna tänkt mig att lyfta ut Roni men inte nu.

...och det är bara Näfver som skulle kunna gå in från start.

Synd bara att man tappade pressen där uppe, synd synd.
Örebro Liberate
2008-07-28 23:31
Så skönt att Olsen äntligen fick näta,så skönt.
Örebro Aspen
2008-07-28 23:29
Midsomer//Hur länge kan man ha en anfallare som inte producerar. ÖSK är det lag som gjort minst mål. Då måste den sämsta anfallaren lämna plats för andra. Vi MÅSTE börja ta 3 poängare hemma.
Örebro Liberate
2008-07-28 23:28
Bassombengs löpningar skrämmer de flesta försvar.
Örebro Liberate
2008-07-28 23:27
Det finns fan inget värre än dessa jävla Sthlmwannabies.
Citerar en forumsräv-Support your locals!!
Örebro 100år
2008-07-28 23:26
Roni Porokara måste fått priset matchens lirare bara för att speakern ropar hans namn roligt vid spelarpresentationen. För inte var han bäst på plan i ÖSK... Som någon skrev så ser han väldigt trött och sliten ut. Han gjorde några bra grejer dom 3 första anfallen. Men att bänka honom är fel. Alla vet vi hans kvalitéer och såklart ska han finnas med i startelvan. Tycker dock man borde byta ut honom tidigt i andra och chansa med Nävfer istället.

Lobben i slutet av första... 5försvarare mot Kim som lyckas skapa så mycket stress att vi får ett jätteläge. Han är grym!!!
Örebro Ropesin
2008-07-28 23:26
Aspen// Att han inte bytte tidigare har sin solklara anledning. Det finns ingen att byta med? Bredden i truppen är för dålig, Staaf och Walker är ju inte ens i närheten så bra som Olsen, Porokara och Gerzic. Staafs inhopp på Söderstadion var under all kritik och likaså idag, han vinner inte en boll. Ljungsskile-målet till trots, han har långt kvar till allsvensk klass! Walker likaså.
Örebro Midsomer
2008-07-28 23:20
Aspen//

Porokara var bäste, i mina ögon, ÖSK:are på Söderstadion och låg bakom båda målen mot Giffarna. Tycker inte han var dålig i dag, men hoppades på mer. Klart Porokara skall fortsätta starta. Däremot hade jag gärna sett ett byte i dag. Kanske in med Glenn och upp med Wowoah på Ronis plats.

Totalt ofarlig framåt? Du missade överstegsfinterna och passningen snett-inåt-bakåt till Olsen som borde nätat i första halvlek?

Berra växer från match till match och tycker även Wikström ser säkrare ut. Anttonen bevisar att vi inte saknar Haginge som ytterback.
Örebro Aspen
MangeSvartAndVit//Hellre en Staaf eller Walker än Porokara. Porokara totalt ofarlig framåt och totalt utan ork i defensiven.
Det är helt uppenbart att vi MÅSTE plocka fler 3 poängare på BA.
Örebro Mr. Milton
Jag har den största respekten för den Svenska polisen.

Men vad höll de på med efter matchen? Spärrar av den största utfarten för samtliga fotgängare och tvingar oss att kliva över cyklarna. Helt obegripligt. Amatörnivå! De kan inte ha missat att halva Norra läktaren använder utgångarna som finns på mitten. Ca 2000 personer fastnade i kaoset. Det är på det viset folk blir nedtrampade. Till vilken nytta spärrade de av?

Vi börjar få igång ett bra spel nu. Känns tryggare och tryggare. Nu är det bara orken som fattas.

Zigenaren förlåt Zengin var matchens pajas med sitt ständiga gnäll och Petter Andersson matchens gigant. Bara att gratulera Bajen till de miljoner han lär inbringa.
Örebro Aspen
2008-07-28 23:17
Man frågar sig varför Sixten började byta så sent, handlingsförlamning eller inga att byta med. Soppatorsken var uppenbar redan efter 40 min i 1:a halvlek.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-28 23:17
Hmm...Aspen// Hellre en halvtrött porokara än en heltrött Näfver:)
Örebro Ropesin
2008-07-28 23:16
Roligt ändå att höra kommentatorerna på Canal + som berömde Örebro otroligt mycket både innan match och i den första halvleken. Precis som vi andra så var dom lika övertygade om att Örebro var det betydligt bättre laget på Söderstadion och att ÖSK borde ha haft 3 poäng med sig. Men allt beröm till trots, vad gör det när det ändå bara ger 1 poäng på 2 matcher, där vi borde haft åtminstone 4?
Örebro Aspen
2008-07-28 23:13
Jag tycker Roni Porokara inte platsar i startelvan. Inga lyckade dribblingar eller passar. Orkar inte jobba i defensiven.
Att inte Sixten byter honom gör att vinnar mentaliteten försvinner ur ÖSK. Till läktaren i nästa match. Här måste Sixten få allvarlig kritik.
Annons: