/fotboll/osk/forum/6877.aspx/fotboll/osk/forum/6877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro warlord
2008-07-31 12:35
Ämne: Warlord//Som ÖSKare ....
S E// Jag tänkte mest på Sjögrens uttalande igår eller förgår, när han mellan raderna sa att han inte riktigt var nöjd och att det kanske skulle dykja upp något mer. Jag är nöjd med de som kommit, särskilt roligt med Stellan tycker jag. Jag röstar för att han får speltid på söndag och då gör han ett mål. minst..
Örebro S E
2008-07-31 12:28
Warlord//Som ÖSKare kan man nog inte begära fler, det måste ha varit något slags transferrekord för ÖSK i år. :)
Örebro warlord
2008-07-31 12:26
Vad tror ni? Händer det något mer? Har Sjögren ett äss i ärmen, eller är truppen spikad inför avslutningen?
Örebro S E
2008-07-31 12:23
Jag är inte direkt ledsen för att Näfver lämnar. Han var på gång, men det kändes att skadan kom vid fel tillfälle. Efter den så vågade han inte gå in i dueller och backade oftast undan. Det funkar inte på den nivå han nu spelar. När det gick dåligt för laget så märktes det, även om hela laget spelade dåligt, att han inte ville ta stryck för laget(mer hos honom än hos andra tyvärr).

Jag hoppas att han hittar tillbaka, så att Djurgården vill köpa honom. Jag är villig att offra Näfver för att låsa upp kim i några år i klubben. Just nu känns Staaf och Jidsjö lite för tunna för att axla den rollen som Kim har.
Örebro Osvaldo
2008-07-31 12:02
Om Näfver inte klarar av Sportklubbens supportrar ska det bli spännande att se hur det går nästa gång han påträffas i krogmiljö och vänligt men bestämt sätts i en droska av judasgårdens fina gossar.
Örebro SyreAtom
2008-07-31 11:59
Jag ger poäng till Näfver i artikeln, bra sagt och jag håller med!

5-6 första omgångarna i år var han grymt bra. Och han har inte gjort nått för att förtjäna det gnäll och den kritik som riktats mot honom här på forumet.

Tycker det är tragiska stackare som orättvist utser någon att hacka på för att få ut lite inombords ilska på. Och de flesta ser sin chans att få ta del att gnälla lite, nu när alla andra gör det.

Pinsamt är bara förnamnet..
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-31 11:52
Jag kan ärligt säga att jag inte kan påminna mig om att jag sett Per spela, men har fått lite info om honom från Djurgårdsvänner.
Så om/när Per blivit varm i kläderna skulle jag vilja prova Wovven i Nordbacks roll.
Tycker Wovven har en spelstil som passar på den positionen.
Men Nordback kanske forsätter att springa mycket på matcherna och får behålla sin plats?
Örebro ÖSK Pelle
2008-07-31 11:42
Såg att Giffarna värvat legenden Magnus Powell.
Örebro Lekiller
2008-07-31 11:32
Tveksamt. På bänken möjligtvis. Känns som att Holgersson ligger något före som backreserv. Men skall bli intressant att följa Per. Se vilket kvalitet han har.
Örebro Midsomer
2008-07-31 11:29
Tror ni Per tar plats direkt i truppen på söndag?
Örebro Midsomer
2008-07-31 11:20
Zoran Lukic om Djurgårdens sommarförvärv:
"De har inte värvat särskilt smart. De spelare som de har köpt har ingen spetskompetens.

Bosse Pettersson om höstens överraskningslag:
"Jag har sett två dubbelmöten mellan Hammarby och Örebro. Och Örebro har gjort det riktigt, riktigt bra. Sixten Boström håller på att ändra Örebro. Det som de saknar är en riktigt bra målskytt. Utifrån den position som Örebro har nu så kan de överraska. Sättet som de försöker spela på är en överraskning i sig med stora flyttningar och attraktiv fotboll."
Örebro Kronblom
2008-07-31 11:17
Ämne: Som 22 åring måste h....
tycker Näfver agerar barnsligt i artikeln,framförallt det som riktas mot oss fans,tycker snarare tvärtom att många av oss fans som varit tålmodiga mot honom trots att han varit så iskall framförallt under våren.När det gäller krogbesöket säger jag varken bu eller bä,han var förvisso inte med i truppen mot Ljungskile men det ser väl ändå i vissa ögon dåligt ut att man går ut kvällen innan match.När det gäller "skiten"som han säger så lär det väl knappast vara signikativt för just ÖSK,det händer väl i alla klubbar att man får vissa fans emot sig när man är dålig,hade han fått en mer mild behandling i 08-klubbarna,ICA eller Malmö?!!Knappast!Dags att växa upp Näfver,kanske gör du det i skansen!
Örebro ÖSK till döden...
2008-07-31 11:10
Får börja med att citera NA och Näfver:
Kan du tänka dig att komma tillbaka till ÖSK?
- Nej, nu vill jag gå vidare. Djurgården har haft det tufft, men det är ett lag som ofta för matcherna. Det tror jag passar mig bättre än i ÖSK, där det ofta handlar om att försvara. Jag är en offensiv spelare och är bäst när jag får ha bollen mycket och utmana.

Hur i helvete kan han säga så?
Han och Fürsth är lika stora Judas båda två...
Hoppas att han aldrig visar sig i Örebro igen, han är en skam för alla Örebroare!
Tror han att han skall kunna komma tillbaka om han inte lyckas övertyga DIF?
Örebro Rallyfinnen
2008-07-31 11:10
WTF!? Powell som mittback? I Sundsvall??
Örebro Grixx
2008-07-31 11:05
Som 22 åring måste han känna till vad som händer om han säger det han säger till en reporter.
Även om han lindar in det med en massa om och men, eller bara antyder så lite så blir det till skit i en tidning.

Att han uttalar sig negativt om tränarna och säger att det finns andra som tycker det så borde han genom åren insett att så är det alltid. Det kommer alltid att finnas några som är riktigt kritiska och ALLA spelare kan säkert hitta något som inte är bra.

...men som försvar till hans spel så var han riktigt bra i absoluta början av årets AS, även om han fick byta mot slutet av matcherna så var han bra. Frågan är bara hur han spelat om inte Roni kommit hit. Blir man sidsteppad så borde man komma igen om man har kapaciteten.

Om nu tränarna sagt att de kommer att satsa på Roni så hoppas jag att man varit proffs ut i fingerspetsarna och inte lagt orden som att det var kört.
Örebro Midsomer
2008-07-31 11:00
13 timmar kvar av fönstret. Kom igen ÖSK :)
Örebro jappel
2008-07-31 10:57
Ämne: Näfver gnäller på fa....
Hoppas verkligen att han blivit felciterad.
Det stora problemet för näfver är hans psyke. och han kommer garanterat inte få det lättare med kräsna krävande skansensupportrar som klagar på hans spel. (Örebrosupportrarna brukar vara bra mycket mer tolleranta än stockholmslagens.)
Hoppas trots det att han lyckas i dif (men inte mot ÖSK) så att vi kan få betalt för honom i alla fall.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-31 10:46
Alvbåge växte några meter till i mina ögon igår. Måste vara lagets clown.
Han sjöng för hela O´Learys igår kväll. Troligen ville han att Porokara skulle känna sig hemma då han sjöng med finsk brytning....
Örebro Lekiller
2008-07-31 10:40
Näfver, Näfver!
För min del så har jag alltid tyckt att han är en smula överskattad. Visst, duktig med boll, men det händer ju aldrig någonting. Totalt värdelös på att slå inlägg, uselt skott, rädd för att gå in i tuffa dueller.
Visst, en kille som Näfver kanske behöver extra hälp på träning och feedback. Men är man 22 år och varit med i laget sedan man var typ 19 och ännu inte tagit nästa steg så är det ju något som är fel. Talang? Lätt att bli kallad med svårt att verkligen vara. Är man tillräckligt bra när man är 16-17 år så får man spela, så är det bara. Tycker även att Näfver verkar ha skickat ut dålig signaler när han suttit på bänken. Jämnför t.ex Näfver och nu nya Staaf. Staaf är uppe och värmer, visar att han vill in på planen medan Näfver håller sig lång ner i ena hörnet och står och surar. Sedan skiter han i att vara med laget och tacka supportrarna efter matchen m.m. Tror han inte att tränare Axen/Boström ser detta eller??
Men jag önskar killen all lycka i DIF. Även om jag har svårt att se att han tar en plats där och lyfter laget ur den kris de är i just nu. Tror även att han måste visa något verkligt stort om DIF ska vilja köpa honom när lånetiden är slut. Mycket, mycket mer än han visat nu på slutet i ÖSK. Mer än han visa när han var het i ÖSK till och med. Klarar Näfver av det????
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-31 10:39
Näfver säger att han vet när han varit dålig, jovisst, han har inte gjort en bra match sedan Ridez peppade honom och Larsen skällde om han inte jobbade hem.

Hoppas Djurgården har de spelartyperna som kan sätta fart på honom igen.

Sedan säger han att han skiter i vad folk säger, ändå är han kritisk mot supportrarna, skulle han spela för oss som han säger?

Vi måste ändå hoppas att han lyckas i Djurgården, så ÖSK/Spelarinvest säkrar hela upplägget av affären.

Tack Näfver, särskilt för målet mot Degen.
Örebro Liberate
2008-07-31 10:32
Vem är Näfver?
Örebro Midsomer
2008-07-31 10:22
Mycket klantig sorti av Näfver faktiskt. Men han är ett avslutat kapitel för min, och sannolikt ÖSK:s del, nu. Hoppas att han lyckas någorlunda i DIF så att de vill köpa loss honom.

Läge att plocka hem James Frempong. Vore perfekt att slänga in i andra halvlek när Roni/Eric är slutkörda.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-31 09:59
Väldigt oproffsigt av Näfver. Vart ska han ta vägen om det inte går så bra i Djurgården nurå? Han är ju bara utlånad. Vilken korkad kille. Kommer hamna i Forward om ett halvår.
Örebro ÖSK Fans
2008-07-31 09:28
gråt näfvert gråt!!! det är så synd om dig! hoppas du aldrig sätter din fot i ösk igen...
Örebro Sogen
2008-07-31 09:23
Näfver gnäller ut i NA, jävla äckliga otacksamma nolla. Han kan inte inse att han vart dålig i år nä detär tränaren och fansen som har vänt han ryggen när det gått dåligt för ösk har han blivit syndabock. Det var ju efter han försvann från planen ösk började spela bra igen, tyder inte det på nåt då elle???

Så jävla äckligt oproffisionell den där lilla krulltotten, otacksam mot fansen som har stått bakom honom tills han börjar gnälla i media.

Ska bli skönt att bli av med honom och få in en riktig talang istället.
Örebro D. McGrain
2008-07-31 08:55
Gud vad trött jag är på alla bortskämda fotbollsspelare: Näfver "arbetar" c:a 20h+/veckan med en månadslön på 30 000:- och sen gråter ut i NA att det är synd om honom....
Fråga: Min uppfattning är att Näfver aldrig får in bollen i straffområdet (inlägg), duktig på att dribbla sen stannar han upp och väntar tills backen hinner i position igen. Ytterst sällan han gör som ex. Roni - förbi backen och inlägg direkt. Han är för dålig defensivt/orkar inte jobba hem/för klen och hellre stannar upp och väntar på nästa anfall. Näfver producerar inte utan oftast bromsar upp anfallen och därför blir bänkad.Så tycker jag det varit i flera år nu - har jag fel?
Elitfotboll handlar om att leverera och det gör han inte, och jag tycker aldrig synd om ngn som jobbar halvtid med sin hobby med lön på 30 tusen +
Sen förstår jag inte hans bitterhet om LSK-matchen: Varför ska han få spela till paus om han är värdelös? Varför kan man inte byta innan paus om en spelare är dålig? Bara bortskämda fotbollsspelare gnäller...jämför med ishockey.
Sen undrar jag om han var ledig eller utanför truppen? Känns märkligt om Sixten ger han ledigt att gå på krogen för att sen dagen efter spela han eller var han utanför truppen och då är det tjänstefel att med krogbesök för det är väl inget nytt att spelare kan skada sig på matchdag innnan match?

Till sist tycker jag det är svagt att sitta och gnälla i NA när man sticker, se på Niklas Skoog när MFF jagade han. Hans enda kommentar var bara att han har gällande kontrakt med ÖSK, så var det tills han skrivit på. Inget gnäll före, under eller efter - professionellt!
Örebro Grixx
2008-07-31 08:49
Vet inte vad jag ska tycka om Näfver uttalande i NA.

Konflikträdslan kan vara en del i av varför det gått som det gick. Om han varit ute en dag innan match och inte full så....kanske inte helt bra, men är det inte sent så skitsamma. Han säger inte full, fast betyder det berusad men inte full dagen innan match så är han hjärndöd. Det gör man inte på elitnivå.

Men vad jag minns från snacket tidigare så var det några dagar innan och kanske inte hela världen...om han bara var var lite "salongsberusad".

I vart fall så är det kanske något osmart att lägga orden att han inte vill tillbaka, för det kan ju vara så det blir om någon månad i alla fall.

I vart fall lycka till och skaffa dig lite jävlaranamma i DIF så får vi kanske tillbaka en som tar tagit ny fart under hösten.
Örebro Jonte R
2008-07-31 08:48
Trist sorti av Näfver. Det står väl rätt klart att han inte återkommer till ÖSK under nuvarande tränarpar. För ÖSK:s del tycker jag inte det är en så stor förlust om det innebär att vi får Per Johansson istället i en permanent uppgörelse.
Örebro Klackspark!
2008-07-31 08:42
Näfver gnäller på fansen i dagens NA. Det var ju en tacksam lirare....

Och Kihlberg skadad enligt NA. Någon som vet hur allvarligt och om han är i farozonen för TFF-mötet?
Örebro Midsomer
2008-07-31 07:45
Sista dagen på transferfönstret i dag. Undrar om det blir ytterligare förvärv till Sportklubben. Hade gärna sett en mittfältare till.
Annons: