/fotboll/osk/forum/6868.aspx/fotboll/osk/forum/6868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-08-03 11:58
Bara vi har råd med Kim så är jag nöjd. Han är oerhört viktig.
Örebro Joerny
2008-08-03 11:37
Här på forumet får man intrycket av att Alejandro Bedoya skulle vara klar för ÖSK. Men jag tror inte vi ska ta ut nånting i förskott. Fortsätter han att prestera i höst så kommer fler klubbar blanda sig in i striden. Och redan nu är det andra klubbar som också visat intresse, vilka dom är verkar vara lite hemligt;)
Örebro Aspen
2008-08-03 10:17
Undrar om Seb kommer tillbaks. Han har varit borta i två och en halv månad nu.
Någon som vet något om hans skada?
Örebro Aspen
2008-08-03 10:12
Nu börjar spelarna bli slitna coh det är kvaliteten på avbytarna det hänger på. Det känns nervöst att både Glenn och Seb är skadade. Vi får hoppas att adrenalin och motivation kan ersätta rutin och ett samspelt lag.
Örebro Midsomer
2008-08-03 09:46
Den börjar 18:00. Var ÄR matchtruppen? :)
Örebro Andy King
2008-08-03 08:53
När börjar matchen idag? 17 el 18?
Örebro Midsomer
2008-08-02 19:14
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi får se något av Lundholm i allsvenskan redan i år. Tycker han var formidabel i dagens match (jaja, bara division 3) och han är verkligen helt orädd i duellerna. Dessutom gjorde han bägge målen. Tycker även han varit duktig de U21-matcher jag sett honom.

Vad har hänt med Jidsjö? Skadad?

Någon som har truppen som drog till Trelleborg?
Örebro Matta
2008-08-02 18:52
Vi slipper Bjärsmyr (utvisad) i vår match mot Gbg.
Två av våra nyckelspelare, Kihlberg och Porokara, riskerar dock att få en tredje varning mot TFF.
2008-08-02 17:20
Jag tror Axen/Sixten vill slippa långbollarna och försöka spela efter marken och därför väljer detta sätt. Berra är grym på cross och långbollar men då blir vi ett tjonggäng. Jag tycker i alla fall detta är ok. Synd bara att Nobbe inte är nån tekniker direkt då han istället kunde komma ner och möta backarna. Den här Bedoya kanske löser det till nästa år.
Örebro DaSa
2008-08-02 17:06
Farsen fortsätter//
Har du rätt i men tänk om Kihlen kunde dominera som tidigare samtidigt som vi har en fungerande offensiv. Skulle man inte kunna ge Berra fötroendet att sköta uppspelen och sedan kan han ha Nobbe som nödlösning om det skulle bli för trångt?!

Ngn som vet vilka som kommer att sända matchen imorgon? PPV?
Örebro DaSa
2008-08-02 17:03
Vore även kul om vi kunde släppa fram lite talanger i slutet av denna säsong eller nästa säsong. Tror inte att spelare som Frempong, Berra (redan etablerad), Lundholm, Per Johansson (om vi värvar honom), Oscar Johansson och Jidsjö skulle göra bort sig i AS. Kanske inte är optimalt att spela in ungdomarna nu när tabelläget inte är det bästa och vi har haft en hög omsättning av spelare men ngr inhopp skulle sända ut signaler att vi satsar på våra talanger.

I startelvan imorgon skulle jag gärna se Glenn istället för Wiken, Glenn imponerade ju senast i U21.
2008-08-02 16:58
DaSa,ÖSK öster// Kolla imorgon får ni se. Kihlen går ner för att möta backarna. Tar emot och spelar ut på kant eller tillbaka. Som sagt tappar han ju offensiven då men jag tror hellre jag ser Kihlen göra de grejerna än Nobbe. Nobbe kan springa runt och kämpa ner motståndarna istället. Hellre att vi har ordnade uppspel och vinner än att Kihlen ska springa runt och dominera.
Örebro DaSa
2008-08-02 16:54
ÖSK öster//
Håller med dig, skulle också vilja se Kihlen på den "offensiva/defensiva" positionen mellan Nordin och Nobbe. Nobbe har ju noll kreativa egenskaper. Kihlen var ju grym under vårsäsongen när han drev upp bollen på mittfältet, vågar han inte det nu när han har det defensiva ansvaret?
2008-08-02 16:48
Blodig match på Ullevi!
2008-08-02 16:44
Jag tror de vill att Kihlen ska gå ner och möta backarnas uppspel och att det är han som klarar det bäst av mittfältarna. ÖSK är bättre men han blir mindre offensiv.
Örebro ÖSK öster
2008-08-02 16:36
Hur tror ni vårt tränarpar tänker när de använder Nordback som offensiv innermitt och Kihlberg som defensiv? Jag tycker vi har tappat en hel del när Kihlen inte kan följa med upp lika mycket. Minns t.ex. hans framfarter längs offensiv högerkortlinje mot DIF där han spelade in livsfarliga bollar snett in mot mitt.

Och vad har hänt med Nordbacks killerinstinkt? Har fått instruktioner att inte gå in så hårt? Jag skulle vilja se tvärtom. Gå på hårt tidigt i matchen för att visa motståndarna att han kommer finnas som en hök över dem. Marcus Lantz i HIF är ett lysande exempel på det. ÖSK får fixa en video åt Nordback så han kan specialstudera Lantz spel.

Match igen imorn som vanligt kommer man vara sjukt nervös. Men ändå förväntasfull! Hoppas verkligen vilan gjort spelarna gott. Spelarna såg trötta ut i 2a halvlek mot bajen.
Örebro DaSa
2008-08-02 16:24
Angående vänsterbacksplatsen så tycker jag inte man skall stirra sig blind på Wovvens defensiva egenskaper. Han tillför så mycket annat som t.ex. att han visar lite känslor (alltid han som är inblandad när det hettar till, förra säsongen hade Abbe den rollen) han vill ha boll och ser bekväm ut när han får den. Man skulle kunna spela honom på ngn annan position men tycker inte han platsar på innermittfältet och han petar absolut inte vår Super-Finne.

Men jag skulle gärna se att han fyllde på lite bättre i det offensiva spelet då det är där han verkligen har 4-3-3-ytterbackskvalitéer.

Antar att Per Johansson besitter samma goda offensiva kvalitéer då han skall kunna användas även som ytteranfallare.
Örebro DaSa
2008-08-02 16:17
IFK Göteborgs flyt håller i sig, självklart var det Söder som gjorde ledningsmålet (snyggt var det också)! Är det ngr som är en fara för svensk fotboll för tillfället så är det ovan nämnda, snabba omställningar och sedan mata inlägg från kanterna. Effektivt men jävligt tråkigt att titta på...

Hopppas verkligen att ÖSK kan bjuda på attraktiv 4-3-3 fotboll när de kommer på besök nästa vecka som f.ö. kommer att bli årets första match på BA för min egen del (som publik om ngn mot förmodan skulle feltolka):)
Örebro Bastard on Parade
2008-08-02 16:12
kribba//

Näfver är inte våran bästa spelare, utan lååååååångt ifrån det. Han har varit bra i ett fåtal matcher men mestadels rätt usel, visat noll kämpatakter och tagit en krogrunda när han petades mot Ljungskile.

Varsågoda Djurgården. "Vi" stjälper nog deras chanser att vända deras trend genom att skicka dit Näfver.

Porokara och Bassombeng är klasser bättre än Näfver i dagsläget och i mina ögon är även Staaf snäppet vassare.

Dessutom lånade vi ut honom när vi inte behövde honom och fick Per Johansson istället. En bra affär i mitt tycke då den sistnämnde kan tillföra ÖSK något. Näfver har inte heller fått särskilt mycket speltid, tror han har blivit utbytt i alla matcher han spelat från start. Boström är nog knappast missnöjd med den här affären.
AIK kribba
2008-08-02 16:10
ÖSK-Karl, för min del låter det mer som du lider av ett svårbotat fall av stockholmshat. På det här forumet kan du inte klaga på dom AIKare som skriver i alla fall,allra minst om man jämför med vad vissa av våra stockholmsantagonister skriver.
AIK kribba
2008-08-02 15:33
Bastard on parade, om din tanke var att jämföra Näfver med Dulee J och Örlund så haltar det resonemanget en hel del. I Johnsons fall är det hans beteende utanför plan samt framtida rättegång mm som gjort att AIK sålt han till skampris. Lite i panik kanske tom med tanke på det urusla priset som det snackats om,samtidigt så är det skönt att slippa hans urusla beteende nu även om priset var skamligt dåligt. Jag är inte nöjd med det priset som det snackas om,även om det var skönt att han lämnade klubben. Det har inget med hans spel att göra, som varit bra mest hela tiden.

När det gäller Örlund så har han helt enkelt inte varit tillräckligt bra för oss,därför har vi värvat nytt och Örlund har då självmant valt att vilja söka sig utomlands då han dessutom bänkats en hel del i år. När det gäller Örlunds pris är det inte fastlagt eftersom han nu lånas ut,inte säljs. Med tanke på att han varit bänkad rätt mycket och darrat när han spelar så är säkert AIK inte speciellt missnöjda med det här arrangemanget.

Dessutom går ingen av dessa spelare till konkurrenter i allsvenskan, till skillnad från Näfver. Att förstärka konkurrenter med sina bästa spelare är inget som någon egentligen vill göra,det är självklart. Problemet är att om man som Örebro befinner sig lägre ner i näringskedjan så är det svårare att undvika.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-02 15:06
Visst känns ÖSK som ett bättre lag än TFF. Men man blir lätt självblind och vad som står på papperet avgör sällan en match. Har sett TFF två gånger i år. En gång mot ÖSK och en gång mot Göteborg. I den senare matchen var de riktigt bra. Jag hoppas och tror att vi kan greja ett kryss.
Örebro Kronblom
2008-08-02 11:43
Ämne: Trelle känns jävligt....
och Östmans 3-0 tips känns inte direkt troligt,de har gått bra efter omstarten men det har ÖSK oxå borträknat från fadäsen mot AIK,spelmässigt bra i dubbelmötet mot Hammarby och endast en pinne kan tyckas lite klent men nog är man på uppgång!
Örebro ÖSK Fans
2008-08-02 11:35
tänker framåt o tror vi blir 9a..laget till nästa år,vårat år!!!

alven

anttonen berra oscar j per

kilberg

nordin bedoya

bassombeng kim porokara

bänk:zavadill
staff
wikström
wovven
nordback
glenn

ösk mot europa!!!
2008-08-02 11:10
Vi hade inte legat i botten av tabellen om vi haft detta lag från början.
Örebro Midsomer
2008-08-02 07:32
Krasst tabellmässigt så är vi ju sämre än Trelleborg denna säsong. Men tycker att vi vann mycket välförtjänt när vi mötte i premiären.

De fina insatserna mot Hammarby ger mig ännu mer fog att vara optimist inför morgondagens drabbning. Antar att det samma startelva som på slutet, återstår bara att se vem som tar Näfvers plats i 16-mannatruppen. Per Johansson är nog inte en alltför vågad gissning.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-02 01:17
Vi vinner! ösk vinner så klart! vi är ösk! vi är ösk!
Örebro Grixx
2008-08-01 22:43
Trelle känns jävligt självsäkra att vi är sämre än dom och att de vinner matchen...om man ska tro FanTv.

Dom ska bara knäppas på näsan på söndag och det kommer att kännas sååååå fint!!!
2008-08-01 22:40
Aspen/ Jo absolut tänkte de så. MEN vad tänkte Skoog? Tror hellre han sitter på bänken i Malmö än i Örebro. Eller spelar i en superettanklubb som satsar uppåt.
Örebro Aspen
2008-08-01 21:10
Farsen fortsätter (igen)//Tror ÖSK resonerade så här OM Skoog var aktuell:
Vad händer om Nordin/Kim blir skadad eller avstängd? Man tänker i första hand på ÖSK inte på spelaren.
Annons: