/fotboll/osk/forum/6861.aspx/fotboll/osk/forum/6861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK öster
2008-08-04 20:47
Ämne: //Aspen

OK! Ngt a....
ÖSK förlorade med 0-1 efter ett mål efter ca 70 minuter (+-10). Första halvlek spelade ÖSK bra men andra halvlek höll ingen vidare kvalité.

Oskar J var i mina ögon bästa ÖSK:are.

Det va ett ruskigt väder på BA idag, första gången man fryst på länge.

Tack där gjorde HIF 2-1
Wivallius
2008-08-04 20:41
//Aspen

OK! Ngt att berätta från Behrn?
Örebro Aspen
2008-08-04 20:39
Wivallius//
ÖSK - BP 0-1
HIF-GIFS 2-1
Wivallius
2008-08-04 20:31
Jävlar! Helsingborg-Sundsvall står 1-1 nu!
Wivallius
2008-08-04 20:25
Är det någon som vet hur det gått för U21 på Behrnabeu?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-08-04 20:16
JONAS Eriksson...Mannen jag alltid komma få spykänslor när jag tänker på ...å den där jävla arroganta uppsynen äcklet besitter...
Han tillfredsställer sig själv så enormt när han står där efter matcherna som kvällens snackis...det är alltid han man minns å absolut inte matchen...Anställd av Lagrell är han med ... dom träffas säkert i smyg några gånger per år..
Jag säger som ösk-karl..Vette fan om jag kollar om idioten dömmer ösk här framöver...han får mig ju ändå bara att må dåligt....
Örebro hunter
2008-08-04 19:49
1-0 till helsingborg i halvtid mot sunsvall:Bra för oss. Om Henkeborg vinner matchen så är poängen mot trelleborg bra för då har vi ju gått upp en placering.

1-0 till Ellos mot gais. kan visa sig vara bra längre då vi siktar på 8:e platsen. Gais var det ju någon som sa skulle rasa,om dom gör det är det ju bara bra.
Örebro Joerny
2008-08-04 18:50
rirobban// Vad har han sagt för dumt nu?! Länk?
Örebro helldandy
"Värre är det med Glenn Holgersson, som inte hann mer än ersätta Magnus Wikström i backlinjen innan han skadade knäet. Samma knä som han opererade under EM-uppehållet.
- Det finns ett ökat glapp i knäet som gör att jag är orolig för korsbandet. Men jag vill varken säga bu eller bä just nu, säger Urban Juneholm."

Det där låter fan inte bra nånstans.
Örebro Yggdrasil
Ämne: Kan inte låta bli at....
Sett många volleybollmatcher?
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-04 18:44
Tycker inte vi ska skylla poängtappet på domaren. Vi hade kunnat undvika krysset om vi varit mer konsekventa (läs Berra i situation 2 och Nordin i situation 1). Men att Jonas E är ett stort skämt är ingen nyhet. Han gör sällan en konsekvent och bra match.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 18:26
Wivallius//

Tack för upplysningen ;)
Örebro Besserwissern
2008-08-04 18:15
Tragiskt att en domare kan vara hur dålig som helst och uppvisa ett mycket oproffsigt beteende men ändå få dömma vidare utan att något händer.När ska domarna börja granskas lika kritiskt som klubbar,spelare och supportrar?
Örebro rirobban
2008-08-04 17:40
Haha vilket skämt Jonas Eriksson är. Hur fan kan en elitdomare få uttala sig på det sättet!? Nej Jonas ÖSK spelade inte "Barcelona-fotboll" när det återstår några minuter av matchen och vi leder med ett mål. Vilka lag gör allt för att gå på mål då?

Förresten så var det ju Örebro som skapade bäst chanser på övertiden med Bassombeng i huvudrollen. Så att de inte anföll är ju bara ren och skär lögn av Jonas. Hur gammal är den jäveln förresten? Måste snart vara dags att lägga de lortiga skona på hyllan... ingen stolthet i hans domarprylar inte!
Örebro 0REBR0
2008-08-04 17:10
lite info ang. Olsen (se länk)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-04 17:09
Robin Staafs målnäsa går inte att ifrågasätta. Han är på gång att göra en Walker. Däremot skulle han behöva en säsong i benen. Nu ser han ärligt talat lite seg ut. Det finns nog några pluskilon att ta bort. Kan inte låta bli att drömma om vilket lag vi kan ha nästa år om vi får behålla de vi har nu och fortsätter utveckla taktiken och samspelet.
Wivallius
2008-08-04 16:42
... om du inte menade dagens match. den är kl 17.45
Wivallius
2008-08-04 16:41
ÖSK-Karl//

det är kl 16
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 16:27
Lego//

Vi sitter överallt, BA är inte så stort, tar ca.14.000 och det borde bli minst 10.000 mot er.

Placera dig på gamla sittplatsläktaren (södra), närmast din egen ståplatspublik.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 16:24
Wivallius//

Jag tror säkert han är med, tycker nästan bytet verkade lite förhastat, om det nu inte var hjärnskakning, men då såg den så mild ut att han borde kunna spela på lördag.

Hur dax är matchen då, någon?
Jussi Tola
2008-08-04 16:12
Wivallius//

Det var hans föräldrar han pratade med i halvtidspausen. Får hoppas att han kan vara med på lördag.
Örebro _Adde_
2008-08-04 16:05
Ämne: Tjena Gubbs!
Vilken....
Kom inte hit då... :S
Wivallius
2008-08-04 16:03
ÖSK-Karl//

Men han verkar ju ha snackat med danska ditresta supportar i ÖSK-klacken direkt efter. Då borde det väl inte vara så allvarligt. Blir han borta på lördag, tro?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 16:00
Wivallius//

Jag tror det var hjärnskakning, annars brukar de ju kunna spela vidare efter att det häftats ihop.
Örebro DaSa
2008-08-04 15:59
Mest positivt från gårdagens match var nog Staafs insats, känns som han kan bli riktigt bra. Är bara att sätta honom på Nordins diet och konditionsprogram så kommer vi få stenhård konkurrens bland anfallsplatserna nästa säsong. Om han även kunde förbättra snabbheten så spelar han inte allsvenskt om 3-4 år.
Wivallius
2008-08-04 15:58
Är det någon som hört några läckor om skadeläget? Mörkar ÖSK? Olsen behöver vi verkligen och åtminstone en av våra två "äldre" mittbackar (helst Holgersson) behövs också. Även om Rode verkar bli frisk tills dess så behöver vi verkligen möjligheten till en targetplayer. Han fick väl knappast hjärnskakning va utan det var väl mest bara köttsår?
Örebro DaSa
2008-08-04 15:52
Läs IFK krönikan som kom 15:40, nu är de jävligt dryga. Vore skönt om vi kunde vinna på lördag!
Jussi Tola
2008-08-04 15:37
Wivallius//

Just fan glömmer jämt bort att dom har flyttat familjeläktaren:)
Örebro Grixx
2008-08-04 15:35
Barry_8// Han stod för ett mål och ett målpass (hörna) inte så pjåkigt.

Däremot hade vi långa stunder inte mycket till spel centralt uppåt.

Direkt efter 2-2 målet så kändes det lite onödigt av Nordin att tappa bollen. Å andra sidan minns man att i matchen nyss mot Hammarby så bannade laget sig själva för att man inte tog kontroll på bollen när Hammarby pressade på utan slog bort den. Som alltid svårt att säga vad som är rätt i stunden. Men med facit så blev det fel....
Wivallius
2008-08-04 15:35
//Lego, Jussi Tola

Sekt A är familjeläktaren med mest barn och Nerikes Allehandas familjebiljetter säljs dit, Sekt B är nästan full av säsongsbiljettsinnehavare (bl a undertecknad). Sekt P är säkrast att få biljetter på och kommer att vara den sektion med flest sittande göteborgare.

P.S. Glömde just att jag och många med mig blev tvångsförflyttade från sekt B till Sekt A så att fler företagskillar skulle få bättre platser på sekt. B. Fan, jag är fortfarande ilsken för det. Hursomhelst är det ont om platser på sekt B till försäljning. D.S.
Annons: