/fotboll/osk/forum/6847.aspx/fotboll/osk/forum/6847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2008-08-09 21:49
: Haspen » Svara inlägg
Sänt: 2008-08-09 20:26
Kubanen:
Håller man på Örebro ska man nog inte stara en debatt om vilket som är allsvenskans tråkigaste lag

eeeeehhh?
Örebro rirobban
2008-08-09 21:48
Ämne: fiskargubben//
Det ....
Det är tre mål för sitt lag i en halvlek!
FORZA ÖREBRO!
2008-08-09 21:46
vilken härlig dag att vara en öskare!! det är den sköönaste vinsten på länge ärligt!! :D FORTSÄTT SÅ ÖSK MOT TOPP!!
Örebro Ropesin
2008-08-09 21:46
Hunter// Nja, det är faktiskt IFK-försvararen som slår den rakt upp i eget nättak, så det är självmål.
AIK Saywee
2008-08-09 21:44
fiskargubben//
Det är inget att vara ledsen för, du gjorde ju som Kim, ett hattric.

Vad är ett äkta hattric, "tre på raken" i en match eller "tre på raken" för sitt lag i en match?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-09 21:39
NÄ NU ÄR DET FEST!!!!!:) SKÅL ALLA HÄRLIGA ÖSK FANS!!!
Örebro fiskargubben
2008-08-09 21:37
Sorry! vart något fel där,inte meningen det skulle bli 3 lika inlägg!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-09 21:37
Måste Berömma Oskar Johansson! Killen är bara 17 år och går in och gör en stabil match! Synd att han gjorde självmål men det är sånt som händer!

Kim Olsen OJ OJ OJ vilken kille!!! Honom måste ösk köpa loss nu!!! KUNG KIM!!!!
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-08-09 21:33

Vi kommer lätt hänga kvar nu. Det känns skönt

Otroliga överbetyg räknar jag dock med i morgon från NA i vanlig ordning.

De bästa idag var Olsen, Berra och Vovven. De har ett härligt självförtroende.

Vi blanda och gav lite vid målen vi släppte in. Göteborg såg lite slitet ut efter den nesliga förlusten mot Basel? Inte så rolig omställning från CL till att komma o möta Örebro borta...

Vi verkade mer taggade.
Örebro fiskargubben
2008-08-09 21:29
Härligt Ösk, 7 mål på 2 matcher, Nästan lika många som på alla tidigare matcher tillsammans härligt.
Hade på känn att dom skulle ta blåvitt, nu blir det poäng mot Kalmar med..
Örebro fiskargubben
2008-08-09 21:29
Härligt Ösk, 7 mål på 2 matcher, Nästan lika många som på alla tidigare matcher tillsammans härligt.
Örebro fiskargubben
2008-08-09 21:28
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-08-09 21:20
Grymt lir av grymma lirare !

Kim,Bassombeng,Porokara,Nordin,Staaf jag kan inte nämna dom alla.

Tråkiga Örebro har blivit roliga Örebro.

Jag har följt er o sett förvandlingen men oj så många som idag e totalt chockade.

Lycka till framåt o jag håller en tumme stenhårt för er.
Örebro hunter
2008-08-09 21:14
Vem var det som bedömde att 1-0 målet just var ett självmål? Den människan kan inte vara riktigt sund i skallen. Ser ju klart och tydligt att det är Olsen som knäar upp den i nättaket.

Hattrick till Olsen eller!?
Elfsborg epiphone
2008-08-09 21:13
i dagsläget skulle jag och många elfsborgare med mig vara nöjda med en poäng mot er.
Särskilt med tanke på vår/er form.
Er enda farhåga måste vara att vi också är ett konstgräs lag och att ni inte har någon fördel av det.
Men klart som fan att ni ska satsa mot kalmar, trots att ingen på detta forumet har ngt att säga till om i den frågan.
Satsa och vinn!
Örebro Freddie83
2008-08-09 21:05
Håller med! spara på dom halvskadade emot Kalmar och låt talangerna spela och få lite rutin på allsvenskan.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 21:02
rirobban//

Jag vet inte varför, men just Kalmar verkar passa oss oerhört illa, nästan som när Elfsborg kommer till Örebro, tar vi poäng där så är det kanon.

Men vi måste vara rädda om våra halvskadade och spelare som riskerar avstängning mot Elfsborg. In med ungdomen, de kanske kan göra underverk ;)
Örebro GT
2008-08-09 21:00
Kul att matchen gick på TV.

Nu vet HELA Sverige hur extremt tråkig fotboll ÖSK spelar.... :-)
Örebro Uhlan
2008-08-09 20:58
Det var länge sedan jag var så här stolt att säga att jag är Öskare.

Ser redan fram emot matchen mot Kalmar FF.
Hoppas Ronnie är tillbaka då.
Tack för fint spel på Kanten Eric.

Keep up the good work
Trelleborg Forza_trelle
2008-08-09 20:56
Fastän det går mig emot som TFF are får jag väll ändå säga att ni gör otroligt mycket mål just nu. Men bli inte för bra nu:D

Lycka till in i det sista!
Örebro rirobban
2008-08-09 20:52
Ämne: epiphone//

Tack f....
Om vi nu slagit IFK Skattefusk så ska vi nog kunna ha chansen mot Kalmar, absolut. I våras så var ÖSK helt klart värda poäng mot just Kalmar på Behrn arena. Förra säsongen så såg inte spelet så dåligt ut mot dem på Fredrikskans. Men Aris sista match gjorde att han taggade till lite extra.

Men totalt sätt så såg jag Skattefuskarna som en otroligt mycket svårare match än Kalmar. Med det menar jag inte att det bli tufft i Kalmar, men tycker inte att vi ska ge upp den på förhand. Speciellt eftersom de (liksom ÖSK) släppt in mycket mål i matcherna och gör mycket.

Tippar på 5-5 mellan Kalmar-Örebro:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 20:48
epiphone//

Tack för berömet, men Kalmar passar oss oerhört illa. Ingen, inte ens den mest inbitna ÖSK:are som mig tror att vi skall kunna rubba dem det minsta. Därför tror jag att det blir ett halvt B-lag mot dem, då kan vi lufta talangerna och spara avstängningat och halvskadade spelare.

Däremot lär ni inte kunna vinna mot oss på BA omgången efter, har ni inte gjort det sedan 1968, så varför denna gång? ;)
Örebro RostA^Mange
2008-08-09 20:41
idag visa dom att dom är värda 50 Laxar i månaden!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Wuzac
2008-08-09 20:38
Ämne: Varför håller alla p....
Jag håller med dig. Söder är en oerhört lovande spelare och som du säger, ÖSK ägde mittfältet större delen av matchen och söder fick inga vettiga bollar.

Jag tycker också det roligt att allt fler lag vågar släppa fram unga spelare. Något vi kan tacka IFK för som startade trenden.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 20:38
Saywee//

Jajemän, missar inte ett avsnitt ;)

Nu till något jag är orolig för, vet du vart vårt orakel Mittåt tagit vägen, har för mig att han var sjuk och nu har han inte visat sig på forumet sedan länge, vet du vad och om det har hänt honom något? Skicka gärna pm om det är något du inte vill skriva här.

Ha de på v-kusten !
Elfsborg epiphone
2008-08-09 20:34
ni kommer att göra en magisk höst, såg det redan mot hammarby. kul spel och bra nyförvärv.
Hjälp oss gärna med kalmar
Örebro DaSa
2008-08-09 20:34
Fan vad underbart!! Första matchen jag såg live på BA i år och man bjuds fotbollspropaganda. Alla offensiva ÖSK spelare gör en kanonmatch! Defensivt lite sämre men det kvittar så länge vi gör fler mål:)

Men IFK Tråkeborg, helt seriöst så tycker jag att om vi kan tvångsnedflyttas för ekonomin så borde de flyttas ner för sin tråkfotboll. LSK är ju värsta sambagänget jämfört med dem. Förstår att de har lägre publiksnitt än ÖSK då jag antar att det är motståndarna man går för att titta på då IFK inte spelar ngn attraktiv fotboll. Men de skall ha credit för att fotbollen de spelar är mycket effektiv och de säkert kommer att sluta på en topplacering i år igen. Gillar även deras satsning på unga spelare vilken jag hoppas ÖSK tar efter.

Nu hoppas jag även att Oscar spelar nästa match också, spelar han så här i första matchen så kommer han bli ngt mycket bra. En annan som överraskad positivt är Per, vill se honom från start så fort som Nobbe eller Kihlen är borta. Men tror inte att Per skall spela vänsterback, han passar bättre på innermittfältet.

Olsen är kung!!!

Tack ÖSK för en kanonmatch!!!
Örebro GT
2008-08-09 20:33
Kom hem nyss från Bishops. IFK:are från olika delar av landet kom fram och gratulerade till segern. Trevligt !

Fy fan va jag är GLAD över segern !!
Örebro Sogen
2008-08-09 20:26
Varför håller alla på och löjlar sig om söder.... han är bara 17år och det är ju knappast hans fel att vi äger mittfältet totalt så att söder inte får en enda vettig boll att jobba på.

Örebro rirobban
2008-08-09 20:22
Faaaaaaaaaaan skönaste segern på år och dar:) Att få trycka till ett så tråkigt, skattefuskande lag som IFK Göteborg är ju otroligt underbart.

Bassombeng och Olsen, vilka lirare alltså! Staaf kommer också in och ersätter Porokara på ett högst värdigt sätt. Kämpar, river och sliter otroligt mycket hela matchen.

Och som några nedan nämner:
----var Söder med idag eller?
Annons: