/fotboll/osk/forum/6843.aspx/fotboll/osk/forum/6843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pencing
2008-08-09 19:45
Staaf är också ett riktigt bra nyförvärv. För att bredda truppen liksom och han kommer ju också bara att växa. Precis som Oscar.
AIK Saywee
2008-08-09 19:43
ÖSK-Karl//
Vill bara instämma med dina synpunkter i dina inlägg i dag om Kim´arna, idag fanns det väl bara en på Behrn Arena och vem f*n var Söder, var han med idag?.

Sicket gnällgäng vi mötte, blev det fyra kort, eller? Två för snack, eller? Kommer inte riktigt ihåg, men Alexandersson var väl en riktig "Tjöta".

Dessutom skall det bli mycket trevligt att åka till jobbet (på Västkusten) på måndag!

... å du Karl, vet du vem som kommit tillbaka på TV "sista timmen"?
Örebro Pencing
2008-08-09 19:43
Härlig match! Anfallet är ju grymt, man saknar inte direkt Näfvers - om än tekniska - långsamma raider på kanten. Nu är det fart och så finns en riktig tank i mitten. Nåt vi uppenbart saknade i våras.

Är också imponerad av Oscar Johansson. Va riktigt bra, och kommer bara bli bättre. Vågade och va även skicklig med boll. Sökte hela tiden offensiva alternativ. Är ju bara otur vid självmålet.

Är också impad över Per Johansson. Har är ju jätteduktig. En kanonkille att få in i laget, och som känns att man kan använda på lite olika platser i laget.

Enda problemet idag va väl ytterbackarna. Där har vi problem. Önskedröm, men tänk om vi haft kvar Haginge och Riddez där...
FORZA ÖREBRO!
2008-08-09 19:36
haha vi är före nu djurgårn & tråkeborg i tabellen ;) riktig gött..
Örebro dvd
2008-08-09 19:31
ujuj vad skönt med 3p idag!
Örebro Klackspark!
2008-08-09 19:30
Tycker att Staaf är ovanligt cool för att vara så pass färsk i Allsvenskan. Jag menar, det kan ju vara frtande att dra iväg ett skott, men han bredsidar bara in den, helt lugnt...
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 19:29
Ropesin//

Ok, de ville att jag skulle komma igen efter matchen med tanke på mitt tips och vad deras krönikör skrev inför matchen, men snacka om dåliga förlorare när de spärrar så fort de fått stryk.

Synd bara att SF Göteborg drar så lite folk numera, så vårt snitt gick ner.
AIK Saywee
2008-08-09 19:27
Ett litet klipp från ett rövit forum på andra sidan bergen ...

"Nu vill vi ha 3 poäng och att blåvitt gör mål och vinner mot öre... "

... det är inte alltid önskningarna slår in!
Örebro Grixx
2008-08-09 19:27
När det gäller Staaf så måste man säga att målnäsa det har han. Kul att se att han också börjar få upp lite fart och lite mer spel.
Lite bättre dribbler så har vi mycket att hoppas på.

...men att peta Roni dit är det en bra bit.
Örebro ösknisse
2008-08-09 19:26
Brand new//
Vilken tur för er att ni har en så bra målvakt så ni vinner. Är man så dålig som Alvbåge så förstår jag varför man får vara tredjemålvakt/snubb på andra målvakt för Sverige i ett VM. Vill gärna höra en rejäl förklaring till varför du tycker att Christensen är bättre än Alven.
FORZA ÖREBRO!
2008-08-09 19:26
highlights från matchen.. åhhh man vill bara se den om & om igen ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 19:25
Farsen fortsätter (igen)//

Undrar om Selakovic spelar med fotboja, eller vet du vilket straff han var inblandad i, när SF Göteborg härjade som mest?
Örebro Ropesin
2008-08-09 19:23
ÖSK-Karl// Du är inte ensam, där blir man spärrad oavsett vad man skriver. Men vi får ha överseende med det. Det är ett stort jävla hål i ICA-kassen, den läcker som fan!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 19:21
Brand New//

Fortsätt gärna (eftersom jag HELT obegripligt blivit spärrad från er forum, jag bara skrev att vad det jag sa, inför er krönika), vad såg du idag som gör denne målvakt Kim till en bättre målvakt än Alvbåge?

Kan det vara så att du blandar ihop vår danska hattrick-kung Kim med ert såll till målvakt?

Sedan frågar jag igen: Var denne kända Söder med idag? Om han var det, vilket nummer hade han på tröjan?
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
Träta om att Christensen är bättre? (Hade det slutat 8-2 utan honom eller vad?)
Grattis Gbg, ni har en bra målvakt. Det vet vi. Lägg ner nu och plocka fram "Dags att deklarera" och ha lite högläsning för selakovic & Co istället.
Örebro Ropesin
Brand New// 4-2, skål! Behövs inte mer...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-08-09 19:20
Jo det var straff men en mycket billig. Men blåser inte domaren straff där så är det ju nästan skandal. Trodde förresten Selakovic var en trevlig kille innan matchen men efter att sett och hört honom måste jag säga att det är den drygaste spelaren jag sett. Vilket arsle.
Örebro Klackspark!
2008-08-09 19:19
Tycket förresten att jag såg Glenn Hysén kliva ur en svart Passat kombi vid Rosta Gärde idag (ForwardCupen) Kanske har Tobias Hysén småsyskon??
Örebro ösknisse
2008-08-09 19:15
Herregud straff, när jag såg reprisen skrattade jag bara. Tydligen så har göteborgarna svårt att stå på benen.
Örebro Grixx
2008-08-09 19:14
Brand New// Ett rött är du galen, det syns ju hur bra som helst att han var centimetrar från att nå bollen....men visst var det straff!
Örebro Kronblom
2008-08-09 19:13
Ämne: Walter Gigena//
Fil....
Jodå det är straff,såg billig ut live men bandade matchen och får säga att domaren gör rätt.Däremot håller jag inte med Kristianssen contra Alven,tycker Kristianssen agerar osäkert emellanåt och släpper trots allt in fyra bollar.Alven gör väl inte heller ngn klockren insats men straffräddningen höjer betyget!
IFK Göteborg Brand New
2008-08-09 19:12
Ropesin//
Om du lyckas nämna ett spelmoment där Alvbåge är bättre än Kim så säger jag grattis. Och då menar jag överlag och kanske inte just i denna matchen.

Kan hjälpa dig att rensa bort några alternativ:
På fötterna? Inte en chans, Kim bäst i allsvenskan utefter backen. Utan konkurrens. I luften? Där är dom lika usla. Reflexmässigt? Inte många som är bättre än kim. Att samtala med backarna? Det var den största anledningen till varför Alvbåge petades i blåvitt, han var på tok för dålig på att kommunicera. Jag kan fortsätta...
Örebro Grixx
2008-08-09 19:11
4 mål mot svenska mästarna....det sitter fint.

Kim måste lösas om han fortsätter så här, även om 3.6 milj är mycket. Kul med så otroligt bra spelare i ÖSK. Oscar fantastisk!!!!

Nordin,Basse,Berra,Roni,Wowoah...ähh alla bar upp den svartvita tröjans emblem med den äran.

Hoppas verkligen att vi fortsätter plocka poäng...och inte minst att vi knäpper några av favoriterna.
Örebro nibor
2008-08-09 19:10
Midsomer - Sluta håll med Fiskmåsen! Alvbåge petar på Sella som faller som en pinne, jävla kärring! Göteborg åker hit och tror att de är bäst i Sverige, i alla fall i sitt beteende och åker hem med välfötjänt sorg.. så gött! Nu börjar efterfesten!!
Örebro Ropesin
2008-08-09 19:07
Vem bryr sig om straffen? Inte en chans att IFK-målvakten är bättre än Alvbåge...
Örebro Midsomer
2008-08-09 19:06
Straffen kändes helt korrekt dömd. Selakovic är före på bollen helt enkelt.
Örebro Midsomer
2008-08-09 19:05
Brand New//

Tack för ditt vettiga inlägg. Ja, med tanke på vår backlinje på slutet och hur vi brukar kunna strula det i slutet lär vi fått det riktigt hett om öronen om straffen gått i mål. Vinn gärna mot våra kollegor i botten. :)
FORZA ÖREBRO!
2008-08-09 19:04
Det här ska bli en låååång fest!! ;)
IFK Göteborg Brand New
2008-08-09 19:04
Walter Gigena//
Filmning? Du får nog se om sekvensen, då tror jag du ändrar din synpunkt. Det borde renderat i ett rött...

Ropesin//
Ja, han hade onekligen varit bra att ha som back-up till Kim, som är resor bättre.

Örebro ÖSK-Karl
2008-08-09 19:00
Midsomer//

Självklart vill vi nu alla ha Kim kvar i stan (tack Larsen), men om inte Näfver visar lite framåtanda i Djurgården, då missar vi 2 miljoner OCH Per. Så alla som kan, köp aktier i Spelarinvest.
Annons: