/fotboll/osk/forum/684.aspx/fotboll/osk/forum/684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2016-05-17 15:25
Det är naturligtvis Lagrell som ligger bakom att Karlsson ska döma oss. Nu har SvFF också givit Peking dispens att signa ny målis inför mötet med oss. Säkert Lagreel igen. Verkar i och för sig inte vara någon stjärna de värvat, men det är illviljan som räknas.
Örebro TommyS
2016-05-17 15:14
Kristoffer Karlsson dömer oss mot Gefle borta! Fan! Minns sju (minst) gula varav sex var oförtjänta i den matchen 2014. Kriistoffer dömde bort oss från fair play-ligavinst. Och det är väl så att han dömer ut ett rött i ungefär var tredje match? Och hatar oss. Fan.
AIK Nissesson
2016-05-17 14:36
flesklepp, 09:07

"Vad är en boll"

Visste du inte det?
AIK Nissesson
2016-05-17 14:28
@TommyS:

Det där gillar jag, vi blir inte lika beroende av en enda målskytt, när skadorna gör sig påminda ...
AIK Nissesson
2016-05-17 14:24
Ajajaj, Crespo, hoppas att det inte börjar strula nu, med skador i vår klubb.

Men vi har iallafall startat mycket bra:)

Dessutom, inför målkameror i fotboll!
Mäster Estragon
2016-05-17 13:27
Illa om Crespo gått sönder.. Kalle har visat prov på gamla takter dem senaste matcherna.. Fan
Örebro Nicka i ribban
2016-05-17 13:18
Jag tror inte att vi skulle sakna Crespo speciellt mycket mot Gefle, men mot Peking och AIK vore det ett stort avbräck.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2016-05-17 12:40
Fan. Får hoppas att det inte är något allvarligt, kändes som Crespo var på gång mot Elfsborg.
Örebro Vinnartradition
2016-05-17 12:03
SERIEFINAL, uppladdning och marsch!

På söndag tar ÖSK emot idrottsföreningen kamraterna från Norrköping.

Då allsvenska skrivbordssegrar (läs Malmös vinst mot Blåvitt) inte räknas är matchen att betrakta som en renodlad seriefinal. En seriefinal vi ska gå segrande ur!

Vi vet att vi supportrar har möjlighet att påverka utgången av match. I synnerhet i avgörande lägen då den står och väger. Låt oss dra vårt strå till stacken genom att än en gång mobilisera och skapa en stämning som får Eyravallens betong att vibrera som aldrig förr.

När matchen är över ska vi vara en bidragande orsak till att ÖSK står som segrare medan Norrköpingslaget åker hem till Östergötland med svansen mellan benen.

Inför matchen bjuder vi in samtliga ÖSK:are till säsongens hittills största uppladdning på Harrys. Vi har som regel haft bra uppslutning på våra uppladdningar. På söndag ska vi dock överträffa det vi tidigare åstadkommit och vi ska göra det ordentligt. Vi räknar kort sagt med lapp på luckan!

Harrys slår upp portarna för oss från kl. 12.00 och på menyn står följande:

Ostburgare 109 kr
Ceasarsallad 109 kr
Pasta Rosini 109 kr
Vegetariskt alternativ 109 kr

Falcon export/Cider 40 kr
Örebro Bitter 70 kr
Alkoholfria alternativ finns

Barn och minderåriga är välkomna i sällskap med målsman. Dessa äter gratis från barnmenyn.

Vi har bjudit in ett antal ÖSK-legendrarer som kommer att gästa uppladdningen och intervjuas. Vi återkommer inom kort med mer information om detta. Under uppladdningen kommer det även vara möjligt att anmäla sig till den storsatsning (#VITAHÖRNET) vi gör på AIK borta. Detta är en given resa för samtliga som titulerar sig som ÖSK:are!

När klockan slår 14.15 är det dags för samling utanför Harrys för gemensam marsch till Västra Stå. Målet med marschen är att samtliga ÖSK:are som ska gå på matchen deltar i den. Vi uppmanar därmed även de som inte besöker uppladdningen att sluta upp utanför Harrys.

Hjälp oss genom att bjuda in era ÖSK-vänner till eventet!
Örebro TommyS
2016-05-17 10:29
På nio matcher har vi elva olika målskyttar. De som inte gjort mål är antingen målvakter, ytterbackar eller har nästan inte spelat alls.
Örebro Aleq
2016-05-17 10:02
Vad är den billigaste sittplatsbiljetten för en vuxen mot Peking?
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-17 09:59
Lek med tanken... ...att Albin Ekdahl tyvärr får lämna återbud till EM. Hur stor är chansen att Astrit blir ersättaren tror ni? För inte kryllar det av centrala mittfältare som bör bli uttagna. Ja alltså, menar inte att Astrit tas med som CM... Vem slänger man helst in i 80e, Zengin eller Astrit? För mig är valet enkelt...
Örebro Nicka i ribban
2016-05-17 09:41
Vid säsongsstarten hade, procentuellt sett, endast Jönköping färre svenskar i A-laget än oss. De som hade flest utlänningar hade drygt 40%, medan vi hade 13-14% tror jag.
Örebro flesklepp
2016-05-17 09:07
spela inte dum nu. Titta på bilden, sid 26. Mållinjen ska vara lika bred som målstolparna och löpa i rak linje från stolpe till stolpe. Något mer? Vad är en boll?
Örebro flesklepp
2016-05-17 08:39
Är du seriös? Regel 10, sid 26: "Ett mål är gjort när hela bollen passerat mållinjen, mellan stolparna och under ribban, förutsatt att inget regelbrott begåtts tidigare av det lag som gjort mål"
Örebro TommyS
2016-05-16 23:57
Det går snabbare att få ihop något när vi vinner...
Örebro pemo
2016-05-16 23:37
ÖnSKar // Håller med- Har också hört av en neutral åskådare som satt i linje att bollen var inne. Men det är ju också charmen med levande fotboll. Om alla spelare och domslut skulle vara 100%-iga så kunde man lika gärna spela FIFA.
Örebro ÖnSKar
2016-05-16 22:49
En arbetskamrat satt på läktaren precis i den förlängda mållinjen och han var helt säker på att bollen var inne efter Almebäcks (det var väl han som nickade) nick på hörnan. Mao ett bortdömt mål, men vad spelar det för roll en sådan här dag.
Örebro Vinnartradition
2016-05-16 20:10
Efter ett hårt tryck efter kampanj-tishorna till AIK Borta ?#?VITAHÖRNET? har vi bestämt oss för att släppa dem i Tictail redan nu. Där kan du förboka och betala ditt exemplar redan idag för att vara säker på att du får en!

Om du vill hämta ut den på bussen/uppladdningen eller på arenan väljer du "Matcher/medlemskap" som fraktalternativ.

Vill du få den skickad till dig, om du exempelvis inte kan gå på matchen men ändå vill ha ett exemplar av denna raritet väljer du "Posten3–10 dagar" (OBS! Välj inte detta alternativ om du ska gå på matchen!)

Glöm inte välja rätt storlek!

ENDAST 60kr!

Varför inte passa på att köpa resan när du ändå är inne i shopen?

Alla till Solna!
Örebro Minatankar
2016-05-16 19:45
@Hahne:
För det första tror jag inte att någon anställd i ÖSK har all information förutom några få. Och till dem hör inte Magnus Wikström. För det andra tror jag inte att man berättar om sådant för andra. För det tredje tror jag att om Magnus sagt något så har han mer menat att det varje sommarfönster brukar bli ändringar. Viktigt att komma ihåg är att en spelare inte själv kan lämna klubben under rådande kontrakt. Det verkar som om flera här tror att så är fallet. Ligger ÖSK bra till i tabellen lär det krävas stora pengar av köpande klubb och dessutom att ÖSK har mycket bra spelare på ingång, för att affär ska bli av. Man tackade klokt nog nej till ca 10 mkr för Crespo. Men nu gäller det naturligtvis att man också lyckas skriva förlängt kontrakt med honom. I annat fall blir det beslutet bara "lönsamt" om Crespo genom många mål lyckas ta oss till Europa i höst.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-05-16 19:43
@Hahne:

Snarare förlängning av kontrakt. Vilken Wikström menar du? Mange skulle aldrig gå ut med sånt om det inte var för att lägga ut villospår för forumkungar.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-05-16 19:38
Vi har förmodligen allsvenskans mest inhemska trupp, bara 3 icke-svenskar. Dessutom har vi 7 spelare med moderklubb inom länet. Slå det om ni kan,,,Östersund! :-)
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-16 19:30
@Hahne:
Känns ju inte som spelare in skulle vara behovet just nu primärt. Utan det måste vara spelare ut, som iofs då kan ersättas av spelare in. Men att det är spelare ut som triggar det. Det har ju talats om intresse för RÅP innan. Astrit drar väl alltid blickarna till sig. Crespo har inte stärkt sina aktier hittills men en potentiell köpare kanske litar på vad man vet att han kan. DG och Broberg är väl alltid intressanta spelare. Men jag tror det som drar till mest uppmärksamhet är de som sitter på utgående kontrakt. Men om de är på väg ut nu så är det väl bra att klubben känner till det och kan vara proaktiva. Nackdelen med att förlora så bra spelare är att det blir svårare att följa upp den fina offensiven i höst, om man inte träffar jäkligt bra med ersättarna. Sedan blir det tyvärr återigen kaffepengar för väldigt bra spelare
Örebro Hahne
2016-05-16 18:48
Enligt Wikström på 4e våningen så kommer det att hända grejer i sommar i truppen ? vad är det som redan är klart när man säger så? Spelare ut ? spelare in ?
Rinne eller Jansson ut ?
Astrit ut ?
Kamara bort?

Anfallare på g in ?
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-16 17:06
Tillfälligt sänkta priser på sittplats mot Peking om man köper idag el imorgon
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-05-16 15:56
På söndag möter vi Peking. Vi har blixtarrangerat bussresa till Örebro. Det vore svinkul om vi blev ett gäng som åkte - så vänta inte, anmäl er nu på svartvitaistockholm@gmail.com. Mer info på länk!

Heja Närke!
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-16 13:39
En match i taget, jag vet. Men det går inte att låta bli att tänka på söndagsmatchen! Ujujuj...

Tänk om vi vinner borta mot Gefle.
Derby, seriefinal och kanonväder väntar.
Då fyller vi arenan och går upp i topp!

Heja Svartvitt!

Örebro Minatankar
2016-05-16 11:26
@Vinnartradition:

Jag håller med dig. Men det är fler lag som förlorar p g a lågt självförtroende än av högt. :-)
Örebro Vinnartradition
2016-05-16 11:15
Jag tror även det är viktigt att Axén förmår att hålla spelarna ”nere på jorden” inför matchen mot Gefle på torsdag. Det kommer att krävas en ny riktigt bra prestation för att knipa tre nya poäng. Gefle har förvisso förlorat ett antal matcher i följd och tycks till skillnad mot tidigare år ha ett försvar som läcker betänkligt.

Förr eller senare kommer de dock studsa tillbaka och ta tre poäng. För att så inte ska bli fallet på torsdag krävs det en minst lika bra insats som den igår. Det går aldrig att "ställa ut skorna" i allsvenskan. Då förlorar man!

Slutligen hoppas och tror jag att vi kniper minst 6 av 9 poäng i de tre återstående matcherna.
Örebro Minatankar
2016-05-16 10:55
Fantastisk fina insatser av ÖSK så här långt. Skönt att kunna vinna matcher även när man inte spelar på topp och skönt att ha turen med sig. Båda sakerna behövs för alla topplag. Viktigt nu att Alik lyckas hålla alla spelare i truppen motiverade, eftersom det finns 3-4 spelare som alla skulle kunna förvänta sig en startplats men som får börja på bänken. Just motivationen över hela säsongen tror jag blir avgörande tillsammans med vad som händer under sommarfönstret och eventuella skador. När det gäller motivationen är det naturligtvis upp till alla spelare och tränare/stab/ledare att hålla stämningen och optimismen hög och att Alik gör byten så att så många som möjligt får chansen i matcherna och upprätthåller matchvana. Men det tror jag ingen behöver övertyga Alik om vikten av. När det gäller skador har jag inga konstruktiva synpunkter på det förutom att alla lag drabbas av dem och det då gäller att ha backup. Skador på bl a Astrit, Nordin, RÅP och DG är illa, eftersom jag anser dem svåra att ersätta. Hade samma uppfattning om Crespo och Broberg tidigare men där har jag fått ändra mig. Över tiden och när nu snart Crespo och Broberg är i målform, kommer de också bli lika viktiga för laget igen. Men även en Kalle i högform är svår att ersätta. När det gäller sommarfönstret är jag mer "orolig". Det finns en rad spelare vars kontrakt går ut i sommar eller i vinter. Nya kontrakt med dem "borde" redan varit skrivna, helst i höstas. Under sommarfönstren 2014 och 2015 har ÖSK värvat spelare trots ansträngd ekonomi. Vi får hoppas att den möjligheten finns också i år. Det finns ett par positioner i laget där vi för närvarande inte har tillräckligt hög kompetens. Alla lag har sina problem och utmaningar. Det är ofta små marginaler mellan succé och fiasko. Allsvenskan ter sig extra jämn i år. Spännande. Vi kan bli allt från svenska mästare till att i sämsta fall hamna på nedre halvan. Självklart vill man hoppas på det förstnämnda! :-)
Annons: