/fotboll/osk/forum/6831.aspx/fotboll/osk/forum/6831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2008-08-16 23:08
Är bägge Basse och Porokara otillgängliga inför matchen imorgon? De är ju oerhört viktiga för offensiven och vi saknar "bombocha" bredden. Staaf och Per Johansson in då?
Örebro Ropesin
2008-08-16 23:05
Är det helt säkert att Porokara är disponibel imorgon då? Han fick ju kliva av senast, skulle bli mycket tufft med båda yttrarna skadade.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-16 22:46
2 poäng mot Elfsborg och Kalmar är jag nöjd med....tyvärr.

Hur allvarlig är Bassombengs skada?
Örebro Joerny
2008-08-16 22:46
Jäkla synd att Basse inte kan vara med mot kalmar. Tror att dom hade haft svårt att hålla han under kontroll.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-16 22:44
Mot Elfsborg hade jag hoppats på avstängningar på Ishizaki och Avdic. De båda står ju på två varningar. Tyvärr blev Malmömatchen uppskjuten och den potentiella varningen uteblev. Detta gör väl att de båda spelar mot ÖSK? Kan bli i tuffaste laget tror jag.

Än värre blir det mot Kalmar utan Bassombeng. Staaf eller Anttonen känns som två bra ersättare. Anttonen kan göra en gubbe och slå inlägg, Staaf kan skära in och skjuta. Anttonen kan dessutom ersättas av Green defensivt utan någon kvalitetsförsämring. Wowoah skulle jag också gärna se i anfallet. Tyvärr måste han spela till vänster och därför är detta alternativ omöjligt eftersom Roninho är alltför beroende av att spela till vänster. Dessutom har vi inget superbra alternativ som vänsterback sedan Glenn skadade sig. Per J är mittfältare i mina ögon och inget annat.
Örebro 0REBR0
2008-08-16 22:26
Midsomer//
Tack, då vet jag..
Örebro Midsomer
2008-08-16 22:23
0REBRO//

Jag snackade med Mackan nyss, tydligen väntar SvenskaFans på support från bredbandsbolaget angående någon strulande server.
Örebro 0REBR0
2008-08-16 22:17
är det nån mer än jag sm har problem med att se FAN-TV!?
Örebro Grixx
2008-08-16 22:03
nibor// ok ,snubbar som fixar böter eller gör att folk blir sjuka är dumt att dividera om.Vad är det som är oviktigt?

I vilka skitviktiga diskussioner har du själv tjötat i tidigare?
Örebro Ropesin
2008-08-16 22:00
Känns faktiskt som att Örebro kommer att tappa en dimension i anfallsspelet i Bassombengs frånvaro. Hans speed, kvickhet och bollbehandling har gett samtliga backar han har mött hittills stora problem. Vem skulle kunna gå in och ersätta och göra ett lika bra jobb? Staaf är en avslutare, han skapar inget själv utan det krävs att någon annan göra förarbetet. Tror det blir alldeles för tufft imorgon tyvärr, säger 3-0 till Kalmar.
Örebro jappel
2008-08-16 21:51
Bara Örebro inte blir övermodiga nu. Gäller att hålla båda fötterna kvar på jorden och bara spela det härliga vägvinnande spel som vi gjort de senaste omgångarna. (ta med försvarsarbetet från ifk matchen.)
KFF räknas som skyhöga favoriter. Måsta ändå kännas skönt för ÖSK att kunna spela helt utan press imorgon. alla poäng är en bonus mot serieledarna borta. Jag tror att vi har en god chans att överraska även KFF.
Örebro nibor
2008-08-16 21:47
Hur orkar man dividera vem som gjorde vad och så vidare? Hade en rökbomb tänts i Stockholm hade ingen rört ett finger.. Här i Örebro är det forumets hetaste snackis!! Välkommen till verkligheten gott folk det kommer att eldas vid flera tillfällen, vissa gör det väl bara för att det är förbjudet tyvärr.
Örebro Erki
2008-08-16 20:52
Mattias69// Även KIF Örebros damlag kände till OH-flaggan, när de hade träning fick vi låna en bit av planen för att veckla ut och rulla ihop flaggan ordentligt. Även besökare inne på Max kan ha sett att det var OH-tifo på gång. :)
Örebro Storm_90
2008-08-16 20:02
Ämne: Mattias69 //

Fast....
Skillnaden där är att Kubanerna upmanar folk att skrika. Det gör dom inte när det gäller tex bengaler.
Örebro # brorzan
2008-08-16 19:22
Mattias69 //

Fast det är väldigt sällan man ser följande svar på forumet när någon berömmer Kubanernas insats efter matchen:

"Det är inte bara Kubaner som står i klacken. Ni kan inte lägga allt beröm på oss, tvärtom så är det väldigt många andra som lät idag."

Min poäng är att man kan inte be "vanligt" folk att särskilja klacken från Kubanerna, när det verkar som att Kubanerna endast gör det då det blåser snålt.
Örebro Walter Gigena
2008-08-16 19:20
Ämne: Egentligen är bengal....
Bengaler är underbara. Dock var det icke sådana som tändes mot gbg. Det var snarare hemmagjorda rökbomber (recept finns på youtube).
Det är för övrigt endast i Ö-o som det blir ramaskri vid avfyrandet av en rökpuff.

För att diskutera viktigare saker hoppas jag att Per får starta på vänsterkanten och att Porokara är hel och tar Basses position till höger. Hoppas även att Oscar får chansen igen framför en halvskadad Wickström.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-16 19:10
Sixten Boström : - Utgångsläget är att vi ska vinna
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-16 18:50
Egentligen är bengaler rätt skötta en stämningshöjare. Men nu är det förbjudet och ÖSK får böta, då måste det bli slut på dessa dumheter. Oavsett vem som bär skulden denna gång.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-16 18:37
Kihlberg om ÖSK:s form: - Vi är under utveckling
Örebro Grixx
2008-08-16 18:21
Marquis de Sade// Man skulle alltså kunna likna det som när några i IFKG skattefifflade men inte alla i styrelsen visste om det....och då är det tydligen ok.

Jag tycker att det verkar finnas en klart misstänkt knytning till tifogruppen eller att någon där informerat om tifot till någon kompis.

Att kubanstyrelsen inte sanktionerat det hela tar jag för givet men att säga att det inte är en kuban bara för att det inte är sanktionerat blir ju larvigt.
Örebro Rocky Dennis
2008-08-16 18:20
Jag tycker vi kunde fått målet ändå. mest för den goda sakens skull. Hur längesen var det egentligen någon ÖSK-spelare gjorde hattrick?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-16 18:03
Nu har har sett ÖSK:s 1-0 mot skattefuskarna flera gånger och det är tyvärr självmål. Kim hade aldrig kunnat knäa bollen med sådan fart. Men hade inte försvaren gjort det, så hade Kim lätt gjort mål, så de borde räknas som ett halvt mål till Kim ;)
Örebro Mattias69
2008-08-16 17:32
Ämne: Förstår jag rätt om ....
Nej, så är det inte. Och det är det ingen som har påstått heller. Det jag och flera med mej blir upprörda över är att så fort det uppstår något negativt på ståplats så uppfattar folk det per automatik som om det skulle vara Kubanerna som står bakom det hela. Och det är just den där fördomen som är så upprörande.

Hade den som skrev insändaren riktat sin ilska mot den som i första hand tände bomben och i andra hand ÖSK som inte lyckades förhindra att den togs in på arenan då hade nog de flesta som skriver här inne tyckt att insändaren var helt okej.
Örebro # brorzan
2008-08-16 17:22
Förstår jag rätt om Kubanerna är att tacka för allt bra som händer på läktarna och att de är totalt oskyldiga och ovetande om allt dåligt som sker?

Eller har jag missförstått något?
Örebro Mattias69
2008-08-16 17:19
Ämne: Kanske har jag missa....
Man vet inte vem som drog av rökbomben - tyvärr!!Men så mycket är konstaterat att det var någon som nyttjade på tillfället. De enda som kände till OH:n var Kubanernas Tifogrupp samt Kubanernas styrelse. Och eftersom jag själv sitter med i styrelsen kan jag garantera att rökbomben absolut inte var inplanerad från någon i Tifogruppen eller styrelsen.
Örebro Marquis de Sade
2008-08-16 16:43
Ämne: Kanske har jag missa....
Å andra sidan: kubanerna som grupp är väl inte skyldiga om en medlem på helt eget bevåg drar en rökbomb.
I så fall skulle man ju kunna säga att ICA rånade banken om en man som är medlem i ICA gör just det... eller?

Jag tror att ICA skulle säga att det inte var dom iaf.
Örebro storastyggajohan
2008-08-16 16:33
Skvaller: Såg Porokara på City-Hallen idag, han köpte Cola och Yoghurt... Verkade pigg...
Örebro DaSa
2008-08-16 16:12
Tycker vi skall köra ett rakt byte mellan Bassombeng och Staaf. Vi måste försöka få lite kontinuitet i backlinjen nu, Wovven - Oscar - Berra - Anttonen kan bli riktigt bra om de får spela ihop sig. Det som talar emot Staaf var att han inte var speciellt bra i IFK matchen, det var i slutet han hade en riktigt bra period samt målet.

Tyvärr leder Giffarna nu, eller det kanske är bra om vi siktar på att klättra i tabellen. Håller AIKs formsvacka i sig så borde vi ha goda chanser att sluta bättre än dem.

Såg att RMM satt på bänken hos Giffarna, tänk om vi värvar honom nästa säsong, då lär vi inte förlora många nickdueller:)
Örebro Midsomer
2008-08-16 15:48
Bassombeng missar alltså matchen. Porokara och Wikström är frågetecken. Rodevåg är inte med ned till Kalmar, däremot Stellan.

Jag hoppas att man flyttar upp Wowoah i kedjan nu och släpper in Per Johansson i backlinjen. Ryktas om att det skall regna massivt i morgon, undrar om vi eller KFF gynnas av det.
Örebro Grixx
2008-08-16 15:35
Kanske har jag missat något och missar logiken.

...men man har från kubanhåll sagt att det inte var kubaner som försökte röka alla till böcklingar under tifot.

Man har alltså tagit fast dom?... eller vet man vilka det är men kubanerna tänker inte säga vilka det var?
Annons: