/fotboll/osk/forum/6813.aspx/fotboll/osk/forum/6813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-19 16:32
- Kjäll dominerar i Forward. Div 1/Superettan är nog hans rätta nivå.

- Moses blir nog aldrig något tyvärr. Han har fortfarande alldeles för dålig teknik och bättre verkar den inte bli. Hur har det gått för honom i finska ligan?

- Nordback har verkligen lyft sig senaste tre matcherna. Även om han envisas med att taffla bort bollen alltför ofta så är han oerhört viktig för ÖSK:s spel. Särskilt om vi ska spela 4-3-3 där det krävs minst två löpstarka mittfältare. Nordback bör vi förlänga med. Hans betydelse har märkts tydligt när han varit avstäng/skadad.
Örebro Midsomer
2008-08-19 16:27
Chipset//

Intressant, som av en händelse såg jag några byggjobbare gå med en sån där "mätkamera" nere vid östra stå i dag. :)

För övrigt kom "bara" Kim Olsen med i veckans lag på Sportal. Förra veckan hade vi dubbelt så många spelare med då både Super-Kim och Bassombeng tog plats. :)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-19 16:22
Ämne: Och 38% av läsarna p....
Midsommer// Läktaren börjar byggas efter matchen mot Norrköping men jag har läst någonstans att byggordern för hela projektet (inkl. garaget, ishallen och bandytaket) är lagd till augusti.
Örebro lollo_homeboy
2008-08-19 16:19
Moses Reed:Har aldrig visat vad han klarar i högre seriesystem och det känns som andra backar finns att satsa på nu tex har vi ju Per Johansson behåll honom..
Robert Walker:Bör nog söka sig till div 1 eller superettan lag för att utvecklas
Stellan Carlsson:killen fick kontrakt för de inte hitta någon nyförvärv förläng inte med honom
finns dem i talangtruppen som är mer värda
Stefan Rodevåg: Har inte uppfyllt kraven som dem ställt på honom borde gå till super1 för att få bättre självförtroende
Sebastian Henriksson kanske går till degefors hjälper dem upp i sueprettan igen
Peter Westman:Drar för mycket lön för att sitta på bänken i Ösk handla in en talang utifrån för dem i Ungdom håller inte i allsvenkan
Örebro Hlynur
2008-08-19 16:09
storastyggajohan//

Moses har ju varit i ÖSK under ett antal år nu och har ju varit extremt skadedrabbad. Tror det är bäst för honom att börja om på en lägre nivå och jobba sig uppåt istället för att hålla en plats i ÖSK truppen.

Stellan känns ju som en nödlösning för att bredda truppen inför en tuff slutspurt i allsvenskan, men visst, självklart borde han få chansen innan vi dömer ut honom helt.

Örebro Mr. Milton
2008-08-19 16:03
Har för mig att IFK Skattefusk är uppe i rätten idag. Någon som hört något?

Kan fortfarande inte förstå hur de kan undå tvångsnedflyttning. Rättsskandal!
Örebro storastyggajohan
2008-08-19 16:00
Jag förstår inte varför ni vill att stellan ska lämna innan sin debut, och varför inte behålla en sån talang som moses? Ska ösk ha en medelålder på 30+ i sin trupp eller?

Jag är dock överns vad gäller seb(som kommit till åren, FÖR mycket), walker samt westman och möjligen rodevåg... men moses och stellan? varför?
Malmö FF Chicko
2008-08-19 14:41
Jag kan bara hålla med, vi bör sälja:

Moses Reed
Robert Walker
Stellan Carlsson
Stefan Rodevåg
Sebastian Henriksson

Örebro GT
2008-08-19 14:39
Saxar från NA:

Örebro SK har kämpat hårt för att hitta en målskytt. Nu har de funnit honom och då tänker ÖSK inte släppa Kim Olsen.

- Vi fick den spelare som vi hade tänkt oss. Vi är nöjda hittills och då är det självklart att vi vill diskutera en fortsättning, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.

Det var däremot inte självklart att Kim Olsen skulle bli en succé. 29-åringen hade egentligen inte gjort mycket mål på flera år. Men i Örebro har allt lossnat. Fem fullträffar på sju matcher imponerar stort. Kim Olsen är på lån hos ÖSK och klubben har option på att köpa loss anfallaren om han själv önskar att stanna i Örebro.

- Vi håller på att se över nästa säsong och det är ett jobb som pågår parallellt. Då är det angeläget att prata med honom.

Har ni gjort det än?
- Nej, inte än. Vi tar det lugnt nu och låter honom fokusera på matcherna.

Innan Kim Olsen kom till klubben hade ÖSK gjort fyra mål på elva matcher. På de åtta senaste kamperna har närkingarna däremot svarat för tio fullträffar.
Örebro Hlynur
2008-08-19 14:15
Tycker det vore dumt att göra sig av med Nordback (Om vi inte får bra med pengar förstås). Däremot borde följande spelare nog lämna sin plats till förfogande till nästa säsong:

Moses Reed
Robert Walker
Stellan Carlsson
Stefan Rodevåg
En av målvakterna, Peter Westman alt. Richard Richardsson
Örebro Midsomer
2008-08-19 14:06
Nordbacks kontrakt går ut. ÖSK har tydligen inte ens inlett "seriösa" förhandlingar om en förlängning av hans avtal. Patrick Walker (mycket förtjust i den finländska slitvargen) är ofta här och hans lag tycks vara på väg upp i tippeligan. Skulle inte bli förvånad om Nobbe flyttar västerut till Sandefjord och tjänar lite oljepengar några år.

Stöd U-hjälpen -
Köp norsk torsk!
Örebro Liberate
2008-08-19 13:53
Ämne: Hur nära startelvan/....
Vem tror du vill köpa Nordback?möjligen någon Superettaklubb.
Örebro hunter
2008-08-19 13:48
Hur nära startelvan/bänken är Lundholm?

Tycker förövrigt dom ska sälja Walker,då han inte gjort ett enda dugg denna säsong.
Nordback ska dom sälja till säsongen är över, då han inte utmärker sig utöver det vanliga. Henriksson får en chans till,men gör han inget vettigt av den tycker jag dom ska sälja han med till något superetta lag. Tack och Hej!
Örebro Midsomer
2008-08-19 13:39
Inga specialregler för "kändisar" helt enkelt. De skall dömas precis som om de vore Herr Vemsomhelst. :)

Personligen kan jag tycka att det vore konstigt om Haglund slänger in Mobaeck i startelvan mot ÖSK med tanke på vad som hänt. Det kan inte vara speciellt lätt att ha rätt fokus när man gjort bort sig så totalt och riskerar upp till två års fängelse (även om dom lär dröja ett bra tag).
Örebro bleke
2008-08-19 13:27
Ämne: bleke//

Vilka vi ....
vårdslöshet i trafik kan innebära att man missar högerregeln...det blir tufft att vara offentlig person
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 13:24
bleke//

Vilka vi eventuellt skall stänga av vid brott är glasklart för mig, gränsen går enligt lagboken, alltså om brottet kan leda till fängelse som vårdslöshet i trafik, ja. Kör de 140 på 110-väg är det bara att snällt betala böterna och spela vidare, indraget körkort ok.

Men här talar vi om rattfylla och offentliga personer har helt klart ett större ansvar än medel-Svensson.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 13:17
Tifot borde kanske ändras från spöke till ett trafikoffer.
Örebro Rasberg
2008-08-19 13:08
Tycker det är bra att han inte blir straffad av Elfsborg. Han får sitt straff precis som alla andra som kört rattfulla. Menar bara att de egentligen inte har alls med det o göra. Han är en privatperson och gjorde det som en privatperson.

Tycker det verkar löjligt o bua ut honom. Förstår när Babupa blev utbuad för att han misshandlat sin fru, men detta?
jaja, man får tycka som man vill =)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 13:06
Aspen//

Klart han skall buas ut både på line up och varje gång han har bollen.

Bra att vi visar vad vi står för och att det kommer att vara knäckande för Elfsborg.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 13:04
Blir jobbigt för honom att spela med fotboja.
Örebro Aspen
2008-08-19 12:53
Det är ett jäkla daltande och snyftande med brottslingar.
Elfsborg är inget bra föredömme som ska hjälpa honom i stället för att markera.
Vilket djävla hopplöst fall om han inte fattar själv utan behöver hjälp för att fatta.
Beklämmande att läsa deras snyftartiklar. Klart att ahn kommer att göra om det när alla ska dadda honom.
Örebro Aspen
2008-08-19 12:49
Jag tycker vi bura ut Mobeack under line up på söndag. Precis som vi gjorde för Erkan.
Örebro Aspen
2008-08-19 12:46
bleke//Som icke offentlig person blir jag också bestraffad utöver det som lagen säger.
Damen hemma är ju tvungen att markera inför barnen att så får man inte göra. Vilket innebär krokförbud i minst ett 1/2 år och att själv sköta städningen hemma
Örebro Midsomer
2008-08-19 12:22
Aspen//
Håller med, blir intressant att följa rättegången mot brottslingen. Hoppas han inte får någon strafflindring för att han är kändis. Grov rattfylla kan ge två års fängelse, hoppas han döms hårt och som det kriminella element, och inte som den snyftande fotbollspelaren, han är.

bleke//
Du har en poäng, samtidigt tycker jag det inte är helt rättvist att jämföra grov rattfylla och fortkörning. Men visst, båda är brott.

Jag tycker absolut inte att Mobaeck skall bestraffas hårdare för att han är en offentlig personlig, däremot skall han bestraffas lika hårt som en som inte är det.
Örebro bleke
2008-08-19 11:36
Ämne: Att köra rattfull är....
Att köra bil när man har druckit alkohol är ett brott och man bör bestraffas för det, men varför skall offentliga personer behöva bestraffas hårdare än vad du och jag blir. Hur ska vi göra med de spelare som åker dit för fortkörning, ska vi stänga av de också?
Örebro Aspen
2008-08-19 11:36
bleke//Spelare i allsvenskan är ett föredömme för många ungdommar som spelar fotboll, därför bör man markera även från föreningen. Jämför med Gefle och hur dom hanterade hustrumisshandel
Greve
2008-08-19 11:20
Nu när super dansken är avstängd är det läge att testa voven på centertank rollen o se om han har målkänslan kvar, P.Johansson skulle klara vänsterback platsen galant tror jag, intressant tanke eller hur ?? ;)
Örebro Midsomer
2008-08-19 11:14
Att köra rattfull är så jävla respektlös mot sina medmänniskor att ord inte finns. Jag har som sagt jobbat inom sjukvården och sett offer för rattfyllerister. Men som vanligt skall det daltas med dessa kriminella element.

"- Jag drack alldeles för mycket, det är inget att snacka om.

- Jag kliver ur och taxin åker iväg. Istället börjar jag gå mot min bil. Jag vet inte varför. Men jag tycker antagligen att jag kan köra.

Daniel Mobaeck är misstänkt för grovt rattfylleri."

Och ja, jag hade tyckte det var lika illa om en ÖSK:are totalt saknade omdöme och försökte sig på att ratta hemåt när man uppenbart druckit alldeles för mycket.

Daltar vi även och tycker synd om Medel-Svensson när denne åkt dit för rattfylla? Nu backade "bara" Mobaeck in i en husbil på en parkering, men det var väl tur att husbilsägaren fanns på plats och ringde polisen så att fyllot inte kom längre i sin färd och riskerade andra människors liv.

Ursäkta redaktionen för detta off-topic inlägg. Inte speciellt mycket fotboll tyvärr. Men jag skall bättra mig.
Örebro bleke
2008-08-19 10:00
Jag tycker att Elfsborg gör rätt i att låta Mobaeck vara med och träna, och jag tycker att han även bör får vara med i den startelva som IFE mönstrar inför mötet med oss. Det han har gjort finns det naturligtvis inget försvar för, men skall han behöva straffas hårdare än gemene man, kan tänka mig att det straff han får av samhället adderat med den skam han förmodligen känner är nog.
Örebro Wuzac
2008-08-19 09:47
Ämne: Och 38% av läsarna p....
Daniel Mobaeck är inte avstängd av Elfsborg. För viktigt i guldstriden. Räkna med honom mot ÖSK.

Ja, de kunde väl åtminstone ta bort indisponibla spelare från NA:s "Rösta fram elvan"
Annons: