/fotboll/osk/forum/6806.aspx/fotboll/osk/forum/6806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MR_FALKEN
2008-08-20 16:09
Nån som har hört nått nytt om Yanus?

man vill bara att allt ska lösa sig och att killen väll får en chans och spela!
Örebro Midsomer
2008-08-20 15:57
Blue Ghost//

Tack för dina vänliga orden, ja publiksiffrorna är vi oftast nöjda med. Om nu inte Götet hade sitt derby hade vi nog kommit för dem i den ligan. T.ex hade vi ju 1000 mer mot MFF hemma än vad Blåvitt hade. Detta trots att vi var/är ett bottenlag. :)

Berra (nr 3) har varit lite oslipad men efter ett snack med Benny Lennartsson och alltmer acklinmatisering till svenska förhållanden så har han visat sig bli så bra som vi alla hoppas. Han är trots allt bara 19 år så det torde finnas utrymme för ännu mer förbättring och utveckling
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-20 15:47
SyreAtom//

Lugn, de har kontrakt över nästa år och ÖSK har option på ett tredje.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-20 15:45
himmelsblå lundabo//

Är ni nöjda med Borg och hans värvningar? Allvarligt talat, han är ju bra på att sälja spelare, men vilka värvningar har han gjort? Med era resurser efter Zlatan borde ni vinna SM-guld vartannat år.

Är ni verkligen nöjda med Hasse Borg som sportchef? Det enda jag tycker är fiint med honom är hans fiiina Närke-dialekt ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-20 15:40
ÖSKare i exil//

Riddez har även kontrakt med oljelaget 2009, men räkna med att spelar i ÖSK 2010.
Örebro EricV
2008-08-20 15:34
Ämne: Fan borg kanske skul....
Han ska ge f-n i våra talanger.. Hitta egna!! ;)

Sixten och Axén tar jag för givet de binder upp för åren framöver. nu har vi ju äntligen en organisation som strävar efter förändring och intressanta mål samtidigt som vi har ett lag som spelar underhållande fotboll inför stor publik på läktarna, kanske snitt på 9-10 000 åren framöver om det fortsätter så här??..
Malmö FF Blue Ghost
2008-08-20 15:29
Var och såg er match på Fredriksskans, var faktiskt imponerad av ÖSK. Fint konstruktivt spel och sen den här nummer 3 i backlinjen, vilken jätte!

Med fina publiksiffror också på hemmaplan så ser framtiden fin ut för ÖSK.

Väl mött.
Örebro EricV
2008-08-20 15:27
Ämne: EricV//
Cupmatchen ....hehe.. nej det förstås..

En annan sak..
Hur ser kontraktet för O. Johansson? Honom måste de binda upp för lång tid framöver.. Det är komiskt men efter Haginge- och Nordin turerna så är den första panikartade känslan, så fort en spelare i ÖSK presenterar sig eller höjer sig en nivå, hur hans kontrakt ser ut?!?... :D
Örebro SyreAtom
2008-08-20 15:26
Jag säger det igen..

Hoppas nu att ÖSK verkligen visar Sixten i god tid att de vill att han ska bygga upp vårt framtida Ösk under flera år. Öka på lönen om det skulle behövas...
Malmö FF himmelsblå lundabo
2008-08-20 15:18
Fan borg kanske skulle slå till på Oskar Johansson ändå ;-) han gillar ju att dammsuga Örebro på talanger. Jasmin o Oskar hade nog kunnat få ordning vårt ytterst stabbiga försvar. Måste även erkänna att jag är mäkta imponerad över hur ert spel har utvecklats, känns konstig att säga det men såg matchen mot Götlaborg, och dem blev fantamej utklassade vilket är väldigt imponerade med tanke på att dem är svenskamästare och allt. Lycka till i fortsättningen
// Himmelsblå hällsningar
Örebro Liberate
2008-08-20 15:05
Ämne: Nordback har fått ta....
Bor du i Borås?Då åker du med Guliganernas buss upp till Örebro på Söndag;)
Örebro Liberate
2008-08-20 15:04
Ämne: Nordback har fått ta....
Joel Riddez??
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-20 14:40
Nordback har fått ta mycket kritik från mig personligen under den här och förra säsongen främst. Jag tyckte han tappat både passningsspelet och sin berömda tuffhet. Sprungit långt och mycket har han alltid gjort men med för hög nivå på felpassen. Men sen laget reste sig ur askan som fågel fenix så har också Nobbe hittat en helt ny nivå. Nordback har börjat presera igen och när, jag skriver när, hans kontrakt förlängs kommer jag att vara nöjd. Vi har haft en extrem spelarrotation i klubben, till nästa säsong skall Kim och Per lösas och antalet etablerade nyförvärv utöver dessa ska vi inte alls räkna med. Jag tror inte vi har ekonomin för det eller kanske ens behovet.

I dagens trupp ser jag frågetecken om man vill behålla kring följande spelare.
Moses Reed
Stellan Carlsson
Robert Walker
Sebastian Henriksson
Yanus Ismail.

Inför nästa säsong tror jag vi får se nyförvärv iform av Joel Riddez samt en spelare till som kan konmkurrera om plats i startelvan. Resterande platser får till frågetecknen och sådana som kommer underifrån eller länsklubbarna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-20 14:27
DaSa//

Förlängningen har inte ens kommit ännu, det får du fråga Sjögren om anledningen till.

Men från Spelarinvest och tränarstaben så är Nordback ett prioriterat namn. Du skulle bara veta vilka bud han tackat nej till från andra klubbar genom åren. Nordback är en nyckel, både på och vid sidan av planen.
Örebro Wuzac
2008-08-20 13:36
taco taco oi oi oi !!

Efter att ha uttryckt en stark önskan av att fira med Tacos efter Elfsborgs vinst i Allsvenskan 2006, uppstod öknamnet Taco-Anders, oftast använt av programledarna för radioshowen NRJ in the morning. Namnet används främst av förespråkare för Kim Källström i svenska landslaget, samt motståndare till Svenssons spelstil.

Örebro GT
2008-08-20 12:23
Fröken Nilsson avstängd även på söndag för en liten knuff.

Minns ni när Mongo-Toivonen slog Abbe på käften på Malmö-stadion förra året ? Utan åtgärd...

Var är logiken ??
Örebro Midsomer
2008-08-20 11:01
Avd: Värdelöst vetande:

2008-08-24 18:00
Örebro - IF Elfsborg
Stefan Klemetz Pelle Blohm

2008-09-01 19:00
Djurgården - Örebro
Kristian Andersson Peter Markstedt

Örebro Hlynur
2008-08-20 08:48
I länken ovan så finns detaljplanen för Vinterstadion. Tittar man i den så får man en ganska bra bild av hur det kommer se ut i området kring Behrns. Om någon hittar en liknande detaljplan för Östra läktaren så får ni gärna publicera den här.
Örebro DaSa
2008-08-20 06:57
riorobban// Hans frisparkar kanske är farliga ibland men när gjorde han mål på en senast?

ÖSK-Karl// Var tråkigt att höra, men varför kommer förlängningen så sent? Han blev nog lagkatpen för att han spelat i klubben länge och hade ingen konkurrens om sin plats när AS drog igång.

Sen tror jag att Per Johansson skulle kunna ta Nobbes plats om han skulle avstängd/skadad.

Men vi verkar ha olika åsikter i denna fråga så vi kommer nog inte komma framtill vem som är bäst den positionen:)
ÖSK Lions
2008-08-20 01:33
EricV//
Cupmatchen spelades ju i Gävle och där finns ju ingen Borås Arena. ;-)
Örebro EricV
2008-08-20 01:25
om man bortser från Cup-torsken i Borås då...
Örebro E.Shams
2008-08-20 00:41

abdel seidou//Jag skriver under på dina visa ord.
Örebro rirobban
2008-08-19 23:08
Ämne: rirobban// Vad vet d....
Kanske bara rykten... men har hört att det finns planer om att göra ett ordentligt ansiktslyft med den läktaren. Och det skulle sannerligen inte sitta fel. Tanken är att ta bort pelarna, höja taket och bygga till loger. Förhoppningsvis kan det bli mer än bara planer. Men nu är det först östra som gäller. Sen får man se...
Örebro MangeSvartAndVit
2008-08-19 22:58
rirobban// Vad vet du om för planeringar vid södra sitt med loger och grejer?? Har det inte stått något i tidningarna om
Örebro rirobban
2008-08-19 22:06
Ämne: Jussi Tola//

Ok, ....
Det roliga är ju också att vi nu inlett en svit på förlustfria matcher i Borås och på Borås arena. Redan uppe i 2 år:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 22:01
Jussi Tola//

Ok, då får vi vänta till 2010 med att fira 40 förlustfria år hemma mot Elfsborg ;)
Örebro rirobban
2008-08-19 21:59
Påtal om rattfylla. Hörde någon som en gång jämförde det med att köra för fort. Att det är väl inte värre att köra rattfull än att köra för fort sa den personen (kommer inte ihåg vem det var). Men skillnaden är så mycket större än vad vissa verkar tro.

Nu menar inte jag att alla ska börja köra för fort (speciellt inte inne i stan). Men om man ligger 5 km för fort så har man fortfarande kontroll på bilen, vilket man kan ha vid högre hastigheter också. Men att sätta sig och köra full är bland det värsta man kan göra inom trafikens gränser.

Vad tänker man när man gör det? Jo inte alls. Jag har själv en granne som för någon sommar sedan körde rattfull på nätterna på vår grusväg i våran by. Plösligt en natt vaknar jag med ett ryck från min säng. Hela huset skakade och jag blev livrädd över vad det kunde vara. Det visade sig att grannen kört in i vårat hus efter att ha tappat kontrollen på bilen. Som tur var sov ingen i det rummet som de kraschade in i på utsidan av huset.

Borde vara mycket stränga straff för rattfylleri.
Elfsborg Tåbben
2008-08-19 21:58
Stämmer att senaste segern borta mot ÖSK var 1970. Elfsborg vann med 1-0
Jussi Tola
2008-08-19 21:57
ÖSK-Karl//

Han har rätt. Dom vann den matchen med 0-1
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-19 21:51
Någon på Elfsborgs forum påstår att de vann i Örebro 1970, någon som vet?

Mittåt?

Kan ju ha varit i cupen iofs.
Annons: