/fotboll/osk/forum/6800.aspx/fotboll/osk/forum/6800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fohlis
2008-08-24 21:47
riktigt rolig match. Tycker Berra gör en stormatch. han t.o.m går upp med bollen i plan. den är skön att se. Kul att ni hittat på en ramsa om Berra också. eller det kanske inte var om berra utan mer om delar av berra. haha
Örebro rirobban
2008-08-24 21:45
Olsén19//
"och ett anfallsspel som vi inte sett på åratal!!"

Vi behöver bara gå tilbaka till förra hemmamatchen för att se mycket bättre anfallsspel. Tycker inte att ÖSK kom upp till normal standard i just anfallsspelet, men det blev ju ett par mål ändå:)

Men med Olsen på plan så får vi fast bollen längre högre upp i banan. Men med tanke på att vi saknade Olsen och mötte ett av Allsvenskans bästa försvar så var det ändå bra, men långt ifrån det spel som var mot Göteborg.

Förresten gör Porokara en mycket tam insats idag. Hoppas han kommer igång mot Djurgården istället...
Kalmar Hemske
2008-08-24 21:45
Underbara Örebro!! Tack och grattis!
Örebro Olsén19
2008-08-24 21:26
Ja mina damer o herrar, barn o hundar mfl.

Vilken kväll, inte ett moln på himlen, 2-0 mot ett topplag, precis tagit några klunkar öl och en välförtjänt biff!
Ibland är det otroligt skönt att vara ÖSKare, jag är stolt!

Det grabbarna visade på plan idag i andra halvlek var massivt, underbart försvarsspel och ett anfallsspel som vi inte sett på åratal!!
Riktigt riktigt skönt!

Folk snackar om att man ska ha några hjältar i laget som kan avgöra...
... jag anser att vi har ett LAG med hjältar som kämpar tills sista sekunden!

När såg vi Wiken så här bra sist?

Natten kommer gå fort, somna nöjd med ett leende på läpparna, vilken kväll!!
Örebro SK - Behrnabeu - jobbigt!
Örebro öskung
2008-08-24 21:26
Med risk för att förminska den goda stämningen efter vår fantastiska seger så är det en sak som jag får huvudbry på.

Gång efter annan så är det vissa av våra fans som väljer att klanka ner på våra motståndare istället för att hylla och lyfta fram vårt eget lag. Jag tänker på när lag som IFK Göteborg och IF Elfsborg förminskas genom att kallas Ica respektive Ellos.

Idag på matchen rullades en banderoll ut på västra där det stod något om Ellos (jag såg inte hela texten för jag valde att vrida bort huvudet och sucka när jag såg ordet Ellos).

Fan, jag skulle bli skitglad om vi kunde få en så stor sponsor till oss som skulle sponsra oss med så mycket pengar! Vi har istället massa småföretag som inte är i närhetev av samma summor.

Är det avundsjuka som gör att vissa klankar ner på dessa lag eller vad är det??

Tänk om vi kunde prestera lika bra på läktaren som våra boys gör på planen. Dvs genom att lyfta och hylla våra spelare istället för att klanka ner på våra motståndare! Tänk om vi kunde bli förknippade som något positivt istället för att ses som några jävla mobbare?!

Någon som håller med?

Förutom detta huvudbry så är jag självklart stolt över att vi blir fler och fler och att vi hörs mer och mer.
Wivallius
2008-08-24 21:23
Jag har ingen röst kvar! Vad skönt! :-D
Örebro _Adde_
2008-08-24 21:21
Kolla Alven på Webtv på na.se... så skön kille!! Legend!!
Öreskå
2008-08-24 21:18
Jag säger bara: Tack ÖSK för en underbar kväll!!!
Örebro psoari
2008-08-24 21:16
Lite kul att kunna säga att 2-2-matchen mot Kalmar blev en plump i protokollet.
Örebro Walter Gigena
2008-08-24 21:14
UNDERBARA SEGER!!

Kihlberg: 5+
Antonnen: 5+
Berra: 5+

I andra halvlek slets man mellan hopp och förtvivlan när lagen varvade anfall. Men jäklar vad vi höll ihop backlinjen bra idag, Berra ägde!
Porokara kämpade som ett djur. Nordin leker när han kommer rättvänd med fart. Kihlbergs svepande lyror! Underbara seger! Spöket lever!
Örebro Stephan
2008-08-24 21:14
Vem hade kunnat tro detta? Helt galet! Underbart också att se Wikström visa hur bra han verkligen kan vara. Han som har blivit så sågad här inne, även av mig ibland. Men, vilken gigant han har varit nu dom senaste matcherna.

Wikström, Kihlberg, Gerzic, vilka grabbar! Det ser riktigt, riktigt bra ut.
AIK Saywee
2008-08-24 21:13
Förresten, vad pysslade guliganhuliganerna med på Stortorget innan match?
Örebro Grixx
2008-08-24 21:12
Efter 15-20 minuter var det mest kraftmätning på mitten.Nordin och de flesta i ÖSK var ordentligt påpassade och fick inte igång passningsspelet.

Bella är som vanligt livsfarlig på linjen och löper hela tiden i djupled.Man får vara jäkligt nöjd med ledningen efter första 45.

I andra blev det en helt annan match och vi började få riktigt fina chanser och passningsspelet fungerade riktigt bra. Flera missade ÖSK-pass som så när hade resulterat gjorde att man nästan väntade på det orättvisa baklängesmålet åt boråsarna....men det kom inte.

Kilen,Nobbe Anttonen, Wowen Wikström och Berra var riktigt bra i första, även om Berra kom bort någon gång.

I andra var alla fantastiska och plötsligt var det lite luft mellan spelarna och det gick att passa. Nordin och Basse fick till det på ett helt annat sätt.
Örebro E.Shams
2008-08-24 21:11

Rasberg//Hehe. Mycket riktigt kommer det inte stå respekt efter mitt namn imorgon. (För övrigt rätt åt mig) ;)
Örebro Rojas
2008-08-24 21:10
Fan vilket fint spel örebro visar upp!, Känns som nån j*vla dröm:).Men det var säkert elfsborg som hade en riktigt dålig dag enligt media!.Men det gör inget vad dom hycklarna får det till,det gör segern bara mer skön
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-08-24 21:09
4-2 h IFK Göteborg
2-2 b Kalmar FF
2-0 h Elfsborg

Fullständigt underbar läsning.
Örebro Rasberg
2008-08-24 21:09
E.Shams//
Det står respekt bredvid ditt nick men du hade ju tippat 2-0 till fel lag ju ;)
Örebro E.Shams
2008-08-24 21:02

Jag är mycket, mycket, mycket imponerad av ÖSK just nu. :)

Örebro Evigt ÖSK
2008-08-24 21:01
Drömmer jag? Har det här hänt?
Örebro Ropesin
2008-08-24 20:53
Själv såg jag inte ens någon tifohink, jag som hade plockat fram massa tjugor och skit att slänga i.
Örebro Ericson
2008-08-24 20:50
Ämne: klackspark!//

Sku....
Samma här, jävligt roligt att de i stort sett framställde det som att ÖSK fick ett turmål i första och hade en kontring i andra halvlek...
Örebro Aspen
2008-08-24 20:48
Helt ooTROLIGT.
Örebro Midsomer
2008-08-24 20:47
HERMAN I TUPPKAM! :D

Wikström var majestätiskt bra i dag. Liksom Anttonen i första halvlek. Göran målar och Alvbåge spelare som den kung Alve han är.

Kihlberg, Gerzic, Nordback ....

Härligt ÖSK!
Örebro Klackspark!
2008-08-24 20:47
Tom jag som är snålast i Närke la en hundring i tifohinken. Enklare att skänka när det går bra?:-)
Örebro Ropesin
2008-08-24 20:45
I dag var Nordin något fruktansvärt bra!
Örebro SyreAtom
2008-08-24 20:44
klackspark!//

Skulle in här och skriva att det var...just en magisk kväll på behrn..fan helt elektriskt, fantastiskt och helt helt strålande!

Sen sätter man sig i soffan och kollar tv4 sporten för att höra alla lovord så snackar de om elfsborgs offside situationer. Tragiskt.

Men vi alla andra som var på behrn var det magiskt!
AIK Saywee
2008-08-24 20:42
SPÖKET LEVER!
Örebro Chipset
2008-08-24 20:37
Ämne: Chipset/ Haha..var d....
Ja i ÖIS var han hyfsad. Men då var han ju ganska ung. I Götet fick han som du säger inte visa upp sig på sin rätt position. Bjuder på min amatörbedömingen av allsvenskans bästa defensiva mittfältare. ;-)

Dagens bonus: Frempong målade i BP!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-08-24 20:31
Chipset/ Haha..var det du jag sågade för att du hade med Kihlberg på din kalkonlista innan säsongen?
Killen var ju bäst i norska tippeligan i några år...I Ifk göteborg spela han ju på helt fel position!
Å i öis va han hur bra som helst!

jaja..kul att han har visat dig hur bra han är:)
Härlig seger...Fan va nice
Örebro _Adde_
2008-08-24 20:30
Så sjukt gött att krypa ner i sängen nu och bara njuta!! Friden är total!
Annons: