/fotboll/osk/forum/6795.aspx/fotboll/osk/forum/6795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-08-25 14:55
Var Bella troligtvis bakfull ...

... dricks det mycket i Sjuhärad nu för tiden?

Är inte det doping, eller?
Örebro Joerny
2008-08-25 14:54
vart kan man hitta varningsligan?
Örebro Chipset
2008-08-25 14:53
Tycker det skall bli jättekul med firandet av 100-åringen i conventum 18 oktober. Men hur i hela världen tänker de när de tar 595 riksdaler i inträde? Är inte ÖSK till för alla Örebroare? Nu luktar det sponsorjippo och utestängande av yngre supportrar, studenter, arbetslösa etc. Trodde ÖSK avsatt 200.000 kr som skulle täcka underskott och på sätt subventionera biljettpriset men så verkar det inte varit. Ett förslag hade varit att ta 250-290 kr (halva priset) och låtit folk betala sin egen dryck. Alla kanske inte vill dricka bärs och vin för 300 spänn.
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2008-08-25 14:47
Förövrigt, vem är ÖSK - Karl?
Lever han för att dra lögner eller är han rent ut sagt en mytoman?
Örebro Erki
2008-08-25 14:46
Nu finns matchen tillgänglig som torrent!

edit: tack till Tomten som lade upp länken på kubanernas forum
Örebro Chipset
Ämne: Nästa år blir ett ri....
Jag håller tummarna för ÖSK B...förlåt Karlslund. Jävligt fin förening!

Elfsborg Gul-Svart i Blodet
Grattis till segern!
Ni var bättre än jag trodde.
Men samtidigt ska ni veta om att vi gjorde säsongens sämsta match! Bella var säkerligen bakfull och Wiland tänker redan på FCK!
Grattis.
Örebro Grixx
2008-08-25 14:31
ÖSKare i exil// Bara att gå in på NA-Webben.
Örebro Grixx
2008-08-25 14:29
Artikeln "ÖSK tog ny skalp" skulle väl kunna inbegripa Hermans också;-)
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-25 14:16
HärligtHärligtHärligt

Kan man hitta intervjun med John nånstans att titta på?
Örebro pinuppan
2008-08-25 14:12
vill inte trampa på några eventuella ömma tår men vem är det egentligen som har klippt (slaktat?) insparktv? underbart färgval och musik ( ... )

men men, nordahls ord är som fågelsång! ;)
Örebro GT
2008-08-25 13:54
Thomas Nordahl: - Det bästa ÖSK-spel jag sett på två år !!
Örebro Liberate
2008-08-25 13:34
Vore riktigt kul om det kunde bli 3-4 bussar till Sthlm när vi möter Haginge och co.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-25 13:34
Det skulle vara kul att se Kubanerna hjälpa Karlslund att sjunga ut degen !
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-25 13:21
Nästa år blir ett riktigt roligt fotbollsår om Karlslund går upp i ettan. Då får vi se degen komma på besök och spela mot dem och hemska Forward.

Sedan ett ÖSK som gör upp om medaljerna !
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-25 13:17
Joerny//

Just mot Djurgården lär tändningen vara på topp, samtidigt som de haft ett stenhårt spelchema inför matchen mot oss.

Fast egentligen om man måste välja, så är det ju bättre att slå Gefle hemma. Skall bli intressant att se ÖSK mot ett defensivt spelande Gefle.
Örebro Joerny
2008-08-25 13:02
Jappel// Tänkte på samma sak nu när det väntas matcher mot lag på den nedre halvan. Det gäller att tänka som Alvbåge sa igår - "idag är vi bra, men imorgon är vi dåliga och ödmjuka." Framgångarna har inte kommit av en slump eller tack vare några stjärnvärvningar. Det handlar om en tydlig spelidé där alla jobbar åt samma mål. Att alla kämpar o slitar matchen igenom och står upp för varandra. Det får inte bli någon skillnad när vi möter lag som Gefle och Ljungskile. Isf riskerar vi att få en rejäl baksmälla.
Örebro singelolycka
2008-08-25 12:56
Ämne: Kikar man på skogshu....
Jag blev rätt så nyfiken själv, och resultatet jag fick fram blev så bra att jag bara var tvungen att dela med mig till er andra svartvita själar också :) Jag använde mig av den mest primitiva metoden, vanlig addition bara...

Men jag måste ju också medge att jag av rätt fåfänga och patriotiska skäl inte tog med 12:e omgången när ÖSK fick 1-4 i baken av Galgarna...
/Singelolycka (f.d Skogshuggarn)
Örebro ÖSK öster
2008-08-25 12:56
Ämne: I slutet av klippet ....
Svaret hittar man på oskfotboll.se:
"Till matchens lirare utsågs Stefan Ishizaki för Elfsborg och Nordin Gerzic för ÖSK, och priset delades ut av ingen mindre än Lars Larsen."
Örebro jappel
2008-08-25 12:54
Focus på nästa match nu. Vi får inte sväva upp i det blå. OK att det kan vara vardag att vinna, men det måste kämpas 100% i varje match för att man ska kunna vinna. Hoppas verkligen att laget fått blodad tand nu och att dom inte är mätta/nöjda!
Örebro ÖSK:are från centrum
2008-08-25 12:48
ÖSK Öster// Bäst igår: När en skön snubbe på läktaren skriker till Anders Svensson: In med KIm Källström i startelvan! Varpå Svensson svarar med ett garv! Verkar som att Taco har lite humor :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-25 12:39
ÖSK-Karl//

Nä inte direkt!:)

Men det vore kul att slå Djurgår´n nu när både Haginge och Näfver spelar där!:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-25 12:30
ÖSK KRILLE//

"Hoppas ösk vinner mot djurgår´n! Så Haginge och Näfver får se att de valt fel lag"

Saknar du dom? ;)
AIK Saywee
2008-08-25 12:26
Tänkte på ytterligare en (två) grej(er), Elfsborg rullade in två bollar bakom Alvbåge efter flera sekunders korrekta offsideavblåsningar. I dessa båda fall var det väl kanske ingen risk för skada på vår elegante målvakt - men hade det varit ishockey så hade det varit 2 ggr slagsmål, så gör man bara inte!

FORZA JOHN! (Vilken räddning efter stolpskottsreturen!)
AIK Saywee
2008-08-25 12:16
Kikar man på skogshuggarn´s tabell sedan den 13:e omgången så borde hjärnkaninerna vara förvarnade, dessutom är väl superdansken "utvilad" och laddad till tusen.

Förresten skogshuggarn, tackar för ett gott jobb, det tog väl lite extra tid eller fixade du det enkelt via excel eller på något annat sätt?

Tabellen var nog lite efterfrågad av många fler än mig, känslan av hur det varit på senare tid och siffrorna på pränt.

Nu klättrar vi i tabellen, höstens lag!

Edit uppdaterar igen ...
AIK Saywee
2008-08-25 12:08
Igår var det många svartvita fempoängare, då är det inte lätt att ge betyg, men ganska trevligt ändå ...

Två stora A till Alexander Axén ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-25 12:06
Hoppas ösk vinner mot djurgår´n! Så Haginge och Näfver får se att de valt fel lag att spela i! :)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-25 11:57
Ska bli kul och se matchen mot Djurgår´n! Nu när Olsen är tillbaka. Någon som vet hur det är med Anttonen?
Örebro ÖSK öster
2008-08-25 11:56
I slutet av klippet "Segerjubel efter ÖSK:s seger mot Elfsborg" så ser man Kung-Larsen smyga runt. Sitter han på bänken under matcherna? Vad har han för roll?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-08-25 11:50
Ämne: Hur i hela fridens n....
Tyckte också att han var duktig, men kanske motiverar Marcus (det obefintliga) betyget med att Nordin faktiskt var osynlig i första halvlek? I andra var han (återigen) i landslagsklass!
Annons: