/fotboll/osk/forum/6787.aspx/fotboll/osk/forum/6787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 17:31
Midsomer//

Vet inte om tröjavtalet går ut, däremot vet jag att Jan Folke på Malmbergs är väldigt nöjda med exponeringen, de var nästan helt okända innan, trots att de är börsnoterade.

ÖSKare i exil/
Inget nämndes om omsättningen från arenan, det var dock kul att höra att nya sponsorer kommer till så långt in i säsongen. Senast igår gick t.ex Nora Kommun med i Inre Cirkeln.
Örebro Djäflun
2008-08-27 17:12
Artikeln om oxen Sixten har (tillfälligt?) hamnat på NA:s insparksida :) Bara för att det handlar om en Sixten så kanske det inte alltid rör ÖSK. Bra jobbat NA.
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-27 16:38
Ämne: Forts.//

ÖSK är d....
Stort tack för rapporten Karl.

Väldigt kul att höra att sponsor intäckterna går upp. En liten undring är hur inkomsterna från arenan ser ut? Har man några planer för att där ytterligare kunna öka omsättningen?
Örebro Midsomer
2008-08-27 16:07
Det är inte svårt att vara positiv nu, om sen någon kategoriserar det som hybris må det vara hänt.

Faktum är att vi tagit sju poäng på tre av seriens bästa lag. Dessutom har vi gjort det med ett eget spel och inte gnetat/fegat till oss pinnarna.

Rätt roligt att det finns supportrar som aldrig kan vara riktigt nöjda och leva för stunden utan måste lyfta fram negativa bitar för att balansera upp de positiva vågor som sköljer över forumet.

Tack för rapporten ÖSK-Karl. Hade mycket stort nöje av att läsa den. Kul att många nya sponsorer slutit upp.

Vet du hur det blir med tröjsponsor nästa säsong? Malmbergs avtal går väl rimligtvis ut och det borde finnas fler intressenter för den, just nu, attraktiva reklamplatsen.
Örebro Grixx
2008-08-27 15:53
Någon som vet om nästa kvartalsmöte med ÖSK är på gång nu i dagarna, måste väl vara nära nu?
Örebro Grixx
2008-08-27 15:49
Om läget förblir lika starkt i truppen räknar jag kallt med 7 vinster till.

...men förlust mot Djurgården kan leda till osäkerhet,skador eller förändringar i uppställningen som tar oss bort från flytet.

Ganska oroväckande att alla "bottenlagen" börjat ta poäng i en hiskelig fart. Känns ändå som att vi har ett något lättare program framöver efter att ha tröskat igenom topplagen och plockat många poäng.....men som sagt fotboll är en sport som är svårtippad.

En större skada på Basse och Nordin och det kan bli pest och pina som förmörkar vår gyllene framtid.
Örebro Grixx
2008-08-27 15:40
Ämne:
Lars-Åke Lagrell e....Frågan är vad Lagrell menar med ett sådant svar.
Det enda som jag kan tänka på är att, "-Det var väl inget att målvakten kunde ha dött, värre saker har hänt."

hmm....ett jävla liv när ett mynt slängts in från förbundet men bombrörs fyrverkerier som brukar skjuta skallen av folk vid nyår är tydligen ofarligare....
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 15:19
Forts.//

ÖSK är det enda AS-lag som ökat sitt publiksnitt i år och har gått om SF Göteborg, ökningen var hela 4 personer i snitt, men ändå ;)

Mitt förslag till en i Spelarinvest angående reklamblad på en stormatch skulle diskuteras igenom, det är tydligen gjort någon gång utan någon vidare framgång.
AIK Saywee
2008-08-27 15:18
SPÖKET LEVER

Forza SVARTVITT!
AIK Saywee
2008-08-27 15:16
ÖSK- Krille, Lagrell kanske syftar på den 25 oktober 1970 (vet att jag tjötar) men det var mycket värre!

Bajen till korpserien!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 15:15
Rapport från dagens ÖSK-lunch med Team ÖSK och Inre Cirkeln:

Omsättningen ökar dramatiskt i år på grund av ett mycket stort antal nya sponsorer, den övergår 50 miljoner och är över 10 miljoner mer än förra året, ekonomin för ÖSK är mycket, mycket god.

Målsättning: Väletablerat AS-lag fram till 2011, från 2012 Europaspel varje år, 2015 SM-Guld.

Den spelare som utländska klubbar rycker mest i är Nordin.

Efteråt fick jag reda på att Rynninge varit i skriande behov av pengar, så nu äger ÖSK/Spelarinvest 60-65% av Nordin för ett billigt pris.

Roligt var när sixten fick frågan om vilken spelare som överraskat mest, till slut hade han rabblat upp allihop utom Alvbåge. När han då fick frågan om han glömt Alvbåge svarade han att honom känner ni bättre än mig, sedan sa han att Alvbåge sprider ett lugn i hela laget.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:13
Ämne: Nu är det dags för L....
Då blir jag gärna den andra då.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:12
Det ända som kan få ÖSK att åka ur i år är som jag ser det skador på ett gäng nyckelspelare.Typ Bassombeng.Olsen.Porokara, och Kihilberg.Och sån otur ska vi väl ändå inte kunna ha.
Örebro Mr. Milton
2008-08-27 15:10
Nu är det dags för Lagrell att avgå.

Någon som känner sig manad att starta en namninsamling för hans avgång?

Jag är den förste att skriva på.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-08-27 15:04
Ämne: Måste nog hålla med ....
Jag håller också med. Det är lätt att få hybris efter ett antal förlustfria matcher, men fokus måste ändå vara på att ordna nytt kontrakt. När man väl gjort det kan man börja kika uppåt.

Jag roade mig häromdagen med att gå igenom gammal statistik för de senaste 15 åren gällande hur många poäng som krävs för nytt kontrakt = komma på placeringen ovanför kvalplats (placering 11 i fjortonlagsserien). Snittet för de lag som har placerat sig på kvalplats (plats 12) har varit 0,99 poäng per match (räknade det som att ÖSK 2007 var på "kvalplats"). Nu är det här ju ett lite annorlunda år eftersom det är första året som sextonlagsserie, men trenden verkar hålla i sig. Sundsvall och Gefle har båda 17 poäng på 20 matcher. Strax under 1 poäng i snitt alltså..

Så, 31-32 poäng bör räcka för nytt kontrakt, dvs för ÖSK:s del typ två segrar och två oavgjorda. Och, det borde väl inte vara alltför orimligt??! Men, statistik är statistik... ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-27 14:52

Lars-Åke Lagrell efter derbybråket: "Varit med om värre".

Konstigt utalande måste jag säga!

Undra vad Lagrell hade sagt om det ösk fans som kastat in raketer?
Örebro Rojas
2008-08-27 14:11
Tror erstadius kan bli ett bra köp, bygg inför framtiden!
Örebro -=joth=-
2008-08-27 13:59
Jaha... då var man forumdödare nu... och en trippel på köpet.

Kul att det nu även scoutas till talangtruppen. Tycker att Ludvika killen visade riktigt bra känsla i foten i det inhopp jag såg honom göra... kanske en ny Nordin?
Örebro -=joth=-
2008-08-27 12:43
Hlynur//Såg matchen jag med och håller med. Gävle borde ha vunnit med 5-0 eller mer. De hänger nog kvar.
Har alltid funderat på varför inte HIF provar Henke i en Nordin Gerzic roll.... nu vet jag varför. :-P

Kul också att Helsingborg väljer att skylla på plastgräset... har vi hört den förrut?

För övrigt var det bra att Gävle vann... då har vi möjligheten att i fortsättningen springa om Helsingborg i tabellen (Denna kommentar i motsatts till vad jag skrev i mitt tidigare inlägg :-P).
Örebro -=joth=-
2008-08-27 12:36
Måste nog hålla med Pencing lite. Okej det har sett bra ut men det finns alltid en risk att vi får en form svacka. 7 poäng är inte så mycket trots att det "bara" är 30 poäng kvar att spela om.

Såg även matchen mot Elfsborg igen... okej, vi gör en hyfsad match (jämnfört med IFK matchen) inte mycket mer. Och Elfsborgs hade några bra chanser och oavgjort hade likväl kunnat varit rättvist. Bella blev nog även inkorrekt avblåst för offside... vad hade hänt om Elfsborg hade fått första målet? Marginalerna är små men på ÖSKs sida denna höst.

Så vi ska nog tänka lite som Alvbåge några omgångar framåt: "Idag är vi bra, imorgon är vi dåliga och ödmjuka!"

Noterade också att i Eflsborgsmatchen så hade Elfsborg studerat ÖSK och försökte stänga till kanterna... detta ledde till att Nordin fick det utrymme han fick. Kul att vi har möjligheten till så stor variation i laget... och med Kim Olsen på topp har vi ju en till dimension.
Örebro Hlynur
2008-08-27 12:35
Tittade på Gefle-HIF igår. Måste säga att Gefle var riktigt duktiga och de kommer nog inte att åka ur med det spelet. Och om de åker ur så finns det ett par guldkorn i deras trupp som ÖSK borde vara med och fajtas om. Helsingborgs insats däremot var nog det sämsta jag sett i år. De kommer nog rasa som en sten i tabellen under hösten.
Örebro Gooner86
2008-08-27 12:33
rirobban // Jag vill inte att våran arena ska se ut som dom flesta andra, det är skönare med den nuvarande stilen, lite Engelsk stil på det hela :)
Örebro rirobban
2008-08-27 12:04
pemo//
Men om de skulle dra gränsen ett par poäng högre upp så skulle väldigt många bli indragna i snacket om bottenstriden.

Då skulle GAIS, Halmstad (på samma poäng som ÖSK) och även Malmö FF kunna vara med. ÖSK är väl det lag av dessa lag som imponerat mest efter sommaruppehållet:)
Örebro pemo
2008-08-27 12:00
Läste lite på HIF:s forum. Snacka om att såga sina egna spelare. Betygssättningen kändes mer som frustration än seriöst tänkande. Nog för att det gnälls ibland här inne ( typ AIK och MFF hemma ) men vi är inte i närheten av att såga laget som skåningarna gör.
Sedan har jag upptäckt en kul grej. När Expressen skriver hur det skall gå för de inblandade i bottenstriden saknas ÖSK. Drar de gränsen vid 23 p eller har de accepterat att vi är bra nu?
Örebro rirobban
2008-08-27 11:51
Angående Behrn arena och dess framtida utseende så hade det inte varit fel att göra något liknande Olympias framtida planer (se länktips). Då får vi en sluten arena...
Örebro Mittåt
2008-08-27 10:32
Johan Franzén ny i talangtruppen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 10:29
"Ulrik har bra koll på läget"

Utom med en grej, han talar i egen sak när han säger att det är fel att utdöma straff som spel inför tomma läktare.

Om den skötsamma delen inte får gå på 2-3 matcher blir de frustrerade, detta ökar då på civilkuraget ytterliggare och hulliganerna får ännu fler "egna" emot sig.

Dessa "tomma" matcher borde också stoppas av PPV i 08-området.
Örebro Pencing
2008-08-27 10:07
ÖSK går som tåget just nu. Det är grymt kul. Det enda som oroar mig är att vi trots det inte fått allt för mycket luft till bottenlagen. De tar lite för mycket oväntade poäng för att det ska kännas riktigt bra. Det innebär att ÖSK måste fortsätta sin segerrad. Men det gör vi väl..
Örebro -=joth=-
2008-08-27 09:38
Sogen//Håller med.. den killen har lite koll.
Örebro -=joth=-
2008-08-27 09:31
Kom igen nu... anmäl er till bortaresan mot DIF på måndag! Blir kul att se ÖSK möta Haginge och Näfver!
Annons: