/fotboll/osk/forum/6785.aspx/fotboll/osk/forum/6785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-08-26 20:12
Bra om SEB kommer igång. Det blir väl snart avstängningar på mittfältet
Örebro Mittåt
2008-08-26 19:51
Från spelarbussen rapporteras det att ÖSK besegrade Assyriska med 3-0. Stellan Karlsson gjorde de första två och Stefan Rodevåg det tredje. Sebastian Henriksson hade sin fot med i förspelet till alla tre.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-26 18:30
ÖSK-Karl//
Jo en skillnaden är att ÖSK säljer till allsvenska konkurenter och kalmar säljer till holland! Där med får kalmar mer pengar för sina spelare.
Örebro in med Boniek
2008-08-26 18:29
Själv gillar jag ÖSK-karl trots lite paj kastning från andra suppotrar nu för tiden.
Ösk-Karl får man information som alltid stämmer..hittils alla fall ;) kom ihåg när ösk jagade Claes Eriksson (bps tränare) då sade han de lååångt innan nerikes.
Örebro ÖSK:are från centrum
2008-08-26 17:43
Förresten, är det någon som kan seeda ÖSK:s match mot Ellos! Den går inte att tanka hem för tillfället!
Örebro ÖSK:are från centrum
2008-08-26 17:39
Mattias 69// Med lite sponsring från NA och ÖSK samt en insamling från supportrarna så borde det gå att skrapa ihop till lite marknadsföring i NA. Tror det skulle komma betydligt supportrar om det annonserades i NA!
AIK Saywee
2008-08-26 16:34
Men detta med våld och fotboll, det var värre förr, iallafall ibland (1970).

Våldet finns å andra sidan mycket mer av i dagens samhälle, överallt varje dag!

Det är för bedrövligt, vart är vi på väg, hur skall våra barn och barnbarn få det?
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-26 16:24
Ämne: Det jag menar med mi....
Italienska fasoner. Jag är mer för den engelska kulturen där man som supporter buar en filmande spelare även i sitt eget lag. Att fuska till sig fördelar, även om det här är något som borde skett ändå, tycker jag är fel.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-26 16:05
Det jag menar med mitt förra inlägg är att AIKs ledning borde sagt åt sin målvakt att påstå att han hade fått en fel på hörseln av smällaren.Får då hade man väl ändå blivit tvungen att bryta matchen och AIK hade vunnit med 3-0?
Örebro Tom Hell
2008-08-26 15:48
Ämne: Tom Hell//

Vi lek....
Jag spekulerar inte i vad som händer sedan. Allt jag menade var att det inte är något konstigt (eller fel) att dessa bråkmakare försattes på fri fot dagen efter!
Örebro Miroslav kuba
2008-08-26 15:44
Vad hade hänt igår om AIKs målvakt inte hade kunnat fortsätta matchen pga t ex en hörselskada? Hade AIK då blivit tvungna att bytt målvakt? fast det hade dom inte kunnat gjort för dom hade inga byten kvar så då hade dom fått satt in en utespelare i mål.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 15:42
Tom Hell//

Vi leker med tanken att det blir rättegång, vad tror du då straffet är för att de skickat in fyrverkeripjäser på en arena, skyddstillsyn högst ett år gissar jag och lite böter möjligen.
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-26 15:36
ÖSK har under de senaste 3 åren fördubblat sin omsättning vilket tillsammans med spelar invest är förutsättningen för att vi ska kunna konkurrera i allsvenskan. En del av sanningen är att vi gått upp i AS igen men jag tror styrelsensarbete bärt frukt. T.ex så är bussarna från sydnärke och lindesberg (?) är ett genidrag. Jag tycker matchprogrammetstexter blivit bättre efter att helt ha ignorerat det de senaste åren. Publiksiffrorna har varit hyggliga trots sportsligtsvaga resultat. Nu när vi dessutom får vind i seglen och profiler som Nordin, John, Kim, Bassongbeng, Berra m.fl kliver fram kan vi få ett uppsving under hösten.

Jag hoppas vi får se fler positiva initiativ samt att ÖSK förbättrar sitt samarbete med supportrarna för där finns det negativa tendenser.

Edit, Jag kan ju inte avsluta med att gnälla i tider som dessa. Det görs mer rätt än fel. Vi gör nu mer mål än vi släpper in och vi har gott om profiler i laget. Seger mot Djurgården!
Örebro Miroslav kuba
2008-08-26 15:35
Ämne: Ämne: Mirosla....
Ja varför inte.Bättre dom sitter där.
Örebro Tom Hell
2008-08-26 15:33
Ämne: Miroslav kuba//

I....
Men att de blev frisläppta dagen efter säger ju ingenting om hur bra eller dåligt det svenska rättssytemet är i de här fallen. Vad hade du väntat dig? Att de skulle bli inlåsta fram till rättegång eller?
Sen vete sjutton om det är så vettigt att klackarna ska ta hand om problemet på egen hand. Då luktar det vigilante-garden och sådant är aldrig bra.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-26 15:33
Ämne: Miroslav kuba//

I....
Jag håller helt med dig.det måste komma en lagändring.Konstigt att det ska va så svårt att begripa.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 15:27
Miroslav kuba//

Idag blev alla gripna frisläppta, svenska rättsystemet räcker inte till. När inte klackarna fattar att de måste ta hand om buset, då kommer det snart att bli som i England, enbart sittplatser och skyhöga biljettpriser.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 15:23
ÖSK KRILLE//

Runt 30 miljoner, men mycket av Kalmars och andra lags omsättning är ju spelarförsäljningar och köp. Hos oss står ju Spelarinvest för den biten, så det är svårt att mäta.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-26 15:20
Det som var skönt att se igår när det börja smälla på råsunda var att Hammarbyfansen började slåss med varandra.Bra att dom skötsamma fansen börjar rensa ut idioterna.Men det behövs hårdare straff för att det ska bli helt slut på idioter.SÄTT DOM I FÄNGELSE!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-26 15:19
Jag såg på fotbollskväll att Kalmar omsätter ca 60 mille. Någon som vet hur mycket ösk omsätter?
Örebro Mattias69
2008-08-26 15:14
Vi har förresten preliminärbokat en andra buss och ska ge definitivt besked till bussbolaget på måndag morgon. Men då måste alla som tänkt följa med boka biljett snarast så att vi får den första bussen fylld nu på en gång.
Örebro Mattias69
2008-08-26 15:12
Ämne: Mattias69// Vet du v....
Nej, jag har inte undersökt saken närmare men jag vet att annonser generellt sett är dyra och Kubanerna har väldigt begränsat med pengar. Vi går plus/minus/noll på våra resor, d.v.s. alla pengar vi får in går till bussbolaget. Så det blir inget över till annonser. Men jag kan tänka mej att ta ett snack med Allehanda inför nästa säsong.
Örebro Liberate
2008-08-26 15:08
Lite off topic kanske men är det Hitlers syrra eller?Tyskan alltså.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-26 14:56
Fan jag fick inte jobbet! :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 14:06
Jag läste att AIK:s fans till viss del varit inblandade igår också (föga förvånande), så spel utan publik för Hammarby i minst 3 matcher och AIK i en borde inte vara ett för hårt straff.

Men SvFF blundar väl igen för 08-fansens framfart.
Örebro Rocky Dennis
2008-08-26 14:04
En lite notis är att Nordin ligger på en delad förstaplats i träffa-målramen-ligan tillsammans med vår lille kelgris ola toivonen, 4 ramträffar har det blivit för dessa herrar hittills i år. Nordin gerzic befinner sig även i topp i fler ligor. han kniper exempelvis förstaplatsen tillsammans med elfsborgs emir bajrami i att bli utbytt flest gånger. hela 15 gånger har han blivit utbytt i årets allsvenska.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 13:58
ÖSK KRILLE//

Kommer inte ihåg exakt år, men det år som Lasse Zetterlund small ihop med den så kallade Mål-Otto i Degerfors så Ottos ben gick av, då vräkte de stenar över vår buss när vi åkte ifrån Degerfors.

Det var ingen behaglig resa och jag anser risken större att samma sak händer igen i Stockholm.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-26 13:52
Aspen//

Ha,ha, såg inte att du skrev exakt som mig redan innan ;)
Örebro Tom Hell
2008-08-26 13:23
Ämne: eller var det jag so....
Jo, det var ett svar på Aspens inlägg ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-26 13:14
I Rotterdam har de en sluss som de slussar in borta supportrar. Det är ett stort metall rör man går i för att inte bli träffad av flasker och stenar!

Se bild! (metall röret syns längst ner till höger!)
Annons: