/fotboll/osk/forum/6784.aspx/fotboll/osk/forum/6784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 22:54
Plingu//

Jag har för mig att Lejonen skrev treårskontrakt, så då har de väl två år kvar.
Örebro Rooka
2008-11-07 22:53
Ämne: Div.I Norra 2009: Br....
nää, nu tror jag du får ställa ner wirren på bordet... Forward är ett Örebro-lag liksom Karlslund.. Kalrt de kommer långt före Degerfors...
;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 22:52
Marta (hane)//

Nja, jag tror inte Wovven kunde påverka Näfver på långa vägar såsom Riddez. Dels var ju Wovven ny och Riddez var ju även kapten. Tyckte man ofta såg hur Riddez peppade och Larsen skällde på Näfver, med gott resultat.

Näfver är en spelare som jag tycker övervärderar sig själv och har ett större behov av sin omgivning än nödvändigt. Jag kan inte hans bakgrund, men min uppfattning om både honom och systern är att de är bortskämda, rätt eller fel?
Örebro Plingu
2008-11-07 22:47
Jag tror Yunus Ismail snart kan fixa arbetstillstånd och sedan spela för oss i allsvenskan. Men vilken position klarar han sig bäst på i vårat system?

Återigen, vill fråga hur det är ställt med kontrakten till berra och basse? Har hört till 2010 och har man tänkt förlänga snart?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-07 22:42
Förstår fortfarande inte varför man skulle värva Stellan. Han fick ju ändå inte chansen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 22:35
Div.I Norra 2009: Brage, Karlstad, Degerfors, Enköping, Forward, Gröndal, Karlslund, Skellefteå, Syrianska (Botkyrka), Syrianska (Västerås), Umeå, Valsta Syrianska (Märsta), Västerås SK, Östersund.

Märkligt, tre Syrienska lag, undrar hur Degen känner när de skall till Örebro två ggr?

Karlslund måste ju få vårt stöd, men mellan Degen o Forward är det som att välja mellan pest och kolera.
Örebro Mittåt
2008-11-07 22:34
Chipset// Ja, det var en något märklig prioritering från Sjögrens sida. Fast egentligen är det väl fotbollsutskottet eller vad det nu är de kallas för nu för tiden. Om man skulle drista sig att läsa mellan raderna, så:

- ser man inte Robin som högerytter
- ser man inte Glenn som vänsterback, för han måste väl vara ok skademässigt om ett halvt år.
- ser man Joakim som en ok uppbackning som högerback.
- ser man Patrik bara som högerback.
- tycker man att det räcker med fyra mittfältare
- räknar man inte med något genombrott för Astvald nästa år.
- har Ismail, som är på sin andra traningssejour, har gjort bra ifrån sig.
- har ÖSK en aktiv scout i Blekinge (Abiola, Andersson och det var väl en provspelare från det hållet även för två år sedan)
- ser man inte något behov av en Olsen stand-in med samma karaktäristiska som Olsen.
- var han väldigt svävande beträffande framtidsplanerna för trion Moses, James och Robert.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-07 22:01
Det är väl på Söndag om jag inte minns fel?
Örebro Chipset
2008-11-07 22:00
Jag tycker inte det är gott ställt på innermittfältet. Det är för mig våran svagaste del iallafall om vi ska spela med två offensiva. Skulle gärna se en tvåvägspelare med god teknik- och passförmåga in i truppen.

Priolistan för mig är:
Off. innermitt
Höger ytteranfallare
Backup vänsterback.

Detta under förutsättning att övriga i laget blir kvar minus Henriksson, Rodevåg och ev Nobbe. Förövrigt min kortaste kravlista på väldigt många år. Nu har visserligen inte silly season startat men ändå ett mycket gott tecken...
Örebro Mittåt
2008-11-07 21:55
I morgon?
Örebro BabyKladde
2008-11-07 21:32
Glöm inte bort att köpa era officiella kubanerna-halsduk imorgon, endast 50 kr, gäller tills lagret är slut!

- kubanerna
Trelleborg Forza_trelle
2008-11-07 20:51
Tryck ner dem jävla LSK i botten och skicka dem till supoerettan! Men då måste GIFFARNA klara MFF först hmm

Sattan vi slipper inte LSK
Örebro Rojas
2008-11-07 19:20
Ämne: ÖSK-Karl/ Det där me....
Toppen av utbildningskurvan fick jag som ung lära mig av både Jingblad och Walker att det var 24-25. Dock kan det variera kraftigt, men för anfallare och mittfältare är det den gyllene åldern
Örebro Plingu
2008-11-07 18:29
Eh, Den där artikeln ska du nog inte fokusera allt för mycket på. Nordback verkar ha något vid sidan av som han funderar på... Kanske har han tagit examen och vill börja arbeta som ekonom? Men klart ska han ha för sig att han aldrig kommer att få lika mycket erkännande och speltid än i ÖSK. Så bra är han inte och han är verkligen inte oumbärlig.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-07 18:22
Rykten ut: Fredrik Nordback, b, (slutar).

Ska Nobbe sluta spela fotboll?
Degerfors dif-are
2008-11-07 18:18
Hej ...Vi tar gärna Näfver och Henriksson
Örebro gatti
2008-11-07 17:22
Är verkligen Nordback oumbärlig???
Örebro Mittåt
2008-11-07 17:03
Ingen fortsättning för Prince och Bernhard.

Synd på Bernhard, tycker jag. Men han kanske var i vekaste laget. Han lär dock inte sakna andra möjligheter.

Örebro Plingu
2008-11-07 16:54
Är det någon som kan säga hur klubben tänker
sig kring förnyelsen av kontrakten med Berra och Basse?

Dem har vad jag förstått kontrakt till 2010 och det är ju två säsonger till efter denna, jag hoppas man drar till med ett längre kontrakt till Berra omedelbart och kanske utökar Basses till 2011.

Har någon hört något angående detta?
Örebro Grixx
2008-11-07 16:42
Den sämsta spelare jag sett göra sin debut i ÖSK och matcherna månaderna därefter.

Att springa i slowmotion live klarar bara .....Riddez.

...men som back fick han till det riktigt riktigt bra.
Örebro Mittåt
2008-11-07 16:40
Flög (nästan) under radarn.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-07 16:37
Riddez är klasser bättre än Wowoah. Vänsterbacken är den plats där jag tycket vi är absolut svagast.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-07 16:35
Nåja, Näfver är en story och inte den enda om ÖSKare och deras kontrakt idag. Men helt klart är han den sortensspelare som berör både i positiv och negativ bemärkelse.

Silly season blir spännande och inte bara med ett Näfver kontrakt som vi är osäkra på. Vi har den beryktade bomben, vi har Nordback och Wikström utan kontrakt. Dessutom har ju spelare som Nordin, Roni, Bassombeng och Alvbåge dragit blickar till sig.
2008-11-07 16:30
Fast det där med ålder har ju blivit sjukare för varje år. Nu värvar ju storlag som Milan,United,Arsenal pojkar som är 8-9 år. Där snackar vi talangscouting som går till överdrift.
Örebro Marta (hane)
2008-11-07 16:28
Tycker klart Kilberg skulle varit med på vattenbärarlistan...

ÖSK-Karl/ Har inte Wovven lite samma mentalitet som Riddez? Pådrivare?

ÖREBER-SK/
Är det inte så med nästan allt som diskuteras här. Det är väl väldigt sällan vi går till beslut här som sedan slaviskt åtföljs av ÖSK?

Att resonera och diskutera är ju det som gör livet värt att leva svartvitt.

Sek E/
Bara att nicka med...
Örebro Grixx
2008-11-07 16:27
Frågan är var Näfver varit om Roni inte värvats?

Kanske på den svartvita himlen som en stjärna och haft stort självförtroende med massor med speltid. Det är så jävla svårt att säga hur bra eller dålig man är i fel situation.

Som jag skrev innan giffmatchen så var det enbart att Roni såg ut att satsa mer än Näfver det som särskilde dom, inte fick Roni ut mycket vid samma tidpunkt.

...och när det gäller vår tidigare utlånade Frempong så har han massor kvar att bevisa, det går inte bara att utmana alla man ser och dribbla bort bollen. Han måste växa upp också och spela för laget....men visst tror jag på honom.

Må bästa besättning föra ÖSK-skutan i hamn 2009 och det innebär att vi även har ett bra gäng utanför startelvan. Är det så att vi släpper någon spelare innan så måste vi det. Men inte för att någon journalist vill få till en säljande text och några supportrar gallskriker.
...mer får det fan mig krävas.
2008-11-07 16:27
ÖSK-Karl/ Det där med talang var det ju någon som hittade en definition på i något uppslagsverk. Saywee?? Enligt mig är man talang till man nått peaken på sin utvecklingskurva. Man brukar väl säga att det brukar vara vid 28-29 års ålder. Men det kan ju iofs variera. Målvakter tex brukar vara som bäst när de nåt en bit över 30.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-07 16:14
Angående Näfver så är det ju ett bekymmer om han skall sitta på läktaren ett år och ha lön så vi inte kan ta in någon bättre.

Sedan skrev jag för länge sedan att han verkar helt gå i sin systers fotspår, hon var lovande, fick spela i landslaget men står nu helt utan kontrakt vid 25-26 års ålder, gnäller i tidningen o.s.v. Känner ni igen mönstret och hur länge är man en talang, sett till ålder?

Jag vidhåller att det var Riddez som gjorde Näfver bra, speciellt på det mentala planet.
Örebro Chipset
2008-11-07 16:06
Om Näfver platsar i truppen så ska han vara med, annars inte. Sedan förspråkar jag personligen en annan typ av spelare och en annan typ av mentalitet (Och då syftar jag inte på uttalanden i NA) men Axen-Boström avgör nog det där bäst själva.
2008-11-07 16:02
Näfver gjorde ju fel från början när han med ett år kvar på sitt kontrakt gick ut med att han inte trivdes och att han inte ville tillbaka. Smart?? Satte enorm press på sig själv genom det och nu har han kommit till det som alla förstod, tillbaka med svansen mellan benen. Det han kan göra nu är ju att gå tillbaka från början, vara ödmjuk och hoppas han får chansen igen med ett hårt jobb. Han lär inte få något gratis i fortsättningen och det är kanske räddningen för honom då han kanske trodde sig vara mer än andra ett tag.
Annons: