/fotboll/osk/forum/6783.aspx/fotboll/osk/forum/6783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 15:15
Rapport från dagens ÖSK-lunch med Team ÖSK och Inre Cirkeln:

Omsättningen ökar dramatiskt i år på grund av ett mycket stort antal nya sponsorer, den övergår 50 miljoner och är över 10 miljoner mer än förra året, ekonomin för ÖSK är mycket, mycket god.

Målsättning: Väletablerat AS-lag fram till 2011, från 2012 Europaspel varje år, 2015 SM-Guld.

Den spelare som utländska klubbar rycker mest i är Nordin.

Efteråt fick jag reda på att Rynninge varit i skriande behov av pengar, så nu äger ÖSK/Spelarinvest 60-65% av Nordin för ett billigt pris.

Roligt var när sixten fick frågan om vilken spelare som överraskat mest, till slut hade han rabblat upp allihop utom Alvbåge. När han då fick frågan om han glömt Alvbåge svarade han att honom känner ni bättre än mig, sedan sa han att Alvbåge sprider ett lugn i hela laget.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:13
Ämne: Nu är det dags för L....
Då blir jag gärna den andra då.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:12
Det ända som kan få ÖSK att åka ur i år är som jag ser det skador på ett gäng nyckelspelare.Typ Bassombeng.Olsen.Porokara, och Kihilberg.Och sån otur ska vi väl ändå inte kunna ha.
Örebro Mr. Milton
2008-08-27 15:10
Nu är det dags för Lagrell att avgå.

Någon som känner sig manad att starta en namninsamling för hans avgång?

Jag är den förste att skriva på.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-08-27 15:04
Ämne: Måste nog hålla med ....
Jag håller också med. Det är lätt att få hybris efter ett antal förlustfria matcher, men fokus måste ändå vara på att ordna nytt kontrakt. När man väl gjort det kan man börja kika uppåt.

Jag roade mig häromdagen med att gå igenom gammal statistik för de senaste 15 åren gällande hur många poäng som krävs för nytt kontrakt = komma på placeringen ovanför kvalplats (placering 11 i fjortonlagsserien). Snittet för de lag som har placerat sig på kvalplats (plats 12) har varit 0,99 poäng per match (räknade det som att ÖSK 2007 var på "kvalplats"). Nu är det här ju ett lite annorlunda år eftersom det är första året som sextonlagsserie, men trenden verkar hålla i sig. Sundsvall och Gefle har båda 17 poäng på 20 matcher. Strax under 1 poäng i snitt alltså..

Så, 31-32 poäng bör räcka för nytt kontrakt, dvs för ÖSK:s del typ två segrar och två oavgjorda. Och, det borde väl inte vara alltför orimligt??! Men, statistik är statistik... ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-27 14:52

Lars-Åke Lagrell efter derbybråket: "Varit med om värre".

Konstigt utalande måste jag säga!

Undra vad Lagrell hade sagt om det ösk fans som kastat in raketer?
Örebro Rojas
2008-08-27 14:11
Tror erstadius kan bli ett bra köp, bygg inför framtiden!
Örebro -=joth=-
2008-08-27 13:59
Jaha... då var man forumdödare nu... och en trippel på köpet.

Kul att det nu även scoutas till talangtruppen. Tycker att Ludvika killen visade riktigt bra känsla i foten i det inhopp jag såg honom göra... kanske en ny Nordin?
Örebro -=joth=-
2008-08-27 12:43
Hlynur//Såg matchen jag med och håller med. Gävle borde ha vunnit med 5-0 eller mer. De hänger nog kvar.
Har alltid funderat på varför inte HIF provar Henke i en Nordin Gerzic roll.... nu vet jag varför. :-P

Kul också att Helsingborg väljer att skylla på plastgräset... har vi hört den förrut?

För övrigt var det bra att Gävle vann... då har vi möjligheten att i fortsättningen springa om Helsingborg i tabellen (Denna kommentar i motsatts till vad jag skrev i mitt tidigare inlägg :-P).
Örebro -=joth=-
2008-08-27 12:36
Måste nog hålla med Pencing lite. Okej det har sett bra ut men det finns alltid en risk att vi får en form svacka. 7 poäng är inte så mycket trots att det "bara" är 30 poäng kvar att spela om.

Såg även matchen mot Elfsborg igen... okej, vi gör en hyfsad match (jämnfört med IFK matchen) inte mycket mer. Och Elfsborgs hade några bra chanser och oavgjort hade likväl kunnat varit rättvist. Bella blev nog även inkorrekt avblåst för offside... vad hade hänt om Elfsborg hade fått första målet? Marginalerna är små men på ÖSKs sida denna höst.

Så vi ska nog tänka lite som Alvbåge några omgångar framåt: "Idag är vi bra, imorgon är vi dåliga och ödmjuka!"

Noterade också att i Eflsborgsmatchen så hade Elfsborg studerat ÖSK och försökte stänga till kanterna... detta ledde till att Nordin fick det utrymme han fick. Kul att vi har möjligheten till så stor variation i laget... och med Kim Olsen på topp har vi ju en till dimension.
Örebro Hlynur
2008-08-27 12:35
Tittade på Gefle-HIF igår. Måste säga att Gefle var riktigt duktiga och de kommer nog inte att åka ur med det spelet. Och om de åker ur så finns det ett par guldkorn i deras trupp som ÖSK borde vara med och fajtas om. Helsingborgs insats däremot var nog det sämsta jag sett i år. De kommer nog rasa som en sten i tabellen under hösten.
Örebro Gooner86
2008-08-27 12:33
rirobban // Jag vill inte att våran arena ska se ut som dom flesta andra, det är skönare med den nuvarande stilen, lite Engelsk stil på det hela :)
Örebro rirobban
2008-08-27 12:04
pemo//
Men om de skulle dra gränsen ett par poäng högre upp så skulle väldigt många bli indragna i snacket om bottenstriden.

Då skulle GAIS, Halmstad (på samma poäng som ÖSK) och även Malmö FF kunna vara med. ÖSK är väl det lag av dessa lag som imponerat mest efter sommaruppehållet:)
Örebro pemo
2008-08-27 12:00
Läste lite på HIF:s forum. Snacka om att såga sina egna spelare. Betygssättningen kändes mer som frustration än seriöst tänkande. Nog för att det gnälls ibland här inne ( typ AIK och MFF hemma ) men vi är inte i närheten av att såga laget som skåningarna gör.
Sedan har jag upptäckt en kul grej. När Expressen skriver hur det skall gå för de inblandade i bottenstriden saknas ÖSK. Drar de gränsen vid 23 p eller har de accepterat att vi är bra nu?
Örebro rirobban
2008-08-27 11:51
Angående Behrn arena och dess framtida utseende så hade det inte varit fel att göra något liknande Olympias framtida planer (se länktips). Då får vi en sluten arena...
Örebro Mittåt
2008-08-27 10:32
Johan Franzén ny i talangtruppen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 10:29
"Ulrik har bra koll på läget"

Utom med en grej, han talar i egen sak när han säger att det är fel att utdöma straff som spel inför tomma läktare.

Om den skötsamma delen inte får gå på 2-3 matcher blir de frustrerade, detta ökar då på civilkuraget ytterliggare och hulliganerna får ännu fler "egna" emot sig.

Dessa "tomma" matcher borde också stoppas av PPV i 08-området.
Örebro Pencing
2008-08-27 10:07
ÖSK går som tåget just nu. Det är grymt kul. Det enda som oroar mig är att vi trots det inte fått allt för mycket luft till bottenlagen. De tar lite för mycket oväntade poäng för att det ska kännas riktigt bra. Det innebär att ÖSK måste fortsätta sin segerrad. Men det gör vi väl..
Örebro -=joth=-
2008-08-27 09:38
Sogen//Håller med.. den killen har lite koll.
Örebro -=joth=-
2008-08-27 09:31
Kom igen nu... anmäl er till bortaresan mot DIF på måndag! Blir kul att se ÖSK möta Haginge och Näfver!
Örebro öskung
2008-08-27 09:29
Från rapporten här på SF så verkar han ju även passa in ypperligt som en av de offensiva yttermittfältarna. Axén tycker uppenbarligen att han behöver lägga på sig lite muskler. Ge honom ett ordentligt träningsprogram på ÖKK och sen är han backup för Bassombeng på högerkanten nästa år. Porokara med vikarie Frempong på vänstern, Olsen med vik Staaf spjutspets. Kanske ytterligrae ett vasst tillskott på den sistnämnda posistionen.

Det ser väl bra ut?

Sen ska man väl inte bedöma en provspelare enbart efter en rapport efter en match. I U21-allsvenskan. Mot ett för dagen dåligt Assyriska.

Men drömma kan man :)
Örebro öskung
2008-08-27 09:24
Erstadius verkar vara en intressant spelare. Inte ska väl han vara i division 2 och härja? Han har ju de två senaste säsongerna öst in mål från sin mittfältsposistion! Gör en Staaf vetja och kom hit!!
Örebro Sogen
2008-08-27 07:59
Han vet vad han talar om, Ulrik har bra koll på läget.
Örebro Sogen
2008-08-27 07:58
Han vet vad han talar om, Ulrik har bra koll på läget.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1229147
Örebro Vadfd
2008-08-27 00:31
härlig arena örebro får då när östra byggs om, kanske dags att man börjar besöka vallen igen :D
Assyriska Allsvenskan_2009
2008-08-27 00:14
Såg att ni slog oss idag i U-21 matchen grattis.. ni verkar hålla er kvar i Allsvenskan det är bra ni hör hemma där ;)

Fredrik Samuelsson har vart grym i år! men har vart skadad nu i 2 månader han är på väg tillbaks
Örebro Ropesin
2008-08-27 00:08
Helt riktigt så var det Anders Nettelbladt som grundade SvenskaFans. Grundtanken var att förmedla mer AIK-nyheter än papperstidningarna kunde mäkta med. Sedan kom han i kontakt med andra supportrar och kom på idén att skapa en gemensam. En längre version av historiken finns att läsa på ovanstående länk.
Örebro anderzon_
2008-08-27 00:03
Olsén19//
Det var väl Anders Nettelbladt och några andra killar som startade sidan. Han har för övrigt varit med en del i Matchpuls och 08 Fotboll, skriver även på gnaget-sidan. Sidan är numera såld till en stor mediekoncern (Stampen).
Örebro Olsén19
2008-08-26 23:49
Några noteringar på svenska fans.

*Örebro har den bästa SF-sidan (och nej det är inte för att jag är ÖSKare, utan för att den helt enkelt är den bästa)
*Helsingborgs fansen är de största förlorarna, jäklar vad de slänger skit på andra lag vid förlust.
*Matchpuls-programmen borde ha fler personer utifrån, så inte enbart stockholmare sitter där.

Annars väldigt trevligt att vara på denna underbara sida =)
Vem/Vilka kom på idén med Svenska fans?
Örebro Ösk-Power
2008-08-26 23:47
Fan! Enligt Kviborg på matchpuls var Marseille intresserade av Bassombeng i vintras.. Ska man tro på de :)?

Sjukt att han valde ÖSK iaf, men det tackar vi för!!
Annons: