/fotboll/osk/forum/6782.aspx/fotboll/osk/forum/6782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 20:12
100år//

Sjögren sa att det både var svenska och utländska klubbar. Tror dock att de måste lägga upp minst 10 miljoner. Sixten sa att Nordin tränar hårdast av alla spelare och att han bara kommer att bli bättre o bättre.

Eftersom Nordback varit på tapeten här så kan jag nämna vad Sixten sa om honom. Han är en spelare som kan springa 24 timmar per dygn, han var för låst i den defensiva rollen han hade, så bytet mellan honom och Kihlberg har gynnat ÖSK:s spel mycket.
Örebro Robban Örebro
2008-08-27 20:10
ÖSK-Karl//

Jag hoppas och tror att styrelsen jobbar med kontraktsfrågan för alla spelare. Är man en given kugge i a-laget så ska inte kontraktet gå ut för den spelaren. Vill inte spelaren vara kvar så ska han säljas i god tid innan, i Haginges fall så i vintras om man då inte kommit överrens om en förlängning.

ÖSK behöver pengarna som spelarförsäljningen ger istället för att ständigt släppa spelare för struntsummor. Har vi en reserv på banken så är det ju lättare att köpa in spelare som passar in i lagbygget.

Vilka i a-laget har kontrakt som går ut nu 2008?
Örebro 100år
2008-08-27 20:06
ÖSK-Karl/
Såg att du skrev att utländska klubbar rycker i Nordin. Vet du om AIK fortfarande intresserade även om han skrev nytt kontrakt?
Finns det fler spelare i ÖSK som klubbar är intresserade av?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 20:05
abdel seidou//

Jag hoppas och tror också att inte det nya styret i ÖSK skriver in ett sådant idiotavtal som de hade med Haginge. Nämligen att spelaren skall ha en saftig procentsats även om han går till en svensk klubb.

Hade jag fått bestämma så hade Haginge fått på sig till sista januari -08 att förlänga, annars hade det blivit läktaren eller på sin höjd ÖSK U.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 19:57
abdel seidou//

Du har säkert rätt i turerna kring Haginge, vet bara att ÖSK/Spelarinvest fick 1,3-1,4 miljoner över för honom.

En löjligt låg summa, frågan är om ÖSK skall vara tuffare mot spelare, särskilt sådana de utbildat. T.ex att Haginge skulle satts på läktaren redan från säsongstarten när han inte förlängde?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-27 18:37
DaSa//
Håller med dig! Jag vill gärna att namnen ska stå bak på matchtröjan!
Örebro DaSa
2008-08-27 18:27
Tycker ÖSK borde fixa till tröjorna ordentligt, först borde vi byta tröjleverantör eller så får de rensa bort ngr av sina pumor från tröjorna. Går inte få den stilren med dem. Sen tycker jag att det max skall vara ett sponsortryck på framsidan av tröjan samt ett bak på byxorna. Om vi får tröjorna snyggare så kommer det öka klubbens attraktionsvärde vilket borde ge mera sponsorintäkter. Sen så borde det väl vara intressantare för sponsorerna att vara ensamma på tröjan?! Det bästa vore även att vi fick en storsponsor så alla kan ha samma trycka på tröjorna.

Idag tycker jag matchstället ser ut som ett div 2-3 lags med massor med krafs och reklam för småbolag. Har inget emot småbolagen men de skulle kunna ha mera reklam på arenan istället vilket jag tror skulle ge mera för dem så publiken ser den reklamen mera jämfört med tröjreklamen som riktar sig mera mot nationellmedia.

Orkar inte renläsa detta inlägg så ha överseende med stavfel och konstiga meningar.
Örebro abdel seidou
2008-08-27 18:12
Ämne: abdel seidou//Tack f....
Jo, jag tycker det var schysst gjort av honom.

Sen är det såklart tråkigt att han hade bestämt sig så till dne grad att inte förlänga kontraktet så att han inte ens ställde några krav på klubben när de ville förhandla utan på frågan "vad krävs för att su ska stanna?" svarade "vad har ni att erbjuda?" och efter att ha fått ett förslag på förlängning svarat "jaha, tack men nej tack!" utan att ställa några motkrav.

men så har det väl varit. ÖSK har haft så låg status att det inte alls harvarit otänkbart för våra spelare att byta klubb inom Sverige. Att döma av hur det sett ut efter EM-uppehållet så håller ju den situationen helt klart på att förändras.
Örebro 0REBR0
2008-08-27 18:01
Örebroare i STHLM//
Anledningen till att Fair-play inte redovisas nämner du i ditt inlägg. -"Tycker ett Ösk borde ligga bra till i och med det fina spelet i år."
;-)

Grixx//
ang. skador så var vi väl många som trodde att det skulle bli väldigt tufft senaste matchen mot Elfsborg utan Olsen, men det löste sig. vi får helt enkelt hoppas att spelarna på bänken rider med på framgångsvågen på träningarna och tar för sig ordentligt. så ska inte detta vara något problem. =)
Örebro -=joth=-
abdel seidou//Tack för infon. Patrik stiger då lite på stegen även om han valde än annan Allsvensk klubb. ;-)
Örebro Örebroare i STHLM
-=joth=- // Det hade inte förvånat mig, speciellt med Lagrell vid rodret.

Hade varit fint med att ta hem Fair play-ligan.
Örebro abdel seidou
2008-08-27 17:58
Dags att reda ut saker och ting. Såg att nån spred felaktigheter om Haginges övergång. tror det var nån som sa att ÖSK fick 2 miljoner och att Haginge sjäålv fick 600 000 - 700 000av den summan.

Vet inte vem som hittade på det men det stämmer iaf inte.

Det som stämmer är att Haginge hade en klausul med en procentsumma som skulle tillfalla honom själv. Utöver det så hade också mellringe en väldigt saftig klausul.

Hur som hellst. När alla klausuler och procent var klara hit och dit så skulle det minst bli 1,5 miljoner kvar i ren övergångssumma, annars ingen affär över huvud taget och han skulle få gå som bosman efter säsongen. Det var vad som sas från ÖSK håll.

Djurgården ville inte lägga upp den feta summan som hade krävts för att det skulle gå ihop sig så om nån affär skulle bli aktuell skulle mellringe och Patrik själv få sänka sina krav.

För mellringe var det ju ett enkelt val. en mindre summa än den man hade rätt till, eller tjata om vad man hade rätt till och inte få nånting alls när han blev bosman. Mellringe gick iaf med på ett fast belopp på 300 000 kr och djurgården gick med på att lägga upp 1,8 miljoner (väldigt mycket pengar för att lösa ett kontrakt av vilket det bara återstår några månader) så att det blev 1,5 miljoner kvar.

Eftersom djurgården inte ville ge mer så var affären nu helt upp till Patrik. 0 kr i fickan men flytta till djurgården och få lite bättre lön eller stanna, vänta ut kontraktet o gå som bosman med möjlighet till en fet sign on och en än större löneökning.

Vad han valde behöver jag ju inte säga eftersom han nu återfinns i djurgården.

Stort gjort av Patrik tycker jag. Man kan tolka det som att han skulle tycka det var hemskt att stanna ett halvår till här men jag väljer att se det som att han ville att ÖSK och mellringe skulle få en slant för att de utbildat honom och gjort honom till den högklassiga allsvenska spelare han är idag.

Sådär ligger det till, tro inga sagor som säger nått annat. Det behövde redas ut då Patrik inte alls roffat åt sig nån stor summa även fast han hade rätt till det enligt sitt kontrakt. Han hjälpte istället sina tidigare klubbar att få en slant istället för att gå gratis.

Det här är 100%iga uppgifter. Sen om Patrik personligen haft nått sign on krav gentemot djurgården det förtäljer inte historien och det är ju inte heller intressan för oss örebroare. Han krävde iaf inget här ifrån!
Örebro -=joth=-
2008-08-27 17:58
Midsomer//Hehe... vet inte om du syftar på mitt inlägg som mer var i självförsvar. Försöker bromsa ner mina stora förväntningar för att inte riskera att bli för besviken. :-)
Men som sagt vi får väl vara positiva att topplagen fortsätter att tappa poäng... som det ser ut nu är det ju bra för ÖSK.

ÖSK-Karl//Stort tack för rapporten... Man kan ju iofs fråga sig varför inte medlemmar i ÖSK kan få samma typ av information.

Örebroare i STHLM//Det var ett rykte soms spred sig på SvFF som nämnde att ÖSK har börjat spela positiv fotboll och därmed hade möjligheten att vinna Fair Play ligan vilket innebar att Lagrell omeddelbart drog in Fair Play ligan. ;-)
Skämt åsido så vet jag inte varför....
Örebro Örebroare i STHLM
2008-08-27 17:49
Hej, Jag vill börja med att tacka alla som håller igång det här forumet, har varit läsare av detta forum i många år men har aldrig postat något inlägg tidigare.

Är det någon som vet varför svenska fotbollsförbundet inte redovisar fairplay-ligan i år? Tycker ett Ösk borde ligga bra till i och med det fina spelet i år.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 17:31
Midsomer//

Vet inte om tröjavtalet går ut, däremot vet jag att Jan Folke på Malmbergs är väldigt nöjda med exponeringen, de var nästan helt okända innan, trots att de är börsnoterade.

ÖSKare i exil/
Inget nämndes om omsättningen från arenan, det var dock kul att höra att nya sponsorer kommer till så långt in i säsongen. Senast igår gick t.ex Nora Kommun med i Inre Cirkeln.
Örebro Djäflun
2008-08-27 17:12
Artikeln om oxen Sixten har (tillfälligt?) hamnat på NA:s insparksida :) Bara för att det handlar om en Sixten så kanske det inte alltid rör ÖSK. Bra jobbat NA.
Örebro ÖSKare i exil
2008-08-27 16:38
Ämne: Forts.//

ÖSK är d....
Stort tack för rapporten Karl.

Väldigt kul att höra att sponsor intäckterna går upp. En liten undring är hur inkomsterna från arenan ser ut? Har man några planer för att där ytterligare kunna öka omsättningen?
Örebro Midsomer
2008-08-27 16:07
Det är inte svårt att vara positiv nu, om sen någon kategoriserar det som hybris må det vara hänt.

Faktum är att vi tagit sju poäng på tre av seriens bästa lag. Dessutom har vi gjort det med ett eget spel och inte gnetat/fegat till oss pinnarna.

Rätt roligt att det finns supportrar som aldrig kan vara riktigt nöjda och leva för stunden utan måste lyfta fram negativa bitar för att balansera upp de positiva vågor som sköljer över forumet.

Tack för rapporten ÖSK-Karl. Hade mycket stort nöje av att läsa den. Kul att många nya sponsorer slutit upp.

Vet du hur det blir med tröjsponsor nästa säsong? Malmbergs avtal går väl rimligtvis ut och det borde finnas fler intressenter för den, just nu, attraktiva reklamplatsen.
Örebro Grixx
2008-08-27 15:53
Någon som vet om nästa kvartalsmöte med ÖSK är på gång nu i dagarna, måste väl vara nära nu?
Örebro Grixx
2008-08-27 15:49
Om läget förblir lika starkt i truppen räknar jag kallt med 7 vinster till.

...men förlust mot Djurgården kan leda till osäkerhet,skador eller förändringar i uppställningen som tar oss bort från flytet.

Ganska oroväckande att alla "bottenlagen" börjat ta poäng i en hiskelig fart. Känns ändå som att vi har ett något lättare program framöver efter att ha tröskat igenom topplagen och plockat många poäng.....men som sagt fotboll är en sport som är svårtippad.

En större skada på Basse och Nordin och det kan bli pest och pina som förmörkar vår gyllene framtid.
Örebro Grixx
2008-08-27 15:40
Ämne:
Lars-Åke Lagrell e....Frågan är vad Lagrell menar med ett sådant svar.
Det enda som jag kan tänka på är att, "-Det var väl inget att målvakten kunde ha dött, värre saker har hänt."

hmm....ett jävla liv när ett mynt slängts in från förbundet men bombrörs fyrverkerier som brukar skjuta skallen av folk vid nyår är tydligen ofarligare....
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 15:19
Forts.//

ÖSK är det enda AS-lag som ökat sitt publiksnitt i år och har gått om SF Göteborg, ökningen var hela 4 personer i snitt, men ändå ;)

Mitt förslag till en i Spelarinvest angående reklamblad på en stormatch skulle diskuteras igenom, det är tydligen gjort någon gång utan någon vidare framgång.
AIK Saywee
2008-08-27 15:18
SPÖKET LEVER

Forza SVARTVITT!
AIK Saywee
2008-08-27 15:16
ÖSK- Krille, Lagrell kanske syftar på den 25 oktober 1970 (vet att jag tjötar) men det var mycket värre!

Bajen till korpserien!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 15:15
Rapport från dagens ÖSK-lunch med Team ÖSK och Inre Cirkeln:

Omsättningen ökar dramatiskt i år på grund av ett mycket stort antal nya sponsorer, den övergår 50 miljoner och är över 10 miljoner mer än förra året, ekonomin för ÖSK är mycket, mycket god.

Målsättning: Väletablerat AS-lag fram till 2011, från 2012 Europaspel varje år, 2015 SM-Guld.

Den spelare som utländska klubbar rycker mest i är Nordin.

Efteråt fick jag reda på att Rynninge varit i skriande behov av pengar, så nu äger ÖSK/Spelarinvest 60-65% av Nordin för ett billigt pris.

Roligt var när sixten fick frågan om vilken spelare som överraskat mest, till slut hade han rabblat upp allihop utom Alvbåge. När han då fick frågan om han glömt Alvbåge svarade han att honom känner ni bättre än mig, sedan sa han att Alvbåge sprider ett lugn i hela laget.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:13
Ämne: Nu är det dags för L....
Då blir jag gärna den andra då.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 15:12
Det ända som kan få ÖSK att åka ur i år är som jag ser det skador på ett gäng nyckelspelare.Typ Bassombeng.Olsen.Porokara, och Kihilberg.Och sån otur ska vi väl ändå inte kunna ha.
Örebro Mr. Milton
2008-08-27 15:10
Nu är det dags för Lagrell att avgå.

Någon som känner sig manad att starta en namninsamling för hans avgång?

Jag är den förste att skriva på.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-08-27 15:04
Ämne: Måste nog hålla med ....
Jag håller också med. Det är lätt att få hybris efter ett antal förlustfria matcher, men fokus måste ändå vara på att ordna nytt kontrakt. När man väl gjort det kan man börja kika uppåt.

Jag roade mig häromdagen med att gå igenom gammal statistik för de senaste 15 åren gällande hur många poäng som krävs för nytt kontrakt = komma på placeringen ovanför kvalplats (placering 11 i fjortonlagsserien). Snittet för de lag som har placerat sig på kvalplats (plats 12) har varit 0,99 poäng per match (räknade det som att ÖSK 2007 var på "kvalplats"). Nu är det här ju ett lite annorlunda år eftersom det är första året som sextonlagsserie, men trenden verkar hålla i sig. Sundsvall och Gefle har båda 17 poäng på 20 matcher. Strax under 1 poäng i snitt alltså..

Så, 31-32 poäng bör räcka för nytt kontrakt, dvs för ÖSK:s del typ två segrar och två oavgjorda. Och, det borde väl inte vara alltför orimligt??! Men, statistik är statistik... ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-27 14:52

Lars-Åke Lagrell efter derbybråket: "Varit med om värre".

Konstigt utalande måste jag säga!

Undra vad Lagrell hade sagt om det ösk fans som kastat in raketer?
Annons: