/fotboll/osk/forum/6781.aspx/fotboll/osk/forum/6781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-02 13:44
Ämne: Något som jag tror ä....
Absolut men nu var det inte talangerna som jag tänkte på i första hand utan kunderna. Det här med talangerna har vi varit inne på förr. Klart som fan att jag som klubb och talang hellre säljer till HBK eller MFF så som de lyckas med exporter.

En väg att konkurrera mot klubbar som ligger bättre till demografiskt, läs storstadsregionerna, är att locka en större del till att följa laget. Att locka kundbasen tidigt. Det var inte många år sedan vår klack fick stå ut spott och spe för att 75% ännu inte kommit igenom målbrottet och nu har vi en väldigt spännande klack och positiv supporterkultur.
Örebro Kramelet
2009-01-02 13:40
Något som jag tror är starkt bidragande när talanger ska välja klubb är möjligheterna att bli vidaresåld, och i ÖSK så verkar vi tyvärr inte ha någe vidare rykte, men det går ju verkligen att ändra på nu när vi har fått in lite talang o stjärnor i laget. hur gärna vi än skulle vilja så är inte bassombeng o bertin Ze här för att de älskar ösk så tillslut kommer de dra vidare när de får en ny chans.

Jag tycker vi ska se över möjligheterna att sälja bassombeng, Ze, Nordin, Bedoya, porokara frempong o de andra talangerna om vi får möjligheten. inte bara för pengarna utan även för att skaffa oss ett rykte om att vara ett lag man kan komma vidare från med karriären...
Örebro ÖSK öster
2009-01-02 13:06
Ämne: Ämne: ..denna....
Det skulle inte förvåna mig om det är flera hundra...
Jag har bokat en plats.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-02 12:31
Osynliga handen är verkligen en fantastisk blogg. Med spännande argument för segmentering blir jag ju som ÖSKare lite små orolig. Örebro med runt 130.000 kommer få en nackdel att konkurrera med storstagslagen är ofrånkomligt och ett faktum. Det är ju så att även med dagens fördelningen eller än ännu jämnare fördelning så har storstadslagen gentemot oss en fördel. Jag står och väger för vilken väg svenskfotboll bör gå i den här frågan och därför tycker jag att man skall påbörja arbetet där vi har något att vinna oavsett vägval.

Om Örebro har ett mindre underlag av publik och framtida spelare är det viktigt att vi får en större del av dessa att intressera sig för fotboll. Sportsliga framgångar, bra arbete med sponsorer, juniorverksamtheten, souvenirförsäljning, lokal och riksmedia, ja allt påverkar. Idag arbetar ÖSK bra på de flesta av dessa områden och jag tycker vi ser positiv utveckling. Men vad kan man göra mer?

Bilden som återigen dyker upp i mitt huvud är den med barn och ungdomar. Fotbollsskola, fotbollsturnerningar med matcher dömda av ÖSK spelarna, spelare som besöker skolor eller fritidsgårdar eller varför inte anordna studieresor till Behrn Arena för klasser. Breddverksamhet som kanske hör hemma mer i föreningen än bolaget och där avkastningen är svårare att mäta men jag tror inte det skall glömmas bort. Kanske görs mycket av det jag räknar upp men i så fall ska man nog slå lite mer på sin egen trumma för jag har missat det. ÖSK blir inget självklart val för att en spelare besöker en skola eller en klass kommer på studiebesök på Arenan. Men tillsammans med sportslig framgång och de andra faktorerna.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-02 12:28
Vi snor Erton från Mjällby!
Örebro Sogen
2009-01-02 12:00
tack för infon dasa.....
Örebro DaSa
2009-01-02 11:31
ÖSK Karl skrev följande för ett tag sedan:

"ÖSK-Karl » Svara inlägg
Sänt: 2008-12-22 22:13
Saywee//

Japp, ÖSK/Spelarinvest har satt en deadline på spelaren med besked senast 9/1. Så hör vi inget innan dess så kan vi då namnge honom.
"
Örebro Sogen
2009-01-02 11:26
Ämne: GOTT NYTT ÅR alla ÖS....
ÖSK-KARL

Hur går det med den 2:a bomben? Nu är det ju efter nyår, Sjögren säger att vi värvat klart men vad vet du om hur det ligger till, om vi inte ska ha honom så kan du la släppa namnet på honom elle?
Wivallius
2009-01-02 01:10
//Saywee

3:e-platsen ger ju lilla argentum, ju!
Örebro foppa (ÖSK)
2009-01-01 23:07
Ämne: ..denna väntan på at....
Jo, den är seg. Hur många här ska med Kubanerna till Fredrikstad? :)
Örebro BabyKladde
2009-01-01 21:11
..denna väntan på att säsongen ska dra igång xD
AIK Saywee
2009-01-01 19:12
Ämne: Gott nytt 2009 alla ....
Wivallius//
Ingen legering ... Aurum eller sämst Argentum gäller!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-01 18:50
GOTT NYTT ÅR alla ÖSK-vänner!

Jag håller med dig Wivallius, en tredjeplats känns inte avlägsen.

Det borde vara målsättningen för 2009, men gärna ännu blankare medalj ;))
Örebro Olsén19
2009-01-01 17:38
jaha, gott nytt ÖSK-år på er vänner!
AIK Saywee
2009-01-01 16:00
John Alvbåge i mål,
sedan börjar jag typiskt kemiskt laborera och fundera hit och dit och fram och tillbaka, men det känns faktiskt bra att vi kan ändra lite från match till match.

ÖSK!
AIK Saywee
2009-01-01 15:56
När kommer guldåret´s första startelva?
AIK Saywee
2009-01-01 15:52
JAG ÖNSKAR ALLA SVARTVITA FANS ETT FANTASTISKT GOTT NYTT FOTBOLLSÅR!!!!!
Öreskå
2009-01-01 13:32
Ett riktigt svart vitt år önskar jag åt oss alla med förhoppningar om att 2009 kommer vara ett metallens år för oss.
Örebro Måldini
2009-01-01 08:59
2009 är VÅRAT år. Hoppas på framgång i både serie- och cupspel.

Mindre än en månad kvar till första träningsmatchen.
Örebro Kex Gunnar
2009-01-01 08:35
Gott Nytt År alla ÖSK:are,låt oss hoppas på ett Svart Vitt År 2009
Wivallius
2009-01-01 02:23
Gott nytt 2009 alla ÖSK:are. Här är jag, först på det nya året att önska er alla, och oss alla, ett riktigt Gott Nytt År. Äntligen medaljdags för ÖSK med en tredjeplats, eller hur!
FORZA ÖREBRO!
2008-12-31 19:33
GOTT NTT ÅR MINA KÄRA ÖSK-FANS!!
Örebro Pras Y
2008-12-31 19:00
Vad tycker ni om Wirtanen? Jag har hört att han är snabb men inte speciellt teknisk.
Vilka tror Wowoah blir utkonkurrerad?
Alla ämnen ska visas respekt. Alla åsikter ska ha respekt.
Alla åsikter förutom de som klagar på en annan åsikt dvs.
Örebro Aspen
2008-12-31 18:44
Maffiga Südtribune störst i Europa. Rapport från ståplats.
Örebro Wuzac
2008-12-31 18:34
Framförallt är det väl skönt att off season tala om något annat än att för 5097:e tredje gången höra att Wirtanen inte duger eller för 1452:a gången höra att Wowoa är en säkerhetsrisk. Allt sedan säsongen slutade. Utifrån det diskuterar jag gärna andra fotbollsämnen i väntan på att iaf träningsmatcherna kommer igång.

Tycker också det med jämna mellanrum dyker upp inlägg som dömer ut diskussioner som ointressanta men tillför inget intressant själv.

Men så länge det finns användare härinne som pratar med varandra om "sina" ämnen så tycker jag man ska ha respekt för det.

Vissa kanske tycker hanteringen av souvenirer behöver förbättras och vill diskutera det. Andra gillar fasta situationer eller poängsystem och vill prata om det. Ogillar man det så läs dem inte. Skippa dem och låt livet gå vidare. Starta en egen "tråd" med något som inte sagts 1500 ggr sedan december.

Nu säger jag gott nytt till alla och beger mig mot en väntande middag.

GOD NY SÄSONG 2009!!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-12-31 16:40
Ämne: Könsord? Nja. Diskut....Nja, hörru, jag gillar framförallt att utbyta tankar, om än i hur nördiga sammanhang det sker. Det finns nåt sjukt skönt i att t ex i månad efter månad följa ett läktarbygge via internet. Vissa skulle säkert beteckna det som skäl för inläggning på mentalanstalt, men jag uthärdar ändå.
Vad jag framförallt reagerar emot är din attityd kring vad som ev är värt att diskutera eller inte. Jag accepterar fullt ut att/om du inte tycker att diskussionen om poängsystemet är värt din nivå, men jag vädjar ändå till din förståelse för att sånt som du inte tycker är viktigt kan vara viktigt/intressant för andra.

Poängsystemet en "hjärtefråga"? Nja... eller, jag vet inte hur man definierar "hjärtefrågor”, men jag minns att när det en gång infördes, i England på 80-talet (vad jag minns) så blev det på en gång en tagg i mitt hjärta, så då är det väl då en "hjärtefråga"!! Jag minns att jag tänkte att " - om dom inför det här i Sverige, så tänker jag sluta intressera mig för fotboll", men, inser nu att, "så sjuk blir jag nog aldrig" (för att citera Thomas Brolin)

Du får gärna vilja skifta till vänstertrafik. Framför gärna då också argument för det, i det fall du anser den diskussionen vara relevant på ett fotbolls-forum

edit: stavfel
Örebro Bastard on Parade
2008-12-31 16:26
Pras Y//

Jag förespråkar både höger- och vänstertrafik. Höj hastigheten på Wowoah och Anttonen så blir det autobahn till SM-guldet!

Får passa på att önska alla ÖSK:are ett gott nytt år!
GAIS pai
2008-12-31 16:15
Gott Nytt År! Lite tidigt!Jag vet,men jag har en lång lista med snygga och även rika GAISare, så jag tänkte att jag börjar nedifrån och tar de fattiga och fula jävlarna först. ;)
Örebro Pras Y
2008-12-31 16:10
Könsord? Nja. Diskutera poängsystemet du.
När du ändå är i gång kan du ju diskutera offside regeln också? Eller varför inte tillbaka spel till målvakt?

Jag är inte helt puckat fel ute. Varför blir du så personlig, är 2-poängsystemet din hjärtefråga eller? Faktum är att det nuvarande poängsystemet används i alla FIFA och UEFA sammanhang. Varför ändra egentligen, finns det verkligen goda argument för det? Det enda du presenterat är att det inte delas ut lika många poäng i varje match.

När vi endå är i gång kan vi diskutera högertrafik också, jag vill skifta till vänster.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-12-31 15:42
Ämne: What the F*ck! Ursäk....
Du är helt puckat fel ute! Poängsystemet är något fullständigt angeläget att diskutera, det har jag tyckt i snart tjugo år nu! Men om du inte tycker det så, så är det väl ändå bättre om/att du avstår från inlägg i st f att slänga ut könsord...(?)
Man kan väl lika gärna säga att "det ska löna sig att inte gå för förlust"??? eller?? Richardssons sjuk-tokiga kvittering mot MFF 2007 är väl mer värd än 1/3-del av seger än 1/2-del som den inneburit om vi hade haft ett konsekvent tvåpoängssystem??
Annons: