/fotboll/osk/forum/6772.aspx/fotboll/osk/forum/6772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2008-09-01 15:52
Basse kan ju kullerbytta sig förbi krullet om det skulle behövas.
Örebro Ropesin
2008-09-01 15:50
Kör väl samma desperata fråga som brukar dyka upp såhär dags. Någon som tänkt streama matchen ikväll? Betalar gärna en slant för att få ta del av de tre poängen! Skicka gärna PM!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-01 15:50
Nu äre ju mycket spekulationer så vi får helt enkelt se hur matchen artar sig. Men enligt mig borde inte ÖSK få några större problem med att göra mål på DIF med de backarna som verkar ställa upp idag. Dock kan de ju vara giftiga åt andra hållet med Jones och Oremo.
Örebro Charlezzz
2008-09-01 15:48
Ämne: Vet inte hur mycket ....
"jogga"... han kommer moon-walka förbi honom. Antagligen med jordens största leende. :D
2008-09-01 15:47
Tom/ Olsen hade inga större problem mot Kalmar som måste vara allsvenskans bästa lag på huvudet. Mot Göteborg dominerade han. Så varför skulle han ha svårt med en anfallare som ska gå ner och spela mittback?
Örebro Walter Gigena
2008-09-01 15:41
Vet inte hur mycket sanning det ligger i Dahlberg som mittback. Kanske tänker man punktmarkera Kim genom honom. Jag avvaktar hursomhelst en officiell startelva. Är Sjölund+Dahlberg fortfarande backar ska jag skicka in en större summa på bortavinst. Och skulle Näfvert vara uttagen som vänsterback satsar jag hela månadslönen! Basse kommer jogga förbi krullet!
Örebro Tom Hell
2008-09-01 15:41
Ämne: Tittade på webb-TV o....
Pemo: Du verkar vara en större tomte än Lennartsson iaf. Han har visserligen inte sett laget live, men som du märker pratar de heller inte mycket om spelet utan istället uppställningar generellt och specifika spelare. Sådant som en erfaren tränare kan uttala sig om!

Rasberg: Går inte att jämföra Staaf och Sjölund. Sjölund har spelat på flera positioner under sin tid i Djurgården. Dessutom har han kvaliteter som tvåvägsspelare. Han gör säkert inte bort sig. Dahlberg är en annan femma, men med rätt understöd av sina kamrater kan han faktiskt göra kvällen sur för Olsen. Tvivlar på att Olsen vinner så värst många nickdueller med Dahlberg mot sig.

Men det återstår att se. Jag hoppas på ännu bättre överraskningar från Boström och /GrzicPorokara. :)
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-01 15:36
Ämne: Tittade på webb-TV o....
Vad det gäller Lennartsson så följde ju han och Alec ÖSKs matcher och träningar tillsammans förra året så att han inte sett några matcher iår har knappast något att göra med hans lämplighet som tränare. Dock är han ju korrekt självkritisk när han inte är lämplig som kommentator.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-01 15:34
Är inte Dahlberg rätt långsam? Fast det är klart, Kim är ingen speedkula heller. Haginge och Sjölund på ytterbackarna är ju två spelare med lite fart. Kanske inte så dumt tänkt av Siggi men de kommer få det svettigt ikväll.
2008-09-01 15:33
Aftonbladet visar sina kunskaper i artikeln om Olsen där de kallar Boström för Sören. Har de noll koll??

Om det stämmer att Sjölund och Dahlberg ska lira backar så tänker i alla fall jag ändra mina förväntningar från ett hoppfullt kryss till en vinst.
Örebro _Adde_
2008-09-01 15:29
Jag är ganska öertygad om att Dahlberg som mittback är en rökridå! Det är ju knappast så att det är en bekräftad elva... Men jag håller med dig Rasberg, blir det så så är det bara att fläska in på tvåan! :D
Örebro Walter Gigena
2008-09-01 15:28
Olsen hoppas på mål nummer 6 i en intervju av aftonbladet inför matchen..

Hoppas jag också. Är dock lite orolig inför kvällens match. Likt Elfsborgs spöke på Behrn, har vi vårat på stadion. Men ska vi vända den trenden så är det ikväll, formen och laget har inte sett så här starkt ut på år. Men jag är ändå nöjd med ett kryss.
Örebro Rasberg
2008-09-01 15:27
Tom Hell//
Två nya i en backlinje som egentligen är anfallare. Visst har det funnits exempel där det funkat men oxå många exempel är det falerat stort. De flesta gånger har de som lyckats haft minst en försäsong att lära in sig på.
Tänk dig att flytta ner staaf på vänsterbacken nu. Skulle nog inte funka kanon...

Tror tvärtemot dig. Kommer bli lättare för bassombeng och Olsen. Kolla Hysén mot Bassombeng.
Örebro Tom Hell
2008-09-01 15:22
Ämne: Daniel Sjölund och D....
Åja. Sjölund brukar sköta sig utmärkt och kommer säkert vara en habil ytterback. Och anfallare som skolats om till backar är ju inget ovanligt. Se bara på Wowoah. Möjligtvis att Dahlberg kan ha brister i positionsspelet, men spelar DIF med denna uppställning kommer både Olsen och Basse få det svårt.

Så jag sätter mitt hopp till Gerzic - precis som i Inför-artikeln, fast med tillägget att det kanske är dags för Porokara att göra ett.
Förslagsvis efter att han har snurrat upp Haginge.
Örebro Rasberg
2008-09-01 15:09
Daniel Sjölund och Dahlberg backar mot ÖSK!!!!

Nu tror jag verkligen på seger!
Örebro pemo
2008-09-01 15:06
Tittade på webb-TV och Benny Lennartsson. Det var ju en munter gubbe. Kunde inte komma med något intressant om matchen. Hade inte ens sett ÖSK live. Varför tar NA in dylik tomte? Och än värre: honom ville vissa här på forumet ha som tränare!!!
Nä, tiden kommer snabbt i kapp gamla tränare. Hoppas på någon mer insatt inför Gefle-matchen. I kväll slaktar vi Djurgårn med 3 - 0 Mål av Dansken finnen och Bellman. ( Alvbåge på straff i 95:e )
Örebro Sekt. E
2008-09-01 14:42
joth // Jag kan nog tycka att det ingår i deras uppdrag som sportjournalister att spekulera i startelvan. Tror inte att de får underhandsinformation om det, eftersom tränarna säkert ogärna vill ge motståndarna fördelar. Ex huruvida Eric och Nordin spelar ikväll.

Hoppas Näfver och Hagge lirar.
Örebro SyreAtom
2008-09-01 14:40
Hoppas någon spelarv in matchen och lägger upp den för nedladdning sen!!!

GO ÖÖÖÖSK!!
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-01 14:40
Själv känner jag ett gott förtroende för våra svart-vita kriagre, så jag har bjudit in mina vänner som håller på DIF att se matchen hemma hos mig.
Antingen får jag häckla, eller så blir jag häcklad. Vi får se....
Örebro Aleq
2008-09-01 14:24
Själv slänge jag 100p på att roni spräcker nollan ikväll!
Örebro -=joth=-
2008-09-01 14:19
Sekt. E//Håller med... men, jag börjar bli lite trött på att NA alltid spekulerar om Startelvan. Man kan ju få för sig att att de varje gång vet om elvan.
Örebro Sekt. E
2008-09-01 14:14
Herman på NA är verkligen en skön snubbe!
Örebro -=joth=-
2008-09-01 14:04
2 timmar kvar...
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-01 13:47
Wowoah får gärna sätta en för att kompensera det han släpper till.
Örebro Chipset
2008-09-01 13:46
Ämne: Ämne: jag tro....
Haha, jag med. Slängde precis in 100 p på han som målskytt.
Örebro -=joth=-
2008-09-01 13:44
Chipset// vi ska inte glömma bort att det alltid har varit väldigt tyst på svartvitt när det gått bra i en match. Vi är ju liksom inte vana med det... :-)
Örebro Kronblom
2008-09-01 13:37
Ämne: jag tror på en säker....
Tror det blir Wovven som sänker sin gamla klubb...
Örebro Sekt. E
2008-09-01 13:32
Tänk om vi vinner i afton.... Det var länge sedan det var såhär kul att vara ÖSK´are.
'
Jag förstår att det kan bli lite småhybris någon gång eftersom vi inte är vana med en framgångskultur, eller att riksmedia säger något positivt etc... Som många skriver är det ändå såklart viktigt att hålla huvudet kallt och vara ödmjuk. Det kan mycket väl vända igen. Dessutom är det väl tomma tunnor som skramlar mest.

Support your locals, krossa dif.
Örebro Chipset
2008-09-01 13:26
Mr Milton & ÖSKare i exil// Instämmer! På senare år har det blivit en annan attityd på forumet med mindre startelvor, analyser och mer pajkastning. Jag tror det är därför många av trotjänarna på forumet försvunnit.

Ödmjukhet är någonting vi ÖSKare verkligen borde kunna bjuda på. Vi har en del onda erfarenheter som borde lärt oss ett och annat. Historien säger också att vi faktiskt kan var nöjda med en pinne då och då.

Är nervös för ikväll. Djurgården i detta läge är en mardrömshistoria. Jag säger som vanligt:jag är nöjd med kryss.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-01 13:15
Jag är inne på det Milton uttrycket och tycker att skadeglädje och pajkastning kommit att dominera imellan åt här på forumet.

Någon mer än jag som sitter och väntar på NAs web TV inslag med Hermans nya frissa.
Annons: