/fotboll/osk/forum/6769.aspx/fotboll/osk/forum/6769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-31 21:46
Saywee//

Ja, domaren Jonas Eriksson är nog en värre motståndare än Dif imorgon.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-31 21:43
Saywee//

Av ÖSK:s omsättning på 50 miljoner i år så kan man säga att det är ca. 20 miljoner i publikintäkter, 20-22 miljoner i sponsring och övrigt elitbidrag samt lite försäljning.

Utgifterna är ju förutom alla anställda (inkl. spelarna) planhyra och resekostnader som drar det mesta i kostnadsväg.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-31 21:35
DaSa//

Jag har ingen koll på hur mycket pengar det kommit in till Spelarinvest på sista tiden tyvärr.

En intervju med Hans Melin från forumet skulle sitta fint.
Örebro DaSa
Dublett..
Örebro DaSa
Finns ju en del band mellan DIF och ÖSK:
- ÖSK har lånat Per J
- Wovven har spelat i både klubbarna
- Ryktades om att DIF ville värva Nordin
- Näfver utlånad till DIF
- Hagge såld till DIF
- Siggi Jonsson har spelat i ÖSK
- Mattias Jonson har spelat i båda klubbarna

Finns säkert flera...

Kommer bli en intressant match mellan Bassombeng och Tauer, tror att Basse kommer att vinna den matchen iallafall.

Sen vann vi ju sommarmatchen under EM uppehållet mot dem också, så de är ju absolut inte omöjligt att slå dem.

Ngn som vet om matchen sänds eller streamas?
Örebro jappel
2008-08-31 21:29
Olsen!!
AIK Saywee
2008-08-31 21:16
Faxe ...//
Mycket bra uträknat, det räcker med mitt tips ...

... nu blir det nog en Carlsberg, bara för det ...

... men, är du matematiker?

Härligt Faxe, fast det finns ytterligare en stor dansk!
Örebro go_osk
2008-08-31 21:12
Tydligen så finns det fortfarande en del platser kvar i den andra bussen till morgondagens match. Anmäla dig om du inte har gjort det. Se länktips för hur du ska gå tillväga.
AIK Saywee
2008-08-31 21:11
En poäng borta mot en "före detta" guldkandidat är helt okey, men nöjd, tja det vetef*n, tre pinnar är vi troligtvis värda om Jonas inte klantar till det! Han är kanske vår värste motståndare, men han "har la ögona på sig"?
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-08-31 21:09
Ämne: Hellsing´s "inf....
Saywee/ Dina tippade 2-0 räcker väl för att gå om DIF.
Örebro Midsomer
2008-08-31 20:59
Åkeby fick sparken från Ålesund trots att de skramlat in hela femton poäng på nitton matcher. :)

Undrar om han får fler jobb eller om de som ansvarar för tränarrekrytering inser att det var Källström, Elmander och Isaksson som låg bakom DIF:s framgångar. Inte Sören och Zoran.

Saywee//
En hållen nolla imorgon räcker gott för mig i morgon. Då är ju, minst, en poäng bärgad. Är vi nöjda med det på förhand?
AIK Saywee
2008-08-31 20:55
Hellsing´s "inför" är helt OK, vi behöver bara vinna med "tre mål".

Faktiskt är det ganska intressant att förutom poängen även granska målskillnaderna, dessa brukar ofta "säga" en hel del.

Vi närmar oss nollan och mot ett nollåtta vore det ju trevligt om nollan kommer närmare ...

... men noll-åtta är väl kanske att ta i?
AIK Saywee
2008-08-31 20:20
Jonas E dömer imorgon och jag kan bara hoppas att han är en riktig domare och dömer rätt på ett korrekt sätt - annars är han inte kompetent för sitt jobb utan borde få ett annat arbete, kanske som fjärdedomare, fast det vete tusan ...?

Med två minuters tilläggstid från Saywee och Edit!
Örebro Midsomer
2008-08-31 20:17
Saywee//

Håller med dig helt, dagens matcher slutade bra för ÖSK:s del. Speciellt som jag är av grunden negativ och vill ha det på den säkra sidan innan jag blickar uppåt.

1800 i Trelle i går. 4300 i Kalmar, Halmstad och Gävle i dag. Det är alldeles för dåligt. Vi har ju 8000 även om vi förlorar på löpande band och inte gör några mål...

Jawo i Gefle är duktig. Om nu Pelle Olssons manskap åker ur så skulle han gärna få bli ÖSK:are. Tror också att Giffarnas Tobias Eriksson hade kunnat göra stor nytta på vårt mittfält.
AIK Saywee
2008-08-31 20:14
Förresten, tråkigt för mig att matchen mot Gefle flyttats två dagar framåt på den fantastiska Behrn Arena, men jag laddar för Örjans Vall den 22 september!
Örebro anderzon_
2008-08-31 20:12
Fy fan är det Jonas Eriksson som dömmer imorrn :(
AIK Saywee
2008-08-31 20:09
Dagens allsvenska resultat är helt OK om vi tittar nedåt i tabellen, men jag sneglar faktiskt uppåt ;-)
AIK Saywee
2008-08-31 20:03
Jag kan ändå inte riktigt greppa förhållandet i betydelsen för ÖSK´s ekonomi (intäkter) mellan sponsring och "sponsring", dvs det sistnämnda via spelarinvest. Förstår att vissa saker är mer långsiktiga och andra bygger på sponsring per år, eller den tid man avtalat om. Lite lurigt detta eller?
Örebro jappel
2008-08-31 20:02
Ämne: 4 341 i Halmstad och....
gör vi säkert. Fast det är ett tag till match på ba..blir till att prova på stockholmsstadion först. och där ska det väl kunna komma omkring 9000 mot anrika ÖSK. eller??
AIK Saywee
2008-08-31 19:59
4 341 i Halmstad och 4 309 i Gävle är väl ganska klent intresse för fotboll, vi dubblar väl gärna på BA och har 9000 ganska enkelt, eller?
Örebro jappel
2008-08-31 19:53
spelarinvest har i stort sett ingenting med sponsring att göra. (om dom nu inte köpt en plats på vallen...)
Spelarinvest äger bara en del av spelarna som ÖSK får "använda" bäst dom vill och kan.

Sponsring är sponsring är sponsring. = reklam reklam reklam.
precis som på denna sida....det är nog bara att du kontaktar ornstein på kansliet så kan han ordna ett sponsor paket som passar dig och ditt företag.
Vill du inte sponsra via ett företag tycker jag spelarinvest är väldigt bra "sponsring" med det är bara en fråga om att säkerställa att ÖSK har möjlighet att värva spelare.
AIK Saywee
2008-08-31 19:50
En fråga, är alla sponsorer lika med spelarinvest, eller finns sponsorer som inte ingår i spelarinvest?

Funderar på att sponsra ...

... vad är sponsring?

Kanske en slant till kubanklacken?
Örebro jappel
2008-08-31 19:48
Idag släcktes nog elden i Peking.
2-0 mot HBK...fortfarande bara 11p efter 20 omgångar....gonatt ifk.
Örebro jappel
2008-08-31 19:45
Ämne: Detta med ÖSK´s ekon....
sponsorer bör ha klart mest.
sedan publik.
sedan bidraget från förbundet.
sedan spelar nog resten inte någon större roll...eller vad säger du joth..har du koll?
Örebro jappel
2008-08-31 19:43
Ämne: Ämne: DaSa//H....
fast just då blev det lite ljusare.. ett gefle mål till kanske??

Pengarna kommer självfallet från herrar som ÖSK-Karl d.v.s. sponsorer, och från den månghövdade publiken såklart.
Örebro jappel
2008-08-31 19:41
Ämne: DaSa//Hmmm... funder....
satt själv och hoppades på gif poäng...men det ser mörkt ut.
MEn så länge ÖSK spelar bra och plockar poäng kommer vi förhoppningsvis sakta men säkert klättra uppåt i tabellen.
AIK Saywee
2008-08-31 19:39
Detta med ÖSK´s ekonomi verkar intressant, varifrån kommer alla slantar (och vart tar de vägen)?

Bidrag?, medlemsavgifter, spelarinvest, sponsorer, publik, körv och souvenirer, etc etc, vilka bidrar mest, vilka styr?
Örebro micro_42
2008-08-31 19:16
100% tippar ÖSK vinst ;-)
Örebro in med Boniek
2008-08-31 19:00
Ja Ibrakovic provspelade förra året o har inte vart någon hit i Norköping
Hoppas på att Norköping åker ut så värvar vi Daniel bamberg riktigt bra kille de där!

Stefan Larsson? kan spela på de flesta positioner som vänsterback(hans riktiga plats) vänster ytter höger ytter o topp
han sänkte oss på Berhn arena förra året med två mål!
kunde säkert vart något men tror hellre han stannar i Kalmar.
Örebro -=joth=-
2008-08-31 18:55
DaSa//Hmmm... funderar på om Norrköpingssidan här på svenskafans kommer att starta på noll eller fortsätta där man är i sin artikelserie "Jakten på Allsvenskan". :-P

För övrigt vore det väl lite småkul om det faktiska avgörandet för Norrköpings existens i Allsvenskan utspelar sig på Behrn Arena.

Helst skulle jag ju iofs ha kvar Norrköping istället för flera lag exempelvis TFF, Gävle, Ljungskile. Men å andra sidan är det ju lite kul att vara lite skadeglad... även om vi själva är långt ifrån klara för nästa säsong.

Ps. Kommer på mig själv med att sitta och hålla på Gefle i min iver att komma högre upp i tabellen. Bra eller dåligt?
Annons: