/fotboll/osk/forum/6766.aspx/fotboll/osk/forum/6766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Midsomer
2008-09-01 21:48
Chipset//

15 dagar till nästan match. Tror/hoppas Olsen kan lira då. Men borde bli som du säger, om man nu totalvägrar att flytta på Sammy. :)

Hade gärna sett Bassomebeng-Staaf-Wowoah och in med Per J på sin rätt plats som vänsterback. :)

Örebro rirobban
2008-09-01 21:47
Det är andra matchen som jag inte ser för i år med ÖSK. Därför kan jag inte säga något om spelet osv. Däremot så är jag väldigt nöjd med ett poäng mot ett formstarkt Djurgården som vi alltid har haft svårt för på Stadion. Att man inte kan bjuda upp till skönspel varje match är ganska så naturligt, det gör inget lag.

Dock har försvaret och målvakten tillsammans hållt nollan i två matcher nu. Det är positivt för när väl målskyttet kommer igång så vinner man matcherna genom att hålla nollan. Gefle hemma blir en bra chans att ta seger i. De har inte rosat marknaden på bortaplan och ÖSK har spöat dem en gång i år redan:)

För övrigt undrar jag om matchen finns att ladda ned någonstans? Vill gärna se den:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-01 21:46
Riktigt nöjd med en pinne idag. Topplag tar poäng fast de spelar dåligt och idag var vi knappt värda en poäng. Det som oroar nu är att vi har "enkla" matcher på schemat och jag hoppas inte ÖSK slagit Gbg och Elfsborg helt i onödan nu.

Bäst idag var Alvbåge och Kihlen.
Örebro Chipset
2008-09-01 21:44
Roninho avstängd nästa. Hur är det med Olsen?

Startelvan mot Gefle kan bli:

Staaf--Olsen--Bassombeng

men också...

Rodevåg--Staaf--Bassombeng
Örebro Walter Gigena
2008-09-01 21:43
Vilken usel match det var spelmässigt för vår del, först sista 15 började det hända något. Siggis beslut att ha Dahlberg som back var ju lyckat, och att ha sjölund mot bassombeng var tyvärr ännu mer lyckat. Basse kom inte in i matchen alls.

En poäng är iaf. en poäng. Och mot Dif borta är det inte så dåligt. Nya tag mot Gefle!

Spelarbetyg:
Alvbåge 5+
Kihlberg 4+
Övriga 2+
Örebro Midsomer
2008-09-01 21:41
LessThanZero//

Inget snack, Djurgården var det klart bättre laget i dag. Känns bittert att ÖSK inte kunde bjuda upp till bättre motstånd.

Sami Hyppiä//

Det känns ju bra, låt dem hållas. Har haft vissa problem med att alla hyllat ÖSK så förbehållningslöst på sistone. Den här skitpinnen var precis vad som behövdes för att inse att det verkligen är ÖSK som spelar boll där ute. På Gefle hoppas jag dock att det blir det nya ÖSK som visar upp sig igen. :)
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-01 21:41
Ja ni ÖSK vänner, jag känner mig lite kluven.
Tråkigt att vi inte skapade mer i första och hade ett bättre spel.
Men skönt att se att vi kan lyfta oss och att vi får med oss den där viktiga poängen hem.

Negativt: Positionsspelet framför eget mål och Samuels passningsspel.

Positivt: Att vi lyfter upp positionerna i andra och så Alvbåge, Alvbåge och Alvbåge!!!

Lagerbäck som var och tittade kan knappast ha missat att ÖSK har Sveriges bästa målvakt...
Örebro Mittåt
2008-09-01 21:39
Nu kan gubbarna ta det lugnt några dagar, samla kraft och sedan koncentrera sig på nästa match: IFK Kumla borta den 9 september. Det finns revansch att utkräva.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-09-01 21:38

Vi är ansedda som ÅRETS SKITLAG av järnkamierna i deras forum :)

Vi spela verkligen väldigt äcklig fotboll, jag skulle hata att möta ett sånt lag som oss.

Vi blir kallade FOTBOLLSMÖRDARE i morrn i aftonbladet.

Jag är dock nöjd med 1 pinne.
Djurgården LessThanZero
2008-09-01 21:37

Jaha, då får man ursäkta sig för att man var här inne och "kraxade" i helgen. Det blev ingen överkörning som jag var så säker på. Visst, spelmässigt såg det ut ungefär som jag trodde men målen uteblev, bra målvaktsspel och svaga avslut av DIF låg bakom resultatet. Hade DIF "bara" fått in ett mål så tror jag att det blivit tre/fyra mål framåt. Nu blev det 0-0, vilket ingen Djurgårdare kan vara nöjd med.

Bra så...
Örebro Chipset
2008-09-01 21:33
Jonas Erickssons bästa insats för året. Tack för det!
Örebro jappel
2008-09-01 21:33
trist att inte götet kan göra sitt jobb och smiska lillebror. Jag skulle gärna se att vi passerade och sedan höll GAIS bakom oss i tabellen...
Örebro Chipset
2008-09-01 21:32
- Den spelmässiga insatsen
+ Kämpainsatsen
+++ Magnus Kihlberg
+++++ Johan Alvbåge
FORZA ÖREBRO!
2008-09-01 21:31
kom ihåg: hellre 1 p än 0! så va tysta med er alla gnällspikar här inne!

grabbar gjorde en godkänt insatts ikväll, den som får 5+ idag är Alven såklart! starkt av honom! och mkt fina räddingar ;) 1 poäng med oss hem mot gefle är mycket mycket fin läge mina kära öskare ;)

Alven = Buffon 2.
Örebro 100år
Tycker det är rättvist sätt till 2matcher. När vi mötte Djurgården på hemmaplan spelade vi ut dom men fick bara en pinne där.

Aja, den här matchen ska man nog glömma rätt snabbt spelmässigt. Gefle tror jag vi slår ganska enkelt hemma!

Forza Örebro!!!
Örebro Mittåt
Det är starkt gjort att ta en poäng borta mot Djurgården, trots att det offensiva spelet inte alls fungerar. Senast det blev poäng borta mot Djurgården var den 5 juli 1999. Som ett perspektiv på dagens enpoängare.
Örebro Midsomer
Skåne ÖSK:are//

Poängen måste väl ändå komma i första hand nu när vi inte säkrat en förnyad allsvensk status ännu? Gläds över poängen och åt att vi distanserade LSK, GIF x 2 och Peking ytterligare... samt att Hagge & Näfver inte fick tre pinnar. :)
Örebro Grixx
2008-09-01 21:30
Om tanken var att Djurgården skulle få springa sig trötta och att vi skulle ta över allt eftersom så funkade det nästan. Lite för farliga chanser från gårdarna i första;-)

...men sedan fanns det något som var på gång i andra och spec i slutet...men visst lite för tamt. Kanske hade det varit lite annan fart med Kim och om Basse o Nordin varit helt kuranta.

Det hade kanske varit för bra om vi spelat kanonspel idag också, man kan inte få allt.

Totalt 2 p mot gårdarna i år, klart godkännt.
Spec när så många tippade oss som S1-lag efter säsongen....och betänk hur spelet såg ut tidigt i våras.

Forza svartvitt!

ps tur att Alvbåge inte tappade in den studsande bollen i slutet.
Örebro Rojas
2008-09-01 21:30
Fan vad synd !!!. Men det var bara idag,vi kommer fortsätta vinna o ta viktiga poäng. Med eller utan Olsen och Bassombeng.Antagligen bara jag som tkr det men jag förstår inte varför olsen haussas nått så enormt.Många mål han gjort har varit fina framspel lr returer från Basse,Roninho,Vovven etc.Hade hellre sett att de där 3,6 millen går till att knyta viktiga unga framtidsspelare till oss.
Örebro Skåne ÖSKare
2008-09-01 21:29
Jag är grymt 2 delad idag!

På ett sätt känns vår pinne trots att vi är utspelade av DIF riktigt gott, men på ett annat sätt hade jag hellre sett 1-0 till DIF ifall vi spelat lika bra som vi gjort mot GBG, KFF och IFE, mfl.
Örebro Midsomer
2008-09-01 21:24
Med tanke på Trelleborg och Bajen borta (som bara blev totalt 1 pinne men som kunde/borde varit 6) känns det som att vi jobbat ihop till en orättvis bonuspinne.

Djurgården var bättre i dag, inget snack. Men som jag skrev tidigare, en pinne borta mot ett formstarkt lag som har radat upp segrar i allsvenskan går inte att klaga på. Spelet däremot kan man ha åsikter om och jag tror ingen ÖSK:are är nöjd med vad som presterades på Stadion. Skall bli kul att höra hur Boström/Axén analyserar det offensiva tillkortakommandet i kväll.

Som en AIK-vän nyligen sade till mig, tänk vilken skillnad en BRA målvakt kan göra för ett lag.

Tycker, förutom givne Kung Alve, att Wikström och Kihlen stod för godkända insatser.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-01 21:24
Roni och Bassonbeng kom inte alls med in i spelet idag. Stundtals kom man fram. I andra halvlek var det bättre. Dagens stora man - John "kungen" Alvbåge.
Örebro Grixx
2008-09-01 21:22
Gårdens hemmaplan och de börjar hitta spelet men inte fullt ut. Vi tar en poäng bla pga Alven. Inte var de värda segern när vi har den målvakten vi har som räddade allt.

Målvakten ingår vad jag vet i laget så oavgjort var klart rättvist....utan Alve så hade det blivet tuffare.

Örebro Skåne ÖSKare
2008-09-01 21:20
Klas och alla andra//
Jag är skit nöjd med 1 pinne. Men det känns surt att vi spelar riktigt dåligt därav känns det lite som förlust. Kändes som strategin från Sixten och Axen var att "säkra hemmåt och får vi nån chans framåt så tar vi den." DIF var bättre på alla punkter!

Vi skapar inget idag, DIF har allt utom en Alven emot sig. Är lite besviken över sättet vi spelar på och tillåter DIF att dominera som dom gjorde.
En platt match får man ju göra om som jag skrev innan så är det 6e utan förlust och all cred till grabbarna.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-09-01 21:18
Skåne ÖSKare//
Redan färdigdeppad efter "förlusten" som var oavgjort men som nu plötsligt känns som en seger?

Kan jag få in samma drink som du har tack? :-)
Örebro Skåne ÖSKare
2008-09-01 21:15
Jag ska väl inte deppa fär länge för 1 pinne känns mer som en seger idag! 6e utan förlust kan man ju suga länge på och 7e borde komma hemma mot Gävle så det känns otoligt skönt idag!!!
Örebro in med Boniek
2008-09-01 21:15
Håller med Klas// men skåne öskare! Antonnen? jag vädjade till sixten att byta ut honom på tok fel i en massa lägen (oftast potsioner) Rajalakso rulla upp honom lätt... nästa år får vi gärna köpa in en vänsterback

Får vi inte Olsen efter säs. så behåller vi Roden..tyckte han stärkte sina chanser till mer spel i fortsättningen...
2008-09-01 21:14
Skåne ÖSKare//
Ska Sixten ta på sig förlusten?? Trots att det blev oavgjort??
Hade du så stenhårt räknat med seger på förhand att du faktiskt blev överraskad av att Djurgården (på hemmaplan) kan sparka boll och att ÖSK bara tog en pinne?
Det är inte Real Madrid vi håller på :-)
Jag begriper inte denna hybris... Ska vi bua åt grabbarna nästa gång vi "bara" vinner med 1-0 också?
Örebro E-A
2008-09-01 21:14
ja fan va konstigt att vi inte går ut och dominerar en bortamatch mot djurgår'n från början till slut! vi BORDE givetvis fört denna match å vunnit med 5-0! VAKNA!

förresten om spelet var halvdant och vi ändå lyckades knipa en poäng på bortaplan, borde vi inte va lite nöjda då?
2008-09-01 21:10
För inte länge sen alls var allting skit, alla skulle minsann ha sparken och spelet var uselt. En bra period senare och folk förväntar sig att laget ska åka land och rike runt och föra spelet....
Finns det inga mellanlägen?

Det var inte vackert spel idag men vi bärgade 1 poäng i en match vi traditionellt haft riktigt svårt för.

Jag kan inte hjälpa att jag tycker somliga pumpar upp förväntningarna på spel och resultat på tok för högt.
Varken Rom eller Kalmar byggdes på 1 dag :-)
Annons: