/fotboll/osk/forum/6756.aspx/fotboll/osk/forum/6756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2008-09-02 21:48
ÖSK-Karl//
Jag hade helst inte skrivit resultatet från igår:) Vi förlorade med 0-3 och var inte med i matchen i huvudtaget.Står förresten referat från alla div.5 matcher i NA.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:46
rirobban//

Och jag åkte förbi Skyllbergs fotbollsplan idag. Hur gick det i matchen?

Knepigt med lilla Skyllberg att de alltid spelar förhållandevis högt upp, jag har mött dem i fyran har jag för mig. Det är så många år sedan.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:43
rirobban//

Det är Indianernas stora problem, tror inte de vunnit en bortamatch i år, men på Sannahed är de vassa. T.o.m värre än ÖSK på BA.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:39
Under Dalas tränartid i ÖSK var det nära att det blev en AS-match i Sannahed. Dåvarande Eyravallen var uttagen i kommunal strejk och Sannehed har en riktigt fin fotbollsplan innarför speedway-spåren. Strejken avblåstes i sista stund, annars hade man fått se AS-fotboll i Sannahed. Går in minst 6.000 personer.
Örebro rirobban
2008-09-02 21:36
Ämne: 100år//

Den kan d....
Lustigt att det kom på tal. Ja åkte förbi det lilla sammhället och motorstadion igår när jag skulle åka och spela division 5-match mot Skyllberg:)

Men jag har även spelat fotboll på Sannaheds motorstadion.
Örebro rirobban
2008-09-02 21:34
ÖSK-Karl//
Okej:)
Det värsta är väl bara att det är ganska så dyrt med speedway? Men det kanske vore något att åka och kolla när de möter Lejonen. De åkte ju på storstryk själva idag, fick tacka Piraterna för slutspelsplatsen.

För övrigt har alla lagen roliga namn:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:34
100år//

Den kan du inte missa i lilla Sannahed, åk gamla vägen från Kumla mot Hallsberg, när du nästan åkt igenom Sannahed (snart gjort) ser du den på höger sida.

Det står garanterat i NA imorgon när 1:a matchen körs.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:30
rirobban//

5.000 åskådare ger med kringförsäljning ca. 1 miljon, det är inte budgeterat. Det gör att de kan värva minst 1, troligen 2 toppförare nästa år.

Jag har en kompis som inte missar en match, han ringde nyss och lät lika glad som jag kommer att göra när ÖSK vinner SM-Guld, tror inte han är så pigg imorgon ;)) Fast det är ganska kul att se speedway live.
Örebro 100år
2008-09-02 21:29
Kalle//
Vart ligger speedwaybanan och när körs slutspelet? Har alltid funderat på att åka och kolla men aldrig blivit av. För väl bli nu
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:24
rirobban//

Då har du missat något, sångerna får köras mellan heaten. Blir säkert runt 5.000 åskådare.

Tror Indianera ligger 2:a i publikligan i Närke, efter ÖSK såklart ;)) Men före Lindesberg handboll.
Örebro rirobban
2008-09-02 21:19
Ämne: Jaaaa, har inget med....
Hör förararna något då bland allt motorljud? :) Själv har jag aldrig varit på speedway...
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:14
Jaaaa, har inget med fotboll att göra, men Indianerna till slutspel för första gången på 2000-talet, dax att börja sponsra lite där också.

Visste ni att Indianerna är det enda lag som alltid varit med i elitserien?

Kubanerna kan väl ta sig till Sannahed och sjunga ut Lejonen i kvartsfinalen ;) Det blir min första match på 2 år !
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:07
rirobban//

Exakt vad Sixten sa om Alvbåge. Han sprider ett lugn som avspeglar sig på hela laget, inte bara försvaret.
Örebro 100år
2008-09-02 21:04
Wivallius//

Haha helt sant. Dom är ju annars rätt så lika utseendemässigt ;)
Örebro rirobban
2008-09-02 21:03
Ämne: rirobban// Kanske bä....
Okej då förstår jag:)
Wivallius
2008-09-02 20:58
Ämne: Provar igen... Kolla....
//100år

Hur många journalister tar inte fel på dessa snarlika namn:

Johan Alvbåge och John Wiland ;-)

Pinsamt är vad det är!
Örebro Grixx
2008-09-02 20:50
rirobban// Kanske bäst att förtydliga jag menar inte att resultaten skulle varit detsamma, däremot att räddningarna som gjorts kunde Weggen också kunnat göra....men indirekt så har Alven räddat några bollar genom sitt sätt att agera.

Många gånger har även Weggen gjort otroliga räddningar och räddat målet från påhälsning genom sina utrusningar med motspelare i friläge.

...mer än så ger jag mig inte in ytterligare i ämnet.

ps ursäkta min sedvanliga otydlighet;-)
Örebro 100år
2008-09-02 20:44
Provar igen... Kolla in länktipset. Säger inte tjejen att Elm står och småpratar med Alvbåge?

Lars kanske skickade med Alvbåge direkt efter matchen igår :)
Örebro rirobban
2008-09-02 20:40
Angående Westman vs Alvbåge så tyckte jag att skillnaden syntes direkt och lär synas långt tid framöver. Redan i matchen mot Ljungskile (jag var på plats) så kunde man riktigt ta i tryggheten som fanns i försvaret, samma försvar som aldrig kändes tryggt med Westman i mål. Alvåbge säger till vad försvarna ska göra, Westman säger knappt något under matcherna. Han ger inte samma trygghet alls.

Redan mot Ljungskile så skulle vi ha förlorat utan Alvbåge i målet. Han gjorde några bra räddningar där, men framförallt såg försvaret ut som ett försvar och inte en hönsgård (som tidigare matcher.

Westmans svagheter är att han är riktigt usel i luftrummet. Dessutom verkar han inte veta vart han har målet ibland. Och jag kan lova att vi knappast hade vunnit mot varken Göteborg eller Elfsborg med Westman i mål. Snarare tvärtom. Tänk vad bra Alvbåge är på att komma ut och täcka av vinkel osv. Tänker på dubbelräddningen han gjorde mot Elfsborg när Berglund kom fri mot honom och skjuter i stolpen. 1,5 sekund senare så står han upp och hinner ta hand om returen från Elfsborgsspelare. Om Westman hunnit upp där så hade han visat ett målvaktsspel som han aldrig visat tidigare. Men även vår gode Westman gör sina kanonmatcher (som Elfsborg borta tidigare i vår). Men utan Alvbåge hade det knappast gått så här bra...
Örebro 100år
2008-09-02 20:40
fel
Örebro Grixx
2008-09-02 20:30
DaSa// Instämmer. Tror inte Weggen hade släppt in fler än Alven INNAN gårdagsmatchen. I början såg han riktigt ringrostig ut. Men däremot är han med på ett annat sätt i matcherna än Weggen och med klart större auktoritet ger han sig in bland spelarna framför mål.

....men som sagt igår visade han verkligen sitt kunnande på ett sätt som jag inte tror att Peter kunnat matchat.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 20:30
LessThanZero//

Håller helt med dig om att vi skall tacka Alvbåge för poängen, det var inget fel på er offensiv eller avslut, Alvbåge gjorde ju flera kanonräddningar.

Men vi skulle vunnit mot er i Örebro, när ni kvitterade på en lyckospark i slutet, så rättvisa är på sätt och vis skipad.

Sedan fanns det naturligtvis en tanke med att värva Alvbåge.
Örebro DaSa
2008-09-02 20:06
Jag vill se Rodevåg mot Gefle, tycker han skall få ngr chanser att visa att han skall vara kvar i truppen tills nästa år och sen var han mycket bra igår.

Sen måste ngn säga åt Porokara att sluta vifta med armarna, han kommer få ännu flera gula kort om han fortsätter med det.

Kul att det lossande för Alven, tycker inte han ha varit den supermålvakt han var i slutet av förra ÖSK perioden förens igår. Hoppas han har med sig denna form/nolla nu. Hans nolla är uppe i minst 180 min, vore kul om han kunde hålla den ngr matcher till.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-02 20:02
Gårdagens värvningar!
Örebro Midsomer
2008-09-02 19:10
Grixx//

Håller med dig, de hade fyra solklara (skott Kusi-Asare, skott Oremo och Alvens dubbelräddning). De var inte så att de hade 20 tokvassa avslut direkt. Sista 20 skapade de ju nada då de lyfte hopplösa långbollar på Jones.
Örebro Midsomer
2008-09-02 19:07
Sersant//

Du menar alltså att om DIF tagit ledningen på sin första chans så hade matchen utvecklats sig på precis samma sätt? Med skillnaden att Alvbåge släppte in bollarna i stället för att rädda dem. :)
Örebro Grixx
2008-09-02 19:01
Konstigt, när vi har 4-5 klara chanser i någon match så beskrivs det inte som chans efter chans....men när stockholmslagen....

...så lustigt det måste vara att jobba som journalist.
Örebro Sersant
2008-09-02 18:49
Ämne: Midsomer//Odenplan
....
Tycker inte eran offensiv var så dålig ni kom till mycket braq avslut och hade vi inte haft sveriges bästa målvakt för dagen mellan stolparna så hade ni vunnit med 3,4-0.
Örebro anderzon_
2008-09-02 17:57
Alvbåge ska bara ha hyllningar en dag som denna, men ska man leta efter nåt att förbättra, så tycker jag att texten på hans annars intressanta blogg, flyter ihop till en textmassa som är ganska jobbig att läsa ;)
Örebro oroT
2008-09-02 17:37
I ett bra LAG finns det många spelare som kan kliva fram och avgöra matcher.

Kim har gjort det, Staaf har gjort det...etc etc etc

Att Kungen avgjorde matchen igår med sitt fenomenala målvaktsspel är väl exakt samma sak som att Staaf snubblat igenom och pillat in 1-2bollar?

Ne, stora delar av ÖSK's lag vek ner sig igår, men då vi har ett bra LAG klev såklart en annan hjälte fram och avgjorde, Kung Alvbåge!

Sluta förringa oss målvakter, blir så less =)

F.Ö borde DIF vunnit sett till matchen då ÖSK vek ner sig totalt. Men att Kung Alvbåge kliver upp och tar fajten tyder på en jävla bredd i ÖSK som inte synts till på många år(-94?).

Edit: Idag -- Igår.
Annons: