/fotboll/osk/forum/6755.aspx/fotboll/osk/forum/6755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2008-09-04 23:26
Ämne: Idag har jag gjort n....
Ett estetiskt mästerverk
Örebro Midsomer
2008-09-04 23:14
För det som hjärtat brinner//

Fantastiskt vackert! Önskar jag hade ditt mod...
Örebro Gummianka
2008-09-04 23:00
Ämne: Idag har jag gjort n....
Snyggt
Örebro Mr. Milton
2008-09-04 22:59
Ämne: Miroslav kuba//

H....
Har genom mina affärer kontakt med en person inom ÖIS (Örgryte). Zavadil är ÖIF:s (Öster) spelare och är endast i ÖIS på lån.

Dessutom anses han duga gott i Superettan men när det gäller Allsvenska tror t o m den mest inbitne ÖIS:are att han är för långsam. Mot det talar hans placering i assistligan. Jag har dock sett alltför många bra spelare i Superettan som sedan inte håller i Allsvenskan.

En bra jämnförelse är ju Rodevåg och Elm där den senare stod i skuggan av Rode i Falkenberg medan rollerna numera är ombytta. Jag tror och hoppas dock att vi har ett stort sparkapital i Rode om han får vara skadefri och för både förtroende och självförtroende.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-04 22:57
Idag har jag gjort något riktigt vackert! Nu kan jag med stolthet, resten av livet, ALLTID bevisa att ÖSK är det lag jag älskar. Klick på länken och se bildbeviset.
Örebro Grixx
2008-09-04 22:31
För övrigt tror jag att Jan missförstått vad ett fast handslag innebär. Det betyder inte att man ska krossa händer;-)
Örebro Chipset
2008-09-04 22:26
Ämne: Var också på mötet o....
Grixx// Ja just det, Rodens kontrakt var under förhandling. Dåligt tycker jag. Han passar inte in i modellen enligt mig. Skönt också att du kunde bekräfta min iaktagelse. Började nästan tvivla på mina egna anteckningar ;-)

Per Johansson sade också på mötet att han helst vill spela innermittfält. Det gör han rätt i. Återigen, Per är ingen back!
Örebro Rojas
2008-09-04 22:21
Ämne: 4 millar för en 29 å....
Exakt håller med dig 100%. Köp unga hungriga killar sixten kan leka wenger o snart e örebro sveriges arsenal!!!
Örebro Grixx
2008-09-04 22:20
Var också på mötet och jag uppfattade det också som Chipset men en liten tanke slog mig att det var lite språkförbistring...men Larsen är väldigt bra språklig så jag vet inte.

Jag hoppas dock på att det som agenten sagt är det som gäller...och att Kim trivs väldigt bra.

Ett antal kontrakt som var lite lösa nämndes men jag uppfattade nog bara att Rodes var något som båda parter var igång att förlänga. Övriga nämndes inget om. Trodde faktiskt att Rode skulle släppas. ....om jag nu inte hörde fel.

Jan poängterade i vart fall att man kunde tjäna pengar på att sälja spelare men att det viktiga var att sälja i lagom takt och inte tömma lagresurserna.
Örebro Miroslav kuba
2008-09-04 22:19
Ämne: Har inte ÖSK ett int....
Okej.Vad tycker du om Joel i Falkenberg då?Han gör ju en del mål iaf.Men det gjorde ju iofs Rodevåg oxå i superetten.
AIK Saywee
2008-09-04 22:16
Eftersom jag tjötade om hajar tidigare vill jag bara varna svartvita forumskribenter och forumläsare och även kubaner samt ÖSK-spelare m. fl. från att bada alltför långt ut i norra delen av Adriatiska havet.

Ur Wikipedia ...
"Vithajen (Carcharodon carcharias) är den största nu levande rovfisken och en av de mest kända hajarterna.

Vithajen lever i tropiska och subtropiska hav. Vithajar hittas i Hawaii, Indiska oceanen, Medelhavet och Atlanten."

Mina korta bad i södra Kroatien tidigare i år genomfördes utan denna "kunskap".

Örebro Chipset
2008-09-04 22:16
Någon som vill köpa Rickard Rickardsson? (Ekar ut i oändligheten).

Allvarligt talat. Synd om RiRi!
Örebro anderzon_
2008-09-04 22:15
RiRi stod i Sirius idag? Kul!
Örebro Chipset
2008-09-04 22:14
Ja, vi kan ju alltid hoppas att det är så. Men vad Lars sade är jag säker på. Hur mycket Lars var i med i kontraktförhandlingen vet jag dock inte. Han kanske fattade fel? Men Åqvist protesterade inte och han borde väl veta.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 22:13
Miroslav kuba//

Han är en otroligt duktig vänstermittfältare, men är garanterat för dyr nu. De skulle passat på när Öster åkte ur SE.
Örebro Miroslav kuba
2008-09-04 22:10
Har inte ÖSK ett intresse av att värva Zavadill från ÖIS till nästa säsong? Han värkar bra men han kanske är mittfältare?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 22:08
Chipset//

Det kanske var ett språkmisstag gällande optionen? För vad som sades när han kom hit var att Spelarinvest/ÖSK hade en köpoption på 3 miljoner danska kronor, men att de måste komma överens med Kim om hans personliga kontrakt.
Örebro Chipset
2008-09-04 22:01
Ämne: Chipset//

Helst n....
Patrick Mboma hade varit klockren. Tyvärr är han väl närmare 50 år idag.
AIK Saywee
2008-09-04 22:01
Vill med eftertryck skriva att jag inte har något emot startelvor, men jag tycker också att det är trevligt att läsa en massa annat som berör den klubb jag supportar.

T.ex. om.
Spelarprestationer, ungdomsfotboll, ekonomi, ombyggnad av arenan, konstgräskvalitet, kubanerna, styrelsejobbet, medlemsmöten, sportchefen etc etc ...

... och om en massa andra roliga inslag som t.ex när Grixx kallbadade i Hjämaren eller när MAD FOR IT vurpade på cykeln.

FORZA SVARTVITT!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 22:00
Chipset//

Ok, då är det väl 3 miljoner DKR som gäller om nu ingen bjuder mer?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 21:59
Saywee//

Jo, men de övriga forumskribenterna vet inte vad de missar 22.55, fast om de bara skulle se ett avsnitt skulle de väl idiotförklara oss båda !
Örebro Chipset
2008-09-04 21:59

Sa de e....
Aha, jag litade på uppgifter som cirkulerat här tidigare. Någon summa nämnde Lars inte.
Örebro Chipset
2008-09-04 21:58
Ämne: Så här sa agenten ti....
Larsen pratar ju svensk-danska så helt säker kan man aldrig vara. Men på en medlemsfråga om optionen sade Larsen att det bara var summan som var fastställd. Det är jag säker på. Såvida inte Larsen uttryckte sig slarvigt. Fast i så fall förstår jag inte varför han försökte lägga plåsta på såren och ändå argumentera med att han trodde Kim skulle välja ÖSK och att förhandling pågick.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-04 21:57
Optionen är jämförbart med en fars!
AIK Saywee
2008-09-04 21:55
ÖSK-Karl//
22.55 enligt "ko-bladet" (Hallands Nyheter)

Snart måste vi nog PMa, för nu känns "fotbollen" lite utanför linjen, men hela bollen skall vara ute.

Det är ju så himla långt kvar tills de svartvita eleganterna kan få ta nya poäng!

Det känns ändå OK att det finns bredd och är relativt högt till tak bland de svartvita forumskribenterna - verkar som att vi även kan diskutera och debattera mycket av sådant som rör sig i fotbollens och ÖSK´s periferi. För det vore väl lite tråkigt att läsa 100 troliga starelvor varje dag tills vi möter Gefle, eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 21:55
Chipset//

Helst någon decimeter längre än Ze !
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 21:53
Chipset//

Sa de exakt 4 miljoner svenska eller cirka. För det de sagt till mig är 3 miljoner danska och det blir inte 4 miljoner svenska.

Skit samma egentligen, optionen verkar ju vara värdelös.
Örebro Chipset
2008-09-04 21:51

Då är d....
ÖSK-Karl// Absolut! Thaaler får gärna leta landslagspelare till billig penning. Berra och Bassombeng börjar lukta småsuccé. En tung target med landslagsmeriter från Kamerun skulle inte sitta fel. ;-)
Örebro Midsomer
2008-09-04 21:50
Så här sa agenten till NA för några dagar sedan.

"- Under de senaste veckorna har flera klubbar ringt mig och frågat om Kim Olsen. Jag har sagt åt dem att han är Örebros spelare och att klubben har förköpsrätt på honom. Läget är väldigt klart och vi är redan i förhandling med Örebro."

Det låter märkligt om optionen är utformad på det som refererades nedan.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 21:50
Saywee//

Exakt och i affärsvärlden kan man sälja en option vidare, men vem skulle köpa en sådan här värdelös option.

Chipset/
Är du bombis på att de uttryckte sig som du skriver?
Annons: