/fotboll/osk/forum/6751.aspx/fotboll/osk/forum/6751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-09-04 21:20
Chipset, tackar för informationen, bra jobbat, hoppas att du minns mer ...

... men "Kim Olsens köpoption" gör mig lite orolig.
AIK Saywee
2008-09-04 21:16
ÖSK-Karl//
Ja, det hade blivit en skaplig slant, undrar vad oddset blev?

Från det ena till det andra, undrar om Halilovic fortfarande badar i Adriatiska havet, det är inte helt riskfritt har jag förstått.

Då handlar det om att i den något sämre vattenkvaliteten (lite grumligare) i norra delen av denna del i Medelhavet finns det hajar som inte är att leka med.
Dessutom är det inga finanshajar precis ;-)
Örebro Chipset
2008-09-04 21:12
Nyss hemkommen från medlemsmötet. Måste säga att jag är smått lyrisk ang. hur ÖSK skötts i dessa dagar. I jämförelse med hur klubben var 2006, då jag senast deltog på ett medlemsmöte, så är allting mycket proffsigare. För det första är Behrn Arenas pub en mycket trevligare plats än den barrack/pub som vi förr satt i. För det andra är dialogen mer öppen och positiv. För bara några år sedan vågade inte medlemmarna öppna munnen och om det gjorde det var det mest suck och stön.

Kort info från mötet:

- 22 november på nästa medlemsmöte kommer priser till bästa ÖSKare, skytteliga osv delas ut. Tänkt lokal är Rudbecksskolans aula.

- Biljetterna till banketten såldes rekordfort och ÖSK gjorde en förfrågan att flytta arrangemanget från Conventum kongress till Conventum Arena. Tyvärr är det Ladies night i conventum arena just den kvällen så det sprack rejält. Däremot finns det kölista ute i brunnsparken för den som är intresserad. För närvarande står 20 pers i kö.

- Kim Olsens köpoption handlar bara om en fastställd summa mellan ÖSK och Silkeborg. Om någon annan klubb bjuder mer än denna fastställda summa så kan Kim vara förlorad för ÖSK. Allt handlar därmed om vad Kim vill och vilka bud Silkeborg får (Smart option av Silkeborg får jag säga)

- Oscar Johansson tyckte det var skönt att göra mål direkt i debuten. "Då var det avklarat" som han sa.

- I oktober släpps uppföljaren till bibeln, dvs. Boken om ÖSK. Den kommer enbart behandla åren 1998-2008 och vara på ca 200 sidor (!)

- Per Johansson vill fortsätta spela i ÖSK och hoppas att Djurgården "släpper till" (uttryck av mig, inte ett citat)

- Målsättning står fast. SM-Guld 2015 och omsättning på 100 miljoner senast 2012.

- Michael Jidsjö menade att hans hopparknä var på väg att bli bättre och så fick han rådet att vila mycket av någon gammal ÖSK-medlem.

- Lars Larsen bekräftade det ÖSK-Karl påstått. Att han haft en stor del i nyförvärvet av Kim.

... Detta och mycket mer. Skriver senare om jag minns något mer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 20:53
Saywee//

Du skulle lagt en hundring på 8-0 ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 20:53
Saywee//

Jo de nämde hans mål mot MFF. Det hela slutade 8-0 till Häcken inför nära 600 personer.

Han släppte in 7 mål i andra halvlek, visserligen fick Sirius en spelare utvisad när det stod 2-0, men ändå, 8-0.....
AIK Saywee
2008-09-04 20:38
Jag som tyckte oddsen såg bra ut tidigt i morse, för Sirius alltså, tur att jag inte spenderade några slantar ...
... men han kan göra mål!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 20:34
Oj, oj oj, nu har RiRi släppt in 7 mål borta mot Häcken med kvarten kvar, det står 7-0.

Nu lär väl inte heller han bli lättsåld.
AIK Saywee
2008-09-04 20:30
ÖSK-Karl, jag kan bara instämma. Kapten Riddez var en härlig kille och det Barsom gjorde var inte fy skam, men han hade kanske inte passat i lagbygget för framtiden ...?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 20:27
Saywee//

Den enda spelare jag saknar från förra året är Riddez, jag tycker ändå att vovven gjort ett bra jobb.

Barsom tror jag inte hade passat in i årets lagbygge, allt för mycket hade kretsat kring honom.
AIK Saywee
2008-09-04 20:22
Näfver ending story …

Jag kan bara skriva att jag saknar inte Näfver ”för tillfället”, han har varit för ojämn och enfotad, rädd för närkamper, försiktig med fötterna och tålde tydligen inte att bänkas.

För mig är det t.o.m. tveksamt om han platsar på en ”svartvit bänk” för närvarande, får dessutom en känsla av att han i nuläget skulle kunna sprida dålig stämning i den ”svartvita organisationen”, eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 20:19
Är inte Frempong flera år yngre än Näfver?

Även om inte Frempong håller måttet så ska väl inte Näfver tillbaks av den anledningen.
Örebro Ordem e Progresso
2008-09-04 20:05
Wuzac

Han får ju ingen speltid, för att dem väljer att satsa på egna talanger, eftersom Frempong ändå ska hem efter säsongen igen.
Örebro Plingu
2008-09-04 19:40
Det råder stor skillnad mellan Roni och Näfvers spel. Med roni får man inte bara finess och fart utan även en jävlar anamma och god arbetsmoral.

Näfver är snabb och teknisk men har inget hjärta. Han viker sig i nästan alla 50/50 dueller och verkar heller inte fatta det själv.
Örebro Wuzac
2008-09-04 19:38
Är inte allt snack om Frempong till nästa år lite tillspetsat? Killen platsar ju inte ens i BP. Varför skulle han komma hem och "Frälsa ÖSK" ?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-04 19:32
Grixx//

"Om hans syster gör eller gjort det så är det väl helt ovidkommande."

Nej, tyvärr är det inte ovidkommande, tvärtom så kan det mycket väl vara genetiskt betingat. Just att att eller flera syskon utvecklas snabbt och sedan helt stannar upp.

Självklart önskar jag Näfver all lycka, men det gäller att även ha ett starkt psyke för att lyckas på elitnivå.

Tyvärr är det inget ovanligt fenomen att talanger som slår igenom tidigt, försvinner vid motgångar, även i lägre divisioner. Hos Näfver saknade jag framförallt gnistan. Men när han mognat kan den återkomma som på Nordin och Staaf.

Örebro Grixx
2008-09-04 18:01
malge// Någon form av strategi måste man ha med alternativ åt det ena eller andra hållet.

Att få 4 miljoner för Näfver vore sanslöst roligt men så spec säkert är det inte. Att PJ vill flytta hem vet vi och Djurgården, så Per är väl redan förlorad på något sätt för dom.

Någon deal blir det nog ändå...på något sätt.
Som läget är nu kan nog klubben tänka sig att avstå Näfver för en vettig summa och tveksamheter om hans kapacitet finns nog även hos tränarna. Annars hade inte läget varit där det är idag.

Djurgården säger fortfarande att de är nöjda med det som Näfver presterat men att det är svårt att ta en plats i startelvan just nu.
Bara att avvakta hur det går.
Örebro Olsén19
2008-09-04 17:59
Syreatom

Men nu är det ju så att Näfver för tillfället INTE är en av våra spelare
Så fort man drar på sig en annan tröja är man i ett annat lag
Örebro Edoos
2008-09-04 17:50
Jag förstår inte varför vi ska vara glada över en (fd) ösk spelarens misslyckande.
Jag tycker fortfarande det var mycket obefogad kritik mot Näfver, på gränsen till personangrepp.
Hoppas verkligen han lyckas i Djurgården, både för hans egen skull, och framför allt för Ösk´s skull.
Örebro malge
2008-09-04 17:40
om nu rubriken är så fel så lär väl näfver veta det, varför inte göra som nordin gjorde och gå ut i media direkt, att senare oroas över att vi skulle bli av med både roni och basse är väl att ta i, dels så kommer ju frempong tillbaks, och ett x antal miljoner för försäljningarna kan ju användas med isåfall för köp
Örebro Grixx
2008-09-04 17:35
Farsen fortsätter (igen)// Han kanske tolkades av en rubrikpilsk journlist eller/och har uttalat ett antal pudlar som inte gått i tryck.
...men för den som vill så kan jag förstå att folk kan svälja texten rakt över och bli sned.

Kanske dags för en insats av svartvitts redax...

Någonstans spelar han väl efter lånetiden, förhoppningsvis blir det bra för alla parter.
Skulle Roni/Basse säljas så kan vi vara i en annan situation om några månader eller nästa sommar.
Örebro Brus-Nilsson
2008-09-04 17:24
Ämne: Alvbåge i DN 11an.....
Bra länk, Du har ett PM i inboxen från mig också!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-04 17:18
Sen är det ju inte så konstigt att folk blir irriterade på en spelare som eftertänksamt säger "jag vill inte tillbaka" när man är utlånad ett halvår.
Örebro Grixx
2008-09-04 17:15
Farsen fortsätter (igen)// Visst kan det vara något åt det hållet. Kanske har han sin toppnivå han kommet att nå, nu.

Fast eftersom han har gått fram så mycket förut så är ett halvårs eller 1 års lugn period inget att bry sig om och bör kunna komma igång igen.

...tiden får visa vad som händer med honom framöver, ingen av oss här VET utan vi spekulerar om framtiden.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-04 17:05
Grixx/ Eller så är det så att han har en högstanivå som allsvensk spelare och en lägstanivå som medioker S1 spelare. Jag tror inte han kan utvecklas mer än vad han gjort hittills då han är otroligt enfotad med bollen. Dessutom är han ju inte speciellt snabb men att han varit bra i ÖSK kan man inte ta ifrån honom. Dock har han pendlat rätt så rejält i form. Knäskadan han fick förra året var knappast bra för utvecklingen.
Örebro Grixx
2008-09-04 16:59
Midsomer// "Kristoffer Näfver visade sig från sin bästa sida och med sin härliga bollbehandling firade han triumfer på det blöta och snabba underlaget"....och Betyget 4 av Mackan i premiären.

....och några matcher senare är han knappt en S1 spelare och klapprutten.

...och åter, kritik ja som andra spelare men nog fan är det överdrivet med proportionerna det fick.

....ser man inte "drevpsykosen" i det som hände så ska man skaffa vit käpp och fortsätta att blunda;-)
Örebro oroT
2008-09-04 16:56
Alvbåge i DN 11an.
Örebro Midsomer
2008-09-04 16:39
ÖSK Öster//

Precis, vissa spelare (Fresa och Joppe t.ex) var det ok att hacka på. Men Näfver skall vi tydligen vara försiktiga med att kritisera.. han är ju en "talang" som skall vårdas ömt. Trots att han inte vill spela för oss igen. :)

Nåväl, detta ämne är uttömt för mig och jag antar att min ståndpunkt i det hela är klar.
Örebro Midsomer
2008-09-04 16:37
Jag tycker Roni är bättre på allting på planen än Näfver. Hittar inte någon egenskapen där jag håller Kristoffer som bättre.

Grixx//
Du har rätt, Näfver gjorde en bra halvlek mot DIF. Men i övrigt har han inte presterat ett skvatt.

Men skitsamma, jag är glad att vi har Per i truppen nu och hyllar verkligen klubben för att man lyckades få Djurgårn att gå med på bytesdealen.
Örebro ÖSK öster
2008-09-04 16:28
Ämne: För att Näfver hade ....Namnet Fredrik Samuelsson dyker snabbt upp i tankarna när nu nämner hackkyckling..

Trist hur vi behandlar de våra.
Varför kunde inte Wowoah/Kihlberg ta "papparollen"?
Örebro Gummianka
2008-09-04 16:19
Annons: