/fotboll/osk/forum/6742.aspx/fotboll/osk/forum/6742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
2008-09-09 23:44
Wuzac//

- Håller med dig om Walker. Skulle väl bli vänsterback i såna fall eftersom han är vänsterfotad. Han har väl spelat nån u21 match som ytterback?

- Tycker att Gren är bra. Han behöver bara lite mer tid för att komma in i tempot. Ge han en säsong till.

- Den platsen kan nog Marcus Astvald ta. Han kan bli jäkligt bra. Sett han i några Ösk ungdom matcher den här säsongen och då har han vart en av bättre på planen. Sen kommer Frempong tillbaks.

- Nr 10 rollen så borde Ösk försöka värva Bedoya som provspelade i somras. En av dom bästa provspelarna jag har sett.

- Balansrollen så finns ju Per Johansson om nu Ösk köper loss han från djurgården. Annars Lundholm från u-laget. En otroligt stor talang.

- Rosendal behöver nog ett år till på sig så förläng med Westman ett år.
Örebro Wuzac
2008-09-09 23:23
Ämne: Satt och spånade med....Öreskå//
Vi har en bra vänsterback till i Glen Holgersson. Han är vä.ytterback orginal. Han spelade ett par träningsmatcher även denna säsong i upptakten och på den positionen och skötte sig bra, även offensivt. Han kan även som bekant användas som mittback. Därför behövs inte en ny vä.ytterback.

Vi bör först och främst titta på u21 och Ösk ungdom på vilka som kan komma upp och konkurrera. Jag har rätt dålig koll där. Annars:

- Walker bör antingen skolas om till annan roll (Ytterback höger?) eller inte få förlängt. Tre år nu i A-truppen utan att tagit en plats. Något måste hända.

- Vi behöver en ny höger ytterback bakom Anttonen. JoGre håller inte och bör ej få förlängt. Framförall är han offensivt svag i ytterbacksrollen. Iaf vad jag sett av honom. Men har också defensiva brister.

- Vi behöver något ungt och lovande bakom Bassonbeng/Porokara. Det är tunt bakom dem, särskilt som Näfver försvann.

-Givet att Olsen stannar bör Michael Jidsjö börja få byten in då & då mot Olsen. Han måste börja trimmas in. Jidsjö är fysisk stor och mer lik Olsen. Han passar som en nr 11 bättre än Staaf i 4-3-3.

- Staaf får konkurrera om ytterforwardplatserna.

-Rodevåg bör lånas ut till Degen och hitta formen där. Många hyllar han för sitt slit. Men han levererar inte.

- En nr 10 som kan konkurrera med Nordin behövs. En yngre lovande från antingen egna leden och saknas då så värva en ung från lägre divison (superettan).

-Ytterliggare en balansspelare på mittfältet. Vad har vi om Nordback/Kilhberg går bort att sätta in (givet att Sebastian inte får förlängt)?

- De 2-3 bästa i ÖSK Ungdom (Som inte går till A-laget)bör planteras ut på KIF/Rynninge/Degen för att växa. Det är ett för stort steg från div III till Allsvenskan. Risken är att de bara blir utfyllnadsspelare på träningarna. De som är i A-truppen skall vara potensiellt möjliga att kasta in i hetluften. Annars är de bara en kostnad om man ändå måste panikvärva om en ordinarie går sönder.

- Givet att Alvbåge stannar nästa säsong: Man bör bedöma om målvakten Peter R är mogen att bli reservmålvakt i A-truppen. Om så är fallet Sälja RX2 och inte förlänga med Westman.
Annars sälja RX2 och ge Westman ett år till.

Ja, det var väl allt ;0)
Öreskå
2008-09-09 22:13
Satt och spånade med jobbarkompisarna härom dagen om De Svart-vita anno 2009. Vilka nyförvärv som ska till och vilka som "borde" gå. Vi tyckte i allafall att om stommen med förnuvarande vissa inlånande får stanna och ett mindre antal nyförvärvkommer till. Så kan det komma att se rent ut ruskigt bra ut.
Ett suveränt anfall med Roni,Olsen och Basse.
Ett spelande mittfält med Nordin,Kihlen och Nobbe, kan vi hoppas att Bedoyha (stavn.?) kommer till och spetsar till. Och med Per J som säker backup.
En Stabil backlinje med Vovven, Berra, Wiken/Oskar coh Antonnen/Gren.
Önskan är stor för egen del om en "riktig" vänsterback, då jag alltid tyckt att Vovven gör mera nytta längre upp på plan. Men som sagt det ser riktigt ruskigt bra ut, än så länge.
Några ideer? Så här i tråkiga landskampstider.
AIK Saywee
2008-09-09 20:59
öskung//
I kväll är du kung på svartvitts forum, jag har fortfarande, efter betydligt fler år än du "har på nacken", svårt att låta bli att fundera på ord och vränga och förvränga förkortningar och andra lustiga svenska och utländska ord. Kanske medfött?

Mitt eget nick är mycket svårförklarat egentligen, som liten hade jag ett, ja ni vet, gulligullnamn. Men på senare tid blev det av någon anledning av en mycket känd person översatt till en engelsk variant.

... avslutar med lite fotboll och ÖSK

FORZA SVARTVITT!!!
AIK Saywee
2008-09-09 20:49
BoP//
Jag har heller inte sett Rodevåg mycket på sistone, av naturiga skäl, om jag bortser från inhoppet mot hjärnkaninerna, men av någon anledning har jag svårt att INTE tro på honom - å han är som någon nedan noterat, otroligt snabb!

Men Staaf är en fin inhoppare, staafhoppare ;-)
Örebro öskung
2008-09-09 20:43
Ämne: Ämne: tjäna o....
Saywee//

hehe ja det är sant, det har du faktiskt.

kul att du har funderat lite på mitt nick. antar att man gör det till de flesta nick på forumen. t ex ditt eget?

ös-kung dvs kung i baren har jag varit men lämnat den livsstilen och är väl numera nån avlägsen släkting till nån prins i baren på sin höjd :)

ung och ung är jag väl inte. ligger nog över genomsnittet i detta forum iaf. 26 är jag hursomhelst.

ÖSK Ungdom stämmer mer då jag är tränare för ett av ungdomslagen.

One¨Touch//
Har också sett vår kära dansk på ICA Tybble ett antal gånger, även träffat på vår andre kära dansk ett antal gånger, och även den numera albanske klubblagsmannen. Kändisställe a la Café Opera..? ;)
Örebro Bastard on Parade
2008-09-09 20:39
Nu har jag varken sett några träningar eller matcher på sistone, men sedan när ska Rodevåg gå före Målgöra´rn? Rodevåg var rätt vass under försäsongen, men det var som centerforward.

Rent spontant är jag tveksam till Rodevåg på vänsterkanten. Sett till spelartyp tror jag Wowoah skulle fungera bäst som ersättare, men då måste vi göra flera ändringar och det tror jag inte Boström är så värst sugen på.
Örebro öskung
2008-09-09 20:31
Ämne: öskung// Med både sm....
ericsson// absolut. därav min smiley på slutet :) fast jag borde kanske ha gjort en sånt här ;) för att vara mer tydlig att jag också var ironisk.

det tillhör historien att jag själv alltid sa tjäna när jag borde ha sagt spara, men jag har fått lärt mig genom att min sambo hugger så fort jag tabbar mig :)
Örebro GT
2008-09-09 20:15
Ämne: Klart vi ska ge Rode....
Självklart ska Rodevåg få chansen mot Gefle ! Visste ni att han mättes upp som Allsvenskans snabbaste spelare av Aftonbladet förra året ?

F.ö. såg jag Basse och Berra på cykel passera över norrcity förut. Det ser faktiskt ganska kul ut !!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-09 19:59
Chipset//

Samtidigt så sponsrar ju Örebro Kommun ÖSK-Fotboll med 500.000:- från i år, hoppas de fortsätter även när Behrn-pengarna börjar rulla in om 7 år.
Örebro ÖSK öster
2008-09-09 19:39
Också inne på att låta Rode starta mot Gefle. MålGöran vet vi vart vi har, det vore kul att se Rode lyckas också.

Det är väl ingen allför vild gissning att Rode startar i morgondagens drabbning? Har det släppts någon elva?
Örebro Chipset
2008-09-09 19:22
ÖSK-Karl// Lät bra det där även om sju år är en lång tid. Den största vinnaren är väl ändå ÖSK bandy. Först inomhushall och sedan 500.000 kr. Det är mycket mycket pengar för den klubben.

Edit: Jag väljer nog Staaf från start men är öppen för att slänga in Roden tidigt. Han har ju gjort en del mål mot just Gefle.
Örebro Stephan
2008-09-09 19:08
Klart vi ska ge Rodevåg chansen! Det är dags nu, han är ju sjukt snabb, stark och rivig, precis vad vi behöver i den här matchen mot Gefles försvar.
Örebro Midsomer
2008-09-09 19:02
Jag är inne på samma spår som Kajanus, läge att ge Rode chansen nu. Bra inhopp mot DIF, enligt rapporter pigg på träningen. Med sin snabbhet skulle han kunna plåga Gefles högerförsvar på samma sätt som Bassombeng plågar deras vänsterback.

Fast skulle inte gråta blod om man valde Robin som ersättare för Porokara heller. Det är kanske tillochmed mer troligt och jag tror vi gjort ett fynd iochmed värvandet av MålGöran. Fyra mål redan på den ringa speltiden, mot sådant starkt motstånd, är imponerande.
Örebro Grixx
2008-09-09 18:44
Kajanus// "gamle hjälten" då måste du syfta på när han spelade i en annan klubb, för här har han aldrig blommat ut...men självklart hoppas man att han ska få till det även här.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-09 18:11
Angående BA:

ÖSK fotboll får vänta på sina pengar i ca. 7 år till. De "gamla" gick till undvika konkurs. Även KIF-Örebro fick sina pengar i förskott. När de 7 åren gått fördelas pengarna så här:

ÖSK Fotboll: 800.000:-/år
KIF-Örebro: 200.000:-år

Redan från 2009 får:
ÖSK Bandy: 500.000:-/år
ÖHC: 500.000:-/år
Örebro Kajanus
2008-09-09 18:10
Nu när Roni Porokara är avstängd mot Gävle så skriker jag: In med Stefan Rodevåg från start. Det är dags för den gamle hjälten att sparka in sig i startelvan igen. Ni såg ju mot Djurgården. Han var inne lite mindre än 20 min och ställde till rejält med oreda för försvararna.
Örebro One¨touch
2008-09-09 17:53
Saywee// Så var det nog! :-)
AIK Saywee
2008-09-09 17:50
Ämne: tjäna och spara är t....Jaa du öskung, det vore härligt, men om jag säljer böckerna till fullt pris till två ickemedlemmar, då har jag faktiskt tjänat 100 kronor.

En annan grej som jag funderat på någon gång eller två, är om ditt nick har innebörden ös-kung eller ösk-ung, dvs syftar på att du är kung i baren alternativt ÖSK Ungdom eller att du är ganska ung?

One¨touch//
Verkar vara bra kost för en target, var det "röde pölser" och "Kungen av Danmark" som inhandlades månntro?
Örebro -=joth=-
2008-09-09 17:14
micro_42//Stämmer det... det var samma Wallin.
Örebro micro_42
2008-09-09 17:05
Ämne: Hmmm... kan man inte....
Var inte Wallin fd. arrangemangsansvarig på nya Ullevi?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-09 16:59
Chipset// Brrrrrrr...
Örebro -=joth=-
2008-09-09 16:47
Chipset//Om inte annat kan vi ju hoppas på att pengarna ger södra läktaren en ansiktslyftning med loger, affärslokaler m.m.
Örebro One¨touch
2008-09-09 16:42
Ämne: In med Boniek//
Igå....
Igår var jag inne och handlade på Ica-Tybble. En icke namngiven dansk spelare hade samma ärende, och sågs bl.a. vid korvdisken och lösgodiset.
Örebro -=joth=-
2008-09-09 16:40
Hmmm... kan man inte under en helg dra in konstgräset i bandyhallen och genomföra Nordic Cup i behagligare temperatur... :-)

Chipset//Så var det ja... Wallin någonting... Om vi ska vara ärliga så var inte hästsvansen helt fel ute med sina idéer... det var en chansning som inte gick hem.
Örebro Chipset
2008-09-09 16:36
Ämne: Joth//

Samtidigt ....
Förra gången delade ju KIF och ÖSK. Inte omöjligt att det händer igen även om det kanske blir mer indirekt.
Örebro Midsomer
2008-09-09 16:36
Chipset//
Nordic Cup var briljant. Jag minns fortfarande de där "häftiga" reklamjinglarna man använde för att marknadsföra arrangemanget. Synd att man inte fick TV-avtalet på plats, hade kunnat bli ett kul - om årligen återkommande - event.
Örebro Midsomer
2008-09-09 16:34
Joth//

Samtidigt låter detta rätt lovande.
"Vi har sagt att det viktiga är att nettoresultatet av vår sponsring går till elitidrottsklubbarna som nyttjar anläggningarna, säger Per Johan Behrn".
Örebro Chipset
2008-09-09 16:29
Nordic cup = 300 spänn för en 2x45 i -12 grader. Vissa gick dit i skjorta och uppknäppt skinnjacka. Eller hur farsen fortsätter?
Örebro Chipset
2008-09-09 16:28
Ämne: Arena namnet generer....
Joth// Just det, någon vid namn Wallin som inte lyckades få till något vettigt. Om man inte tycker Nordic cup var en vettig idé förstås.
Annons: