/fotboll/osk/forum/6740.aspx/fotboll/osk/forum/6740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-13 17:50
Ämne: Bragdmatch av Ungdom....
Härligt...innebär att dom fortfarande har chans på kval till div 2 antar jag...eller?
Örebro # Mini
2008-09-13 17:47
Vilka har tänkt att gå på ÖSK-dagen imorgon?
Örebro öskung
2008-09-13 17:47
Bragdmatch av Ungdom om man ser till resultatet. Vinst med 3-0 borta mot Ludvika med många nyckelspelare frånvarande. Vet bara resultatet och har ingen aning om prestationen. Synd att Arboga Södra knep 3 poäng (2-1 hemma mot Eker). De andra viktiga matcherna idag i div 3 är än så länge inte inrapporterade. Hoppas på poängtapp av Karlstad och Syrianska :)
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-09-13 17:46
Det är onekligen lite småputt på MFF:s forum. Tre pinnar mot Gefle och vi är ikapp...vore inte helt fel.
Örebro jappel
2008-09-13 17:37
trist bara att hbk plockar poäng...dom borde vi också kunna passera vad det lider...
Örebro jappel
2008-09-13 17:35
på tal om fotboll så var det bra att AIK tappade poäng. Dom börjar bli ett av de lag som vi kan hoppas på att gå om i slutspurten av årets allsvenska.
Och med tanke på hur dåliga MFF verkar vara för tillfället ska vi nog kunna ta oss förbi dom också. (bör kunna passeras redan i nästa om gång)
Örebro jappel
2008-09-13 17:25
Ämne: oroT/Grixx M.fl.//
....
och hur i hela friden ska en astmatiker veta att just den röken är ofarlig??? (om den nu verkligen är det!)
Och hur ska övriga på läktaren veta att dom som hanterar pyrotekniken vet vad dom gör (något som dom i 99% av fallen inte gör!!)
All hantering av pyroteknik i folksamlingar är olämplig därav beslutet att förbjuda detta inne på arenorna. (ett mycket bra och logiskt beslut)
Örebro oroT
2008-09-13 16:46
nr.12 //
Du har ovanligt stor insyn i vilken typ av rök som användes...

Astmatiker kan få andningsproblem av vattenånga och den rök som används på discon kan också ge upphov till andningsproblem. Att då en rökbomb, av egentligen vilken slag som helst skulle vara mindre skadlig än vattenånga...ehm, nej inte riktigt =)
Örebro nr.12
2008-09-13 16:35
oroT/Grixx M.fl.//

Enligt återförsäljaren så är röken oskadlig för astmatiker osv. Men visst är kan den vara obehaglig att andas in framförallt om den är somdet var instängd under en OH så den inte sprids.

Men den rök som användes kan inte som Grixx skrev "hade det varit någon med värre astma så hade han/hon kunnat stendött". Detta är en extrem överdrivning! Visst förstår jag om t.ex astmatiker som får panikkänslor som gör att man får svårare att andas, andningsvårigheterna kommer isåfall från nått annat än röken till exempel panik och uppstressning!

Nu tar vi nya tag o slår Gefle på tisdag!

Edit: Nej jag tände inte rökbomben eller ens var i närheten när den tändes. Jag blev förmodligen lika besviken som ni över att den tändes och att ÖSK nu kommer få böta 25000, men trots det tycker jag det är en stämningshöjare. Men som tyvärr är förbjuden!
Örebro oroT
2008-09-13 16:20
nr12 //
Att påstå att rökbomben inte skulle påverka astmatiker är ju totalt skitsnack. Uppenbarligen var det ju flera astmatiker som fick lämna arenan pga röken, jag vet 2 som va tvungna att gå iväg i väntan på att röken skulle lägga sig, och ja de är astmatiker.

Nån nämnde nåt om rökning och att det skulle ha samma effekt, och absolut, skulle nån stå brevid en astmatiker och blåsa röken i ansiktet på han/henne hade det blivit jobbigt. Skillnaden är att om nån brevid en röker kan man ta ett steg åt sidan så känner man knappt av ciggröken. "Rökbomben" däremot bäddade ju in hela arenan, dessutom om man stog under tifot så har man ingenstans att ta vägen.

För att inte nämna...25tusen kronor.

Vilken jävla idiot handling.

Ajja, gjort e gjort, bara hoppas att den/dom som gjorde det har fattat att deras handling inte skapade annat än förbittring och illvilja och avstår från liknande handlingar i framtiden.

Not: Är själv astmatiker av sorten Grov.

Forza!
IFK Norrköping BroderBertil
2008-09-13 14:49
Kolla in Sportpiraten.se med Örebrosajten
Örebro Olsén19
2008-09-13 13:55
Conjuration

Nej man ska inte bara skita i det, men jag tror inte ett skit på detta försök..

Hoppas på något bättre!
Örebro Conjuration
2008-09-13 13:50
Olsén19//

Så är det bättre att bara se mellan fingrarna och inte göra något för att försöka förhindra det?

12.30 är ett steg i rätt riktning. Man försöker göra något, ibland går det inte att vara konservativ och syssla med önsketänkande.
Örebro Olsén19
2008-09-13 13:36
Tycker det är konstigt att sätta en match klockan 12.30...

Tror inte att våldet minskar i och med detta och jag tror att publiken sviker
Hammarby Bajenvirre
2008-09-13 10:44
Facebook? Om du har det gå med i gruppen Liberal fotbollsfront. Här under kan du läsa beskrivningen av denna grupp. Så gå med nu! Vi har som mål att komma ut i media och påverka! Tack!

Detta är en grupp för alla supportrar som står mot SvFFs diktatoriska förtryck mot fotbollsklubbar och supportrar. Alla är välkommna! Stockholmare, Göteborgare, Skåningar eller vad du än kommer ifrån! Vi hävdar att SvFF sopar allt under mattan istället för att ta tag i läktar problemen. Man gör det inte bättre genom att flytta ut våldet och problemen utanför arenan. Detta drabbar oss hederliga supportrar. Som det ser ut idagsläget har vi en disciplinnämnd i SvFF som inte är oberoende dvs att det finns personer som sitter i nämden men även är aktiva i klubbstyrelser. Detta kan påverka bedömningen av eventuella straff man kan hävda att det uppstår en viss form av byråkrati. Istället skulle vi i Svergie ha en union mellan alla klubbar i Allsvenskan som samverkar mot våldet som vi ser idag, samarbete mellan lagstiftare och klubbar.
Sedan skulle unionen (alla klubbar) ha en egen form av disciplinnämnd som är tillsatt samt oberoende som en domstol. Detta skulle vara ett steg i rätt riktning för svensk fotboll. Så visa ditt stöd till ditt lag vi tar kampen här och nu!

Vi är förenings (klubb) oberoende.
Örebro Conjuration
2008-09-13 10:32
Sparka ut sthlm från allsvenskan och låt dem ha en egen liga. Fan vad skönt det hade varit...
Örebro Grohl
2008-09-13 10:28
Ämne: Ämne: Ev?//
....
Så vitt jag vet så erbjöd sig (eller gjorde dom det t.o.m?) ÖSK att stå för kostnaderna som bortalaget innebar, både mot AIK och Hammarby men bojkotten fortsatte ändå.
Örebro Midsomer
2008-09-13 10:05
Wivallius//

Ja, det är märkligt hur de skjuter sig i foten gång på gång. Hoppas verkligen att 08:orna behåller sin bortabojkott.
Wivallius
2008-09-13 08:33
... och så har ett annat 08-lags huliganer gått till attack igen. Uppenbarligen hade de tänkt mörda spelarna i motståndarlaget före matchen på Råttsunda
Örebro Midsomer
2008-09-13 08:03
Jag undrar om det funkar att spela Rodevåg till vänster egentligen. Kanske vore bättre att sätta in honom på högerkanten och låta Bassombeng ta vänsterkanten. Bassom går ju ändå inåt i banan hela tiden och han känns inte som en inläggsytter.

Tydligen var Kihlen och Nordin med för fullt på fredagens träning. Men Staaf och Bassom kunde inte gå för fullt. Bra att vi spelar först på tisdag så de hinner friskna till.

Förresten, undrar om vi tappar mycket folk på att matchen spelas 19:45 en vardagskväll. Hoppas inte. Själv tycker jag det är perfekt.
Hammarby Ev?
2008-09-13 01:17
Ämne: Ev?//

Bojkotten g....
ÖSK Karl,

Bojkotten gäller bara de lag som kräver att Bajen skall betala för borta läktaren (vakter med mera) utan att få inkomsterna för biljetterna som säljs där. Glasklart nu?

Sedan har jag ingen aning om vad du snackar om när du påstår något så befängt som att vi håller några huliganer om ryggen.
Örebro Conjuration
2008-09-13 01:06
Vad händer om man tänder en cigg inne på arenan?
Örebro Grixx
2008-09-12 23:24
Walter Gigena// Nej visst. Vi ska gnälla på 08-orna men hålla käften om oss själva. Eller är det censur du suktar efter.När fan ska man ta upp det.

Jag var den som tog upp på ett ÖSK-möte med Frebran att vi skulle ge pengar till Kubanerna och spec om vi kunde göra något för att uppmuntra Tifot....tack för det när "kassan" slaktas och vi får inte påtala att vi är förbannade för det.

Är det något annat vi ska hålla käften om så ta upp det också så vet vi vad vi får diskutera, härligt att det är så lågt i tak:-/
ÖSK Lions
2008-09-12 23:12
Plingu//
Haha, ska du inte döpa om ditt nick här till Gattuso då? Eller kanske skruvdobben? :-)
Örebro Plingu
2008-09-12 23:06
och så är man tillagd i redaktionen!
Örebro Wuzac
2008-09-12 22:59
Så, nu är allt som tänkas kan diskuterat runt de 25 000 kronorna diskuterat. Inte ett hål finns! Precis allt är nämnt tre ggr,. Så, nu byter alla ämne.
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:48
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:47
Fy fan vilket gnäll det var här inne idag. Det verkar som denna ältande händelse var i klass med Göteborgsfansens stormning av Eyravallen 1970.

Hoppas alla GNÄLLANDE närkingar här inne gör slag av sina uttalanden och äntrar västra stå tillsammans med kubaner och oss andra som sjunger så att denna "förfärliga" händelse aldrig mer upprepas. Tugga på forumet gör inte ett skit för den/de som tände sin rökpuff läser knappast förmaningar här.

Mot Elfsborg var det underbart drag och hoppas det blir detsamma på tisdag. På obestämd framtid kommer jag strunta i att logga in på detta forum tills att det börjar diskuteras fotboll igen (jag är delvis skyldig jag vet)

Avslutar med en bild jag tog i våras, på plats, på san-siro mellan Milan-Inter tillsammans med 85 000 på läktarna (100 kräktes och 90 000 dog av röken)

Per sempre in bianco e nero
Örebro GT
2008-09-12 22:36
Kallsvenskan. Flopparna. Kalkonerna.

Ibland är man riktigt glad att ÖSK inte ens nämns !!
Örebro Sersant
2008-09-12 21:59
Ämne: Liberate//

Antagl....
Ne så sugen på att bidra med pengar blir man ju inte när de tänds bengaler som kubanerna får betala för indirekt eftersom de finns väl 50.000 rikstaler undanstoppade av ÖSK som skulle gå till kubanerna om dem inte fick böter för då skulle böterna betalas med hjälpa av dessa pengar så då e hälften borta el? Kanske någon som har bättre koll?
Annons: