/fotboll/osk/forum/6735.aspx/fotboll/osk/forum/6735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olsén19
2008-09-13 13:36
Tycker det är konstigt att sätta en match klockan 12.30...

Tror inte att våldet minskar i och med detta och jag tror att publiken sviker
Hammarby Bajenvirre
2008-09-13 10:44
Facebook? Om du har det gå med i gruppen Liberal fotbollsfront. Här under kan du läsa beskrivningen av denna grupp. Så gå med nu! Vi har som mål att komma ut i media och påverka! Tack!

Detta är en grupp för alla supportrar som står mot SvFFs diktatoriska förtryck mot fotbollsklubbar och supportrar. Alla är välkommna! Stockholmare, Göteborgare, Skåningar eller vad du än kommer ifrån! Vi hävdar att SvFF sopar allt under mattan istället för att ta tag i läktar problemen. Man gör det inte bättre genom att flytta ut våldet och problemen utanför arenan. Detta drabbar oss hederliga supportrar. Som det ser ut idagsläget har vi en disciplinnämnd i SvFF som inte är oberoende dvs att det finns personer som sitter i nämden men även är aktiva i klubbstyrelser. Detta kan påverka bedömningen av eventuella straff man kan hävda att det uppstår en viss form av byråkrati. Istället skulle vi i Svergie ha en union mellan alla klubbar i Allsvenskan som samverkar mot våldet som vi ser idag, samarbete mellan lagstiftare och klubbar.
Sedan skulle unionen (alla klubbar) ha en egen form av disciplinnämnd som är tillsatt samt oberoende som en domstol. Detta skulle vara ett steg i rätt riktning för svensk fotboll. Så visa ditt stöd till ditt lag vi tar kampen här och nu!

Vi är förenings (klubb) oberoende.
Örebro Conjuration
2008-09-13 10:32
Sparka ut sthlm från allsvenskan och låt dem ha en egen liga. Fan vad skönt det hade varit...
Örebro Grohl
2008-09-13 10:28
Ämne: Ämne: Ev?//
....
Så vitt jag vet så erbjöd sig (eller gjorde dom det t.o.m?) ÖSK att stå för kostnaderna som bortalaget innebar, både mot AIK och Hammarby men bojkotten fortsatte ändå.
Örebro Midsomer
2008-09-13 10:05
Wivallius//

Ja, det är märkligt hur de skjuter sig i foten gång på gång. Hoppas verkligen att 08:orna behåller sin bortabojkott.
Wivallius
2008-09-13 08:33
... och så har ett annat 08-lags huliganer gått till attack igen. Uppenbarligen hade de tänkt mörda spelarna i motståndarlaget före matchen på Råttsunda
Örebro Midsomer
2008-09-13 08:03
Jag undrar om det funkar att spela Rodevåg till vänster egentligen. Kanske vore bättre att sätta in honom på högerkanten och låta Bassombeng ta vänsterkanten. Bassom går ju ändå inåt i banan hela tiden och han känns inte som en inläggsytter.

Tydligen var Kihlen och Nordin med för fullt på fredagens träning. Men Staaf och Bassom kunde inte gå för fullt. Bra att vi spelar först på tisdag så de hinner friskna till.

Förresten, undrar om vi tappar mycket folk på att matchen spelas 19:45 en vardagskväll. Hoppas inte. Själv tycker jag det är perfekt.
Hammarby Ev?
2008-09-13 01:17
Ämne: Ev?//

Bojkotten g....
ÖSK Karl,

Bojkotten gäller bara de lag som kräver att Bajen skall betala för borta läktaren (vakter med mera) utan att få inkomsterna för biljetterna som säljs där. Glasklart nu?

Sedan har jag ingen aning om vad du snackar om när du påstår något så befängt som att vi håller några huliganer om ryggen.
Örebro Conjuration
2008-09-13 01:06
Vad händer om man tänder en cigg inne på arenan?
Örebro Grixx
2008-09-12 23:24
Walter Gigena// Nej visst. Vi ska gnälla på 08-orna men hålla käften om oss själva. Eller är det censur du suktar efter.När fan ska man ta upp det.

Jag var den som tog upp på ett ÖSK-möte med Frebran att vi skulle ge pengar till Kubanerna och spec om vi kunde göra något för att uppmuntra Tifot....tack för det när "kassan" slaktas och vi får inte påtala att vi är förbannade för det.

Är det något annat vi ska hålla käften om så ta upp det också så vet vi vad vi får diskutera, härligt att det är så lågt i tak:-/
ÖSK Lions
2008-09-12 23:12
Plingu//
Haha, ska du inte döpa om ditt nick här till Gattuso då? Eller kanske skruvdobben? :-)
Örebro Plingu
2008-09-12 23:06
och så är man tillagd i redaktionen!
Örebro Wuzac
2008-09-12 22:59
Så, nu är allt som tänkas kan diskuterat runt de 25 000 kronorna diskuterat. Inte ett hål finns! Precis allt är nämnt tre ggr,. Så, nu byter alla ämne.
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:48
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:47
Fy fan vilket gnäll det var här inne idag. Det verkar som denna ältande händelse var i klass med Göteborgsfansens stormning av Eyravallen 1970.

Hoppas alla GNÄLLANDE närkingar här inne gör slag av sina uttalanden och äntrar västra stå tillsammans med kubaner och oss andra som sjunger så att denna "förfärliga" händelse aldrig mer upprepas. Tugga på forumet gör inte ett skit för den/de som tände sin rökpuff läser knappast förmaningar här.

Mot Elfsborg var det underbart drag och hoppas det blir detsamma på tisdag. På obestämd framtid kommer jag strunta i att logga in på detta forum tills att det börjar diskuteras fotboll igen (jag är delvis skyldig jag vet)

Avslutar med en bild jag tog i våras, på plats, på san-siro mellan Milan-Inter tillsammans med 85 000 på läktarna (100 kräktes och 90 000 dog av röken)

Per sempre in bianco e nero
Örebro GT
2008-09-12 22:36
Kallsvenskan. Flopparna. Kalkonerna.

Ibland är man riktigt glad att ÖSK inte ens nämns !!
Örebro Sersant
2008-09-12 21:59
Ämne: Liberate//

Antagl....
Ne så sugen på att bidra med pengar blir man ju inte när de tänds bengaler som kubanerna får betala för indirekt eftersom de finns väl 50.000 rikstaler undanstoppade av ÖSK som skulle gå till kubanerna om dem inte fick böter för då skulle böterna betalas med hjälpa av dessa pengar så då e hälften borta el? Kanske någon som har bättre koll?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 21:32
-=joth=-//

"Dock ser jag då i och för sig hellre att man pekar ut de som förstör för klubben och andra."

Helt rätt, knäpp gärna kort också med mobilen, det är ju dessa dårar (eller föräldrarna) som skall betala böterna.
Örebro -=joth=-
2008-09-12 21:26
Kan ju tillägga att jag är med i Kubanerna, Jag är på "Mitt andra hem" före varje match, jag står på västra stå. Tyvärr var jag inte där under Göteborgsmatchen men jag hade gladeligen pekat ut den som tände en bengal. Däremot skulle jag ju inte springa över läktaren för att hitta den skyldige.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 21:19
Liberate//

Antagligen är de väl bara ironiska mot nr.12-nicket.

Själva la vi 2.000:- i hinken inför Norrköpings-tifot, men blir det böter till ÖSK igen, då kommer det inte in en krona igen från våra stolar.
Örebro -=joth=-
2008-09-12 21:17
Bara en liten del av de som står på Västra är medlemmar i Kubanerna. Jag vet inte vad Kubanerna har för medlemsantal men det lär väl ligga runt 100-200 stycken så som sagt är det bara en liten del av Västra.

Det vi ska komma ihåg är att det finns många olika "supporter" grupperingar runt ÖSK och Örebro. Dom flesta bra men det finns väl även rötägg där.

Precis som media har den icke insatte förmågan att generallisera. Det är ju ungefär som att klassa alla i Örebro för pedofili på grund av att en man från Örebro har blivit dömd för det.

Det tragiska i det hela är att Kubanerna får dålig PR och förmodligen avdrag av det bidrag man får från ÖSK för bengalen.

Tillslut... jag tycker det är synd att det inte finns mer civilkurage i folket på läktaren oavsett gruppering eller "normal" åskådare så att man tar tag i saken. Ungefär som en del Hammarby supportrar gjorde i skandalmatchen. Dock ser jag då i och för sig hellre att man pekar ut de som förstör för klubben och andra.

Kan även tilläga att visst ser dethäftigt ut med rök bengaler i häftiga tifon. MEN, så länge som det är olagligt vill jag inte ha dem på arenan.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-12 21:02
Blir det fler stämningshöjare den 16:e Eller är 25 lapp för dyrt?
Dom som vill "röka på" på läktaren kan väl skramla ihop bötes summorna under varje match. På så sätt märker dom hur många som stöttar det hela!

Kallas detta tilltag för att tjuvröka?
Örebro Liberate
2008-09-12 21:01
Ämne: Står nr.12 för tolft....
Fansen blir som den tolfte spelaren,tänk själv och kliva in på någon arena som spelare och veta att du har ett par tusen fans som sjunger för dig och ditt lag,det är därför fansen oftast kallas "12:spelaren"trodde faktiskt att de flesta förstod det;)
Örebro micro_42
2008-09-12 20:48
Står nr.12 för tolfte spelaren? motspelare?
Örebro Rojas
2008-09-12 20:38
Astmatiker fly från läktaren ? Det låter som en riktigt oskälig reaktion. Jag är själv astmatiker men jag kände inte ett shit,om man då behöver "fly" undrar jag om det ens är möjligt att vistas utomhus eftersom jag kan ha ganska kraftig.
Örebro Rojas
2008-09-12 20:35
Ämne: nr.12//Du kan aldrig....
Vadå kostar det 50 öre att bli medlem?
Örebro Liberate
2008-09-12 20:24
Nr:12 står för den "12:e spelaren"dvs fansen,annars står det väl för åldern,med andra ord så kan det lika gärna vara vem som helst som stöttar Ösk på ett eller annat vis,behöver nödvändigtvis inte vara en Kuban.
Örebro D. McGrain
2008-09-12 20:01
Ämne: D. McGrain//

Myck....
Ja, det enda som behövs är att AIK, Bajen och DIF skulle säga att de bryter direkt och helt med supporterklubbarna tills dräggen är borta. Men de törs inte p.g.a. risk för förlorade pengar...För det har ingen betydelse om det är en mindre klack som Kubanerna eller Black Army, alla känner (till) alla och kan direkt peka ut idioterna - om de vill.

Kubanerna har en perfekt läge nu när de börjar växa mer och mer varje säsong att slå in på den positiva vägen - jämför med t.ex. Skottlands fans, danska roliganer (fanns en fyllskalle som sprang in på planen och blev avskydd av alla danskar också). Bara hoppas de riktiga Kubanerna (nästan alla?) klarar av att stå upp för sig själva och ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 19:42
D. McGrain//

Mycket bra skrivet och på exakt samma sätt kan 08-klubbarna rensa upp bland dregget.
Örebro D. McGrain
2008-09-12 19:37
Är inte aktiv medlem utan bara betalande medlem i Kubanerna för att stödja deras verksamhet och för att de har en uttalad anti-våld policy. Har allvarligt på att begära utträde p.g.a. rökbomben. Om det uppstår liknande "incidenter" kommer jag omedelbart avsluta medlemsskapet då har de förbrukat mitt förtroende.

Liksom i Bajenklacken vet alla vilka som står i klacken och alla vet vilken idiot det var som hade med rökbomben. Alltså kan man välja att stå upp för ÖSK och Kubanerna genom att direkt tillkalla polis alt. kontakta efteråt. Låtsas som att ingen vet vem det är eller fega ur är lika ynkligt som att tända roökbomber. Stå upp för varandra Kubaner! Och bort med dräggen omedelbart.

(Och jag vet precis hur det fungerar i en klack efter 15 år i en annan klack, annan stad, annan sport)
Annons: