/fotboll/osk/forum/6733.aspx/fotboll/osk/forum/6733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-14 11:17
Ämne: Den där Gerzic är ab....
denna där och denna där....
Elfsborg mangecareca
2008-09-14 11:09
Den där Gerzic är absolut en av seriens bästa mittfältare, verkligen grattis till den fina starten efter sommaren!
Örebro ÖSK!
2008-09-14 10:54
Gefle har en seger och två lika på borta plan i år, och ÖSK har inte förlorat på sex matcher, det låter väl ganska bra;)
Örebro Mattias69
2008-09-14 10:42
Statistik kan vara roligt ibland. Särskilt som man nu kollar in den allsvenska tabellen och ser att Gefle är det lag som förlorat flest matcher av alla. Hela 14 förluster har laget inkasserat i år.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-14 00:31
Ämne: BBB, Mosebacke eller....
Saywee//
Du är en skön lirare, Saywee!! Att joxa med såväl orden som "trasan", visst är det underbart!

Nä, alltså, jag menade att när jag väl befinner mig vid de Blå Bergen, så riktar jag givetvis blickarna österut!! Annars så har vi inte så mycket berg här i Bromma... Fast genom att kliva upp på höjderna längs Mälaren kan man uppleva svindlande vyer... "Fjärden ligger blank som ett nymålat golv..."

Vi får väl ses på "gubbhyllan" nån gång o avhandla 25/10-70 o annat.... ;-)
Örebro GT
2008-09-14 00:12
Inga fel alls att se köpelaget iff-iff med fjollan "Mongo-Ola" i spetsen åka på ding idag !!

Vad händer nu, får vi se Hasse Borg byta Trängens IP mot Behrnabeu, och med ett checkhäfte i näven försöka värva Basse & Berra ?

För iff-iff saknar ju både anfall och försvar...
Örebro Wuzac
2008-09-13 23:54
Ämne: Wuzaq//

Jag tror ....
Aleq//
Fast det var några år sedan va?
Örebro Aleq
2008-09-13 23:52
Wuzaq//

Jag tror inte Deportivo skulle anmält sitt intresse om det inte var talang i killen...
Örebro Wuzac
2008-09-13 23:44
Ämne: Är det inte bara möj....
Aleq//

Ja, om han platsar på bänken i ÖSK. Han platsar ju inte i BP. Men tränarna kanske har lite olika syn på honom i BP resp ÖSK eller at det beror på som någon annan sa här på forumet att "BP satsar istället på sina egna eftersom Frempong inte kommer att stanna". Lite lustigt att BP skulle tänka så. Hur vet de att han inte trivas och kanske vill stanna? Och varför låna honom överhuvudtaget med sådan inställning?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-13 23:42
En vinst mot Gäfle skulle sitta mumma!!! Det är klart ösk vinner med minst 3-0! något annat vore skandal!!!! :)
Örebro Wuzac
2008-09-13 23:13
Ämne: Wuzac//
tror du int....
E-A//

Kan hålla med dig att det kan vara en styrka att kunna ändra formationer och spelsystem. Min poäng var mera att spelsystemet i sig själv verkar så skört att om en enda viktig spelare saknas måste hela laget byta spelsystem. Det menar jag är en svaghet.
Örebro Aleq
2008-09-13 22:00
Är det inte bara möjligt att kalla tillbaka Frempong?

Nu när Ronnie är avstängd så får han jui äntligen chansen att visa vad han går för, sen så kommer han var ständiga tredje-ytter vilket kommer resultera i endel spelande.

Eller?
Örebro E-A
2008-09-13 21:31
Wuzac//
tror du inte attacken mer va tänkt för att störa spelarna inför mötet? precis som när de spelar musik halva nätterna utanför hotel för att hålla spelare vakna o.s.v. (givetvis var detta betydligt mer smaklöst men ändå..) antar även att ditt inlägg var lite ironiskt men va bara tvungen att ge min bild av de hela.. (speciellt med tanke på att ja läste nått inlägg om att det var tal om ett regelrätt mordförsök, villket jag knappast tror var syftet)

sen så måste ja få lämna en kommentar till ditt inlägg om bytet av formation under kalmarmatchen. såg ej matchen bör påpekas. däremot tycker ja det snarast är positivt att Sixten nu använder sig av en annan uppställning när det "krisar" sig. största anledningen till att han fick sparken från sitt förra(?) tränarjobb i finland var just för de tyckte han låste fast sig så vid sin grundformation och inte använde sig av möjligheterna att ändra om i upplägget när det inte stämmde. kontinutet i all ära men fungerar det inte av en eller annan anledning tycker ja ändå resultaten måste gå i första hand!
Örebro Wuzac
2008-09-13 20:42
Ämne: Jag hoppas Ungdom gå....Om ÖSK u ska vara i tvåan eller stanna i trean är nog beroende på vilket samarbete ÖSK kan få till till nästa år. Om man kan plantera ut de 4-5 bästa spelarna till samarbetslag högre upp i spelsystemet är det kanske bättre att de stannar i trean eftersom det då måste fyllas på med unga spelare nerifrån. Bättre topplag i trean än stryklag i tvåan, för den individuella utvecklingens skull.

Håller med dig att det finns spelare som måste kliva upp ett eller två pinnhål i systemet för att utvecklas. Som du skriver är Rosendahl en av dem.
Örebro lollo_homeboy
2008-09-13 20:39
Jag hoppas Ungdom går upp i 2an.. För den nivån det är på 3an de olika matcher jag sett iår nivån håller inte.. Om man läser Ösk idag visst de ställer upp med ett ungt lag jätte kul.. Men att ha 3 som aldrig knappt spelat back förut ska ett annat lag kunna straffa hade det hänt i 2an hade man vunnit å kört över.. Inget ont mot våra ung tuppar men ska man utbilda allsvenska spelare om man inte går upp så borde man låna ut spelare nu framöver och ta tag i detta problem..
Ja tror säkert det finns fler som på sikt kan ta plats i Ösk a-lag.
Gustaf lundholm som redan är där och nosat erik nilsson rosendahl.. men tex rosendahl behöver spela högre upp.. kolla Jonsson förra årets ungdom spelare dominerade med men fick flytta på sig till forward.. Det är nu man ska plocka tillbaka en sån spelare och byta plats med Rosendahl så han får utvecklas i 1an..
Örebro Chipset
2008-09-13 20:25
Mittåt// Aha ok, surt. Kan gå ändå. Motståndarna har också svåra matcher kvar.
Örebro Wuzac
2008-09-13 20:24
Ämne: Wuzac// okej, tack:)....Tror inte Sebastian är aktuell på offensiv högerkant. Tror att Bassonbeng trots allt startar och Staaf till vänster. Rodevåg på bänken. Kan tänka mig att Stellan har stor chans att hamna på bänken i denna match. Han gjorde tydligen en bra insats i U21 senast och han är en spelare för de offensiva kanterna.

Liten svaghet är att mot Kalmar när vi saknade Bassonbeng så ställde ÖSK om till 4-4-2 med diamant. Om det beroddde på att Eric var borta så är det inte bra att en enskild spelare får styra systemet så mycket. Nu är det dock hemmaplan och lite sämre motstånd (dock inte att underskatta, de har kniven mot strupen) och vi får hoppas på en mer offensiv inställning.
Örebro ÖSK!
2008-09-13 20:19
Wuzac// okej, tack:) men om vi saknar Porokara (vilket vi gör) och Basse då kan vi väl ha Rodevåg på Högerkant och Henrikson på vänster, och såklart Olsen i mitten... skulle det funka?
Örebro Wuzac
2008-09-13 20:10
Ämne: Olsen fick uttgå mot....ÖSK//
Såvitt jag hört ska det inte vara någon fara. Han har haft en ledighet och vilat upp sig hos familjen i Danmark. Däremot är inte Bassonbeng 100% återställd vilket jag hade räknat med. Har de tvingat honom att träna under uppehållet istället för att vila skadan? Den sk "Aktiva vilan" är inte alltid optimalt
Örebro ÖSK!
2008-09-13 20:02
Olsen fick uttgå mot Djurgården senast, men det är väl ingen fara inför Gefle matchen, eller?
Örebro Mittåt
2008-09-13 19:59
Chipset// Det var FBK som fick stryk - inte KBK. De senare möter Köping i morgon. Låt oss hoppas på oavgjort i den matchen.
Örebro Wuzac
2008-09-13 19:57
Apropå attacken mot IFK Göteborgs spelare - Ganska lustig logik egentligen att attackera motståndaren spelare eller på andra sätt försöka skada dem. Låt anta att att man tycker så illa om / hatar alla andra lag och dessa spelare. Vore det då inte, rent logiskt, enklast att dra sig ur allsvenskan? Så att man slipper dessa människor man hatar? De slipper slåss och riskera fängelse och inga motståndare kommer någonsin in på deras domäner. Finns inga motståndare så är ju problemet löst. Eller?

Tänk! Aldrig någonsin en Göteborgare, Djurgårdare, Malmöit och andra moståndare i Solna? Vore ju himmelriket!

Vilken häftig Kommuniké att lämna: "Eftersom våra anhängare inte tål våra motståndare eller deras fans så drar vi oss ur Allsvenskan för att inte irritera våra fans".
Örebro Chipset
2008-09-13 19:54
Efter dagens resultat (stryk för Karlstad och bara en pinne till Syrianska) så har faktiskt ungdom ett bra läge på kvalplatsen trots fiaskot mot Ölme. Snälla, ta den här chansen nu ungdom!
Örebro # Mini
2008-09-13 19:07
Midsomer//

Kommer du gå nu när du fått den info du behöver?
Örebro Mittåt
2008-09-13 18:41
ÖSK Ungdom slog Ludvika med 3-0, ett resultat som kanske var något i överkant. Ludvika var det något bättre laget i första halvlek, men tack vare några bra ingripanden av Peter Rosendahl höll ÖSK oavgjort tills dess att Fedja jelecak kunde göra 0-1 med ca. en minut kvar av första halvlek.

Ludvika började sedan andra halvlek aggressivt på ÖSKs planhalva, men Edvin Möller punkterade deras förhoppningar om poäng genom att tidigt i andra pricka in 0-2 via bortre stolproten. Adam Botvidsson gjorde strax efter 0-3 framspelad av Boris Lumbana. Sedan handlade det mesta om att bevaka ledningen även om båda lagen hade en del chanser. Bland annat bröt Jonathan Ring upp och efter en fin kombination med Erik Nilsson träffade hans skott kryssribban.

Bra i ÖSK var mittfältsdominanten Erik Nilsson, Boris Lumbana och Peter Rosendahl.

Noterbart är att ÖSK ställde upp med en rekordung backlinje med 3 17-åringar. För rutinen svarade en 20-åring. Backlinjen från höger till vänster: Boris Lumbana - Gustaf Källberg - Martin Pettersson - Jonathan Ring. Av dessa är det väl egentligen bara Martin som är back på riktigt. De överiga är mittfältare eller anfallare.
Uljanov
2008-09-13 18:24
Midsomer//

Kolla länken:)
Örebro Midsomer
2008-09-13 18:20
# Mini//

Vad gör man på ÖSK-dagen? :)
Örebro Midsomer
2008-09-13 18:19
Härligt att höra om ungtupparna. Inte läge att kasta yxan i sjön än alltså.

Det kommer att krävas 5-0 mot Gefle för att vi skall passera MFF i tabellen. Det kan bli svårt. Noterar att publiksiffran i Malmö var 7486. De har rätt många medgångare där nere alltså. :)
Örebro öskung
2008-09-13 18:17
Ämne: Ämne: Bragdma....
jappel//

Absolut :)
Örebro jappel
2008-09-13 17:50
Ämne: Bragdmatch av Ungdom....
Härligt...innebär att dom fortfarande har chans på kval till div 2 antar jag...eller?
Annons: