/fotboll/osk/forum/6728.aspx/fotboll/osk/forum/6728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-09-16 14:32
NA Webb-tv funkar nu. Visst luktar det 4-4-2?
Örebro Kronblom
2008-09-16 14:32
Yep,det mest naturliga valet tycker jag är PJ men Rode har visat bra form den senaste veckan så det hade varit kul att få se honom från start!
AIK Saywee
2008-09-16 14:31
Fast "in med Boniek", Berra och Basse är inte helt fel heller :-)

Elfenbenskustens flagga är så himla lik Irland´s flagga, det är bara det att färgfälten kommer i olika ordning, dock är det vita fältet i mitten.

Kamerun´s färger, är de representerade på läktarplats, dvs rastafärgerna grön/röd/gul?

VI ÄR SVARTA VI ÄR VITA, FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2008-09-16 14:28
Verkar som att Rode inte får starta i afton. Synd tycker jag.
Örebro hunter
2008-09-16 14:28
Ämne: är det nån mer än ja....
Ja du är inte ensam. Det kommer nog bild och ljud snart.
Örebro 0REBR0
2008-09-16 14:23
är det nån mer än jag som inte kan se NAs "troliga" startelva för kvällen?
AIK Saywee
2008-09-16 14:22
in med Boniek//
Ja, Boniek och hans landsman Paul Oyoga (?) var riktigt trevliga. Glömmer inte Norrköping borta i början av 2000-talet (?) slutade 5-2 eller 5-1 (?). Det är skillnad på att glömma och komma ihåg ;-)

Jag är riktigt laddad och snart hissas ÖSK-flaggan vid Campen, det svartvita tröjan och kepsen ligger på soffkanten och väntar ...

... sedan "sen" match ikväll med ett sådant där mysigt strålkastarljus på Arenan, bra tid, bra väder, mycket folk, fin stämning, 6-0 etc etc

Det kan kanske bli femsiffrigt på läktarna?

Men håll ögona öppna, inga dj**la fega idioter som ger klubben böter för töntiga rökbomber eller bengalet påskpynt skall kunna fega ur och smita!

ALLA TILL BA!
Örebro in med Boniek
2008-09-16 14:02
Hade Vart coolt o värvar Jimmy Floyd Hasselbank..borde väl ÖSK spelarinvest fixa hit för ett år?
han skulle nog kunna göra 10 mål plus dra hit storpublik ;) tror de är inte helt omöjligt haha
Tror Näfver kommer bli en Jeffrey Ajbynn(vet hans efternamn) som harvar runt i allsvenskan danska ligan norska ligan utan o bli något. synd!

Match idag. Olsen o Kilhberg gör målen får rodevåg chansen så gör han en assist o fixar en straff!

Saywee/Laddad till max?

vem är de som jämt använder Elfensbenkusten flagga ser den överallt hos kubanerna när vi är på resor.

För övrigt anser jag att Boniek maruti är den bästa afrika spelare vi någonsin haft
Örebro Rasberg
2008-09-16 13:47
Matchen kommer nog streamas här. Läggs upp 14.45. Varsågoda ni som inte är i världens finaste stad :)

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=18359&part=sports
AIK guldisikte
2008-09-16 13:41
Verkar som ni håller svansen högt.
Hur som helst, ni spelar på ett vinnande sätt.
AIK Saywee
2008-09-16 13:11
Chipset//
Lugn, relax, koppla av ...

... vi har Sveriges bästa målvakt!
AIK Saywee
2008-09-16 13:08
Jonte R//
Instämmer, pengar är som "tur är" inte allt inom fotbollen, det är naturligtvis bra med en god ekonomi och gör det lite lättare förstås, men dessa "storklubbar" kan inte alltid räkna med bra placeringar, det är inte så enkelt eller logiskt alltid - och det går inte att köpa ett resultat, eller går det?

Hoppas att ÖSK i "lugn och ro" får bygga vidare på det som känns vara på gång redan "första året". Tror och hoppas på att vi inom några år kan tillhöra toppen i AS.

God only knows!
Örebro Chipset
2008-09-16 13:04
Någon mer än jag som räds Gefles anfallspar? Tycker inte avsaknaden av Berggren och Gerndt direkt försämrar anfallet. Lantto och Jawo känns defintivt mer hungriga och irrationella.
Örebro Vegurra
2008-09-16 13:03
Thompy//
Du frågar om det är någon som streamar matchen ikväll.
Svar: Jag tror att det är någon som gör det.
Örebro Jonte R
2008-09-16 12:54
Ämne: GAIS är ett lag som ....
Om man tittar på Kalmar och Malmö så är det lätt att se var skillnaden ligger. Nanne har fått jobba tålmodigt med sin spelidé utan ettårskrav på framgång här har det långsiktiga funnits. Under samma period har tränare kommit och gått i Malmö och i Djurgården, de har hela tiden tvingats att börja om från början.

Den tydliga spelidén tycker jag både att Pehrson i GAIS och Sixten i ÖSK har samt ett starkt stöd från ledningen.

Så pengar är inte allt om de inte används på rätt sätt som i exempelvis Elfsborg.
Örebro Gooner86
2008-09-16 12:21
http://fotbollskanalen.se/1.630525/2008/09/16/har_rader_ingen_pub...
Örebro Thompy
2008-09-16 12:15
Är det ngn som streamar matchen ikväll??
Örebro Kronblom
2008-09-16 12:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Men vad hade man för lag mot Gais?Ingen staaf,ingen Olsen,ingen Basse och en knockad Weggen.Förvisso gjorde Berra debut i den matchen och var inblandad i Gais andra mål men ÖSK var för tunna just då,tror inte en sådan match skulle upprepa sig,säker kan man inte vara men det känns väldigt tveksamt.Jag tror på ÖSK-vinst ikväll!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-16 11:54
Ämne: Ämne: BBB// v....
rirobban m fl: Jo, men dels handlar det ju om den vanliga nervositeten som man alltid känner. Men också: Det här är en jätteviktig match! Vid vinst så lär kontraktet mer eller mindre vara klart, men vid förlust kan vi komma att dras ner i träsket igen och då kan självförtroendet börja svikta igen.. Ja, ni har väl inte glömt Gais borta t ex?? Ett gäng såna matcher på rad och den fina sviten är glömd..

Dessutom blir jag orolig när ÖSK är favoriter (experterna skulle väl haft 10-0-0 om den här matchen varit på tipset). Kanske infinner sig en känsla av att det bara är att ställa ut skorna? Om det ska bli vinst så tror jag laget får köra en Alvbåge många gånger om o omigen inför matchen: " - I några matcher har vi varit strålande, men idag är vi dåliga och ödmjuka igen..."... Vad var det Lennart Bergelin brukade säga till BB? " - Ut i skiten" eller nåt sånt?
Örebro rirobban
2008-09-16 11:43
Ämne: BBB// vet jag inte o....
Lägg därtill att ÖSK inte förlorat mot något lag på den nedre halvan den här säsongen. Faktiskt har man vunnit mot alla utom Norrköping där det blev oavgjort (men de slår vi på Behrn i slutet av den här månaden:)
Örebro RostA^Mange
2008-09-16 11:40
hur många blir det på berhn idag?? jag kommer med 3 krappar
AIK Saywee
2008-09-16 11:26
Six10´s säcksiga gäng vinner säkert med säcks noll i kväll efter säcks (den säckstonde sept) :-)

Örebro Kronblom
2008-09-16 11:18
BBB// vet jag inte om det är,Gefle har ju häng på giffarna även vid förlust ikväll och jag tror inte man klarar av ÖSK på Behrnabeu,framförallt inte utan Berggren och Woxlin som är nyckelspelare.Nu flyttar man troligtvis upp Lantto på topp som har ett väldigt bra skott samt att man liksom Ljungskile spelar bra mot bra motstånd(vinst mot Ellos & Halmstad)men mot lag på nedre halvan brukar det vara svårare!
AIK Saywee
2008-09-16 11:16
E-A//
Kan bara hålla med att det är skandal att som gäst behöva vänta på att få gå hem.

Skillnaderna mellan dessa "incidenter" är dels att ni fick vänta längre och att det enligt omständigheterna var någon slags högriskmatch på Råsunda. Polis, organisatör med flera inblandade borde i första hand se till att gästerna kan lämna arenan på ett bra sätt!

På Örjans Vall var det iofs bara en kvart, men den var väldigt lång, och med den lilla goa sommarpubliken och efter HBK´s vinst var det verkligen en lågriskmatch!

Resultatet kan man förstås inte veta innan match, men lite flexibilitet skulle nog inte skada?
Örebro jappel
2008-09-16 11:07
Ämne: Mitt tips till trots....
ja som vanligt gäller det att Örebro måste vara focuserade till 100% och verkligen vilja vinna varje duell och hela matchen till varje pris.
Får aldrig vara mätt.
Anfallaren som får chansen bör vara taggad också..
hoppas faktiskt att det blir Rodevåg, han verkar ha hittat formen och bör vara rejält taggad för att visa vad han går för.
Örebro Sekt. E
2008-09-16 10:52
Härligt med matchdag! Landslagsuppehåll känns sega i förhållande till Allsvenskan. Hoppas på en fin match och på att Rodevåg får och tar chansen.

Support your locals.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-16 10:38
Mitt tips till trots känner jag mig lite orolig inför kvällens match... Gefle borde vara otroligt taggade, lite av "vinna eller försvinna" för dem..
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-16 10:36
Saywee//

Du kan vara lugn, jag skall inte "sno" dina 6-0 ;)), jag nöjer mig med 4-0, alla, kan jag få ha det ifred?
Örebro Ösk-Power
2008-09-16 10:21
Har vi några ÖSK:are i malmö?
Är nybliven student här, så har ganska långt hem till vallen =/.

Tänkte bara kolla om de vet någon pub som kan tänkas sända matchen, eller om ni i själva verket sluter upp själva för att se matchen hos någon?

Hör av er på forumet om ni vet något:)
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-16 10:07
Turbulens i föreningen och tunga namn som Woxlin och Berggren saknas. Författaren till deras inför artikel hade svårt att fokusera på matchen, mycket prat om annat. Ska vi gissa att det snurrar en del frågor i spelarnas huvuden? Oavsett får vi se ett väldigt defensivt Gefle och det är väl där de är som bäst. Ett test på vår förmåga att föra spelet mot defensiva lag. Det här skall bli spännande.
Annons: