/fotboll/osk/forum/6722.aspx/fotboll/osk/forum/6722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-09-17 15:08
Chipset// Ja, det är lite förvånande med Ronis frånvaro. Det finns dock åldersmässiga begränsningar (max fyra överåriga), som gör att man får lov att välja och vraka bland de överåriga. Kanske vill man helt enkelt ge kvartetten Rodevåg, Carlsson, Gren och Henriksson matchtid, eftersom de knappast alls förekommit i A-laget i höst. Roni vet man var man har och han har väl dessutom haft problem med ljumskarna.
Örebro Chipset
2008-09-17 15:05
Är inte Roni med i dagens match? Synd, han skulle behöva matchträning. Skadad?
Örebro Gummianka
2008-09-17 14:37
Sambo vill inte åka till Halmstad eftersom vi är panka. ÖSK borde ha t.ex. OK/Q8 som sponsor. Tänk att kunna tanka på ÖSK-kortet för 5:-/litern och se fler bortamatcher. Eller än bättre SJ som sponsor.. gratis tåg till varje match för medlemmar + att det står ett fläskigt "ÖSK" på varenda X2000-vagn i landet.
Örebro jappel
2008-09-17 14:37
ja halmstads 3-0 på mff imponerar, dom verkar vara på topp. Dom bör slå Ösk hemma. Vill till att ÖSK visar att motivation kan slå form.
Örebro Kronblom
2008-09-17 14:32
Ämne: Kronblom//

Rädd a....
Halmstad trillade ur Allsvenskan 1991,sedan återkomsten året efter så har ÖSK bara vunnit därborta två ggr(har jag för mig)man vann en gång med Jingblad som coach(minns inte exakta året)och så vann man 2003 med Lundin och så vann man väl i cupen efter förlängning 2004.Annars är det väl bara förluster på Örjans!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-17 13:47
Jag tycker ändå att ÖSK spelade hyggligt igår, dålig kommunikation vid Gefles mål och nog skapades det chanser för att vinna med 3-4 mål.
Örebro in med Boniek
2008-09-17 13:42
Alvbåge blev utvisad efter dragit ner Marcus Rosenberg på Örjan, Westman kommer in o gör en jätte tavla..usch minns den tyvärr, tror de slutade med 5-1 pajas domare o pajas målvakt till Westman
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-17 13:24
Kronblom//

Rädd att du får rätt, ÖSK brukar inte ha det så lätt på Örjans Vall har jag för mig?
FORZA ÖREBRO!
2008-09-17 13:21
lugn grabbar vi tar hbk! en hungrig rodevåg nätar (om han är ens med) olsen & bassombeng 3 poäng! :D oså hoppas jag berra àla patrick vieira är j*vlig stabil så att ingen hbk-spelare kmr in i straffområden, så är läget positivt :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-17 13:14
apskallen//

Det jag skrev om domaren efter matchen igår, tar jag tillbaks, den var i besvikelsen av att vi inte fick slå hörnan och "förlusten". Så här i efterhand var väl domartrion ok.
Örebro Kronblom
2008-09-17 13:10
Ämne: Tror tyvärr de bryts....
Tror väl att det är just på örjans vall det kan bli den första förlusten sedan 20/7.Malmö och AIK är så pass formsvaga så där tror jag på poäng,sundsvall sista bortamatchen kan bli svårt men då ska väl kontraktet vara klart?
Örebro in med Boniek
2008-09-17 13:03
Tror tyvärr de bryts mot tråkiga hbk på tråkiga örjans vall. 2-1 till hbk
FORZA ÖREBRO!
2008-09-17 12:59
Gummianka//

7 raka utan förlust ja det är positivet, när hände det sist? :) visst är man lite besivken men vi ska vara rätt nöjda ändå mot ett form starkt gefle som kämpar för mellan liv & död, man kan inte vinna alltid! hoppas vi håller sviten mot hbk ;)
FORZA ÖREBRO!
2008-09-17 12:51
AIK kommer till trängen ikväll för en träningsmatch mot lilla Forward.. hoppas vår scout är på plats! finns en del talanger i Forward ;) ska bli intressant att se :)
Örebro Gummianka
2008-09-17 12:41
Nejnej.. inlägger mitt veto mot ÖIS i AS. Då kan jag få det drygt på jobbet. Hellre Häcken skitsamma utan publik. Fast det kan mycket väl bli båda. Fortfarande besviken över poängtappet igår. Sju raka utan förlust men fortfarande på 12:e plats. Malmö och Djurgården har en match mindre spelad så avståndet uppåt kan bli större. Fan. Skriv nåt positivt någon så jag slutar gnälla.
Örebro Kronblom
2008-09-17 12:16
Ämne: Flera forumskribente....
När det gäller lag som drar publik kvittar det mellan Häcken och Åtvid men hoppas Åtvid kniper tredjeplatsen.Föredrar Åtvid som klassiskt lag före trista Häcken!
Örebro Kronblom
2008-09-17 12:11
Ämne: Synd att behöva tapp....
jovisst kapten k var ni värda poäng,ni hade ju faktiskt hela två skott på mål och det är väl bra för att vara Gefle...
AIK Saywee
2008-09-17 11:53
Midsomer//
Ingen publiksiffra från Hajoms senaste förlustmatch (3-7) mot Torestorp/Ä i div 5 sydvästra Västergötaland, men det skiljer nog bara några hundratals pers från Häcken´s och Qviding´s hemmasiffror ;-)
Örebro Chipset
2008-09-17 11:34
Ämne: Chipset//

För mig....
Midsommer// Även om Wiken var lite sämre igår så håller jag med om att han sett ganska bra ut på slutet. I dagens läge är det jämt race mellan Wiken och Oscar men det skulle inte förvåna mig om Sixten väljer Oscar redan nästa år.

Med Oscar och Berra får vi två bollskickliga mittbackar som kan styra spelet. Antar att spel- och bollskicklighet hos mittbackar ligger som prio 4 i 4-3-3 systemet (Prioordning: Target, snabba yttrar, konditionsstarka mittfältare och spelskickliga mittbackar). Det är just bollskickligheten jag vill åt med Oscar på bekostnad av Wikströms eminenta huvudspel.
Örebro Chipset
2008-09-17 11:26
Aspen, Midsommer//
Motiveringen är att jag glömde bort att han existerade. ;-)

Självklart tar Per platsen på bänken från Henriksson. Per Johansson kan mycket väl bli Nobbes efterträdare om vi får behålla honom vill säga?
Örebro Midsomer
2008-09-17 11:23
Chipset//

För mig är det lika självklart att Magnus Wikström är mittback jämte Berra. Tycker Wiken varit en av våra allra bästa på senare tid. Vill också höra hur du motiverar att ställa Per Johansson utanför truppen. :)

Saywee//
Ingen publiksiffra från Hajoms senaste? :)
AIK Saywee
2008-09-17 11:19
Flera forumskribenter har haft önskningar om vilka lag man vill slippa i Allsvenskan nästa år och gäller det publikt så önskar jag nog att LSK spelar i SE, sedan har jag svårt att bestämma mig.

De jag vill ha upp i AS är däremot ÖIS (ett riktigt Göteborgslag) och ÅFF, vet inte hur publika ÅFF är men det är ju ett "klassiskt" gäng.

Apropå publik, när man läser senaste omgångens SE-publik för Göteborgslagen Häcken och Qviding, kan man fundera.

Häcken på kvalplats i SE hade 648 personer hemma och Qviding hade 425 hemma ...

... det börjar närma sig Fjärås-Torekov i div 3 sydvästra Götaland som sågs av 140 personer;-)
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-09-17 11:18
Målskytten Rodevåg: - Liten besvikelse
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-09-17 11:15
Wikström var inte nöjd med en poäng: - Det känns lite surt
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-09-17 11:15
Wikström var inte nöjd med en poäng: - Det känns lite surt
Örebro -=joth=-
2008-09-17 11:04
Kul att officiella har lagt ut presskonferensen... det var ju ett vanligt inslag tidigare. Sixten är bra skön i alla fall. :-)
Örebro Aspen
2008-09-17 11:00
Chipset//Det borde vara självklart att Per Johansson ska vara med i truppen (tycker jag).
T ex kan han ersätta SeHe, RoSt eller FrNo.
AIK Saywee
2008-09-17 10:41
Tja, 100 kronor fattigare, nu laddar jag för nästa måndag. Örjans vall ligger c:a 45 minuter mitt "sommar"-boende.

Förresten, vore bra om man kan reda ut och i så fall följa vad som skall gälla vid fasta situationer och tilläggstid. Här gör olika domare olika bedömningar mot olika lag, så är det bara!

Men, 1-1, tack Roden, det är alltid roligare att kvittera än att tappa ledningen, känns nästan lite som att vi vann en pinne och Gefle tappade två, om jag ser till målprotokollet förstås.

Jag har dock förstått att om jag hade sett matchen hade jag nog upplevt det som att vi tappat två poäng.
Örebro Olsén19
2008-09-17 10:21
Någon som vet hur det går med Tifo-insamlingen till Norrköpingsmatchen ?
Har vi nått upp till den summan vi ville komma upp i?

Såg inte hinkar på Behrn igår, det var synd!
Tror det kunnat bli ett par tusen till...

Örebro Olsén19
2008-09-17 10:13
Kapten K //

Kom inte hit med dina omogenheter och härja bonde!
Håll dig i norrland och frys din jävel!
Annons: