/fotboll/osk/forum/6721.aspx/fotboll/osk/forum/6721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK!
2008-09-20 11:43
fråga! om vi nu skulle ta ut Nordback, vem är då kapten?
Örebro _Adde_
2008-09-20 11:23
Åh Saywee, vad skulle jag inte göra för att få va i dina skor just nu! Visserligen har vi kalasväder här uppe i Lule och idag vankas derby, LHF - SAIK. (Gäsp)

Men tänk att få gå i den sköna höstsolen längs Nissanstrand (från Lilla helfvetet eller Mårtenssons) med fjärilarna fladdrandes i magen ner mot natursköna(men fallfärdiga) Örjans...

Hoppas vi kan skrälla och heja från mig med!
AIK Saywee
2008-09-20 11:03
_Adde_, kul inslag, har bara sett de första 4 minutrarna, får ta resten senare i kvällsmörkret, vädret i Halland är för bra för att sitta inne och glo på en bildskärm.

Det som "slår mig" litegrann är väl att NA försöker efterlikna Svartvitts ÖSK-TV, att dom inte kan komma på något eget ... ;-)

FORZA SVARTVITT!
Örebro 0REBR0
2008-09-20 11:02
Ämne: Har ni sett senaste ....
världsklass!
Örebro _Adde_
2008-09-20 10:44
Har ni sett senaste na-tv inslaget? Älskar det, Nordin är sådär skönt blåst som bara han kan va!

Nordin och Alven är för sköna!
AIK Saywee
2008-09-20 10:38
Laddar för besök på Örjans vall.
Delar med mig av lite "motståndarkunskap" som jag själv funderat på några gånger ...

"I augusti samma år gav stadsfullmäktige idrottsplatsen namnet Örjans Vall efter S:t Örjans hospital, som fanns under medeltiden vid platsen för Örjans Valls entré."

Från HBK´s oficiella, "samma år" är 1922

Supportrarna "Kvastarna" kommer väl troligtvis från att arenan ligger på Kvastvägen 10-20, eller?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-20 09:36
Var väl inte mycket som fungerad mot Gefle? Dock räddade Roden oss och var till och med nära att frälsa med ett segermål.
AIK Saywee
2008-09-20 08:53
Nu blir jag faktiskt lite orolig, hade vi två(kanske t.o.m. fler?) spelare på plan som inte slog en enda passning rätt senast mot Gefle?

Det handlar om Rodevåg och Nordback i första hand har jag förstått av nedanstående inlägg, men Rodevåg gjorde ju iallafall mål!

Får nog ta en BennyL mot febern ;-)
AIK Saywee
2008-09-20 08:47
Min "höstfeber" minskar något, men fotbollsfebern tilltar, i övermorgon är det matchdag!

Jag hoppas verkligen på en trepoängare, så att man slipper tänka på lagen under ...

... HEJA SVARTVITT, nu vill jag att vi klättrar uppåt i tabellen.

Sun is shining!
2008-09-20 08:41
Kajanus/ Rodevåg är absolut ingen mittfältartyp. Dessutom slog inte han heller en passning rätt mot Gefle. Dock gjorde han ett fint mål och höll på att avgöra med ett andra också. Han är i bra målform men att sätta honom på mittfältet kommer Sixten aldrig göra det kan jag lova. Hoppas däremot att han kan få chansen till ett inhopp och kanske gör ett avgörande mål mot Halmstad.
Örebro Kajanus
2008-09-20 04:04
Jag vill ha start 11:an som följande:

Roni - Kim - Bassom
Gerzic - Kihlberg - Rodevåg (!)
Sam - Bertin - Wik - Patrik
-------Alven-------------

Anledning: Rodevåg är på topp nu och som offensiv mittfältare kanske han kan åstadkomma något. Nordback må vara en fighter, men han gjorde inte en enda passning rätt mot Gefle.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-19 23:51
DaSa//

Visst, Hasse Borg är duktig på att sälja spelare, han verkar ha det svårare med att ersätta dem han säljer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-19 23:45
DaSa//

Rent ekonomiskt tänker du fel gällande Rodevåg.

Det är bättre att utnyttja optionen och sedan sälja honom om man så önskar. Han måste ju vara värd minst 750.000:- med kontrakt över -09.

Annars är ju alla pengar man la på honom när han kom bortkastade.
Örebro Grixx
2008-09-19 23:04
Staaf har potential, bra bollkontroll och fantastisk målnäsa. Har först nu börjat träna ordentligt. Har tagit stora steg.

Visst kan Berra vara den som blir störst någonsin av alla ÖSK-spelare. Rensningarna med nick är sensationellt bra. Mer kraft i benen för att klara fotarbetet som mittback och stjärnhimlen väntar.

Att vi "nog inte" skulle kunna få Kim att skriva på förstår jag överhuvudtaget inte.....om ryktet stämmer att det finns pengar vid sidan av invest som vill hjälpa till så är det mer än troligt att det skrivs med Kim. Det som skulle kunna strula är om investerarna som Karl skrev skulle försöka deala så att Kim skriver på och säljs omgående. Då blir det för komplicerat för att vet vilka beslut han väljer att ta.
Örebro Sekt. E
2008-09-19 23:01
Wusac// Håller nog banne mig med dig. Berra kommer att utvecklas till en mittback av världsklass tror jag. Känns som om mannen (pojken) har sjukt stor potential.
Örebro Wuzac
2008-09-19 22:48
Mot alla strömmar tror jag Berra är en större spelare på sikt än Bassonbeng....Är jag fel ute? Han blir bara bättre och bättre. När han börjar förstå hur man skall agera på fasta situationer i bortalagets straffområde är han förlorad. Förhoppningsvis mot en god köpeskilling.
AIK Saywee
2008-09-19 22:11
Nej, jag orkar inte tänka längre utan frågar över en annan "längre" tanke jag haft ett tag, vad är "svensk elitfotboll" för något?

Innefattar det AS plus SE "idag"?

Hur har det sett ut historiskt, jag menar vilka divisioner kan ha innefattats i detta uttryck?

Varför undrar jag ...?

Jo, jag upplever att ÖSK har spelat svensk elitfotboll så länge jag kan minnas, och det är några år, men jag kan ha fel, det händer då och då att jag har det.

Är det någon som har koll på hur ÖSK har hamnat i tabellerna under hundra år, hur många år och vilka, har "vi" varit 2 divisioner under högsta divisionen?
AIK Saywee
2008-09-19 21:50
in med Boniek, puh, det var mycket på ett enda inlägg, jag måste nog tänka lite till ...
Örebro in med Boniek
2008-09-19 20:52
Ni resonerar lite korkat nu ;) tror inte styrelsen skriver 3års kontrakt med staaf för att släppa honom efter halvår när han dessutom gjort succe ;) Ifall basse sticker (nästa säsong ganska troligt) så har vi staaf, i mitten tror jag Roden visst skulle kunna passa bra, kolla elfsborg förra året de var en riktigt bra match dessutom som ensam forward han var hyper giftig o fixa dessutom straff,
o de sista OLSEN ÄR INTE KLAR så glöm de, o kommer nog inte skriva på för vårt kära ÖSK heller.
Örebro Rojas
2008-09-19 20:07
//E-A Ta inte illa upp det var ett skämt, kanske ett torrt skämt men fortf, och det hade absolut inget me fotboll att göra:).Jag kan hjärtligt välkomna dig till Juridiska föreningen på Örebro Univ där vi kan ha en politisk debatt samt lite retorik och jag lovar att jag inte kommer gömma mig bakom något alias Mvh rojas

/trötta stavfel
ps-forza Svartvitt
AIK Saywee
2008-09-19 19:41
Ämne: Vad tror ni om Hasse....
DaSa//
Skulle kanske stämma med Hasse, han har ju fortfarande en underbar dialekt trots så många år i gröten ;-)

Men sportchefsplatsen är väl inte ledig?

Vad gör en sportchef egentligen?
(jag är lite osäker på om det är sportchefen som är värvningsansvarig)

... och om vi kikar lite längre ned bland inläggen så hittar vi zxcv´s inläg, jag har inte svaret men många var det som klagade, tror t.o.m. att jag tjötade, men det handlade mer om tempot, jag blev frustrerad av att inget hände eller hände för långsamt, det var bara röta att det blev några över till ÖSK. Sedan tog det ju tid att hitta en target, redan under Walkers tid fattades en sådan, en target från start är ett önskemål nästa säsong, då kan vi kanske husera på övre halvan av AS. Årets klena start gör att vi tyvärr fortfarande inte kan luta oss tillbaka, åtta omgångar kvar att kriga om 24 poäng!
2008-09-19 19:41
DaSa/ Staaf är knappast nån speedkula som gör sin gubbe heller.. Däremot är han grymt effektiv. Så om Rodevåg fortsätter att göra mål nu i höst kommer Sixten få lite att fundera på. Själv hoppas jag ju att ÖSK hårdsatsar på Frempong och Jidsjö som jag tror kommer bli riktigt bra spelare framöver.
Örebro Besserwissern
2008-09-19 19:38
DaSa//Tudelad är ordet du söker....
Örebro DaSa
2008-09-19 19:32
Jag är lite tvådelad (heter det så??) angående Rodevåg. Han har visat jävligt bra form senaste tiden men samtidigt så har han inte ngn riktig plats i dagens eller nästa säsongs ÖSK. Sixten verkar ju vilja ha tekniska spelare som kan göra sin gubbe på kanterna och en stark target i mitten. Roden är ju inte ngt av det, men han har kapacitet att bli en målfarlig allsvensk anfallare.

Sätta en 28-årig (?) kille på bänken känns inte schysst heller, varken mot honom eller ekonomiskt för klubben. Om vi förlänger med Roden så betyder det ju att Frempong eller Staaf måste bort ur truppen om vi skall ha två spelare på varje position. För jag tror inte Sixten vill ha Rode som back-up för Olsen.

Hoppas nu bara att inte ngn kommer med förslaget att vi skall byta taktik för att få med Rodevåg i laget:)

En sista fundering är att det känns som Ingelsten och Rodevåg är rätt så lika speltyper och KFF och ÖSK har på pappret samma uppställning. Skulle man inte kunna hämta lite ideér hur KFF använder Ingelsten för att sedan göra likadant med Rodevåg!? Skadar ju inte att testa nu under de sista matcherna...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-19 18:51
ÖSK-Karl//
Tack för svaret!:)

Då får vi hoppas på att det löser sig med Rodevåg.

Vilka fler spelare sitter med utgående kontrakt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-19 18:44
ÖSK KRILLE//

Det är upp till ÖSK om de vill utnyttja optionen på Rodevåg ett år till. Tror inte Spelarinvest blir glada om de inte gör det, för då kan han ju gå gratis och Spelarinvest fick lägga rätt mycket när Rodevåg kom i signingpengar.
Örebro in med Boniek
2008-09-19 18:28
ROOOOOOOOOOOOdevåg
Örebro Grixx
2008-09-19 17:27
Minns att vi rapporterade från senaste kvartals-medlemsmötet att ÖSK och Rode ville förlänga.

Vilket till viss del DÅ förvånade mig och några till. Detta då man uttalat sig att man vill ha spelare med bra teknik som kan hålla i boll...för man vill ha ett spelande lag.

....men kan man nu slå bra bollar på Rode i boxen och det resulterar så är det inte fel heller.
Örebro DaSa
2008-09-19 17:20
Vad tror ni om Hasse Borg som ni sportchef? Han har ju Örebro anknytning, han många kontakter och är en jävel på att få bra betalt vid försäljningar.

Han kanske kan erbjudas en prestationbaserad lön, där han får en procent av övergångssumman.
Örebro Wuzac
2008-09-19 16:04
Ämne: Går inte Rodevågs ko....
Det finns tydligen någon sorts option för ett tredje år. Om Rodevåg ensam kan bryta den kan nog ÖSK-Karl svara på.
Annons: