/fotboll/osk/forum/6717.aspx/fotboll/osk/forum/6717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2008-09-19 20:52
Ni resonerar lite korkat nu ;) tror inte styrelsen skriver 3års kontrakt med staaf för att släppa honom efter halvår när han dessutom gjort succe ;) Ifall basse sticker (nästa säsong ganska troligt) så har vi staaf, i mitten tror jag Roden visst skulle kunna passa bra, kolla elfsborg förra året de var en riktigt bra match dessutom som ensam forward han var hyper giftig o fixa dessutom straff,
o de sista OLSEN ÄR INTE KLAR så glöm de, o kommer nog inte skriva på för vårt kära ÖSK heller.
Örebro Rojas
2008-09-19 20:07
//E-A Ta inte illa upp det var ett skämt, kanske ett torrt skämt men fortf, och det hade absolut inget me fotboll att göra:).Jag kan hjärtligt välkomna dig till Juridiska föreningen på Örebro Univ där vi kan ha en politisk debatt samt lite retorik och jag lovar att jag inte kommer gömma mig bakom något alias Mvh rojas

/trötta stavfel
ps-forza Svartvitt
AIK Saywee
2008-09-19 19:41
Ämne: Vad tror ni om Hasse....
DaSa//
Skulle kanske stämma med Hasse, han har ju fortfarande en underbar dialekt trots så många år i gröten ;-)

Men sportchefsplatsen är väl inte ledig?

Vad gör en sportchef egentligen?
(jag är lite osäker på om det är sportchefen som är värvningsansvarig)

... och om vi kikar lite längre ned bland inläggen så hittar vi zxcv´s inläg, jag har inte svaret men många var det som klagade, tror t.o.m. att jag tjötade, men det handlade mer om tempot, jag blev frustrerad av att inget hände eller hände för långsamt, det var bara röta att det blev några över till ÖSK. Sedan tog det ju tid att hitta en target, redan under Walkers tid fattades en sådan, en target från start är ett önskemål nästa säsong, då kan vi kanske husera på övre halvan av AS. Årets klena start gör att vi tyvärr fortfarande inte kan luta oss tillbaka, åtta omgångar kvar att kriga om 24 poäng!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-19 19:41
DaSa/ Staaf är knappast nån speedkula som gör sin gubbe heller.. Däremot är han grymt effektiv. Så om Rodevåg fortsätter att göra mål nu i höst kommer Sixten få lite att fundera på. Själv hoppas jag ju att ÖSK hårdsatsar på Frempong och Jidsjö som jag tror kommer bli riktigt bra spelare framöver.
Örebro Besserwissern
2008-09-19 19:38
DaSa//Tudelad är ordet du söker....
Örebro DaSa
2008-09-19 19:32
Jag är lite tvådelad (heter det så??) angående Rodevåg. Han har visat jävligt bra form senaste tiden men samtidigt så har han inte ngn riktig plats i dagens eller nästa säsongs ÖSK. Sixten verkar ju vilja ha tekniska spelare som kan göra sin gubbe på kanterna och en stark target i mitten. Roden är ju inte ngt av det, men han har kapacitet att bli en målfarlig allsvensk anfallare.

Sätta en 28-årig (?) kille på bänken känns inte schysst heller, varken mot honom eller ekonomiskt för klubben. Om vi förlänger med Roden så betyder det ju att Frempong eller Staaf måste bort ur truppen om vi skall ha två spelare på varje position. För jag tror inte Sixten vill ha Rode som back-up för Olsen.

Hoppas nu bara att inte ngn kommer med förslaget att vi skall byta taktik för att få med Rodevåg i laget:)

En sista fundering är att det känns som Ingelsten och Rodevåg är rätt så lika speltyper och KFF och ÖSK har på pappret samma uppställning. Skulle man inte kunna hämta lite ideér hur KFF använder Ingelsten för att sedan göra likadant med Rodevåg!? Skadar ju inte att testa nu under de sista matcherna...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-19 18:51
ÖSK-Karl//
Tack för svaret!:)

Då får vi hoppas på att det löser sig med Rodevåg.

Vilka fler spelare sitter med utgående kontrakt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-19 18:44
ÖSK KRILLE//

Det är upp till ÖSK om de vill utnyttja optionen på Rodevåg ett år till. Tror inte Spelarinvest blir glada om de inte gör det, för då kan han ju gå gratis och Spelarinvest fick lägga rätt mycket när Rodevåg kom i signingpengar.
Örebro in med Boniek
2008-09-19 18:28
ROOOOOOOOOOOOdevåg
Örebro Grixx
2008-09-19 17:27
Minns att vi rapporterade från senaste kvartals-medlemsmötet att ÖSK och Rode ville förlänga.

Vilket till viss del DÅ förvånade mig och några till. Detta då man uttalat sig att man vill ha spelare med bra teknik som kan hålla i boll...för man vill ha ett spelande lag.

....men kan man nu slå bra bollar på Rode i boxen och det resulterar så är det inte fel heller.
Örebro DaSa
2008-09-19 17:20
Vad tror ni om Hasse Borg som ni sportchef? Han har ju Örebro anknytning, han många kontakter och är en jävel på att få bra betalt vid försäljningar.

Han kanske kan erbjudas en prestationbaserad lön, där han får en procent av övergångssumman.
Örebro Wuzac
2008-09-19 16:04
Ämne: Går inte Rodevågs ko....
Det finns tydligen någon sorts option för ett tredje år. Om Rodevåg ensam kan bryta den kan nog ÖSK-Karl svara på.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-19 14:04
Går inte Rodevågs kontrakt ut efter säsongen? Hoppas han skriver nytt kontrakt.
Örebro Mittåt
2008-09-19 13:45
Oskar Johansson drabbades av en kraftig fotledsstukning och beräknas vara borta några veckor till. Eventuellt längre, för man vet aldrig med denna typ av skador.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-19 13:34
Någon som vet hur det är med Staaf,O.Johansson och Westman?
Örebro hunter
2008-09-19 13:28
Mot Halmstad:
-Porokara-Olsen-Rodevåg-
-----Gerzic-------------
--------------Nordback---
--------Kihlberg---------
-Wowoah-Wiks-Zé-Antonnen-
--------Alvbåge----------
Bänk:
Stellan/Staaf
Bassombeng
Per.J
J.Gren
Rosendal

Tanken varför jag valde Rodevåg framför Bassombeng var dels för att Bassombeng är lite ur form, och dels därför att Bassombeng inte brukar imponera på natur gräs. Men också med tanke på Rodevågs djupledsspel. Bassombeng kan få hoppa in in när det är 25 minuter kvar. Bassombeng brukar komma igång mer i slutet av matcher och då flertalet spelare också är lite trötta kan bassombeng röra runt riktigt bra.
Örebro Olsén19
2008-09-19 13:28
om ÖSK kör med anfallparen
Rodevåg - Olsen - Bassombeng
för att sedan byta in Porokara när Halmstadspelarna är trötta

Porokara - Olsen - Bassombeng

Tror att Porokara kan snurra upp lite trötta HBKare
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-19 13:16
Frågan är om man inte ska sätta Porokara på bänken? Med tanke på den form som Rodevåg är i just nu så bör han starta mot Halmstad.
Örebro zxcv
2008-09-19 13:02
Minns ni hur många som klagade på värvningsansvarige förrut när det gick dåligt.
Krävde avgång mm.mm.

Behöver jag säga mer än?
Alvbåge, Olsen, Porokara, Staaf, Berra, Bassombeng, Per Johansson.
Örebro Wuzac
2008-09-19 12:55
Midsomer// Håller med dig att det kan vara intressant. Kombinationen Olsen/Staaf också. Dock är Porokara tillbaka vilket tyder på en 4-3-3 igen och Rodan på bänken.
Örebro Midsomer
2008-09-19 12:49
Skall bli så intressant att se hur de resonerar kring uppställningen mot Halmstad. Själv tycker jag det hade varit intressant att, tillfälligt, återgå till diamanten på Örjans vall.

Det hade varit superkul att se Rode i ett tvåmannaanfall med Kim. Stefan är ju bäst inne i straffområdet och som ytter i 4-3-3 kommar han inte helt till sin rätt. Och att flytta på Kim som target gör han ju inte i dagsläget.
Örebro E-A
2008-09-19 11:47
Grixx//
Eller hur :).. Men de gör ju typ alltid de, speciellt när folk tar sånna debatter under alias, och inte behöver stå för sina åsikter, dyker de ju alltid upp muppar å de flesta här har nog ingen lust me de men ja måste ändå jämna ut du vet :D..

Tverlig helg på er bröder å systrar! ÖSK, Sweden's finest!
Örebro pemo
2008-09-19 09:59
Står och faller med Nordin? Det är väl mest han som står och faller. Söker sig gärna till sex motståndarben så han kan rulla runt lite snyggt och slå ut med armarna. OBS Det där var lite med ironi. Nej, jag konstaterar bara att i matchen mot Gefle så höll han för länge i bollen, när han istället kunde vinkla ut den till Eric. Men man ser kanske dessa ytor lättare från rad nio på läktaren. Jag tycker i alla fall att det är kul med Nordin. Han visar att man kan komma till allsvenskan från div ? och träna sig till en plats på ett år. Om fler "talanger" skulle satsa lika långsiktigt så blir allsvenskan roligare. Men det är väl skönare att sitta på bänken i Schweiz och räkna pengar än att lira fotboll. Går det att skola om Frempong till samma plats som Nordin för att ha en backup, eller är han bara en kantspringare?
AIK Saywee
2008-09-19 09:10
Wusac, det kan ju vara så som du citerar, men det kan ju också vara så att Nordin med flera är bra när hela laget är bra, sådant är svårt att veta i ett lagspel.
Örebro Wuzac
2008-09-19 08:47
Ämne: Jag tycker inte att ....DaSa//
"Sen så påpekade ngn tidigare att även yttrarna och Olsen var grymma i de matcherna som även Nordin var bra. Men kan det inte vara så att när Nordin är ur form så får inte yttrarna ngr vettiga bollar att jobba på och även Olsen får färre bollar "

Vilket visar att ÖSK behöver en andra spelare som kan placera passningar, och inte som BL påpekar, göra oss så beroende av Nordin.
Örebro Grixx
2008-09-19 06:56
E-A//...och där spårade det ur;-)
Örebro E-A
2008-09-19 00:11
Rojas//
Kan inte låta ditt inlägg passera förbi oemotsagt. Eftersom de nu verkar vara ok att skriva om politik här på SvartVitt (kanske alltid vart de?) måste ja påpeka att ditt inlägg, det om att alla (riktiga?) örebroare skulle rösta på Socialdemokraterna, verkar väldigt konstigt med tanke på att vi har en borgelig allians som leder kommunalpolitiken i Örebro. Jag personligen är född och uppvuxen (majoriteten av mitt liv) i denna stad. Bor även här nu. Men det skulle ALDRIG falla mig att rösta rött! Dessutom är det ganska fel forum att ta upp politiska åsikter i för det har en tendens att spåra ur..

Om man kanske ska försöka få in nått som handlar om fotboll i detta inlägg så måste jag erkänna att Kalmar imponerar otroligt just nu, till skillnad från standar'n på Allsvenskans domare!
AIK Saywee
2008-09-18 23:50
Cecilia, mycket bra skrivet!
AIK Saywee
2008-09-18 23:43
Kihlen ligger bra till som en av de viktigaste, sett över hela säsongen. Allsvenskan är ju inte bara några enstaka matcher. Alven är också en av de bästa sedan han kom hem!

Det trevliga med ÖSK just nu är att det är många som är bra :-)
Örebro Miroslav kuba
2008-09-18 23:31
Ämne: Farsen//
Fast det g....
Alvbåge är viktig. Men jag skulle nog lägga min röst på att Bassombeng är ÖSKs viktigaste spelare just nu iaf.
Annons: